Počet nově registrovaných elektromobilů v Česku se loni zvýšil o 82 procent na 703 vozů. Zároveň v registru přibylo 278 plug-in hybridů, tedy hybridů s dobíjením z elektrické zásuvky. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu.
Stejný názor měli majitelé koní v 19 století když kolem nich projel první automobil. :-):-):-):-)
A za pár let šly koně do salámu. :-(:-(:-(
To je vývoj. Ten nejde zastavit.
Prý vyvinuli baterku, na kterou auto ujede 1000 km a náklady na její výrobu budou výrazně nižší do výroby se má dostat do 5 let. Pokud tohle bude fungovat pak era benzínvých aut je opravdu u konce a budeme se na ně brzy chodit dívat do můzea.
Neomarxistické zelené zlo z Bruselu v ČR nechceme!
Pokud budou elektrovehikly soutěžit s pořádnými auty se spalovacími motory férovým tržním způsobem, nelze mít žádných námitek. Kdo chce, nechť si je pořídí. Ale bez debilních dotací a hlavně bez násilného házení pseudoekologických klacků běžným poctivým autům pod kola! 8-s8-s8-s
Re: Všetko, čo ste kedy chceli vedieť o elektromobiloch
Celkom dobrá publikácia, ale pri odhade počtov elektromobilov na Slovensku (str. 22) som sa musel zasmiať. V roku 2030 ministerstvo hospodárstva odhaduje v prevádzke "až" 35 tisíc ks EV, a to prosím kumulatívne a autori publikácie to ešte označili za zveličný odhad. Pritom to písali ľudia ktorí sa v elektromobilite vyznajú. No asi sa nevyznajú v tom, ako prebiehajú technologické prielomy a čo je to tzv. S-krivka. Zaujímavé je, že sa to opakuje v histórii vždy znova a znova, ale ľudia sa nikdy nepoučia...
Nikdo nikdy netvrdil, že zkrachovala. Různí analytici občas tvrdí, že jí dochází hotovost a že je blízko krachu. Musk to dvakrát nebo třikrát v různých dobách potvrdil.
Všetko, čo ste kedy chceli vedieť o elektromobiloch
Dávam link na zaujímavú publikáciu o 100 stranách týkajúca sa elektromobility. Je síce zo Slovenska, ale sú v nej aj údaje z ČR. Je v nej prakticky všetko - aktuálne dostupný zoznam elektromobilov vrátane cien, typy nabíjačiek podľa výkonu aj podľa prúdu, výpočet spotreby elektriny elektromobilov a mnoho ďalšieho. Je v nej aj jeden mimoriadne zaujímavý údaj - a síce, že ťažba bitcoinu spotrebuje podstatne viac elektriny ako prevádzka elektromobilu. :-)
Ďalej pridávam linky na dostupnosť nabíjacích staníc na Slovensku a v Česku, a potom v celej Európe.
UPOZORNENIE!!! Striktne neodporúčam čítať odporcom elektromobilov, mohla by ich z toho klepnúť pepka... >:D
Publikácia:
[odkaz]
Nabíjacie stanice u nás:
[odkaz]
Nabíjacie stanice v Európe:
[odkaz]
Co to trepes za blbosti. V norsku si mozes kludne kupit auto so spalovacim motorom.
Kolkoze % tvorili predaje el aut v norsku dajme tomu 5, 4, 3, 2 roky dozadu? Kde si videl aby sa to zmenilo zo dna na den? Ci nemecko tiez uz prestalo predavat diesle uplne?
za 100 let (1.82)^100 * 703
tedy 71 465 119 381 006 593 349 355 232 267
tedy cca 71E27
tedy 71 kvadriliard v kratke soustave, nebo 71 octillionu v dlouhe soustave
drzis se moc pri zemi trumbero >:D >:D >:D
Tak jistě, v USA se Tesla /prodávající pod náklady/ stala společenským statusem. Což nic nemění na tom, že nejprodávanějším autem je a bude obludný pick-up...Firemní flotily budou nakupovat v první řadě to, co se jim vyplatí. Elektromobil to ve větším měřítku jen tak nebude. Alespoň za předpokladu rovných podmínek.
a proc teda platis dane ted? kdy se kazdy rok v CR na dotacich v jinych oblastech rozda cca 200 miliard korun, a na fosilni pohonne hmoty to dela cca 9 miliard rocne jen v CR, proc ty dane platis?
zase si s vybral nejcernejsi scenar lidi co o tom delali reportaz vid >:D proc teda nezminis i zbytek toho co zaznelo na konci videa garaze? to se ti nehodi do textu vid? >:D
To jsem nečekal, ovšem až zelený neomarxismus rozbalí kolo dotaci na vysavače z peněz daňových poplatníků, číslo bude stoupat bohužel rychleji. Asi přestanu platit daně, pokud se bude takto plýtvat...
tak si projdi celosvetove statistiky, zjistis ze ac se papalasi u moci snazej sebevic, tak na druhe strane lidi elektromobily kupuji a jejich podily pozvolna stoupaji, treba v USA, zemi pickupu kde benzin nekteri skoro "pijou", v Emiratechv mece ropy se podil elektromobilu zvetsuje, Cina, jasne tam to nakazali procentama, ale i bez tech procent tam byli a jsou prodeje elektromobilu velice slusne
a CR, ta zacne bejt pro elektromobilitu zajimava ve chvili, kdy zacne bejt elektromobil zajimavej pro lidi kteri maji nastarosti vozove parky velkych firem, a ver ze tohle 100% nastane v pristim desetileti a pak bude v elektromobilite prodejni BOOM :-! taxikari, foremni flotily, to vse nastane v nejakych 2-3 letech pristiho desetileti
“Spoločnosť Tesla riadi celý hodnotový reťazec. Pochopila elektromobilitu,” hovorí Schoch. Manažéri nemeckých automobiliek zvyknú ale poukazovať na jej malé či žiadne zisky. Schoch v tejto súvislosti hovorí, že Tesla dosiahla v 3. štvrťroku 2018 zisk 312 miliónov $ pri slušných príjmoch okolo 6 miliárd $.
Dodáva, že BMW dosiahlo zisk 784 miliónov $ pri príjmoch vo výške 21 miliárd $. Pýta sa preto, kto dopadol lepšie? Bola to zrejme narážka na vyššie marže Tesly.
Tesla už několikrát málem zkrachovala podle slov samotného "odborníka" Muska. Takže ostatní "odborníci" si nemusí nic vymýšlet, ale pouze citovat jeho vlastní slova.
[odkaz]
[odkaz]
Tieto tvoje dohady tu uz boli rok dozadu a stale sa elektromobily v norsku dobre predavaju a bude to este lepsie(niekolko tisic objednavok modelu3). Aj tesla podla niektorych "odbornikov" uz minimalne 2krat skrachovala a svete div se oni idu stavat zavod v cine.
Ono když nemáš smlouvu a neučiníš se tedy zcela závislým na jednom dodavateli, máš elektriku i 4x dráž než benzín/naftu. Když přijedeš ke stojanu jen tak, vycucnou Tě že z Tebe nic nezbyde, několikrát to zkoušeli. 150 km dali za 800 Kč.
To tedy taky není moc, před 5 lety bylo v Norsku prodáváno 85% vozidel v dieselu. To se musejí výrobci elektromobilů ještě hodně tužit !!!!! K tomu jim ještě schází hodně. A protože o různá privilegia naopak přicházejí, dopadne to jako v Holandsku, po určitém nasycení trhu dojde k razantnímu poklesu prodejů BEV v Norsku.
kolenovrti si nekoupi auto za mega plus minus a elektrika za 2,5 je realita aspon ta lonska tak jako zadarmo nabijeni u nekterych obchodaku. Elektromobil je ekonomicky nesmysl
stačí hodit dotaci na na nákup, nějaké ty úlevy by to ještě chtělo, třeba elektriku doma za 2 Kč pro domácí nabiječky, teda pokud máš přístroj, který odděluje zelenou šťávu. Zdarma pojištění a vyhrazené parkování v obchoďácích s nabíjením zadara. Po dálnicích rychlonabíječky pro všechny. To by bylo najednou ekologů, ale ve skutečnosti by šlo akorát o kolenovrtství na druhou.