Kona a Leaf su v EU vyrazne lacnejsie ako Model 3, nemaju preco zlacnovat a ani nemozu lebo by vytvarali (mozno este vacsiu) stratu. Rovnako naceneny Bolt s rovnakym dojazdom vytvara pre GM stratu $9000 na kazdom kuse a beru baterie a cele pohonne ustrojenstvo do LG Chem tak ako Hyundai/Kia co tiez nedovoli nejake vysoke vyrobne cisla vsetkych modelov. Tesla celu produkciu baterii 2170 dava iba do svojho Modelu 3 a powerwallov.
Re: Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
Takze okrem gramatiky a poctov ti robi problem aj chapanie textu :-)
Radsej sa netrap vypoctami, Tesla zacala vyrabat EU variant v januari a do EU dodala 3000 kusov Modelu 3 a bude to robit kazdy tyzden kym neprehodi vyrobu na CN variant, kedze tam potrebuje pokryt dopyt kym sa aplikuju zvysene dane na dovoz z USA.. to uz ideme prilis hlboko, na to treba ma skutocny prehlad o diani.. proste za mesiac doda do EU viac EV ako dokaze ktorakolvek automobilka sveta.
V objednavkach mas tiez gulas.. objednavky na EU model 3 sa zacali vytvarat iba v priebehu decembra 2018 ked ich spustali postupne v jednotlivych krajinach, pleties si to s rezervaciami s vratnym depozitom.. 14k novych objednavok teda vytvorili zakaznici za menej ako mesiac a to hovorime iba o zakaznikoch ktori si vybrali jedno z dvoch najdrahsich prevedeni, takze kto chce RWD Long range alebo Mid range, objednavku nevytvaral, tak isto ako mnohi zakaznici z krajin kde objednavky este nespustili. Tesla mala jeden cas 600 000 rezervacii celosvetovo, takze 14k je len prva vlna v EU..
Ak pride do EU najpredavanejsie EV sveta a objednavky jeho najdrahsich prevedeni su vyrazne vyssie ako ktorejkolvek nasobne lacnejsej konkurencie, tak si bud isty ze predaje konkurencie neporastu :-) Skor budeme sledovat rovnaky prepad predajov aj u ICE konkurencie ako v US, aj ked asi nie taky rapidny.
Ak su dva pojmy rozdielne, asi si ich netreba pliest, ze? :-) Ak pisem predaje Tesly, tak su to predaje Tesly, nie moje predaje, a slovo predaje neznamena ani objednavky ani vyrobu, ale predaje, kedy da kupujuci predavajucemu peniaze a on mu za to da auto ;-)
Re: Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
Cize ak to zhrniem, tak kapacita vyroby je cca 30 500 vozidiel mesacne pre cely svet, kedze realne existuje zatial iba tovaren v USA. Pricom dopyt v USA z toho pokryva 25 000 kusov. Takze pre zvysok sveta su schopny vyrobit celych 5500 vozidiel mesacne.
To naozaj postacuje, aby za mesiac vyrobili vsetky predobjednavky pre EU. Uz len potrebuju aby niekto kupil dalsich 30 000 Tesiel 3 (teda 2x viac ako sa objednalo v EU za posledne 3 roky) a mozu byt prvy v tabulke. Samozrejme ak konkurencii neporastu predaje, ze >:D
Mimochodom, tie tvoje decembrove predaje Tesly, boli nove objednavky, ci tym nazivas vyrobu na zaklade predobjednavok? To su tak trochu rozdielne pojmy, ze :-)
Psal jsem snad o sobe? Cina a USA jsou proste vetsi trhy nez Evropa a je si toho vedoma nejenom Tesla, ale treba i nas narodni poklad Skodovka, ktera pro Cinu dela specialni modely. Tesla mela loni obrovsky narust prodeju diky modelu 3, takze bych nerikal nic o stagnaci, jenom kvuli toho ze klicovy model se tady zacina prodavat az letos.
Re: Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
Aaah.. ty si v EV teme asi novy a k tomu nevies pouizvat google :-( Tak par faktov pre teba:
- Decembrove US predaje Modelu 3: 25 250 kusov.
- Maximalny objem vyroby 1000 kusov denne!
- Model 3 je najrychlejsie vyrabane EV sveta
Uz ti asi doslo ze akekolvek ine EV, vratane Leafu 2 ktory je z vacsiny totozny s 8 rokov starym Leafom 1 nema vyrobu ani z daleka tak zvladnutu ako Tesla :-)
Pri rozdeleni vyroby medzi US, EU a Cinu je plan dodavat do EU 3000 kusov kazdy tyzden februara, jednoducha matika ti napovie ze pokryju vsetky predobjednavky pocas prvych 5 tyzdnov dodavok.
Takze aj ked si to nepostrehol, Model 3 uz do EU dorazil, ludia sa uz na nom niekolko dni vozia.. skus sa najprv kus vzdelat pred tym ako splechnes takyto hlupy koment ;-)
Re: Model 3 si uz brusi zuby na tuto statistiku :)
To bude urcite strasna rana az 3 roky stary model konecne dorazi. Mozno to da aj do top 10 ak ho uz konecne zvladnu vyrabat nacas >:D
Podla clanku co tu bol minule ma Tesla v Europe celych 14 000 predobjednavok. Ak by ich aj stihla vyrobit za rok, co nie je ich styl, tak to nestaci ani na stred tabulky.
Niro ma byt realne k dostani v polovine 2020. Kona je vyrabena v malych objemech. VW ID kdo vi jestli letos stihnou. e-Tron a EQC jsou drahe auta a taky jeste nejsou. Tesla 3 ma velkou sanci byt za letosek na prvnim miste v EU, tak jako loni v USA. A jestli ne, tak snad aspon potlaci ceny Kony a Leafu dolu.
Někomu stačí kobliha, někomu zmatený článek plný rozporů:(
Je to smutné, že populismus nejvíc vládne v době kdy má každý jednotlivec přístup k internetu kde jsou snadno k nalezení všechny vědomosti lidstva.
Nemyslim si.. Leaf sa jednotkou stal len s odretymi usami a to kvoli absolutne chybajucej konkurencii, ak si zoberies rovnaky rok na trhu kde konkurenciu ma, tak sa predava 10x horsie ako Model 3, predbehol ho aj Bolt. Opel Ampera-e do EU prakticky nedosiel a tak Leaf aj napriek chybajucemu tepelnemu manazmentu zazil svoj prvy a pravdepodobne aj posledny rok na 1. mieste. Prave Hyundai Kona Electric ktoru si nespomenul mu podla mna najviac skomplikuje zivot, je hodnotene ako najlepsie EV (pomer cena/vykon) a pravdupovediac nechapem ako mozu nestracat peniaze na kazdom predanom EV, snad sa raz dozvieme financne pozadie..
Naopak I-Pace povazujem za fail a kedze tento web je zamerany na straty Tesly :-) , zabudol si vsimnut 3 stratove kvartaly Jaguar/LR po sebe, posledny $354M a $4,4B straty hodnoty fabrik. VW nas bombarduje uzasnymi papierovymi EV ale nemaju sajnu kde budu vyrabat baterky a na ich I.D. si pockame roky.. Audi sa preratalo a aby bez zisku pokrylo iba naklady na vyvoj e-tronu, muselo by predat 600 000 kusov, co nehrozi.. no nakoniec sa generuju straty vsade mozne len nie u Tesly, kolka ironia :-)
to bude asi zase v znameni par rosad v tabulke aj ked zda sa ze prve miesto ma leaf uz "prenajate" na dlhsie :-) .. este zoe je fajn... tieto dva vozy tipujem ze budu opat vpredu..... no ale za nimi to poradie uz moze byt fakt zaujimave.... rozbehne sa uz el. I-pace naplno a vlastne uz aj el. niro... pride k nam aj novy el. soul a hadam uz aj to I.D.-cko od vw by mohlo byt ale tam to bude v reale citelne zrejme az o rok
Jemu ani nenapadlo nastudovat si nieco o rozdielnej karcinogennosti pevnych castic z dieslov a benzinakov.. vsak na co.. pre trolla castice ako castice :-)
Audi a Porsche museli po revers engineeringu Modelu 3 prehodnotit postupy vyroby svojich este len oznamenych EV, tak sa tesim aky prievam narobi v predajoch Model 3, kedze iba jeho Decembrovym US predajmi by sa dostal na 3. priecku v rocnych EU predajoch :-)
No první 4 místa jako auto pro manželku do města za předpokladu že bych v tom nikdy nemusel jet a dostal nějakou mentální poruchu abych zaplatit kolem milionu korun za tuk-tuk proč ne, očividně spousta lidí to koupila.
Tak tohle byl vtip dne >:D zasmal sem se :-) ty vubec nevis, o cem mluvis, to ze neco nema DPF neznamena, ze nema jine systemy, proto taky je jiny pohled na vec ekoplaket. Proc asi zelenou plaketu dostane treba 2008 benzin, ale na naftu musis mit treba 2011? Ja ty emise merim a meles uplny *.
A ty zase sazí z přímovstřikových benzínů a zjistíš že na tom jsi mnohem hůře.
Nějak zapomínáš na fakt, že v provozu v Německu, kde mají mnohem mladší auta, páchají zlo hlavně nefiltrované ekoboosty a TSI a podobné motory.
V Německu má absolutní většina dieselů DPF, zatímco do benzínů se to začalo montovat až v roce 2018.