Mám dotaz na kohokoli, kdo vlastní Hyundai Santa Fe 2.7i V6. Uvažuji o koupi tohoto vozu, ale mám určité nejasnosti okolo spotřeby. V různých recenzích uvádějí že reálná kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 14l. Oproti tomu výrobce udává kombinovanou spotřebu 11,4l. Chci se zeptat vlastníku tohoto vozu na postřehy s jejich kombinovanou spotřebou. Děkuji.
Spotřeby,které píše výrobce jsou pravdivé asi jako to,co píše Blesk.Nevím,nemám zkušenost,ale výrobci bych nevěřil.V laboratorních podmínkách,to jo,ale v provozu vždy víc,už 30 let každé auto ;-)
osobne ho nemam ale pravda je vzdy nekde mezi medii a vyrobcem...je to jednoduche vyrobce napise vzdy co nejmin...to je jasne proc ;-) ...a media zase to auto v testu chteji otestovat poradne takze mu casto dost slapou na krk...proste jezdi svizneji...a ted zalezi jestli jsi za a)setrilek tzn. jezdis jen na spotrebu a v tomto pripade se muzes dostat i pod udaj vyrobce b) typicky uzivatel tzn. jezdis vzdy nejak pod rychlostnimi limity(zakonymi ne auta >:D ) a nedavas vsude kde muzes plnej knedlik...v tomto pripade budes nekde mezi a c) jezdis svizne...tzn. jezdis vetsinou nad rychlostnimi limity a sem tam proste projedes nejakou okresku tak aby si z toho mel radost...to budes nekde okolo udaje medii a za d) jezdis jako prase tzn. vsude kde muzes davas plnej knedlik a na dalnici zkousis co to da...v tomto pripade muzes mit spotrebu i treba dvojnasobnou oproti udaji vyrobce...plati to prakticky pro kazde auto a kazdy motor ;-)
Myslím si, že každý normální řidič se musí vejít do průměrné spotřeby uváděné výrobcem, né-li níž. Samozřejmě pokud nejezdí pořád jen po dálnici. ;-) . Jezdím svižně, ale pravidelně řadím a jsem u všech aut po průměrem. Znám hodně lidí, co neznají absolutně pátý rychlostní stupěň, točej zbytečně 3500 a divej se, že jim to žere. Média právě testují nové nezaběhnuté motory a dávají jim ještě zabrat, takže z těchto testů bych určitě nevyházel. Taky mě Meriva žrala 11 litrů, když měla najeto 500km.
Moje zkušenost za období cca 30 let, kdy jsem jezdil s mnoha a mnoha vozy (vlastní, služební, půjčená), je asi taková, že mně auto bere v průměru téměř tolik, kolik výrobce uvádí pro město, tj. z "dnešní triády" to největší číslo. Ano, byly i výjimky, ale s těmi se zase nedalo jezdit (nefunkční druhý stupeň karburátoru, vadné turbo či řídící elektronika...). Asi nejsem normální řidič...
Já taky mám spotřebu vyšší než od výrobce....že by to bylo těmi víkendy na zasněžených parkovištích? do ví >:D . Co řidič, to jiná noha. Já řídím, protože mě to baví a očekávám dynamiku. Za to se u stojanů platí... :*)
Zajímalo by mě - někde jsem četl (nevím už jestli to bylo na auto.cz), že u motorů Hyundai které snášejí i Nat 91 je spotřeba oficiálně počítána právě s tímhle benzínem, tj. u nás by měla být s používáním Nat 95 nižší... Nevíte někdo?
Strašně jednoduché počty, pro toho kdo měl někdy V6 - město -pokud vezmeš Prahu a budeš jšezdit čistě jen město,počítej tak 14-16. Kombinová (město/mimo město) při dodrž. rychl. lim - 11-12.
Dálnice při ddorž. limitů cca 10, možná i pod. Pokud to naopak budeš a honit a jezdit s tím 180 atd., tak to na dálnici bude tak 16 a víc.
Ještě jedno pravidlo - V6 pod 10 litrů v průměru zpravidla nejdou :o)
vysoke, nie prave areodynamicke, tazsie a tiez pneu... podla mna pri 130 kmh si cucne 14. ked nie rovno 16. ale iba polemizujem... ja osobne by som isiel "do" dieslaka, u SUV. ale "kolko ludi, tolko chuti".
zatial sa tu neozval ziaden SantaFe majitel...
PetrW, skusal si ine fora? niekde urcite budu... ja pozriem.
i ked v nemcine, ale tieto zaklady urcite hravo kazdy zvladne. nechcem robit reklamu! preto priamo link na chlapika s hyundai santafe, podla vykonu motora to je 2,7 V6 benzin...
Dík všem. Jsou tu docela zajímavé poznatky. Jelikož jsem nikdy nevlastnil 6V tak si mohu udělat alespoň obrázek. Pro yoyo, dobrý odkaz ten průměr tam vychází okolo 13L jestli se nemýlím. Je fakt že se ty spotřeby docela bojim a samozřejmě taky následného prodeje, pokud bude stát benzín 40Kč (a nebude to dluho trvat), ale zase to svezení.
Mam auto trosku mimo, ale je to HYundai Sonata 2,5 V6. Psana je prumerna spotreba 9,7. Pri jezdeni jen po meste to vezme tech 12-13. Mimo mesto min. Ted v zime s tim jezdim za 9,5. Ale to ten motor jen solicham a nejezdim moc ve meste. Otacky tak 1800-2500. Pokud si chci uzit rychlou jizdu, tak spotreba jde na tech 11-12. Ale to uz je na me moc rychle auto. 2,7 ma psanou v Sonate stejnou spotrebu, jak ten muj. Takze bude zalezet na Tobe, jak s tim hodlas jezdit
Podle mych zkusenosti se Hyundai Santa Fe spotrebou nijak zvlaste nevymyka pro bezneho uzivatele, ktery nejezdi prehnane rychle. Oproti udajum vyrobce je treba pocitat s prumernou spotrebou mezi 12-14 litry - podle stylu jizdy a podminek provozu.
Pokud se ale autu slape na krk ma tendenci zrat vice nez je zdravo (oproti konkurencnim SUV) - to ale pri zatezi, v beznem provozu je rozdil zanedbatelny.
Mate nekdo zkusenosti s dlouhodobejsim provozem? Mluvil jsem s nekolika majiteli, ale vuz maji jen kratce. Navic jsou podezrele spokojeni. A ja jsem od prirody neduverivy clovek...
Shanim do rodiny mensi SUV za solidni cenu, tak by se mi kazda informace sikla. Dik.
Protože SF s tímto motorem vlastním tak trocha reality - průměrná spotřeba teď v zimě 13l. v létě tak 12-12,5l Při cestě na prázdniny do Chorvatska jsem málem vypadl z auta - po dálnici až do Umagu - 9,8l. Jsem s ním spokojen a přestože má vyšší spotřebu než diesel měnit nebudu. Hezký den.
Určitě, protože máte asi bohaté zkušenosti s V6. Tohle je můj první benzín a hned V6. Je tam navíc sportovní filtr, takže zní velmi příjemně, což pokládám za jedno z jeho plus. Samozřejmě, pokud se začne blbnout na polních cestách a v bahně, tak to jede k 18l, ale to je cena za "hraní" si na louce..
No bohaté zrovna ne, ale stačí na to abych věděl kolik V6 papá. a možná mi to nebudete věřit, ale V8 papá tak o 2 litry víc (a to při větším objemu - např. V6 3,0 a V8 4,0)
Šestiválce mají obecně mnohem kultivovanější a tichý chod motoru než R4, při poklidné jízdě bez razantího zrychlení by neměl být motor skoro slyšet...
Při poklidné jízdě je to takové spokojené "brumlání" v dobrém slova smyslu - trochu nadneseně - spokojené auto - spokojený klidný majitel. Ten zvuk nesvádí k nějaké dravé jízdě, i když člověk ví, že tam ta rezerva je, ale spíš si tu jízdu člověk užívá. Slabším místem u tohohle SF je automat. Ne, že by byl vyloženě špatný, ale chvílemi jakoby nevěděl kam jít. Po změně programu ŘJ se to podstně zlepšilo..
S tím plynem to ano, ale před úpravou to třeba do kopce jelo na čtyřku, pak si to při konstantní rychlosti hodilo na chvilku trojku a po dvou sec. zase čtyřku atp. Teď už je to v pohodě.
Jinak je možný manuální způsob řazení, který používám při podřazování z kopce, nebo právě v "terénu". Je nastaven ale tak, že při dosažení určitých otáček sám přehodí výš a při brzdění a poklesu otáček zase níž, aby řidič"blbec" něco nezvoral.
Je to můj první automat, takže nemůžu posuzovat ostatní. Služební mám normální mondeo v manuálu, ale automat je v pohodě, takže další vlastní auto bude zase automat.
To ano, ale někdo mi před těmi dvěma lety než jsem to kupoval, říkal, že některé automaty v manuálním módu, takhle nereagují a nechají se třeba trápit ve vysokých otáčkách. Tím OD - myslíš D na kulise? Takže je lepší ve městě jezdit v manuálu. Možná se ptám jako trotl, ale jsem rád, že mi k tomu někdo něco řekne, protože "chytráků" je spousta, ale něco kloudného z mnoha nevypadne. Taže díky za každý tip, protože člověk se učí celý život a auto bych si nerad zničil, protože jsem s ním spokojen. I když přístup kluků v Hyundai u nás je supr.
No na voliči je něco psáno - tradičně tam musí být P, R, N, to je naprosto jasný. Už od vzniku v 50. letech. První automaty měly čísla jako 1,2,3 a hodně bývaly třístupňové - hlavně američani je měli ještě před několika lety (např. I. generace vozu Chrysler Neon).
Pak se objevili moderní převodovky s OverDrivem (na voliči OD - nebo D v krožku. Pak se u těchto převodovek vyskytují ještě polohy 3 nebo D bez kroužku. Např. na OD to nebrzdí motorem vůbec, na 3 či D bez kroužku to brzdí. apod.
Nemusím vysvětlovat že v alpách asi nebude ono trápit to jen na brzdách...
Je tam D plus napravo kulisa na "+" a "-". Kapalinu snad vymění podle servisky. Prosím Tě, dokážeš mi vysvětli funkci LSD - dif. s omezenou svorností? Nevím, co všechno si můžu s tím autem dovolit a nerad bych vletěl po hlavě do něčeho, co by za to nestálo. Je jasné, že to není stopro uzávěra, ale jak funguje a co dovolí? Jinak u tohohle auta je pevné rozdělení mezinápravovým dif. 60-40 ve prospěch pevné nápravy, v tom se benzín liší od VGT, která mají viskozní spojku. Podle mne je pevné rozdělení lepší. Nebo se pletu?