Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

8 komentářů

Dedra existovala jen ve verzi Turbo a Integrale s osmiventilovým motorem, turbodmychadlem a pohonem všech kol s jedním mezinápravovým samosvorem a hydroelkektrickou ručně ovládanou závěrkou zadního diferáku. Navíc Dedra byl principiálně čtyřdveřový sedan, takže označení HPE (tedy coupé) by jaksi nemělo smysl.
Protoze opravdu neexistuje... 😉

Existuje Lancia Dedra Integrale, Dedra Turbo, ale neexistuje HPE HF Turbo.

HPE je oznaceni tridverovy Delty Nuova... A HF Turbo je opet typ Delty.

Proto je pravdepodobnejsi, ze opravdu myslel Deltu. 😜
Avatar - CtvrtSardel
CtvrtSardel
A proc nemohl mit vazne na mysli DEDRU? Jasne, Delta je pojem, ale to neznamena, ze chudak dedra neexistuje😊 okey...
jo jo ...Delta 2.0 HF turbo...to je drak....v lanciaklubu je jeden typek co s tim jezdi sprinty a bavoracky si dava jak maslo 😄

je to paradni stroj s nezvyklym designem....
Je to nadhernej stroj ikdyz me design moc nezaujal tak moje srdce hori pro italsky auta a pro lancii obvzlast a tuhle delticku bych si chtel taky jednou poridit a dat nafrak tem co rikaj o lanciich "je ty mas dacii" ?
Pravděpodobně jsi měl na mysli jiný vůz - Lancii Deltu HPE HF (ZLA836 - často označovaná jako Nuova Delta). HPE znamená 3 dveřové provedení, které se vyrábělo od roku 1993 do roku 1999, bez HPE (berlina) se v 5dvěřovém provedení vyráběla od roku 1993 do roku 1995. Motor Lancia 836A2.000 je derivátem motoru z Delty Integrale EvoII, takže se dá říci, že ve své době lepší neexistoval. Vyniká obrovským náběhem toč. momentu ve středním pásmu otáček, což je dáno vynikající elektronikou Weber-Marelli IAW4W.P8, velmi kvalitním turbodmychadlem Garrett TB0367 a robustní stavbou motoru. Jeho nevýhodou je vysoká hmotnost (186 kg samotný polomotor) a velký moment setrvačnosti. Byly celkem 3 verze - s výkonem 190 (1993-1994), 186 (1995-1997) a 193 koní (1998-1999). Jedná se agregátově o zcela shodný vůz s Fiatem Coupé 16v turbo. Delta se liší lepším zpracováním, lepší ventilací a u některých modelů lepším odpružením = některé verze (1993-1995 a 1999) měly sériově, ostatní na přání, vynikající elektronicky stavitelné tlumiče Boge s přepínámím aut👋sport (funguje i za jízdy - ale pozor, v případě závady stojí jeden 19.000 Kč!). Díky částečné agregátové příbuznosti s Deltou Integrale je k dispozici nepřeberné množství možností ladění motoru (226 koní za cca 10.000 Kč).

Sériové jednopísty Girling s kotoučema 284x22 mm nejsou nic moc a proto doporučuju okamžitě s autem zakoupit kotouče a destičky OMP Racing za srovnatelnou cenu s originál dílem (alespoň an předek). Spotřeba paliva velmi rozumná, u dobrého kusu se jen výjiměčně člověk dostane přes hranici 11,5 l/100 km a to i při velice ostré jízdě, při ekonomické jízdě umí pod 9 l/100 km, dlouhodobě mi brala průměr 10,5-10,7 l/100 km.

V zatáčkách a v zimě přijde velmi vhod 35% samosvor předního diferenciálu. Auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,25 s a jede něco kolem 228 km/h, 1 km s pevným startem urazí z místa za 27,5 s (měřeno na silnici). Díky velké pružnosti umí ale prohnat i papírově mnohem výkonnější auta.

Je to ale náročné auto na servis - není poruchové (naopak je překvapivě spolehlivé při správném zacházení), ale vyžaduje nejlepší olej, kvalitní pneumatiky (ideálně ZR, obyčejná véčka dělají problémy) a kovaná kola (odlitky z elektronu šišatí při vymetení pár kanálů při režimu sport). Je třeba častěji měnit rozvody a je tocelkem dost nepříjemná práce (málo místa), byť to není moc drahé na materiál (kladka za 1100 + rozvoďák za 500 + zubák za 1000 k vyvažovákům). Nelze cokoliv zanedbat s tím, že je to dobrý - pak přijdou problémy a velké a hlavně drahé!!!

Je potřeba s tím zacházet rozumně = dokud se neohřeje olej jet s lehkou nohou bez prudší akcelerace do cca 3.000/min, když se olej zahřeje na cca 80 °C jde s tím páchat snad všechno. Naopak před koncem jízdy to chce zase pianissimo, nechat ochladit a případně po dojetí ještě nějakou dobu nechat běžet.

Proti jiným modelům řady Nuova Delta je potřeba počítat se zmenšeným zavazadelníkem, v němž je vlevo na bočnici připevněné rezervní kolo, protože pod kufrem (kde je rezerva normálně) je 70 l nádrž.

Interiér má super sedadla Recaro s broušenou jelenicovou kůží, která může nabídnout málokteré auto. Interiér je velmi prostorný a příjemný, jenom ten kufr je velmi malý. Největší mínus bych viděl v rychlém rozvrzání interiéru na českých tankodromech, hlavně při používání režimu sport.

Jediný doporučený zdroj pro nákup toho auta je sever Itálie, odjinud bych jí nekoupil!
mrkni na [odkaz] :idea:
Vsiml sem si ze o italskejch autech se tady toho napsalo uz hodne a protoze zvazuju koupit lancii jeste k tomu 2.0 turbo zajimalo by me jestli ma nekdo nejaky zkusenosti s timto mototem a celkove s projevem auta,,diky.