Explorera 1998 jsem pár let měl (mám jej doteď jako druhé auto). Choval jsem se k němu slušně a na spolehlivost si naprosto nestěžuji.
Problémy se kterými jsem se setkal nebo o kterých vím, že se vyskytují:
Často nejde na první pokus zařadit nebo vyřadit redukce - zarezlé (nebyla používána). Únik oleje ze zadního diferenciálu. Vážně poškozená přední náprava (v terénu je u Explorera dost na ráně) - problémy s geometrií. Nadměrné vibrace volantu za jízdy vyšší rychlostí než 130 km/h - to souvisí také s tou přední nápravou. Samozřejmě automat - u Explorera musí být řazení úplně hladké, bez jakýchkoliv rázů (na úrovni nového auta, pětistupňový automat Explorera řadil výborně). Zkusil bych si zjistit servisní historii. Explorer z 1998 (předpokládám, že je koupený v ČR - vzhledem k cenám bych o dovozu z USA neuvažoval) by měl mít korektně vedenou servisní knížku a pravidelný servis. Někoho bych v servisu uplatil a zjistil bych zda to bylo bezproblémové auto nebo jeden z těch nešťastných kousků, na kterých se sypalo téměř vše.
Klasika - dát si pozor na automat, zjistit jestli funguje správně, nesmí to v něm cukat, kapalina nesmí být cítit spáleninou, musí být krásně červená, musí být sprvná hladina, dále ověřit si zda za vozem nebyly tahány těžké přívěsy a zda byl nebo nebyl používán pravidelně v terénu...Jinak ostatní jako u jiných aut...