Ad poslední věta, jel jsem nedávno s přeplňovaným B6 3.0/450PS v 991/2 GTS Coupé (tedy ještě bez zmiňovaných OPF) a tlemil jsem se taky. Je to sice turbo, ale přesto je ten motor fantastický, i když trochu jinak, než atmo, ale i tak to má do průměrného třílitrového přeplňovaného benzínu dost daleko, samozřejmě nejen výkonově. :-)
Atmosferická byla 991 CS jen před faceliftem, nikoli po něm, takže v tomto ohledu už se o nic nového nejedná, "pouze" přibyl výkon na úroveň minulé GTS a dva filtry pevných částic, no a s těmi se (bohužel) můžeš s ryzím zvukem posledních sportovních atmosfér také pomalu rozloučit.
Já vím, emisní předpisy se obejít nedají a vyšší výkon prodává, ale atmosférická 3.8 s maximem výkonu v 7400 otáčkách z minulé generace bude projevově jinde než současná přeplňovaná 3.0 s maximem v 6500. 3.8 nebo 4.0 z poslední GT3 a GT3 RS s maximem v 8250 už úplně.
Turbomotor má plošší křivky, takže je vlastně lepší (pamatuji si, jak Peugeot 307 WRC měl pouze 4-stupňovou převodovku, protože díky rozložení výkonu jeho přeplňovaného 300k dvoulitru nebylo více kvaltů potřeba), přičemž ani nemluvím o tom, že z menšího a tudíž lehčího motoru se dá vyždímat vyšší výkon, ale ta gradace s přibližováním se červenému poli u atmosféry je pocit k nezaplacení.
Byly to zlaté časy, když bylo na výběr.
P.S. Samozřejmě, že i s touhle 911 3.0 turbo bych se za volantem tlemil od ucha k uchu ;-)
tak ale vzdy sa lepsie jazdi v tom co sa ti aj paci ;-)
este koncom 90 rokov ta carrera ako tak vyzerala .. nebola ani moc tazka a velka a aj 300 konikov stacilo... dnes? tluste rozplacnute monstrum kde ani 400 koni nestaci a k tomu ten neskutocny ponton a nevyvazenost kasne... aj ked na maly razvor a megaprevisy trpela carrera stale bez ohladu na vek ... a aj na nie prave najlepsie rozlozenie hmotnosti plus mega tlusty zadok u kabria ... a mne by sa iste jazdilo lepsie s F-type alebo LC od lexusu uz len z toho dovodu ze sa mi na rozdiel od carrery moc pacia ;-) .. ale inak jasne mas pravdu... ved proti gustu ziaden... za mna ale radsej F-type :yes:
No to je odvážné tvrzení...4 válec do této třídy nepatří. Myslím, že F-Type je dobrý soupeř. Jízdně bude asi Porsche lepší, nejel jsem, ale f-type je hodně o emocích.
sportovní auta se nelíbí, ta se jezdí. A v tom je 911 nepřekonatelná, přes veškerou snahu jaguaru. Jediný vážný konkurent 911 z hlediska jízdy je 718. :yes:
popravde F type sa mi paci daleko viac ( pred nim to bol u mna jaguar XK ) ... F type je stihlejsi.. celkovo krajsi a tvarovo vyvazenejsi ako akakolvek carrera ... netrpi na kratky razvor ani na megazadok ci megaprevisy a zaroven neposobi ako nejaka obrovska rozplacnuta zvejkacka ... k tomu ten hrb vzadu na kasni carrery je z generacie na generaciu akysi vacsi a masivnejsi navzdory objemovo coraz mensim motorom vzadu ...... ja som porsatkam nikdy nejak nefandil a nevedel im vizualne prist na chut to som sa nikdy netajil a carreru som tak nejak tiez nikdy nemusel podobne ani konikov z maranella ( pritom uz take maserati mam moc rad a pacia sa mi vsetky ... ) ... a ... proste asi mam iny vkus v tomto segmente aut a ine citenie .. za mna zlaty F-type alebo corvette ci povedzme to nove lexus LC ;-)
snad este ako kupatko .... uz kabria jej nikdy moc nesli a toto nove je snad este skaredsie na zadok ako vseky tie predosle dohromady [odkaz] .. zlaty F-type cabrio od jaguaru [odkaz] ... tu nie je o com
PS: vidi vobec sofer aj za seba nieco? alebo len ten obrovsky hrb vlastnej kasne? .. na kabrio tam bude asi hodne slaby vyhlad dozadu snad aj kupatko carrara tu uz ma lepsi vyhlad ... aky to paradox... no jo zvejkaju tu carreru a zvejkaju uz roky az to dozvejkali do patvarov ake uz vobec nie su pekne.. este ze aspon jaguar tie svoje legendy nadalej umi :yes: