Mazda soustavně pracuje na snižování hmotnosti svých vozů. Důkazem je i nová Mazda 3, využívající inovativní technologii výroby plechů na skelet karoserie.
No...
Mez kluzu materiálu (uváděná v článku přes 1000MPa, což je skutečně fajnová ocel) s tuhostí průřezu nijak nesouvisí....
Ohybová tuhost je E*I, tj. modul pružnosti krát moment setrvačnosti průřezu a jednotky vychází Nm2. I tyto fajnové oceli budou mít modul pružnosti okolo 210GPa, jako obyčejné oceli.
Pevnost v kroucení (u uzavřených průřezů) je pak E*A, tj. vychází jednotky Nm4...
Používání vysokopevnostních materiálů je z důvodu pohlcení energie při nárazu, kde energie je dána plochou pod grafem právě pevnosti materiálu. Pevnější materiál při menším průřezu (a tedy nižší hmotnosti) dokáže pohltit stejné nebo větší množství energie, což je žádoucí stav.
Bylo by dobré tady vysvětlit, jak jsou myšleny dozadu posunuté A-sloupky za přepážku mot.-kabina, přičemž přepážka už je posunutá dozadu vůči ukotvení ("hrnců") McPhersonových vzpěr v karoserii (protože: místo pro velké oblouky výfukových kolen z motoru).