Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TDI a krátké pojezdy
neregistrovaný "rradik"
| 3. 1. 2006 04:27
škodí tomuto typu motoru krátké "cukačky" po městě?
TDI a krátké pojezdy
| 3. 1. 2006 06:14
Ano a to hlavně v zimě a nejen motoru. Motor se krátkým pojezdem nedostane na optimální teplotu, což znamená větší opotřebení. Na krátké pojezdy je lepší benzín ikdyž tomu to taky škodí, ale ne tak moc jako dieselu, tedy pokud nemáš bufika.
TDI a krátké pojezdy
neregistrovaný "RedBaron1"
| 3. 1. 2006 06:24
Na krátké cukačky po městě je nejodolnější litrový benzíňák.
Bez nadpisu
neregistrovaný "JardaB1"
| 3. 1. 2006 07:48
Proc se to furt resi, pokud ma kratke pojezdy, tak toho moc nenajezdi a ten motor ho stejne prezije. Auto je myslim na to, aby slouzilo, a ne aby se o nej clovek furt bal :!: Pokud je studene, tak proste nejezdit plny kotel a zas tolik to nevadi. Myslim ze ostatnim castem auta je uplne fuk, jak daleko se jede.
Re:
neregistrovaný "Peter1"
| 3. 1. 2006 11:06
Mojim dvom kolegom motor odysiel tuto zimu jeden mal Octaviu TDI a druhy Focusa Tddi Obaja dochadzali do prace cca 8-10 KM a to jazdili podla predpisov takze ziadne nahananie :!: :!:

Na kradsie dojazdy jedine benzin ( podla mna )
Re:
neregistrovaný "0ndra"
| 3. 1. 2006 12:14
neviděl bych to tak tragicky, já s tdi-pd jezdím často pár kilometrů do práce a po městě se studeným motorem a kromě téměř nefunkčního topení v tom není (zatím) problém, najeto mám víceméně tímto způsobem už 70 tkm a kromě běžné údržby se nic řešit nemuselo.

s motorem samozřejmě jezdím opatrněji než se zahřátým (nevytáčím nad cca 2200, nepodtáčím pod cca 1750 ot., prostě se snažím udržovat otáčky kolem 2tis.).

je fakt, že moje další auto bude benzín, jednak toho tolik nenajedu a rychleji se zahřeje (vč. interiéru)
Bez nadpisu
neregistrovaný "fija"
| 3. 1. 2006 12:00
jakemukoliv motoru skodi provoz za situace, kdy neni zahraty. Ani benzin se v zime neohreje na 500m. K jakemukoliv studenemu motoru je treba se chovat setrne, nevytacet, nepodtacet. A pak je jedno, zda je to TDI, CSI nebo MPI.
Re:
neregistrovaný "Lincoln Navigator"
| 3. 1. 2006 23:57
Jednoznačne benzín. Na kratke jazdy je benzin lepší. Tiež maš jedno či zahreješ tdi alebo benzín. Na kratke vzdialenosti sa ani ty nezahreješ na bicykli. Ved auto je na jazdenie. Motoru sa by nemalo nič stat pokial nejazdíš mrazoch -20 a viac...

Lincoln Navig...
Bez nadpisu
neregistrovaný "vpz"
| 4. 1. 2006 00:54
Jednoznacne TDI. On je totiz lepsi vzdycky - na kratke i dlouhe trasy. Zena i ja jezdime do prace (kazdy se svym) cca 5 km - ona to ma 4 km, ja 7. Ja jsem najezdil na trech autech celkem 410 tis, ona zatim 50 tis. Zadny problem s motorem. Pochopitelne to chce jezdit se studenym motorem rozumne, i kdyz (a zejmena proto) ze diesel (na rozdil od tech benzinovych chciplotin) jede studeny temer stejne, jako teply. Co se tyka spotreby - tak studena benzinova 1,3 l me zeny nikdy nesla pri takovem provozu pod prumer 10, s TDI jezdi dlouhodobe za 6,5l/100.

Takze tak. Uz si to konecne uvedomte, ze narozdil od Formule 1 (zatim) je diesel vzdycky lepsi varianta, nez benzin. Treba se vam :idea: :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "misokovac"
| 4. 1. 2006 01:05
No to je jasne, ze sa Diesel oplati, ale iba tomu, kto ho vyuziva, co v tvojom pripade asi neexistuje, ked mas 5km do prace. Diesel je pre toho kto rocne jazdy okolo 30 000km. Vtedy ano po 5-6 rokoch(zalezi od obstaravacej hodnoty) zacne prinasat zist. A nemas pravdu v tom, ze naftak netrpi tolko ako benzin, prave naopak. A este horsie ked mas TDi PD, to cerpadielko, ak sa odsere je dosti drahe.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Mitsi"
| 4. 1. 2006 07:23
Kromě toho jsem u benzíňáků se vstřikováním nějak nezaznamenal, že by "ty chcíplotiny za studena jezdily hůře, než za tepla". Ve většině případů je tomu totiž právě naopak (díky "sytičovému" režimu)! A bez zvukových a vibračních efektů, jako "když se sype železářství", a to speciálně v případě TDI PD!!!
Bez nadpisu
neregistrovaný "centsm"
| 4. 1. 2006 09:21
"když se sype železářství" slyším prvně, ale je to moc hezký a trefný. Jako, když jsme před mnoha lety při koupi auta zkoušeli Toledo, a moje paní po nastartování naivně poznamenala: a my nebudemem mít v tom autě motor z traktoru, že ne? Bylo tehdy asi -15°C.
Bez nadpisu
| 4. 1. 2006 09:41
ked som mal AX 1.5d a na lyzovacke pri tiez cca -15 som to na treti krat nakopol, tak kamaratka sa ma pytala, ci tam nemam nieco pokazene :)
Kratke pojizdky- denne
neregistrovaný "campagnolo"
| 4. 1. 2006 15:28
Muj byvaly kolega mel sluzebni Audi 80 td. (Ne TDI). Byla to myslim sestnactistovka s vykonem 59kW. Kazdy den krome vikendu ji rano (parkoval venku) nakopl a prejel doslova 500m k praci. Zde ji zaparkoval a vecer to same. S timto autem jsem mel tu moznost jet kdyz mu byly 3 roky a natachaci bylo neco kolem 80ti tisic. Nekourila, jela jak diva, dle tacho 200. Opravy do te doby zadne. Vykazoval knihu jizd a spotrebu mel do 4,5 l/100km. Byl to starsi clovek a jezdil svizne ale s rozvahou. Bud to byl zrovna moooooc povedenej kus, nebo kratke pojizdky maji vliv leda tak na starou belu.
Kratke pojizdky- denne
neregistrovaný "oddie"
| 4. 1. 2006 16:53
Ale jasně že maj vliv. Kdybys to auto vídal ještě dýl, to bys teprve viděl - místo obvyklých 500tis km, co se tyhle motory často dožijou, by mu odešel třeba už ve 300tis ;)
Kratke pojizdky- denne
neregistrovaný "alig"
| 4. 1. 2006 18:03
Diesel je dobry na kratke pojizdky i na dlouhe jezdeni. Rozhodne je to motor ucinnejsi a pohodlnejsi na jizdu. Ze vsech moznych konstrukci je nejpovedenejsi TDCI (turbo commonrail). Ruzny vyrobci to znaci ruzne, aby nebyla tahanice o pismenka. To jsou moje postrehy, jezdil jsem uz snad se vsim :-) A kdo rika, ze se diesel pri malem rocnim prubehu nevyplati, at si ho nekupuje. Asi musi hodne setrit a pak je kazda koruna znat.
Bez nadpisu
neregistrovaný "andree_cz"
| 4. 1. 2006 18:38
alig: koukam, ze moc dobre vis co je to flame ;-)
Re:
neregistrovaný "alig"
| 4. 1. 2006 20:13
aaaale, na nejaky flame vis co, mame demokracii, tak jsem rekl svuj nazor k tematu.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Hendrych"
| 4. 1. 2006 20:52
A co takhle studený diesel a emise ? Pokud bychom (konečně :!: ) začali započítávat do ceny také míru škodlivých emisí - myslím, že benzín by vyhrál na celé čáře...jak nové, tak staré motory.
Re:
| 4. 1. 2006 21:33
to Hendrych: no nevím, ale studený benzín taky produkuje velké množství škodlivin, on totiž katalyzátor začne fungovat až poté co se zahřeje na teplotu tuším 600 stupňů, což chvíli trvá. Co se emisí týče, tak u dieselů je problém se sazemi, které jsou rakovinotvorné.
Re:
neregistrovaný "alig"
| 5. 1. 2006 10:30
Hendrych ... pokud začneme započítávat i to, že jen pouhým nastartováním motoru odčerpáváme nenahraditelné přírodní zdroje, k čemuž nás neopravňuje nic jiného, než naše moc, pak bude nejrozumnější skutečně jezdit na kole.. a nejen po městě. Kdyby se jezdilo na rostlinné oleje případně na rostlinné etanoly... jenže to by si nemastilo kapsu pár boháčů, že?
Bez nadpisu
neregistrovaný "glock1"
| 4. 1. 2006 21:49
K tomu TDI PD by měl výrobce dávat sluchátka alias Vesničko má středisková a i slechy potom budou o.k.
Radši na kole
neregistrovaný "dzonnek"
| 5. 1. 2006 00:28
Při takové vzdálenosti bych volil kolo jako dopravní prostředek. Já dojížděl každý den na kole do práce a jak mi bylo lépe. Teď bohužel musím jezdit autem do práce tak na kolo jedině ve volném čase. A na kole se zahřeji tak po 2km na provozní teplotu hodně záleží na terénu.....
Radši na kole
| 5. 1. 2006 09:08
no jo, ale ked robis v obleku, tak je to troska komplikovanejsie.
Radši na kole
neregistrovaný "dzonnek"
| 5. 1. 2006 22:53
No nevím nevím stačí zajet do Holandska a vidím managery na kole s telefonem u ucha a taškou v druhé ruce...ale jak řídí??
Radši na kole
neregistrovaný "dzonnek"
| 5. 1. 2006 22:55
Ještě k tomu kolu. Já to řešil tak že jsem se převlékl páč tam byla sprcha a šatna tak to bylo bez obtíží...

Ale je pravda že ne vždy to jde...
Radši na kole
neregistrovaný "theo"
| 5. 1. 2006 09:10
K zahřívání na kole: já jsem kdysi jezdil na kole na brigádu brzy ráno, kdy byla šílená kosa a navíc jsem začínal asi kilometrovým klesáním. Tak jsem při jízdě z kopce brzdil víc, abych musel šlapat i tam, kde by to jelo samo >:D 6e by se motor taky zahřál rychleji při současným brždění ? >:D >:D >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "AC1"
| 5. 1. 2006 20:35
theo: Dobrý! >:D Pán je komik! >:D :D
diesel
neregistrovaný "vpz"
| 5. 1. 2006 23:26
Pche :-) Kdo z vas, moudrych odpurcu dieselu, jste s modernim dieselem najezdil nekolik stovek tisic km ?

Bezte si poplacat pred dum vas stary Fiat UNO. A teprve az budete dospeli, vratte se sem. A zatim jen vezmete na vedomi, ze diesel je pro kazde auto lepsi varianta, nez motor na palivo, ktere vznika jako odpad pri rafinaci petroleje.
diesel
| 6. 1. 2006 00:20
tychto hluchych vodicov mam najradsej ;)
diesel
neregistrovaný "Ultiman"
| 6. 1. 2006 14:49
vpz: nevsiml sem si ze by tu nekdo rekl ze diesel je na nic...ale neni na kratke pojezdy...je nesporne ze na dlouhy cesty je lepsi hlavne pokud ti nezalezi na zvuku a dynamickych vlastnostech popripade vaze motoru...takze dalnice a dlouhe useky i po okreskach jo ale jakmile toho vic najezdis po meste a po okreskach tak benzin...mimochodem napadlo te proc si nadseni autari vetsinou kupujou benzinaky?...mozna by ses mel zamyslet nad poslednim souvetim tveho prispevku a az vystridas par desitek aut jak s benzinem tak s dieselem pak se sem vrat...a nezapomen brat i ruzne segmenty ne jen manazerske sedany ;-)
Diesel a kratke vzdalenosti
| 6. 1. 2006 15:40
to Ultiman: Mam asi rok Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100 kW. Jezdim kazdy den do prace 8 km tam a zpet a asi 2 x tydne delsi trasy. Krome startovani, kdy se motor toci nejak s obtizemi asi 10 vterin, je jeho beh pomerne tichy. Po asi jedne minute jizdy je tissi nez benzinovy 1.6, co jsem mel v octavii.

Po zahrati pak uz neni slyset skoro vubec.

Dle mych dosavadnich zkusenosti mu ta vzdalenost 8 km vubec pri normalni jizde nevadi. Mozna je to taky kvuli jeho velke sile, kterou krome predjizdeni nebo pri vysoke rychlosti na dalnici ani nevyuzivam.

Jedinne, co me strasi, je potencialni moznost poruchy, jejiz odstraneni je velmi nakladne (rozhovory v diskuzi o ford mondeu). Tankuji proto pouze u Shellu. Mam prodlouzenou zaruku na ctyri roky, kdy by eventualni opravu hradil Ford. Prestoze jsem zatim maximalne spokojen, asi po tech ctyrech letech auto prodam a vratim se zase k benzinu. Moje prumerna spotreba se pohybuje neco nad 7 /100 km. V Octavii to bylo asi 9 l/100km.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Hendrych"
| 6. 1. 2006 19:47
Na jednom tuningovém srazu jsem četl pěkný slogan:

NAFTA PATŘÍ DO KAMEN !! ;-)

Dokud nebudou mít VŠECHNY nafťáky filtr pevných částic, tak lze jenom souhlasit. Howgh.
Re:
| 7. 1. 2006 16:31
lenze tie FAPka riesia iba jednu vec - za autom nejde dym.

Inac je to drahsie a stale je to zdraviu skodlive.
Matematika?
neregistrovaný "luf"
| 9. 1. 2006 13:40
Kazdy druhy tu ma diesel, s ktorym denne jazdi do roboty 5km a nikde inde s nim nejazdi a za 3 roky ma na nom 70t km bez akychkolvek problemov.

2x5km x 220dni x 3roky = 6600km. Kde sa najzdilo tych dalsich 63600km?

Ale na druhu stranu - ked bude za 8 rokov najazdenych aj 20t km tymto sposobom, ten motor to urcite neodrovna. Az tak horuci ten problem asi nie je.
Matematika
| 10. 1. 2006 09:06
to luf: Ja si nemyslim, ze by auto nemelo vydrzet pri rozumnem pouzivani pravidelne jizdy na kratsi vzdalenosti. Jenom si myslim, ze nova technologie pouzita pri vyrobe vstrikovacu (piezoelektricke ventily) neni odolna vuci extremnimu zachazeni nebo spatne nafte. Pripadna porucha vstrikovace, ktery nedokonale uzavira, muze mit pak katastrofalni nasledky. (propalene pisty, ....). Problem tedy neni primo ve zpusobu pouzivani, ale jenom mozna ve zvyseni rizika poruchy vstrikovacu. Co se tyka dalsiho opotrebeni motoru, myslim si, ze je to asi stejne jako u motoru benzinoveho.
Matematika
neregistrovaný "Mitsi"
| 10. 1. 2006 10:22
jirkaf: Stejné to určitě není!

1/ dieselový motor se z řady příčin ohřívá podstatně pomaleji než benzinový;

2/ už samotný princip zapálení směsi u dieselu vyžaduje "normální" teplotu, o značně vyšších komperních poměrech a tím zatížení pohybujících se mechanických částech motoru ani nemluvě;

3/ většina současných benzinových motorů nedisponuje turbem (tady bych spíš napsal, že bohužel...), choulostivým to zařízením samotným o sobě;

4/ vysokotlaká vstřikovací zařízení moderních turbodieselů patří z hlediska strojírenské technologie k tomu nejfajnovějšímu, a tím také i nejchoulostivějšímu, co v tom autě je, tudíž to asi také vyžaduje nějaké "standardní" podmínky pro svou práci, za něž lze stěží považovat převažující provoz "za studena";

atd. atd.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Hrouda"
| 10. 1. 2006 09:49
Zeptal bych se bez polemiky o tom co je lepší, zda je pravdou, že TDI během ohřátí na volnoběh špatně maže. Mám rád vyjet z garáže, trochu tepelně "odrazit" interier, ohřát sedačky a pak vyjet. Ale někde sem čet, že tento způsob škodí motoru. Připadá mi to trochu jak nesmysl, dyt pumpa musí pumpovat porad, nebo ne? Mám Honda CRV iCTDi.

A diesel mám kvůli vleku, má lepší kroutící moment a benzín by mě sežral. Kamarád co vozí auta, řek, že ten motor běží jak vyšeptanej benzíňák >:D .
Re:
neregistrovaný "PetaC5"
| 17. 1. 2006 07:18
Tlak oleje na volnoběh je menší než za normálních otáček, Zvláště u motorů PD, kde je rozvod extrémně namáhám a kvůli tomu je použit i speciální olej, se právě z důvodu nedostatečného mazání rozvodu nedoporučuje dlouhodobý provoz na volnoběh.

Zřejmě záleží na konstrukci motoru, mě osobně se TDi66 kW zahřívalo dost pomalu a sjezd z kopce bez plynu jej dokázal ochladit pod provozní teplotu. Termostat se měnil a nic se nezlepšilo. PD se snad ohřívá ještě pomaleji, ale teplotu pak už drží. Pokud je příplatek z výroby za nezávilé topení něco nad 20 tis, vůbec bych neváhal a zcela určitě bych si jej do nového auta pořídil. Otázkou je, zda je to myšleno jako přihřívání nebo jej lze použít i k vytápění kabiny. Některá auta jej měla pouze jako přihřívač (bez vodního oběhového čerpadla)
Re:
neregistrovaný "vir535"
| 18. 1. 2006 09:26
S tím tlakem nevím ale předehřívání motoru na volnoběh není dobré hlavně z důvodu, že zahřívání trvá dlouho a motor běží delší dobu v teplotně nevhodném režimu. Jinak u TDI 66 kw se mi motor ochladil za jízdy jen 1x a to při - 20 st. při sjezdu z horského průsmyku-delší sjezd. Jinak samozřejmě ohřev delší, ale potom teplota držela. Nyní mám PD, ohřev ještě delší, v letošní chladné zimě při zahřívání motoru teplota klesně při sjezdu s kopce-(i relativně krátkého). jakmile se ale dostane teplota na provozní alespoň na chvíli, tak tam potom drží. Tak dlouhý sjezd jsem zatím nejel, aby vychladla. Jinak při -18 st. zahřívám auto až 20-25 km.Dle charakteru silnice ( rovina, či do kopce).Delší zahřívání přisuzuji i topné soustavě, která topí na diesel dosti rychle. Při nastavení automatické regulace vnitřní teploty asi dochází k přednostnímu odběru tepla z motoru do topné soustavy.

Každopádně se vyhýbám krátkým pojížďkám, které myslím nesvědčí nejen motoru, ale ani výfukové soustavě-rezne zevnitř vlivem kondenzace vlhkosti při zahřívání.
Matematika
| 10. 1. 2006 11:18
Mitsi: Souhlasim s body 1, 3 a 4. Pomalejsi ohrev motoru jiste prodluzuje nepriznive podminky pro jeho chod a technickym fajnovostem modernich turbodieslu a zejmena jejich spolehlivosti urcite neprida provoz za nestandartnich podminek, coz je provoz za studena.

Na druhou stranu by moderni dieselovy motor mel byt konstruovan do podminek, v nichz ma pracovat. Kdyz jsem auto kupoval, prodejce mi tvrdil, ze zivotnost motoru, dokonce i vcetne rozvodu, by mela byt 240 000 km.

I kdyz jsem tomu moc neveril, presvedcili mne reference z odborneho tisku na motor vyrobeny ve spolupraci PSA a Fordu.
Re:
neregistrovaný "rradik"
| 10. 1. 2006 21:52
jirkaf: ahoj, předpokládal jsem že životnost by měla být větší než cca 250 tis km,alespoň tri sta, i když je jasné že nejvíce záleží na řidiči a pravidelném servisu...

all: ..mimochodem toto fórum jsem zakládal já a udělal jsem chybu že jsem nespecifikoval blíž ten motor - je to 81kw verze 1.9 TDI, zajímalo by mě jestli je na tom lépe kvůli jednodušší a starší konstrukci.

(Octavia s tímto motorem zůstala mámě po otci a tak chci vědět jestli se jí nemůže něco vyloženě podělat, má najete 160 tis,turbo v zaruce měněno v 80 tisících.,prý jsou tyto staré verze jěště odolnější než PD a commonraily..)
Re:
neregistrovaný "Mitsi"
| 11. 1. 2006 08:14
rradik: Ano, odolnější jsou. Ale to neznamená, že by jim používání pro krátké pojížďky po městě neškodilo.
Bez nadpisu
neregistrovaný "FenderStrat"
| 14. 1. 2006 22:42
Chystam se na koupi noveho auta a asi to bude diesel. Spousta mych pojizdek bude pravdepodobne kratkych (cca. 10 km). Mel bych dotaz - jak se divate na kombinaci "diesel+kratke pojezdy+nezavisle topeni"?
Re:
| 15. 1. 2006 13:53
diesel+kratke pojezdy+nezavisle topeni

nerumiem tejto kombinacii. ak robis iba kratke trate, diesel sa ti neoplati. Nezavislym kurenim samozrejme motor setris (aj svoje nervy), ale aj toto kurenie nejake to palivo navyse spotrebuje. Nie je to vela, ale na kratkych usekoch sa to prejavi.
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 15. 1. 2006 10:15
Jak se díváme na tuhle kombinaci? Já třeba se na ní dívám často, prakticky denně - neb jí mám doma... Co bys o tom asi tak chtěl vědět?
Bez nadpisu
| 15. 1. 2006 14:32
FenderStrat:Pokud najedeš málo na na naftě proděláš,pokud teda nemáš někde naftu bokem za levno,jinak bych šel do benzínu.
Bez nadpisu
neregistrovaný "FenderStrat"
| 15. 1. 2006 17:24
Najedu rocne tak 25 tisic (ted). Ale pravdepodobne to stoupne. Bohuzel podil kratkych tras je vysoky, kazdy den do prace jen tech cca 10 km a potom behem dne obcas nejaky pojezd po meste. S nez. topenim mi slo o to, ze co ztratim zatopenim bufikem (pokud jsem se dobre dival, tak max 2 deci nafty na jedno zahrati), to se mi temer vrati nizsi spotrebou hned po odjezdu. Takze nezavisle topeni se sice nijak nevyplati z hlediska spotreby, ale melo by setrit motor. U me to neni prilis otazka volby, bude to muset byt TDI combi N1 ;-)

To Oddie

Otazka smerovala k tomu - mate nekdo TDI s nezavislym topenim? Je motor zahraty hned? Opravdu se tim odstrani ta nevyhoda kratkych poskoku s nezahratym motorem? Je moje domnenka se spotrebou spravna?
Re:
| 15. 1. 2006 18:58
Nemam sice TDI, ale CR diesel s nezavislym kurenim. Motor (resp. chladiaca kvapalina) sa pri cca 0°C zahreje na prevadzkovu teplotu priblizne za 20 minut. Takze cas zahriatia zavisi od vonkajsej teploty a od toho, ako intenzivne vyhrievas interier.

Pri napr. -15°C trva zahriatie motora aj 45 minut. Motor bezi od zaciatku bez vibracii a rachotu, ktore su typicke pre studeny diesel. Samozrejme aj spotrebuje menej paliva, takze sa spotreba mozno aj vyrovna.

Inak pozor, ak nad Octaviou II. s nezavislym kurenim priamo z vyroby, su tam obmedzenia vo vybavach. Niekedy sa proste nez.kurenie objednat neda.

Samozrejme da sa kompletne dorobit, ale cena je okolo 50t Sk aj s montazou a DO (DO doporucujem, ak robis viac kratkych jazd).
Re:
| 15. 1. 2006 21:13
Kdybych si pořizoval auto na krátký pojezdy zejména po městě, tak si TDI nekoupím (navzdory tomu, že mi zrovna jedno k mé naprosté spokojenosti slouží) ani né tak kvůli obavám o životnost, ale kvůli tomu, že přednosti tohodle motoru jsou jinde (Mitsi asi poznamená, že nejsou žádné >:D ). Třeba jízda na šestku po dálnici mu jde daleko líp.
Re:
neregistrovaný "Meky1"
| 15. 1. 2006 22:18
podľa môjho názoru je bufík dobrý hlavne na pohodu pri nasadaní do auta a šetrenie motora a oleja. Pokiaľ ide o spotrebu paliva, ja jazdím na nafťákoch už hodne dlho a takmer žiadny rozdiel medzi spotrebou v zime a v lete som nezaznamenal... Dokonca občas mám v zime menšiu spotrebu - opatrnejšia jazda. Dôvodom je to, že keď už ropák odpáli, nepotrebuje k činnosti ďalšie impulzy ako benzíny (sviečka) a teda riadiaca jednotka nemusí zvyšovať dávku paliva a tiež nemení bohatosť zmesi. To je asi aj dôvod, prečo sú studené ropáky také traktorové.

Má niekto iný názor?
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 16. 1. 2006 07:18
Fender: bufík je od toho, abys nemusel oškrabovat skla a abys měl rovnou při nasedání do auta pohodu, a ne vymrzlo. A za to se holt platí - jak poměrně drahým pořízením toho bufíku, tak i spotřebou. Ne, tvoje doměnka není správná, nic to nešetří, prostě na jedno cca půlhodinové topení před startem je to ty 2-3 decky navíc. Je otázkou každého, nakolik se mu toto vyplatí, a jestli je ochoten za tento komfort zaplatit - ale pořizuje se to právě kvůli tomu komfortu, pořizovat to jen kvůli šetření motoru je hovadina.
Bez nadpisu
neregistrovaný "FenderStrat"
| 15. 1. 2006 23:21
Kdybych si pořizoval auto na krátký pojezdy zejména po městě, tak si TDI nekoupím

Nojo,ja vim,taky mam ted maly benzinak. Jenze volba neni o tom jestli TDI, ale jak nejlip prekonat nectnosti TDI. Ze zkusenosti ostatnich by to mohlo vyresit nezavisle topeni-diky za postrehy. O tom,ze OII neni schopna od vyroby mit obcas bufik vim (napr. to nejde s DSG prevodovkou).
Re:
neregistrovaný "Pucmeloud1"
| 15. 1. 2006 23:28
Pokud ma clovek vlastni stani (garaz, ci na dvore, apod) tak moszne reseni je i "strcit auto do zasuvky" jako se dela ve Skandinavii a nastavit si externi ohrivac na sepnuti pul hodky pred predpokladanym vyjezdem....a je take vymalovano
Bez nadpisu
neregistrovaný "FenderStrat"
| 16. 1. 2006 14:03
Fender: bufík je od toho, abys nemusel oškrabovat skla a abys měl rovnou při nasedání do auta pohodu, a ne vymrzlo ... pořizovat to jen kvůli šetření motoru je hovadina.

Nooo, bufik je od toho, aby zahral vnitrek auta a ohral motor. Tim to konci. Ktera z tech funkci je pro me podstatnejsi, to uz je jen moje osobni preference ;) Kazdopadne diky vsem za nazory, jsem rozhodnuty jit do bufiku hned z vyroby (O II ho ted ma za nejakych 23 tisic, to celkem jde). Zas clovek usetri za vyhrivane sedacky :))
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 16. 1. 2006 14:18
Ty vyhřívané sedačky bych kvůli tomu teda nevypouštěl. Já tam mám oboje, a i když je auto vytopené bufíkem, stejně pouštíme i to vyhřívání sedadel, jináč jsou ty sedačky studený. Zvlášť pro ženské to má dost význam, to vyhřívání sedaček.
Bez nadpisu
neregistrovaný "FenderStrat"
| 17. 1. 2006 08:02
Otázkou je, zda je to myšleno jako přihřívání nebo jej lze použít i k vytápění kabiny. Některá auta jej měla pouze jako přihřívač (bez vodního oběhového čerpadla)

No konkretne u OII je to nezavisle topeni bez DO s casovym spinacem, ktere vyhreje interier bez zapnuteho motoru.
Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
neregistrovaný "Pucmeloud1"
| 18. 1. 2006 09:40
mate to tu vsechno pekne rozebrany, ale unika ´mi hlavni smysl. Auto si prece kupuju aby slouzilo a nemusel jsem nad tim jestli pojedu kratce nebo dele premyslet. Ve chvili kdyz zuto zacne urcovat ci ovlivnovat jestli se budu vyhybat kratkym pojizdkam nebo ne, to je prece totalne na palici? Auto je sluha, drazsi spotebni vec nic vic nic min. pripomina mi to meho spoluzaka z VS pred mnoha lety, ktery odmital davat do kazetaku jine kazety nez metal nebo "chromky" ja uz sito ted presne nepamatuju a tak kvuli nejakym podelanym hlavam prisel o dost dobry muziky
Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
| 18. 1. 2006 09:54
ja som isiel vcera so studenym 1.9tdi 77kw a kurilo to uz za nejakych 5-6min. Vonku bolo asi -2, neviem kolko auto stalo ale ked som nastartoval, tak rucicka teploty vody bola uplne na minime.

co sa tyka ochladenia pri jazde dole z kopca, to iste sa mi stava aj na benzinovej C5.
Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
| 18. 1. 2006 10:14
Pucmeloud: toho Tvojho spoluziaka z VS tak trochu chapem. Pokial si kupil dobry deck, asi chcel mat dobry zazitok z prehravanej hudby (rozdiel oproti lacikom je neprehliadnutelny). Keby na nom prehraval povedzme "smirglove" emgetony, tak by sa mu mohlo lahko prihodit, ze drahy deck by onedlho hral ako lacny smejd. Nehovoriac o tom, ze lacne "normalky" kazety zvykli hlavu a ine stycne plochy zaspinit, co tiez neprispievalo k optimalnemu chodu.

Spat k teme. Sam predsa nelejes do auta benzin od Jurki ci JRD (resp. naftu od kamosa na vojenskej posadke) s tym, ze auto je len Tvoj sluha. Ano, je to sluha, ale predpokladam, ze chces, aby Ti sluzil, a nie aby si mal s nim starosti navyse.

Je to o prioritach, o nicom inom. A ako takmer vsade, zlata stredna cesta je najlepsia. :)
Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
neregistrovaný "Pucmeloud1"
| 18. 1. 2006 14:09
Sir Anton: V principu souhlas, ale kdyz se vratim k tomu kamaradovi a kazetam, tak on tam nechtel davat ani normalky TDK nebo Sony. Ale pointa je jinde. Driv nez ho stacil "opotrebovat" prisla era CD a stejne byl se svym deckem nahranej stejne jako my ostatni, jen se obral o muziku a zbytecne se nervoval. A podobne to vidim s autama. Souhlasim s tebou ze kazdy extrem je na palici, a jak pises, nebudu do auta lejt benzin od Fandy z JZD, ale nejak me ani nenapadne premyslet nad tim jestli nekam jet ci nejet, jenom proto, ze by se mi motor nezahral, nebo ze by mu mohlo vadit pojizdeni 5 km tady a 7 km tuhle. Jedine co dodrzuju, ze ho netocim nad 1/2 otackomeru dokud se nezahreje, coz pri 2.5l objemu stejne delam malokdy.
Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
neregistrovaný "vir535"
| 18. 1. 2006 14:30
Bydlím na malém městě, kam si zajdu všude pěšky, pokud nepotřebuji odvézt nějaký náklad. Na vzdálennosti 5-7 km. jezdím autem, neboť pěšky bych na to asi ani neměl čas. S tím popojížděním na velmi krátké vzdálenosti 1-2 km je to tak, jak píšu. Je mi líto startovat auto, ať je na benzín, nebo naft.Nehledě na to, že aspoň kapkou přispěju k menšímu znečištění ovzduší a protáhnu si kostru. A není v tom jen služba autu.
Bufík
neregistrovaný "milic1"
| 30. 1. 2006 15:21
Ještě se vrátím k tomu bufíku. Je to dobrá věc, mám ho na O1. Ale pokud je používán denně a najede se přitom málo km, pozor na baterku, bufík ji dokáže pěkně vyžvejknout.

V mém případě se jedná o dodatečně instalovaný bufík, je ale možné, že bufík z výroby u O2 už je "inteligent" a stav baterky hlídá.
Bufík
neregistrovaný "oddie"
| 30. 1. 2006 15:39
Nevím jak Webasto, ale víc jak 5 let starej Eberspaecher má to hlídání napětí taky, a pod určitou úroveň se prostě vypne. U toho Webasta bych to ale čekal taky. Jinak je docela vhodné mít na to větší baterku - já mám v autě 100Ah.
Bufík
| 30. 1. 2006 16:17
aj Webasto to ma, aspon mi to tvrdili vo Webasto servise :)
Bufík
| 30. 1. 2006 16:45
mne sa webasto tiez vypne.

mam to nastavene na max 40min a mam 72ah baterku, takze aj po tych 40min ide v pohode nastartovat.

kurim 30-40min rano a cca 20min vecer, cesta do roboty aj z roboty mi trva po 20min a je to 10km. na nabitie to asi staci
zajimavej clanek o TDI
neregistrovaný "vlada-l"
| 3. 2. 2006 11:35
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku