Jak na tom bude 4válec 1.5TSI s reálnou životností a spolehlivostí se teprve uvidí = že nápad na to aby se mu vypínaly 2 válce je možná blbější než udělat 3válec je zřejmě nic moc = stejně jako jeho chování = to se už ví
Ty ani neviš co pišeš. Jinak 3 valce jsou ti přece u zadele tak bych se zajimal jak jsou na tom s realnou životnosti 4 valce a v tvojem připadě hlavně TSI.
Samozřejmě jsme měl na mysli tu patnáctistovku, ty kebule! Domníval jsem se, že to dostatečně vyplívá z kontextu, ale u některých jedinců jo evidentně nad jejich chápání... >:D
Takže znova: Je to drsný ale 1.5TSI se až tak nepoved zajímavější je snad ta krabice od mlíka 1.0 = naopak 1.0 Ford měl problémy o kterejch mluvíš zatimco současnej 1.5 EcoBoost :yes:
Nikoliv, ovšem ten zásadní rozdíl spočívá v tom, že v Octavii nebo ve Scale MůŽEŠ mít benzinový tříválec, ale na rozdíl od nového focusu NEMUSÍŠ! A jelikož coby zákazník nesnáším diktát výrobce, je jasné, která značka tímto vypadává z mého výběru (Ford Focus, Peugeot 308) a které naopak zůstávají ve hře (kromě Škodovky mi to tidopřeje čtyři válce i Seat, VW, Opel, Renault, Fiat, Mazda, Honda, Kia atd.). :-)
Takže když už neviš co bys napsal tak si vymysliš něco o životnosti. Prostě dookola budeš cpat jak je nějake TSI bomba jen proto, že ma 4 valce a jakykoliv 3 valec je šmejd. A přitom viš realně uplne kulove. Tebe musi *, už jen to, že o 3 valci TSI se zrovna dobře nepiše a ten od fordu je chvalen.
Kuga je z pohledu jízdních vlastností o dost lepším autem. Nemam problém uznat, že Karoq umí vypadat dobře , může mít přehlednější interiér ( plasty tam nejsou nic moc , ale Kuga taky není vyloženě ráj měkkých plastu) a lepší infotainment. Jezdil jsem s oběma vozidly a i přes stáří aktuální Kugy se jízdou a komfortem na ni Karoq nechyta. Když se podívám o třídu výše, tak Kodiaq je pro mne více SUV i přes kladné recenze Edge.
No funguje = je to někde i jediná motorizace = ale velkej problém je jak funguje ;-)
Někdo má rád retro = je to taková připomínka nepovedenejch automatickejch převodovek před 20-30 lety >:-[]
A výborná ZF8HP za to fakt nemůže = prostě 3.0TDI plnilo emise = má teď reakce jak za časů..
Nejhorší je že to neni jen při rozjezdu kde to až tak úplně nevadí = ale i při akceleraci z vyšších rychlostí. Proto taky z TDI vycouvalo Porsche = nemá to řešení. Ale maj jeden normálně fungující motor 2.0TDI 110 kW :-)
Ani ne = některý jen míň podváděly. Typická je Toyota = nový motory v Camry, nový RAVce nový Corolle = teprve nastupujou. Naopak většina dojíždí = a protože sou ok celkem masovej vzestup
Je to trochu zjednodušený = ale kdo podváděl tomu WLTP dělá problémy případně obří pVWoblémy, kdo ne = je naopak v růstu
Některé modely ani nic jiného rozumného nemají. Na druhou stranu, počkejme si na Evropu, tenhle zanedbatelný trh nic neznamená. Maximálně tak to, že kupci jsou zaostalejší.
Píšeme pod tabulkou, kde se Raptor, nebo dokonce GT40 zjevně neobjeví, proto by mě logicky spíš zajímalo, v čem je (podle tebe) ten rozdíl třeba mezi SUV "drekem" od Škodovky (Karoq) a SUV "skvostem" od Fordu (Kuga)?
Ja nejsem tabulkovej typ, ktery se na zakladě těch je schopny jako zde obouvat do mazdy a to ještě na ukor takovych skvostu. Jak piši smutna to realita. Ale jo každy mame nějakou uchylku, ktera ho dokaže uspokojit.
Ale ty Raptory a GT40 v té tabulce nebyly, takže tys původním příspěvkem určitě nemyslel. Nu což - aspoň se ti musí nechat, že jsi konzistentní - vlastní garáž nekriticky nade vše.
Ta druhá věta po editaci - to je tedy perla. Nepřekvapila by mě u místních gigantů ducha typu holden, ale u tebe....
To viš ford děla jak lowend "***" až po takove auta jako jsou třeba ty SUV apod např. Raptor nebo třeba takove GT40.
Ale tak jasně nejen zdejši společnost ma v tom jasno dacia a škodovka jsou must have kary. Smutna to realita.
Divím se, že Ti to tady ještě nikdo nenapsal jako další důvod. Dozvěděl jsem se, že Mazda má omezené výrobní kapacity a skutečně přiděluje počty aut na dané trhy. Nelze jich objednat víc, musí se čekat až půl roku a to si hodně lidí rozmyslí.
Byl jsem před pár měsíci v prodejně Mazdy, kam jim zrovna přivezli kamion s novými Mazdami CX-3. Dalších pět bylo na prodejně a jiné stály venku na parkovišti. Téměř všechny měly za čelním sklem cedulku s nápisem PRODÁNO. Když jsem před prodejcem zmínil, že se jim asi hodně daří, ten se pousmál a řekl mi, že kdyby tady měl dalších 50 aut, všechny prodá. Bohužel, Mazda mu neumožní objednat víc a musí čekat do dalšího termínu. To jsem do té doby nevěděl...
Jasně, vyčlenit se z davu českých pepíků je potřeba. Už jenom zbývá, abys dodal, jak jsi rád, že Mazd není na silnicích tolik a neokoukají se. :-) Tak já se schválně u dealera zeptám, jestli si chtěj zachovat tuhle exkluzivitu.
to myslis vazne? ved octavia kodiaq karoq passat golf a pod nesli objednat v najpredavanejsich verziach vyse pol roka. skus mi nejako vysvetlit. ako to neovplyvni celkove predaje...
Taky si říkám kdo to kupuje. Když už jen má někdo v práci jezdit denně autem, tak minimum je Octavia. Měl jsem půjčenou Fabii na jeden den, 200km a opravdu se v tom nesedí příjemně. Pokud bych jel někam dál, tak mě bolí záda.
Novou emisní normou je ovlivněno září, říjen, listopad, nejspíš i prosinec. Vážně máš stále pocit, že to do celkových prodejů nezasáhne? Pak zkus zapojit mozek.
>:-[]
"Veseleji" pak bude (časem) hlavně v servisech, automechanici francouzskou produkci "milují", oprava francouzské produkce - to je výzva! Ještě, že se ta jejich auta (na rozdíl od koncernu) prakticky vůbec nekazí... ;-)
No, někomu ani to základní vzdělání nestačí. Před Dacií je Škoda. Je levná nebo drahá jako Mazda? Před Dacií je VW. Není to domácí značka, levný jako Dacia není.....
Samotná cena zcela jistě není vysvětlením neúspěchu výborných aut Mazdy.
1) Dacia určitě nebyla připravena líp jako ostatní. Prostě má jen jiné portfolio. Jediný nový motor za poslední dobu je 1,0 SCe a v novém Dusteru 1,3 TCe pokud se nepletu.
2) Pád prodejů celkově nijak výrazně ovlivněn emisníma normama nebyl. Možná platí dokonce opak - kvůli emisním normám museli urychleně registrovat vše, protože jinak by šly vozy do šrotu nebo někam na balkán... Takže ano, listopadová čísla jsou ovlivněna, celková od ledna nikoliv.
A kolik těch internetových kovbojů jsi vysledoval? 100? 200? I kdyby si každý z nich tu novou Mazdu doopravdy koupil (jako jsem to udělal třeba já, páč nejsem topper, abych něco chválil a pak si koupil přesný opak), tak máš během pár let několik set prodaných Mazd, což díru do světa prodejních žebříčků neudělá.
Jestli to spíš nesouvisí s tím, že ze všech kupců aut jich do automobilových internetových diskuzí píše tak malý zlomek, že se z něj nedá vůbec nic usuzovat.
Což o to kupovat, oni zapomínají s těmi supermotory i zrychlovat, než to vytáhnou za městem na 90 nebo na dálnici z 90 na 130, tak se turbo ptá, jestli teda jedeme, nebo už se parkuje :-)
Kodiaq je super auto :-! Firemní politika je mnohdy "koncern do mega", tak není co řešit. Passat je ok, ale koupí další zase jen omladíš. Kodiaq je něco nového, neokoukaného a chtěného :yes:
Ze sedanů se tu prodává s V6 jen model CT6 - tam je třílitr twinturbo.
Pak se tu prodává ATS-V s 3,6 V6 a pak CTS-V s 6,2 V8. Jinak maj V6 a V8 jen XT5 a Escalade, což sou SUV.
U Chevroletů můžeš mít jen R4 a V8 (Camaro/Corvette). V6 se sem ofiko nevozí, to jen šedý dovoz.
To bude pohodlny korab naposledy som v tom sedel v Kanade v 90 rokoch v EU ich moc nestretavam. Ja som vtedy kupil Pontiac nej 6 valec a v tej dobe ma vysmiali ze mu ukradli 2 valce... >:D
Takže tržni podil stoupa u takovych dreku jako je škodovka a dacia a to ještě předevšim v "nadhernych" krabicoidnich provedeni. To musi zaplesat srdce u nejednoho automobiloveho ignranta.
Mne ta tabulka dává naprosto logický smysl, však je to takto dlouhodobě.
Škoda - převážně firmy, stát + levnější Škodovky soukromníci
Hyundai - firmy je taky berou + soukromníci, je levnější, než Škoda a nabízí auta za opravdu dobré ceny, tam jde fanouškovství stranou
VW - firmy + soukromníci, ale nějak mi tam nehraje ten součet (1535 ks za 11/2018), ale nejvíce se prodalo Golfu (332ks) a pak někde v dáli Passatu (206ks). Takže je docela záhadou, co tvoří zbylých 997ks. Vzhledem k tomu, že tabulka končí 20. místem, které prodalo 188ks aut, další VW modely musely prodat maximálně do 188/7 ks na dalších modelech. Takže minimálně 6 dalších modelů VW... tolik jich snad ani není, ne?
Za 1. Tahle statistika je smíšená, občas tu byly prodeje soukromé a vypadají značně jinak... na průměrnou Octavii, nebo ten Kodiaq si běžná rodina v ČR jako na nové auto nesáhne, takže nejvíce kupují firmy (proboha podívej se na čísla).
Za 2. Budeš se divit, ale Duster se docela často kupuje do firem, je to dostupné SUV s možností 4x4 a je spousta profesí, kde se toto auto vyskytuje.
Jenom bych polemizoval s tvrzením, že byla Dacia na novou normu řádně připravena. Pokud se podíváme na dva nejprodávanější modely - Duster a Dokker, nabízí se spíš domněnka, že zákazníci Dacie jsou skromní a vyberou si z těch dvou motorů. Soukromníci atmo 1.6 a firmy 1.5 naftu. Mně osobně by vadila absence 1.3 TCe.
Tak nějak sleduju, že internetoví kovbojové, co chválí pořád dokola Mazdu pod každými články, že nepodlehla downsizingu, turbům a já nevím čemu všemu - oproti třeba Škodě a ostatním, si ji nějak zapomínají kupovat. Nebo asi brázdí cesty v proprděných ojetinách různých značek z druhé ruky >:D
Klasika internetových fór :-!