Do T-Jet można bez problemu włożyć instalację LPG. Wtedy nie przeszkadza, że pali więcej i tak jeździ się taniej. Do 1.0 TSI LPG nie włożysz, do 1.5 TSI też nie.
Masz podwozie z małego auta, a na to nałożona buda z dużego kompakta. To znaczy, że tam będzie bardzo, bardzo cienka blacha i mnóstwo plastiku, żeby zachować masę jakie może unieść przeciążone podwozie.
Dokładnie. To jest podwozie dla małego auta miejskiego. A zostało użyte do znacznie większego kompakta. Jak się ktoś z tego powodu zabije to i tak powiedzą, że jechał za szybko....
Môžem sa mýliť, ale benzínový R4 asi bude v menšine. Je to vrchol a aj cena bude zrejme "vrcholná". Čo sa týka spracovania a jazdy, tam by som si počkal na reálne auto, to z týchto obrázkov nezistíme
Aký vrcholný motor by si očakával v aute, ktoré nemá moc liezť do kapusty Octavii a Golfu? Zároveň sa pozri do danej kategórie naprieč konkurenciou a napíš,. kto z nich je o galaxiu lepšie motorizovaný :-!
Nikoliv, představ si, že Arese není dogmatik a uznává, že Tipo je proti Scale skutečně (takový lepší či mírný) low cost, zejména co se týká kvality dílenského zpracování (laciné interiérové plasty, lícování některých dílů s větší tolerancí atd.).
Také použitý benzinový motor 1.4 T-Jet používá generačně starší techniku a má tedy i vyšší spotřebu. Na druhou stranu má ale tato starší technika i své výhody (díky nepřímému vstřiku benzinu nehrozí zakarbonování i při používání neaditivovaného benzínu, absence složitého ústrojí odpojování dvojice válců bude velkou výhodou u více ojetých motorů, základní motorizace je atmosférický čtyřválec a i ten má 6st. převodovku atd.). A pak má Tipo výhodu velkorysejších rozchodů obou náprav.
Předpokládám ovšem, že Scala bude citelně dražší, ale uvidíme. Každopádně má Tipo také výhodu podstatně silnějšího dieselu a hlavně nabídky 3 karosářských verzí. Ale když se do něj posadíš, tak ve srovnání se Scalou jeho interiér působí výrazně laciněji než u Scaly, o tom žádná. Zase ale získáš nadprůměrně robustní auto, které v Česku nestojí doslova na každém rohu (jak tomu bude brzy u Scaly) a o které se tolik nemusíš bát před zloději. Naopak nevýhodou je o něco výraznější propad ceny při dalším prodeji než v případě Škody. :-!
No to jsi nenapsal, to je pak prostě věčná diskuse turbo vs. Atmo... ve které já jsem nestraník, chci prostě motor lepších parametrů. Takže třeba 2.0 z XV vs. 1.6t z Levorga...
Tak proc jezdis votuzenym Mustangem namisto autem se spickovyma jizdnima vlastnostma, do kterejch na Mustang, bez ohledu na to, ze udelal krok dopredu, porad nepatri ?
Mne je ukradnute ci sa predava, ale tu je to postavene na uroven nejakej "svatej" a nedotknutelnej veci. Nech si ludia kupuju co chcu, oni sa v tom budu vozit, nie ja.
Nech si na ten extra exkluzivny Karoq pockaju aj viac ako tych 12 mesiacov >:D
Na platforme ktoru pouziva Polo sa skratka pokusili urobit taky "low-costovy Golf". Cenove im urcite nebude robit problem podliezt Scalou tesne pod Golf. A v nasich koncinach ludia dobre pocuvaju na objem kufra, takze predaje su zarucene...
Bubny bude mít jen nejslabší motor 70kw v nejslabší výbavě.. a kolem 3 tis pudou doplatit kotouče, kdyby je někdo chtěl i při monstrozním výkonu 70kw >:D
Proč by to jako podvozek nestíhál ? a Proč podvozek v polu stíhá i 200k ? Ty si s tím jel ?:D To že bude 1.5 drahá mi je jasný... kdyby tam byla alespon ta slabší 1.5 tsi možná pořídit v ambitionu, bylo by to supr.. i když realně o moc svižnější než litr není.
Takže je to přifouklé malé auto, které se ale bude rozměry a odhaduji i cenou limitně blížit golfu... No, co na to říct, mě by to jako kupci vadilo. Nechci "jakoby" nižší střední.
Na druhou stranu smekám za design, takhle na fotkách vypadá Scala skvěle. Uvidíme naživo v typické bílé na operák a s bubny vzadu.
Vidím to stejně, design bude tahounem prodeje scaly, otázka jak moc mu ublíží nižší verze. Celkově mě po těch polepených testovačkách to auto mile překvapilo, designově, technicky překvapit ani nemůže, ale ona škodovka je hodně dobrá ve vyhmátnutí toho, co kupující opravdu ocení, špičkové obestavění prostoru, praktičnost, jestli to má torzku a bubny (pokud vše funguje alespoň průměrně ve vztahu ke konkurenci) je zcela nepodstatné, většina lidí vůbec netuší, že jsou nějaké druhy zadní nápravy, brzd, kolik má motor válců atp. Myslím, že scala bude mít velmi slušný prodejní úspěch. ;-)
dizajn je výborný, interiér pre mňa neútulný, ale elegantný, proste koncern. Dobrá práca. Správne bolo aj nové meno, masáž už začala pomaly hneď v prvej vete: Zapomeňte na rapida - to má správne marketingové gule. A je aj pravda, že pôsobí konečne ako plnohodnotný C heč. Ako klasická škoda niekde to museli ojebabrať (platforma) kvôli cene, ale môže to byť dobrá voľba najmä keď dnes torzku nájdeš aj v prémii. Toto škode vyšlo a už nebudú musieť vysvetľovať donekonečna lovkost rapid hajkost cena.
Je to motorova bieda. Ten 3-valec 1.0 je tak do mesta, a sem-tam na okresku. Na dialnici to reve, velmi netaha, ale za to o to viac zerie (vyskusane na Rapide).
A ten vacsi 1.5/110kW bude priserne drahy, tipujem aspon o 3-4 tisic € nad 1.0tsi. A je jasne, ze podvozok tomu motoru nebude stacit (co nie je zrovna bezpecna kombinacia).
na Škodovku docela dynamický. Interiér vidíme jen v nejvyšší verzi. Kdo ví, jak se povede "social edition", která se bude prodávat nejčastěji. Technika, jak už je tradicí, naprostá tragédie. Bubnové brzdy? To jako fakt? V nabídce jen jeden jakžtakž slušný motor (1,5l/110kW benzín), ale za ten budou chtít půl míče. Nadto má všemi milovaný filtr pevných částic a vysoce oblíbené vypínání dvou válců. Takže vlastně taky na houby. Zbytek bída a svrab. A jen imbecil může dát autu jméno, které má v domovské zemi pejorativní význam!
To by si rychle spadl zpět na zem, až by ti odskočila na první nerovnosti záď za hlasité rány a po presednuti do jiného turbomotoru podobného výkonu od konkurence by ti došlo, že není 150k jako 150k. ;) Jednapetka je nejnudnejsi TSI jakým sem kdy jel , to už si spíš užiješ turbokopanec v TDI co tam taky dávají..
No, mě to na první pohled zepředu připomíná BMW 1, zezadu Focus a tak celkově oproti Visionu, že bych si z toho sedl na zadek, to ne. Ale na druhou si myslím, že to není škaredý jako "čtyřočko", naopak přinejmenším v této plné palbě to vypadá, bez ohledu na to kolik jiných aut to připomíná, docela líbivě a hlavně si myslím, že po designové stránce to bude dlouhodobě líbivé. Většinou, když je něco "wow", tak je to brzo totálně "out".
Nicméně by mě zajímala cenovka téhle plné specifikace a vzhled základu.
Btw. první co mě napadlo při pohledu na ovládání klimy, bylo rádio ze Š120 >:D
A škoda toho slabého plyňáku, kdyby chtěli trochu podpořit ekologii, tak by se tam hodila 4 válcová verze, ale tenhle slabej bídák to úplně zabíjí, možná to taxikářům do města bude stačit, ale já bych byl rozhodně pro 1.5 CNG.
Novým model Scala, je první škodovka od od Felicie, která vě mě vzbudila zájem. předchozí modely děs a hrůza. Za ty peníze nuda a šeď a ty motory..... Alespon, že jsou firmy co orpavdu škodovky stále kupují. Scala mě ale překvapila svým desingem. Je pravda, že některými prvky se ispirovala u Hyundaie, BMW či Volva ale jako celek vypadá velice krásně a modrá ji obzvlášť sluší. Uvidíme jak budou vypadat základní verze. Interiér je sice pořád Das auto, ale líbí se mi nápad s barevnými dekory a jistým způsobem má palubka nápad a styl. Motory 1.0 Tsi dejte do motokáry a koupil bych si určitě 1.5 Tsi sám jsem zvědav jak s tímto motorem pojede. Za mě podařené auto. Češi mohou opět vklidu snít.
Je to pěkné, modrá z fotografie je super (a bílá). Chce to to ale reálný dojem. Ono třeba na obrázku také polský armádní Honker vypadá jako prostornějí alternativa pro Defender, ale je to vrak. Přesto design mají hezký a reakce jsou dost pozitivní a za mě palec nahoru :yes:
Moc dlouhy vtip. Ale jinak trefeno, novy model jako konkurent pro Tipo. Jinak použiji jedno slovo, ktere zaznělo od Twisteda a to konzistentni. Ja myslel, že Scala ma byt HB a ne nedodělany kombik. Nějak postradam tu dynamiku a emoce, ktere maji chytit za srdce. Zřejmě uvizli v kufru.
Článek ok, až jsem se dočetl k displejům. Může mi někdo vysvětlit, proč tam pořád cpou tolik různých typů? To jsou mezi nimi tak velké výrobní náklady, že s tím dělají takové caviky? V začátcích jsem to ještě toleroval, ale teď mi to už příjde celkem trapné.
Přesně. Kodiaq taky při prvním představení na podzim 2016 vypadal velmi slušně, ale v prodeji bylo něco jiného, oplácaného plastem. Teprve po 2 letech se na cestě začal objevovat Sportline, který se původně představenému Kodiaqu začal vyrovnávat.
No to je fakt pecka :-) Motor, ktorymi pred par rokmi takmer zacinali ponuky je dnes velebeny ako top. Salamova metoda. Ale inak samozrejme je uplne postacujuci. Dobry kompromis na mesto a mimo, co sa tyka vykonu a spotreby.
Vladimírku klidni hormón. Děda ti zas pustí ten hub kanál s nahýma korejkama než donesu diazepan. Zas bude dobře, rodina Vošických musí držet při sobě i v časech když Boleslav dělá tak skvělé výrobky které nově bývají vyprodány i na měsíce dopředu.
U sta hromů, to bych nevěřil, čeho všeho se na stará kolena dožiji. To už Vladimírek asi nerozdejchá. Scala je opravdová pecka, od prostornosti, vzdušnosti přes 1.5TSI. Ode mě možná nechcete, ale jako starý muž chci opravdu smeknout. Výborná práce z Mladé Boleslavi i u dodavatelů. :yes:
No fakt úplná pecka. Ještě teď jsem sbalil spacák a jdu před prodejnu Škoda a budu tam spát do Nového roku, aby mi jí nevyprodali a měl jsem jí první. .... A pak jsem se probral a jdu se z prvních obrázků vyzvracet na WC.
Víš, že ani ne. To si splést nejde. To je taková bomba, že nemá konkurenci :-) Kam se hrabe Rolls Royce. Tohle budou našim lidem závidět i Arabští šejkové. Jen aby Škoda stíhala vyrábět. :-) Já budu jen tiše závidět :-) A proto, aby mi jí někdo nekradl, tak si raději koupím něco jiného.
Tak s tou cenou uvidíme. Já tipuju základ (s tříválcem) nad úrovní francouzů a korejců v C segmentu (se čtyřválcem). Má téměř srovnatelné rozměry, a je to česká novinka. Tak uvidíme. V tom případě by ale odpadalo to "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii"
Prosklene strechy se podle me proda stejne par kusu. Spis jde o to jak to tahne, kolik je mista na kolena, jak je to odhlucneno a kolik to stoji. Vzdycky se proda vic spise levnejsich verzi.
Panuje zde všeobecné nadšení, nezapomeňte, že toto je "salónní" verze včetně všech možných i nemožných příplatků, zajímavé bude, jak budou vypadat základní verze za polovinu ceny této vystavené ;-)
Pokud vím, ten rozdíl je velký hlavně v nízkých otáčkách, do 2-2,5 tisíc. A můžu říct, že už v silnější verzi bez OPF to ve městě není vždy ideál, když si otáčky nepohlídáš.
Tak za mě se Scala opravdu mimořádně povedla - design je zvenčí i uvnitř doslova parádní, stejně jako nabídka prostoru v kabině i v kufru. Mimořádně oceňuju alternativní montáž benzinového čtyřválce 1.5 TSI/110 kW, stejně jako zachování poctivé mechanické P ručky. O kvalitu jízdních vlastností, kvalitu zpracování i úroveň pasivní bezpečnosti taky rozhodně nemám strach, určitě budou velmi dobré. Tak teď hlavně aby nastavili realistické ceny. Bravo, Škodovko, Scala je drahokam ve tvé nabídce!:-):-):-):yes::yes::yes: Jen ty čekací doby na dodání asi budou hóódně dlouhé... :-O
Až doteď bych v nižší střední třídě volil Tipo, protože Rapid by mě v žádném případě neuspokojil. Scala je ale docela jiná káva! :-)
OPF asi bude mít vliv, uvidíme jak to cenově odliší. Stačit je široký pojem, taky by mě lákal silnější. Jde o to aby byl rozdíl i v praxi při běžných provozních otáčkách. A nejen marketingově na papíře, kde uvedou dvě maxima hodnot. Třeba Felicia 1.3 50kW nejezdila o tolik lépe než 1.3 40kW, i když to je teoreticky 20%.
Nechápu proč to řešíš, vždyť ti tu prosklenou střechu u Scaly (ani u jiných aut) nikdo necpe! Já bych si takový nesmysl samozřejmě do auta taky nikdy nepořídil, ale když někdo chce si u svého auta zvýšit těžiště a snížit výšku interiéru a tuhost kastle, jeho blbost! >:D >:-[]
předek zase přisedlý od slona, jako u Fabie. Ne, to fakt není hezké. Zadek je asi z jiného auta, vůbec to k sobě neladí. Buď mají udělat všechny tvary ostré, nebo kulaté, ne půl tak a půl jinak.
Interiér by byl fajn, kdyby... kdyby ten panel klimatizace nevypadal, jako by ho tam dolepilo jen tak navíc nějaké dítě. Design jak z devadesátých let. Och, fakt ne, prosím, to do série ještě změňte!
...mají dnes svátek. Zcela střízlivě vidím Scalu celkem pozitivně. Bude hodně záležet na tom, jak zapůsobí levnější a prostřední verze. Ta vyšperkovaná sice působí díky velkým předním trojúhelníkům smutně jako předchozí A8 před FL, ale celkově to je hezké a vyvážené auto. Interiér vypadá slušně, jen panel klimy vypadá oproti zbytku lacině.
"Scala je první model značky, kde se (u vrcholné verze světel) rozsvěcí blinkry postupně, ve směru odbočování, jako to umí třeba vozy Audi." - nema to nahodou Superb?
Dizajn zase relativne podareny po predny blatnik, dalej znova nic.
Interier 100x videne, trochu dolestene. Aspon ovladanie klimy vyzera konecne k svetu.
Na klucky na dverach je skutocne treba upozornit, lebo na prvy pohlad dvere vyzeraju uplne rovnako ako predtym.
Aspon sedacky ma pekne,
Tak jsem zvědav, zda se dočkáme také hejtů jak je prosklená střecha bez krycí rolety a jak je to Mega chyba a nepřekonatelný problém. No ale je to Škoda, takže je to vlastně v pořádku.
Segment nesegment, zacílení mi přijde ve smyslu "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii". Tak se vlk nažere, ale z kozy něco zbyde.
Hlavně jde o to, jak ty Nm nastupují. Slabší verze se prý po nástupu OPF dusí. Na okresky a občasné předjetí stačit bude, ale 81/85 kW je doporučovanější. Jezdím s ní občas v Rapidu a 70 kW bych nechtěl.
Když se před časem objevil například nový Fiat Tipo, bylo zde mnoho slov kritiky designu. To, že je málo Italský, takový a makový. Teď přijde s velkou slávou Škoda se zadními světly ve stylu Fiatu Tipo a je to nádhera. O kopiích nápadů z dalších vozů ani nemá cenu se rozepisovat. Pane bože, proberte se již a přestaňte psát nesmysly pod záštitou vlastenectví. Přiznejme si, že prostě Z NOUZE CNOST !!! A přestaňme si nalhávat něco jiného. Dnes už umí design lépe i Korea. Ale nám prostě stačí znak okřídleného šípu, lži o kvalitě, tendenční tlachy domácího tisku a koupíme davově i sebehorší cajk. Tak hodně požitku z jízdy a kvality všem skalním příznivcům :-) A šťastné procitnutí :-)
Dík, jako mi nejde o maxima a papírové hodnoty uvidím, spíš jako pocitově běžná jízda na okresce a předjíždění bez podřazení nebo tak. Nm mají celkem rozdíl, uvidíme podle tvaru křivek a celkové rychlostní charakteristiky.
Částečně souhlasím, ale koukej na to optikou toho, kam toto auto míří a pro koho bude primárně určené - do města, pro méně početné rodiny, ale jistě i starší pár si najde zalíbení. Takže vlečená náprava stačí, motory jsou osvedčené, výbava slušná, měkčené plasty se vrátily... Za mě ok.
Rozdíl mezi silnější a slabší verzí litru je velký. Jednak kvůli OPF, jednak kvůli nižšímu krouťáku a pravděpodobně i jeho omezení na nižších stupních.
Já bych možná klidně i koupil, byť nepotřebuji, protože mi v garáži parkuje jedna funglovka. Osobně nejsem tak přísný jako ty, možná i prostě proto že je to pořád ještě domácí značka a ta jako taková potřebuje úspěch jako sůl, hlavně ten prodejní.
Velmi pěkný design, i interiér. A pak kukneš na techniku - auto velikostně nižší střední, ale platforma z aut o třídu menších (Ibiza, Polo), jen vlečená náprava, bubnové brzdy... takže navrch huj, uvnitř fuj. Mám rád přesně opačná auta....špičkové jízdní vlastnosti a výkony, klidně odpustím dílenské zpracování nebo chybějící asistent.
Věřím, že dnes tu bude zase řádně příspěvkově "nab.ito", že se tu diskuzně posekají obě strany, tedy příznivci i odpůrci Scaly. Uvidíme, zdali padne třeba 400 komentů.
Za mě osobně velká poklona všem škodovákům, kteří se na vývoji podíleli. Jsem vlastenec a Škodovce fandím. Přeji prodejní úspěch!
Je mi jasné, že v našich končinách budu za tento příspěvek ukamenován. Ale pro mne HNUS !!! Koncept Vision RS vypadal ještě jakž takž k světu. ale seriová verze je opět obyčejná, jednoduchýdesign ala Škoda. Porovnám li vůz vedle mnoha jiných vozů, působí designově jednoduše, prostě lacině. Tak to vidím u Superbu, Kodiaqu, Karoqu a o dalších krásách z dílny Škoda snad ani nemluvě. A to nehovořím o těch v současnosti z emisní nouze podbízených motorech s 3 a méně válci. Za mne prostě další výdobytek dnešní diskontní doby. Kde jsou zlaté časy pořádných a kvalitních motorů? Dnes bída takřka všude. A k tomu design bez komentáře. Takže shrnuto: Nekoupil bych ani omylem !!!!
Mi to zas připomíná Leon s DNA Fabie. Maska a přední světla jsou zajímavá, na bočních dveřích se mohli lišit víc of F3. Zadní světla asi budou chít vidět v reálu, pak si udělám názor. Plus za měkčené materiály :yes:
po kodiaqu dalsie eso segmentu .. sucasny rapid je razom veteran ( ale tak to uz obcas chodi )... som ale zvedavy aj na novy G8... ale scala by mu mala byt uz o hodne blizsie ako sucacny rapid sucasnemu G7.... :yes:
>:D:yes: Ale ano, opravdu to působí velmi zdařile. Maska má švih, je exotická i známá zároveň. Kdo viděl Fabii III. face, tak ho to mohlo drobet napadnout. Zadek je zajímavý, uvidíme jak ve všech barvách, ale proč ne. Uvnitř fajn. Možnost budíků je zajímavá :yes:
Zajímala by mě jízda a pocitový rozdíl mezi motory 1.0TSI 70 kW vs. 85 kW. Možná i pocitové přesednutí z Rapidu 1.2TSI nebo Octavie II 1.6 74kW. :yes:
Zadní světla mi připadají, že se stejně jako nový Focus inspirovali u Fiatu Tipo. Jinak docela fajn, místy trochu disproporční, ale to mi u škodovek na prvních fotkách přijde často a naživo to je dobrý. Uvidíme, jak bude vypadat v nějaké typické výbavě a ne v TOP na promo fotkách :-)
Zvenku docela fajn, jen zadní světla zvláštní. Trochu se bojím základu s halogeny a v uni laku. Velký lajk za návrat měkčených materiálů, a také za motory. :yes:
tak zeby som sa/sme sa konecne dockal/dockali konkurenta golfu od skody..... rapid este nebol to prave orechove... ale scala sa mi ozaj v tomto smere pozdava a konecne to dycha to upravou nizsou strednou triedou... dokocna uz to nie je ani take strohe kontainerovite ako kocka fabia ale citit tu aj akusi vyssiu eleganciu a citlovo zakomponovane elegantne decentne obliny a krivky ... povedal by som ze toto je uz skor taky uz vw dizajn... a nie stroha skoda ... klobuk dole teda.. odomna palec hore zatial za prve vizualne dojmy.. fakt som cakal vacsiu nudu a vacsie disproporcie ale nakoniec je to snad najkrajsia skoda aku sme tu kedy mali.... :yes: