Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme ji prozkoumali naživo!

Škoda Scala, nástupce Škody Rapid se oficiálně představuje. Jde o kompaktní hatchback se zajímavými tvary a moderní technikou.
Zpět na článek
11. 12. 2018 21:32
Re: "jakoby" nižší střední
Do T-Jet można bez problemu włożyć instalację LPG. Wtedy nie przeszkadza, że pali więcej i tak jeździ się taniej. Do 1.0 TSI LPG nie włożysz, do 1.5 TSI też nie.
11. 12. 2018 21:30
Re: "jakoby" nižší střední
Masz podwozie z małego auta, a na to nałożona buda z dużego kompakta. To znaczy, że tam będzie bardzo, bardzo cienka blacha i mnóstwo plastiku, żeby zachować masę jakie może unieść przeciążone podwozie.
11. 12. 2018 21:28
Re: Scalka
Jaki motor? Taki który ma cztery cylindry.
11. 12. 2018 21:26
Re: Scalka
Dokładnie. To jest podwozie dla małego auta miejskiego. A zostało użyte do znacznie większego kompakta. Jak się ktoś z tego powodu zabije to i tak powiedzą, że jechał za szybko....
Avatar - Emel
9. 12. 2018 19:44
Re: Scalka
Šuškalo se o 2.0TSI 140kW, možná v té verzi co je v Polu GTI... no, nechme se překvapit.
9. 12. 2018 17:41
Re: Bomba z Boleslavi
Môžem sa mýliť, ale benzínový R4 asi bude v menšine. Je to vrchol a aj cena bude zrejme "vrcholná". Čo sa týka spracovania a jazdy, tam by som si počkal na reálne auto, to z týchto obrázkov nezistíme
9. 12. 2018 17:32
Re: Scalka
Aký vrcholný motor by si očakával v aute, ktoré nemá moc liezť do kapusty Octavii a Golfu? Zároveň sa pozri do danej kategórie naprieč konkurenciou a napíš,. kto z nich je o galaxiu lepšie motorizovaný :-!
9. 12. 2018 13:53
Re: Škoda chcala
Predpokladám, že tento príplatok väčšina kupcov ignoruje ;-)
9. 12. 2018 13:52
Re: Škoda chcala
Ktoré motory sú v tejto ponuke tie "osvedčené"?
9. 12. 2018 13:51
Re: Škoda chcala
Chápem, že ty máš rád opačný pól, ale drvivá väčšina si potrebuje odviezť svoju prd€l z bodu a do bodu b. A to zrejme toto auto splní
9. 12. 2018 09:33
Re: Prosklená střecha.
čas 1:50 - 1:60
[odkaz]
8. 12. 2018 17:14
Re: "jakoby" nižší střední
Nikoliv, představ si, že Arese není dogmatik a uznává, že Tipo je proti Scale skutečně (takový lepší či mírný) low cost, zejména co se týká kvality dílenského zpracování (laciné interiérové plasty, lícování některých dílů s větší tolerancí atd.).
Také použitý benzinový motor 1.4 T-Jet používá generačně starší techniku a má tedy i vyšší spotřebu. Na druhou stranu má ale tato starší technika i své výhody (díky nepřímému vstřiku benzinu nehrozí zakarbonování i při používání neaditivovaného benzínu, absence složitého ústrojí odpojování dvojice válců bude velkou výhodou u více ojetých motorů, základní motorizace je atmosférický čtyřválec a i ten má 6st. převodovku atd.). A pak má Tipo výhodu velkorysejších rozchodů obou náprav.
Předpokládám ovšem, že Scala bude citelně dražší, ale uvidíme. Každopádně má Tipo také výhodu podstatně silnějšího dieselu a hlavně nabídky 3 karosářských verzí. Ale když se do něj posadíš, tak ve srovnání se Scalou jeho interiér působí výrazně laciněji než u Scaly, o tom žádná. Zase ale získáš nadprůměrně robustní auto, které v Česku nestojí doslova na každém rohu (jak tomu bude brzy u Scaly) a o které se tolik nemusíš bát před zloději. Naopak nevýhodou je o něco výraznější propad ceny při dalším prodeji než v případě Škody. :-!
Avatar - cascadia2
8. 12. 2018 15:32
Re: Skála
No taky mám strach, že základ třeba 379.000,-
Avatar - woody-alien
8. 12. 2018 10:01
Re: "jakoby" nižší střední
Kritika automaticky neznamená negativní hodnocení.....ale jo, máš pravdu. ;-)
Avatar - Blue Sun
8. 12. 2018 08:19
Re: "jakoby" nižší střední
Zkritizovat Tipo, to sis dovolil... Počkej, až Arese vystřízliví, ten ti jich nandá!
Avatar - Emel
8. 12. 2018 08:10
Re: super
No to jsi nenapsal, to je pak prostě věčná diskuse turbo vs. Atmo... ve které já jsem nestraník, chci prostě motor lepších parametrů. Takže třeba 2.0 z XV vs. 1.6t z Levorga...
Avatar - Floyd
8. 12. 2018 00:17
Re: skoda Srala
Napiš už něco nového, toto je od tebe starý a obehraný, a nikoho to už nezajímá ani nebaví :no:
7. 12. 2018 22:31
Re: Škoda chcala
Tak proc jezdis votuzenym Mustangem namisto autem se spickovyma jizdnima vlastnostma, do kterejch na Mustang, bez ohledu na to, ze udelal krok dopredu, porad nepatri ?
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 20:48
Re: "jakoby" nižší střední
Záleží, co si pod pojmem low-cost představíš. Je to low-cost typu Fiat Tipo.
Avatar - Beefcake
7. 12. 2018 18:38
Re: Ještě pár vět
Mne je ukradnute ci sa predava, ale tu je to postavene na uroven nejakej "svatej" a nedotknutelnej veci. Nech si ludia kupuju co chcu, oni sa v tom budu vozit, nie ja.
Nech si na ten extra exkluzivny Karoq pockaju aj viac ako tych 12 mesiacov >:D
Avatar - Beefcake
7. 12. 2018 18:36
Re: super
Pre oboch - mne islo vylucne o objem (co som mozno tak jasne nenapisal). A to s tym XV je fakt cheap shot a mimo.
7. 12. 2018 14:58
Re: "jakoby" nižší střední
Do low-costu má tedy Scala opravdu na míle daleko. >:D Co by podle tvých měřítek byl Logan nebo Peugeot 301/Citroën Elysee? >:-[] >:-[] >:-[]
7. 12. 2018 14:17
Re: "jakoby" nižší střední
Na platforme ktoru pouziva Polo sa skratka pokusili urobit taky "low-costovy Golf". Cenove im urcite nebude robit problem podliezt Scalou tesne pod Golf. A v nasich koncinach ludia dobre pocuvaju na objem kufra, takze predaje su zarucene...
7. 12. 2018 13:38
Re: Jak Lego, furt stejné
Jako BMW, Audi atd..
Avatar - Emel
7. 12. 2018 12:12
Re: Sutr
Vision RS by měl šanci... jakou? Pokud mluvíme o technice... Vision RS je přece prototyp.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 12:00
Re: Vzhled celkem povedený,
Docela by mě zajímalo, kolik moderních turbomotorů podle tebe OPF nemá. :-)
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 11:56
Re: Scalka
Tříválec 1.0 je do auta této velikosti úplně v pohodě. Vyzkoušeno několik tisíc km, ačkoli vesměs mimo dálnice.

To, že podvozek nebude stačit 110 kW, mi taky jasné není.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 11:53
Re: Bomba z Boleslavi
Scala konzistentně navazuje na Rapid liftback a přebírá roli rodinného vozu v nabídce. >:-[] ;-)
Avatar - Emel
7. 12. 2018 11:52
Re: Ještě pár vět
Smůla je (tedy jak pro koho), že se ta blbá Škodovka dobře prodává nejen u nás...
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 11:48
Re: Totální zklamání
Pokud mám u tříválce s něčím problém, tak je to spíš projev v nízkých otáčkách.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2018 11:45
Re: Totální zklamání
Uznávám, na tohle jsem zapomněl. I když si nemyslím, že by se tento režim používal na něco více než jízdu +- konstantní rychlostí.
Avatar - Đawson
7. 12. 2018 11:36
Re: Vzhled celkem povedený,
Bubny bude mít jen nejslabší motor 70kw v nejslabší výbavě.. a kolem 3 tis pudou doplatit kotouče, kdyby je někdo chtěl i při monstrozním výkonu 70kw >:D
Avatar - Đawson
7. 12. 2018 11:34
Re: Scalka
Proč by to jako podvozek nestíhál ? a Proč podvozek v polu stíhá i 200k ? Ty si s tím jel ?:D To že bude 1.5 drahá mi je jasný... kdyby tam byla alespon ta slabší 1.5 tsi možná pořídit v ambitionu, bylo by to supr.. i když realně o moc svižnější než litr není.
Avatar - LuCZiano
7. 12. 2018 11:06
"jakoby" nižší střední
Takže je to přifouklé malé auto, které se ale bude rozměry a odhaduji i cenou limitně blížit golfu... No, co na to říct, mě by to jako kupci vadilo. Nechci "jakoby" nižší střední.
Na druhou stranu smekám za design, takhle na fotkách vypadá Scala skvěle. Uvidíme naživo v typické bílé na operák a s bubny vzadu.
Avatar - Dinar
7. 12. 2018 10:58
Re: Nadšenci i plivači...
Vidím to stejně, design bude tahounem prodeje scaly, otázka jak moc mu ublíží nižší verze. Celkově mě po těch polepených testovačkách to auto mile překvapilo, designově, technicky překvapit ani nemůže, ale ona škodovka je hodně dobrá ve vyhmátnutí toho, co kupující opravdu ocení, špičkové obestavění prostoru, praktičnost, jestli to má torzku a bubny (pokud vše funguje alespoň průměrně ve vztahu ke konkurenci) je zcela nepodstatné, většina lidí vůbec netuší, že jsou nějaké druhy zadní nápravy, brzd, kolik má motor válců atp. Myslím, že scala bude mít velmi slušný prodejní úspěch. ;-)
Avatar - .StenLi.
7. 12. 2018 10:57
Re: pekne
A ako spoznas tu platformu ked sa v tom budes viezt prsim ta.. razvor ma vacsi ako Golf, je to jasny konkurent Golfu, Leonu atd..
Avatar - Dinar
7. 12. 2018 10:52
Re: Totální zklamání
Může být, já bych si ale s hodnocením počkal až na testy. ;-)
Avatar - Dinar
7. 12. 2018 10:50
Re: super
Stopadesáti konmi v nižší střední "pred par rokmi takmer zacinaly ponuky", a to kdy a u které značky?
7. 12. 2018 10:17
za mňa palec hore
dizajn je výborný, interiér pre mňa neútulný, ale elegantný, proste koncern. Dobrá práca. Správne bolo aj nové meno, masáž už začala pomaly hneď v prvej vete: Zapomeňte na rapida - to má správne marketingové gule. A je aj pravda, že pôsobí konečne ako plnohodnotný C heč. Ako klasická škoda niekde to museli ojebabrať (platforma) kvôli cene, ale môže to byť dobrá voľba najmä keď dnes torzku nájdeš aj v prémii. Toto škode vyšlo a už nebudú musieť vysvetľovať donekonečna lovkost rapid hajkost cena.
7. 12. 2018 10:07
Re: Scalka
Je to motorova bieda. Ten 3-valec 1.0 je tak do mesta, a sem-tam na okresku. Na dialnici to reve, velmi netaha, ale za to o to viac zerie (vyskusane na Rapide).

A ten vacsi 1.5/110kW bude priserne drahy, tipujem aspon o 3-4 tisic € nad 1.0tsi. A je jasne, ze podvozok tomu motoru nebude stacit (co nie je zrovna bezpecna kombinacia).
7. 12. 2018 09:40
Vzhled celkem povedený,
na Škodovku docela dynamický. Interiér vidíme jen v nejvyšší verzi. Kdo ví, jak se povede "social edition", která se bude prodávat nejčastěji. Technika, jak už je tradicí, naprostá tragédie. Bubnové brzdy? To jako fakt? V nabídce jen jeden jakžtakž slušný motor (1,5l/110kW benzín), ale za ten budou chtít půl míče. Nadto má všemi milovaný filtr pevných částic a vysoce oblíbené vypínání dvou válců. Takže vlastně taky na houby. Zbytek bída a svrab. A jen imbecil může dát autu jméno, které má v domovské zemi pejorativní význam!
Avatar - vabis
7. 12. 2018 09:03
Re: super
Vypada to na povedenou praci :yes: :yes: :yes: Tohle se Skodovce povedlo ;-)
Avatar - kaa
7. 12. 2018 08:49
Re: Scala
Samozřejmě přeji také škodovce úspěch, ale na druhé straně bych si ji z mnoha důvodů nekoupil.
Avatar - kaa
7. 12. 2018 08:45
Re: Totální zklamání
Jasně, jenomže ta 1.5 jede víceméně jenom na válce dva, protože zbylé dva zapíná jenom při velkém zatížení.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2018 08:43
Re: Totální zklamání
Zase chápu, že ve Škodovce slyšíš každý kamínek a otáčku motory, takže ve Fordu si ten tříválec mohou dovolit a zákazník nic moc nepozná >:D
Avatar - Ozzman
7. 12. 2018 08:39
Re: super
To by si rychle spadl zpět na zem, až by ti odskočila na první nerovnosti záď za hlasité rány a po presednuti do jiného turbomotoru podobného výkonu od konkurence by ti došlo, že není 150k jako 150k. ;) Jednapetka je nejnudnejsi TSI jakým sem kdy jel , to už si spíš užiješ turbokopanec v TDI co tam taky dávají..
Avatar - kaa
7. 12. 2018 08:38
Re: pekne
Ani Scala ne, jelikož je na platformě VW Polo a Seatu Ibiza.
7. 12. 2018 08:37
Re: Skála
Řekl bych spíš kousek pod 400 tisíc
7. 12. 2018 08:37
Re: Docela okata vykradacka...
No, mě to na první pohled zepředu připomíná BMW 1, zezadu Focus a tak celkově oproti Visionu, že bych si z toho sedl na zadek, to ne. Ale na druhou si myslím, že to není škaredý jako "čtyřočko", naopak přinejmenším v této plné palbě to vypadá, bez ohledu na to kolik jiných aut to připomíná, docela líbivě a hlavně si myslím, že po designové stránce to bude dlouhodobě líbivé. Většinou, když je něco "wow", tak je to brzo totálně "out".
Nicméně by mě zajímala cenovka téhle plné specifikace a vzhled základu.
Btw. první co mě napadlo při pohledu na ovládání klimy, bylo rádio ze Š120 >:D
A škoda toho slabého plyňáku, kdyby chtěli trochu podpořit ekologii, tak by se tam hodila 4 válcová verze, ale tenhle slabej bídák to úplně zabíjí, možná to taxikářům do města bude stačit, ale já bych byl rozhodně pro 1.5 CNG.
7. 12. 2018 08:36
Re: pekne
Myslim, že záměr byl udělat golfa, nebo aspoň např. Ceeda od škodovky, ale platforma z pola/ibizy to úplně neumožňuje
7. 12. 2018 08:33
Re: super
Nezapomínej taky na 5 vs. 6 stupňovej manuál
Avatar - chetoos
7. 12. 2018 06:10
Re: super
Novým model Scala, je první škodovka od od Felicie, která vě mě vzbudila zájem. předchozí modely děs a hrůza. Za ty peníze nuda a šeď a ty motory..... Alespon, že jsou firmy co orpavdu škodovky stále kupují. Scala mě ale překvapila svým desingem. Je pravda, že některými prvky se ispirovala u Hyundaie, BMW či Volva ale jako celek vypadá velice krásně a modrá ji obzvlášť sluší. Uvidíme jak budou vypadat základní verze. Interiér je sice pořád Das auto, ale líbí se mi nápad s barevnými dekory a jistým způsobem má palubka nápad a styl. Motory 1.0 Tsi dejte do motokáry a koupil bych si určitě 1.5 Tsi sám jsem zvědav jak s tímto motorem pojede. Za mě podařené auto. Češi mohou opět vklidu snít.
7. 12. 2018 00:18
Scalka
No předem ty světla nic moc, ale zvyknete si. Jako na Octavii. Jinak motorizace těžká bída. Upravená 1.4 vrchol blaha jak kdyby v tom byl dvoulitr.
Avatar - bystron
6. 12. 2018 23:21
Re: super
Je to pěkné, modrá z fotografie je super (a bílá). Chce to to ale reálný dojem. Ono třeba na obrázku také polský armádní Honker vypadá jako prostornějí alternativa pro Defender, ale je to vrak. Přesto design mají hezký a reakce jsou dost pozitivní a za mě palec nahoru :yes:
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 22:42
S
Ten prepinac svetiel nalavo od volantu - to maju v plane tam davat aj dalsich 30 rokov ?
Avatar - miromen
6. 12. 2018 22:34
Re: Bomba z Boleslavi
Moc dlouhy vtip. Ale jinak trefeno, novy model jako konkurent pro Tipo. Jinak použiji jedno slovo, ktere zaznělo od Twisteda a to konzistentni. Ja myslel, že Scala ma byt HB a ne nedodělany kombik. Nějak postradam tu dynamiku a emoce, ktere maji chytit za srdce. Zřejmě uvizli v kufru.
6. 12. 2018 22:33
Displeje
Článek ok, až jsem se dočetl k displejům. Může mi někdo vysvětlit, proč tam pořád cpou tolik různých typů? To jsou mezi nimi tak velké výrobní náklady, že s tím dělají takové caviky? V začátcích jsem to ještě toleroval, ale teď mi to už příjde celkem trapné.
6. 12. 2018 22:30
Re: skoda Srala
A ty chudáčku furt ne a ne najít práci, kde bys tu fabku vyfasoval, těžkej život... Neboj bude líp!
6. 12. 2018 22:25
Re: Nadšení
Přesně. Kodiaq taky při prvním představení na podzim 2016 vypadal velmi slušně, ale v prodeji bylo něco jiného, oplácaného plastem. Teprve po 2 letech se na cestě začal objevovat Sportline, který se původně představenému Kodiaqu začal vyrovnávat.
6. 12. 2018 22:05
Re: Prosklená střecha.
Prosklená střecha je pro pasažéry vzadu velmi příjemná věc. Ale u tohodle víceméně ekonomického vozu to asi nebude moc časté.

Žádný problém s menší tuhostí karosérie jsem nepostřehl (Tiguan). Netvrdím, že je to stejně tuhé, ale běžný uživatel nic nepozná.
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 21:49
Re: super
No to je fakt pecka :-) Motor, ktorymi pred par rokmi takmer zacinali ponuky je dnes velebeny ako top. Salamova metoda. Ale inak samozrejme je uplne postacujuci. Dobry kompromis na mesto a mimo, co sa tyka vykonu a spotreby.
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 21:46
Re: Ještě pár vět
"Ale nám prostě stačí znak okřídleného šípu" Bingo.
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 21:44
Re: skoda Srala
Kvoli tym korejkam by som kludne Hcko kupil :-)
Avatar - Beefcake
6. 12. 2018 21:41
Plasty
Ten pouzity plast na palubovke a pod volantom, jeho farba a struktura fakt posobia brutalne lacno a kazia dojem. A to ozaj nie som olizovac plastov.
6. 12. 2018 21:30
Re: skoda Srala
Jak ten vyžilej unavenej kouzelník. A tak si zasluhuješ i stejnou odpověď: "To je starý!" >:-[]
Avatar - Katikakus
6. 12. 2018 20:59
Re: Bomba z Boleslavi
S tim sarkazmem opatrne, on by si nekdo mohl myslet, zes upadl na hlavu a myslis to vazne ;-)
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 20:56
Re: Skála
Úrovni, mluvme konkrétně. Nemluvím o ceníkových cenách a vzala by se skladovka. Kolik myslíš za 1.0TSI? 330-350 by podle mě šlo.
6. 12. 2018 20:49
Re: skoda Srala
Jak kolovrátek, co si tak vymyslet něco nového. :no:
Avatar - vosicky.senior
6. 12. 2018 20:49
Re: skoda Srala
Vladimírku klidni hormón. Děda ti zas pustí ten hub kanál s nahýma korejkama než donesu diazepan. Zas bude dobře, rodina Vošických musí držet při sobě i v časech když Boleslav dělá tak skvělé výrobky které nově bývají vyprodány i na měsíce dopředu.
Avatar - vosicky.senior
6. 12. 2018 20:46
Re: Bomba z Boleslavi
U sta hromů, to bych nevěřil, čeho všeho se na stará kolena dožiji. To už Vladimírek asi nerozdejchá. Scala je opravdová pecka, od prostornosti, vzdušnosti přes 1.5TSI. Ode mě možná nechcete, ale jako starý muž chci opravdu smeknout. Výborná práce z Mladé Boleslavi i u dodavatelů. :yes:
Avatar - holden2
6. 12. 2018 20:46
skoda Srala
skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Avatar - CHerokee
6. 12. 2018 20:45
Re: Sutr
No právě, na ně se technicky nechytá.
Avatar - Katikakus
6. 12. 2018 20:43
Docela okata vykradacka...
...vseho mozneho jak zvenku tak uvnitr - Volvo, Ford, Hyundai/Kia, Peugeot...

Ale tomu, kdo s tim bude muset jezdit to vadit nebude. Stejne nema na vyber. Takze cajk.
6. 12. 2018 20:40
Re: Bomba z Boleslavi
No fakt úplná pecka. Ještě teď jsem sbalil spacák a jdu před prodejnu Škoda a budu tam spát do Nového roku, aby mi jí nevyprodali a měl jsem jí první. .... A pak jsem se probral a jdu se z prvních obrázků vyzvracet na WC.
Avatar - WinNatural
6. 12. 2018 20:37
Re: pekne
Ale čte se to "chcala", ne? Ten imbecil, co to vymyslel, to prostě nedomyslel. Ale co čekat od zelenoslepičáků >:D
6. 12. 2018 20:37
Re: Totální zklamání
Víš, že ani ne. To si splést nejde. To je taková bomba, že nemá konkurenci :-) Kam se hrabe Rolls Royce. Tohle budou našim lidem závidět i Arabští šejkové. Jen aby Škoda stíhala vyrábět. :-) Já budu jen tiše závidět :-) A proto, aby mi jí někdo nekradl, tak si raději koupím něco jiného.
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 20:35
Re: Bomba z Boleslavi
Bomba je podle mě Kodiak. Scala je přecejen menší auto. Ale mělo by být povedené, to ano :yes: :yes: :yes:
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 20:33
Re: super
No právě, tak mezi 1500 - 2500 na trojku, čtverku, pětku.
6. 12. 2018 20:32
Re: Skála
Tak s tou cenou uvidíme. Já tipuju základ (s tříválcem) nad úrovní francouzů a korejců v C segmentu (se čtyřválcem). Má téměř srovnatelné rozměry, a je to česká novinka. Tak uvidíme. V tom případě by ale odpadalo to "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii"
Avatar - Lackey
6. 12. 2018 20:32
Yesss,
Konečne Škodovka uňo-ňuňo, za ktorú sa nebudem musieť hanbiť vymeniť moju Š120L ročník 1979.
Avatar - JirkaV8
6. 12. 2018 20:30
Re: Prosklená střecha.
Prosklene strechy se podle me proda stejne par kusu. Spis jde o to jak to tahne, kolik je mista na kolena, jak je to odhlucneno a kolik to stoji. Vzdycky se proda vic spise levnejsich verzi.
6. 12. 2018 20:28
Nadšení
Panuje zde všeobecné nadšení, nezapomeňte, že toto je "salónní" verze včetně všech možných i nemožných příplatků, zajímavé bude, jak budou vypadat základní verze za polovinu ceny této vystavené ;-)
Avatar - JirkaV8
6. 12. 2018 20:28
Re: Scala
Pocet komentu je jedna vec, osobne si myslim, ze redakce to vic rozmelni vetsim poctem clanku.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 20:23
Re: Totální zklamání
Dva tříválce a dva čtyřválce.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 20:22
Re: super
Pokud vím, ten rozdíl je velký hlavně v nízkých otáčkách, do 2-2,5 tisíc. A můžu říct, že už v silnější verzi bez OPF to ve městě není vždy ideál, když si otáčky nepohlídáš.
6. 12. 2018 20:22
Re: Totální zklamání
Ani vcelku ne. Nebo snad čekáš pod kapotou šestiválec? Já myslím, že budeš rád, když tam najdeš motor z pařeza :-)
6. 12. 2018 20:20
Bomba z Boleslavi
Tak za mě se Scala opravdu mimořádně povedla - design je zvenčí i uvnitř doslova parádní, stejně jako nabídka prostoru v kabině i v kufru. Mimořádně oceňuju alternativní montáž benzinového čtyřválce 1.5 TSI/110 kW, stejně jako zachování poctivé mechanické P ručky. O kvalitu jízdních vlastností, kvalitu zpracování i úroveň pasivní bezpečnosti taky rozhodně nemám strach, určitě budou velmi dobré. Tak teď hlavně aby nastavili realistické ceny. Bravo, Škodovko, Scala je drahokam ve tvé nabídce!:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: Jen ty čekací doby na dodání asi budou hóódně dlouhé... :-O
Až doteď bych v nižší střední třídě volil Tipo, protože Rapid by mě v žádném případě neuspokojil. Scala je ale docela jiná káva! :-)
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 20:19
Re: super
OPF asi bude mít vliv, uvidíme jak to cenově odliší. Stačit je široký pojem, taky by mě lákal silnější. Jde o to aby byl rozdíl i v praxi při běžných provozních otáčkách. A nejen marketingově na papíře, kde uvedou dvě maxima hodnot. Třeba Felicia 1.3 50kW nejezdila o tolik lépe než 1.3 40kW, i když to je teoreticky 20%.
6. 12. 2018 20:14
Re: Prosklená střecha.
Nechápu proč to řešíš, vždyť ti tu prosklenou střechu u Scaly (ani u jiných aut) nikdo necpe! Já bych si takový nesmysl samozřejmě do auta taky nikdy nepořídil, ale když někdo chce si u svého auta zvýšit těžiště a snížit výšku interiéru a tuhost kastle, jeho blbost! >:D >:-[]
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2018 20:14
Re: pekne
tak to mas pravdu.... ale scala ano ;-) :yes:
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2018 20:13
Hm,
předek zase přisedlý od slona, jako u Fabie. Ne, to fakt není hezké. Zadek je asi z jiného auta, vůbec to k sobě neladí. Buď mají udělat všechny tvary ostré, nebo kulaté, ne půl tak a půl jinak.
Interiér by byl fajn, kdyby... kdyby ten panel klimatizace nevypadal, jako by ho tam dolepilo jen tak navíc nějaké dítě. Design jak z devadesátých let. Och, fakt ne, prosím, to do série ještě změňte!
6. 12. 2018 20:12
Re: Škoda chcala
A zadní bubny bude jistě možné i u slaších motorizací za nevelký příplatek nahradit kotouči. A 1.5 TSI je určitě bude mít ve standardu. ;-)
6. 12. 2018 20:11
Nadšenci i plivači...
...mají dnes svátek. Zcela střízlivě vidím Scalu celkem pozitivně. Bude hodně záležet na tom, jak zapůsobí levnější a prostřední verze. Ta vyšperkovaná sice působí díky velkým předním trojúhelníkům smutně jako předchozí A8 před FL, ale celkově to je hezké a vyvážené auto. Interiér vypadá slušně, jen panel klimy vypadá oproti zbytku lacině.

Tedy slušný soupeř v nižší střední. ;-)
6. 12. 2018 20:09
Re: Totální zklamání
>:D >:D >:D :yes: -British si asi Scalu spletl s novým Focusem! :-)
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 20:08
Re: Prosklená střecha.
Kde jsi přišel na to, že tam není krycí roleta?
6. 12. 2018 20:08
Smerovky
"Scala je první model značky, kde se (u vrcholné verze světel) rozsvěcí blinkry postupně, ve směru odbočování, jako to umí třeba vozy Audi." - nema to nahodou Superb?

Dizajn zase relativne podareny po predny blatnik, dalej znova nic.
Interier 100x videne, trochu dolestene. Aspon ovladanie klimy vyzera konecne k svetu.
Na klucky na dverach je skutocne treba upozornit, lebo na prvy pohlad dvere vyzeraju uplne rovnako ako predtym.
Aspon sedacky ma pekne,
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2018 20:06
Re: Scala
je uz pokrocily vecer... takze neocakavam tu uz nejaky extra diskusny frmol ... mozno az zajtra doobedu pri daslom v poradi 123-tom clanku o scale >:D
Avatar - Kuski
6. 12. 2018 20:05
Prosklená střecha.
Tak jsem zvědav, zda se dočkáme také hejtů jak je prosklená střecha bez krycí rolety a jak je to Mega chyba a nepřekonatelný problém. No ale je to Škoda, takže je to vlastně v pořádku.
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2018 20:01
Re: Skála
nekdy? .... ma nechci urazit... ved ja vzdy :yes:

jakyho? no hadaj.... ;-)
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 20:00
Re: Skála
Segment nesegment, zacílení mi přijde ve smyslu "když chceš něco jako Golf, ale máš nebo nechceš vydat o moc víc než na Fabii". Tak se vlk nažere, ale z kozy něco zbyde.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 19:58
Re: super
Hlavně jde o to, jak ty Nm nastupují. Slabší verze se prý po nástupu OPF dusí. Na okresky a občasné předjetí stačit bude, ale 81/85 kW je doporučovanější. Jezdím s ní občas v Rapidu a 70 kW bych nechtěl.
6. 12. 2018 19:51
Ještě pár vět
Když se před časem objevil například nový Fiat Tipo, bylo zde mnoho slov kritiky designu. To, že je málo Italský, takový a makový. Teď přijde s velkou slávou Škoda se zadními světly ve stylu Fiatu Tipo a je to nádhera. O kopiích nápadů z dalších vozů ani nemá cenu se rozepisovat. Pane bože, proberte se již a přestaňte psát nesmysly pod záštitou vlastenectví. Přiznejme si, že prostě Z NOUZE CNOST !!! A přestaňme si nalhávat něco jiného. Dnes už umí design lépe i Korea. Ale nám prostě stačí znak okřídleného šípu, lži o kvalitě, tendenční tlachy domácího tisku a koupíme davově i sebehorší cajk. Tak hodně požitku z jízdy a kvality všem skalním příznivcům :-) A šťastné procitnutí :-)
6. 12. 2018 19:51
Re: super
Mně se fakt líbí, jak interiéru, tak exteriér :-)
6. 12. 2018 19:48
Hnus
Čekal jsem od nové Škodovky hodně,ale totální zklamání hnus....
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 19:48
Re: super
Dík, jako mi nejde o maxima a papírové hodnoty uvidím, spíš jako pocitově běžná jízda na okresce a předjíždění bez podřazení nebo tak. Nm mají celkem rozdíl, uvidíme podle tvaru křivek a celkové rychlostní charakteristiky.
6. 12. 2018 19:45
Sutr
Krajsi Rapid,,ale konkurence Golfu,Focusu,Mazde 3 v zadnem pripade.Etalon tridy to nebude..Vision RS by mel sanci.
Avatar - Floyd
6. 12. 2018 19:44
Re: Škoda chcala
Částečně souhlasím, ale koukej na to optikou toho, kam toto auto míří a pro koho bude primárně určené - do města, pro méně početné rodiny, ale jistě i starší pár si najde zalíbení. Takže vlečená náprava stačí, motory jsou osvedčené, výbava slušná, měkčené plasty se vrátily... Za mě ok.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 19:43
Re: Totální zklamání
"3 a méně válci" Diskuse o Fordu je vedle. :-O
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 19:42
Re: super
Rozdíl mezi silnější a slabší verzí litru je velký. Jednak kvůli OPF, jednak kvůli nižšímu krouťáku a pravděpodobně i jeho omezení na nižších stupních.
6. 12. 2018 19:41
Re: Skála
Eso segmentu. >:D Jakýho???

Topre, ty jsi vážně někdy vtipnej...
6. 12. 2018 19:40
Pěkné
Docela pěkná škodovka, ale design není až tak důležitý (pro mě) ;-)
Avatar - JirkaV8
6. 12. 2018 19:40
Re: super
To ja 1.5TSI, pekne plny, ctyrka, petka a dat tomu nekde na okresce trosku nadechnout.
Avatar - Floyd
6. 12. 2018 19:39
Re: Totální zklamání
Já bych možná klidně i koupil, byť nepotřebuji, protože mi v garáži parkuje jedna funglovka. Osobně nejsem tak přísný jako ty, možná i prostě proto že je to pořád ještě domácí značka a ta jako taková potřebuje úspěch jako sůl, hlavně ten prodejní.
Avatar - CHerokee
6. 12. 2018 19:39
Škoda chcala
Velmi pěkný design, i interiér. A pak kukneš na techniku - auto velikostně nižší střední, ale platforma z aut o třídu menších (Ibiza, Polo), jen vlečená náprava, bubnové brzdy... takže navrch huj, uvnitř fuj. Mám rád přesně opačná auta....špičkové jízdní vlastnosti a výkony, klidně odpustím dílenské zpracování nebo chybějící asistent.
Avatar - Floyd
6. 12. 2018 19:37
Scala
Věřím, že dnes tu bude zase řádně příspěvkově "nab.ito", že se tu diskuzně posekají obě strany, tedy příznivci i odpůrci Scaly. Uvidíme, zdali padne třeba 400 komentů.

Za mě osobně velká poklona všem škodovákům, kteří se na vývoji podíleli. Jsem vlastenec a Škodovce fandím. Přeji prodejní úspěch!
6. 12. 2018 19:36
Totální zklamání
Je mi jasné, že v našich končinách budu za tento příspěvek ukamenován. Ale pro mne HNUS !!! Koncept Vision RS vypadal ještě jakž takž k světu. ale seriová verze je opět obyčejná, jednoduchýdesign ala Škoda. Porovnám li vůz vedle mnoha jiných vozů, působí designově jednoduše, prostě lacině. Tak to vidím u Superbu, Kodiaqu, Karoqu a o dalších krásách z dílny Škoda snad ani nemluvě. A to nehovořím o těch v současnosti z emisní nouze podbízených motorech s 3 a méně válci. Za mne prostě další výdobytek dnešní diskontní doby. Kde jsou zlaté časy pořádných a kvalitních motorů? Dnes bída takřka všude. A k tomu design bez komentáře. Takže shrnuto: Nekoupil bych ani omylem !!!!
Avatar - cascadia2
6. 12. 2018 19:36
Re: super
Mi to zas připomíná Leon s DNA Fabie. Maska a přední světla jsou zajímavá, na bočních dveřích se mohli lišit víc of F3. Zadní světla asi budou chít vidět v reálu, pak si udělám názor. Plus za měkčené materiály :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2018 19:26
Re: Skála
pekne moc pekne.... suhlas... skoda vali :yes:

po kodiaqu dalsie eso segmentu .. sucasny rapid je razom veteran ( ale tak to uz obcas chodi )... som ale zvedavy aj na novy G8... ale scala by mu mala byt uz o hodne blizsie ako sucacny rapid sucasnemu G7.... :yes:
Avatar - rokyta.p
6. 12. 2018 19:22
Re: super
>:D :yes: Ale ano, opravdu to působí velmi zdařile. Maska má švih, je exotická i známá zároveň. Kdo viděl Fabii III. face, tak ho to mohlo drobet napadnout. Zadek je zajímavý, uvidíme jak ve všech barvách, ale proč ne. Uvnitř fajn. Možnost budíků je zajímavá :yes:

Zajímala by mě jízda a pocitový rozdíl mezi motory 1.0TSI 70 kW vs. 85 kW. Možná i pocitové přesednutí z Rapidu 1.2TSI nebo Octavie II 1.6 74kW. :yes:
6. 12. 2018 19:17
Zadní světla
Zadní světla mi připadají, že se stejně jako nový Focus inspirovali u Fiatu Tipo. Jinak docela fajn, místy trochu disproporční, ale to mi u škodovek na prvních fotkách přijde často a naživo to je dobrý. Uvidíme, jak bude vypadat v nějaké typické výbavě a ne v TOP na promo fotkách :-)
Avatar - Googelit
6. 12. 2018 19:16
Re: super
:-)
Prodal jsem svou starou Merivu,
koupil si první třídu do Tel Avivu.
VIP pozvánka hned do první řady,
ze Scaly všem spadnou brady.

Saténová plachta skrývala modelku,
měl jsem skoro sevřenou ***ku.
Manažeři a samé krásné hostesky,
konkurence tají svoje postesky.

Konečně Scala je mezi náma tady,
volám bravó, bravó z první řady.
Plný superlativů bude dnešní text,
už vyhlížím na ACZ redakční test.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2018 19:13
Skála
Zvenku docela fajn, jen zadní světla zvláštní. Trochu se bojím základu s halogeny a v uni laku. Velký lajk za návrat měkčených materiálů, a také za motory. :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2018 19:09
pekne
tak zeby som sa/sme sa konecne dockal/dockali konkurenta golfu od skody..... rapid este nebol to prave orechove... ale scala sa mi ozaj v tomto smere pozdava a konecne to dycha to upravou nizsou strednou triedou... dokocna uz to nie je ani take strohe kontainerovite ako kocka fabia ale citit tu aj akusi vyssiu eleganciu a citlovo zakomponovane elegantne decentne obliny a krivky ... povedal by som ze toto je uz skor taky uz vw dizajn... a nie stroha skoda ... klobuk dole teda.. odomna palec hore zatial za prve vizualne dojmy.. fakt som cakal vacsiu nudu a vacsie disproporcie ale nakoniec je to snad najkrajsia skoda aku sme tu kedy mali.... :yes: