Já jsem jednou z Favorita vytáhl 3 pytle brambor >:D
Proboha proč meditujete nad maximálkou Feldy, když víte jak se to dá těžko změřit. Tachometry lžou u těchhle slabších aut až hrůza.
Už se bojím, jak mě Feldy budou strašit ve zpětným zrcátku, až povolí těch 160 na dálnici :-O , mě to jede jenom 205 km/h, ale opravdovejch ( mám jen 2 litrovej motor), ty Feldy mě fakt budou strašit ( mají až 1,6 l motor a to je hukot) :shock:
ja mam cajchovane jemne cez 210, tzn. 210 este na budiku mam. pisana rychlost je tusim 205, co som raz vyskusal, dokonca sa mi to prehuplo cez tych 210, ale bolo to z kopca a odchylku neviem, nemal som GPS, verim, ze bola.
co sa tyka felicie, celkom vas pretekarov obdivujem, mal som 50kW VanPlus a trufol som si max 160 tacho, verim real pod 150 a uz som sa bal.
No proti tachu samotnymu ani nic, jen me prekvapuje, za to 81kW a max.speed je jemne pres 200, jak pisu. Nebo tobe to lita vic? Ja jsem si predstavoval bez potiti 210 (a to jako limitni rychlost)
Fakt je, že u mýho Clia /43kW/ končím na tachometrových 165 a fabiatik 47 kW se dá až na tacho. 185-190; s 307 to není o moc slavnější, ta dá dle tacho jemně přes 200... takže kafemlejnek HTP/47 kW si zase nevede tak špatně
co mas proti tachu 307? davno som nevidel presnejsie, merane pomocou GPS po 180 a odchylka minimalna.
No ja som spravne tacho nemal. Ale mal som 175/60/14 a auto na rovinke slo hodne stazka na cca 160-162. Ale co bolo zaujimave, ze cestou do HR dala aj 165, viete asi preco a ked som zastavil a prisiel za mnou kamarat (Opel Vectra 1.6) tak sa ma pyta, ci som normalny. Ze on nechce prist o vodicak za skoro 185km/h. Tak som sa smial. Teraz mam auto co ma nieco cez 110 koni a cez 190 este neslo, svina leniva. Asi prehodim motor od niektorych z forama :-) Inak ta Felda mala vdaka vacsim kolam veelmy presne tacho, ak nie uplne presne
jednou jsem jel po dalnici ja v sierre a sestra ve feline
vim ze se to nema, ale vzal sem do ruky mobil a zavolal sem sestre aby mi rekla kolik ji ukazuje tachac. Ja jel podle meho tachometru 140 a ji to ukazovalo 155. To je kurňa velkej rozdil. Skodovky premerujou tak, aby to vypadalo ze jedou lip nez jiny auta
(co se tyce pneu tak ja tam misto "seriovejch" 185/60R14 mam 195/50R15 a felina tam ma pneu se kterejma se "narodila"
Jo a moje XR4i ma tachac do 240km/h a po rovine jezdi 220km/h a z kopce jsem zni jednou vytah 240 (ted sni uz vic jak 180 nejezdim, "prestal jsem byt barbarem >:D "
a Cossie ma tacho do 260km/h a tech 260 jel jeste pred komplet generalkou motoru a turba a to i kdyz mel o zub posunuty rozvody :?
ale rychlejc to moc nepojede, limituje me prevodovka :'-(
Ty se směješ ale u žádného jiného auta se nedalo tak dokonale brzdit na hranici smyku (asi tím že to nemělo ABS které by do toho kecalo) a pokud byl podvozek v pořádku tak ti dlouho dopředu dal vědět že jsi v zatáčce rychlejší než je zdrávo a pouhé ubrání plynu to zachránilo. Dnes mám Xsaru Vts a když v rychlý zatáčce prudce uberu nebo přibrzdim tak mi ustřelí zadek. To se feldě nestalo, ale možná to bude montáží podvozku od HP který byl skvělý.
Fakt je, že u mýho Clia /43kW/ končím na tachometrových 165 a fabiatik 47 kW se dá až na tacho. 185-190; s 307 to není o moc slavnější, ta dá dle tacho jemně přes 200... takže kafemlejnek HTP/47 kW si zase nevede tak špatně :?
Jo a ještě poznámka k "zajeté Fabiia častými jízdami do Raichu", další kamarád má taky 47 kW a ocasí se s tím nejvíc po Praze a je rád, když mu to dá tacho 180, takže něco na tom bude...
Ještě jeden poznatek z doby dávno minulé: než přišly do módy co nejnízkoprofilovější pneu (které mají vesměs vysoké rychlostní indexy), tak stačilo juknout na rychl. index letních gum z prvomontáže a člověk měl hned jasno, kolik to které auto ve skutečnosti jede. Žádný výrobce si totiž nedovolí obout na auto gumy, které by neměly rychl. rezervu ve vztahu k nejvyšší konstrukční rychlosti. A tak byl velmi podezřelým údaj o maximálce např. "těsně pod" rychl. limitem orig. pneu.
A naopak - pokud nějaký výrobce montoval gumu sice běžného rozměru, ale "neběžného" ("neběžně" vysokého) rychl. indexu, obvykle věděl moc dobře, proč tak činí. Sám jsem měl svého času auto s deklarovanou maximálkou 170, které v praxi jezdilo 200, takže tam byly z výroby "háčka" a nikoli "téčka", které by jinak měly teoreticky stačit...
sme sice v nespravnom threade, ale zase nemozem suhlasit, asi by som to takto nepausalizoval. mam 1xUK civika + 2x USDM a aj ked je fakt ze orig JDM som nikdy nemal, mam kopec znamych co maju, takisto kym som kupil toho prveho (UK) som chcel na zaklade dostupnych info vyhradne JDM, asi 15 potencionalnych kuskov som bol pozriet a ten UK bol v najlepsom stave, vzhladom k deklarovanym km a veku... ono vela zalezi na majitelovi a preventivnom servise-udrzbe. dnes ma ten UK 260tkm a 10 rokov, vyzera ako novy, jazdi ako novy. take iste vyhrady som pocuval k autam vyrobenym v usa, a na zaklade doterajsich skusenosti nemozem povedat nic zle. dokonca ani nepoviem svoju obligatnu vetu, ze su spolahlivejsie ako eu vozy, pretoze to nemam ako porovnat, nemal som totiz ani s jednym najmensi problem, len preventivna udrzba podla tabuliek. o fenomene vysokych cien na hondu radsej v pripade 5G pomlcim, ceny su fakt smiesne :-) v pripade UK modelu to je asi jedina vytka - vyssie ceny a dostupnost dielov...spolahlivost vsak adekvatna povesti znacky
Když on není Japonec jako Japonec! V mém bezprostředním okolí jsou teď 4 Civiky, 2 z Japonska a 2 UK, přičemž 3 jsou zhruba stejného stáří, podobného km proběhu a všichni majitelé jsou stejní lemplové. A když vidím, že ten nejmpadší z nich (4 roky/105 tis. km) je ve srovnání s tím nejstarším (10 let/přes 200 tis. km) úplný vrak, tak vím jedno zcela určitě - Civika z UK nikdy!
PS: To s tím, kolik auto skutečně jede a do kolika má cejchovaný tachometr, platilo např. u Mitsubishi také jen do doby, než se některé typy začaly vyrábět v Evropě. >:-[]
mitsi, asi prvykrat si dovolim s tebou nesuhlasit :)) na vsetkych civikoch mam tacho do 220 a najslabsi ide 170, najsilnejsi 210... a myslim ze to su vsetko spravne japonske vozy :*) mam potvrdene viacerymi sposobmi, ze tacho premeruju o zanedbatelnu hodnotu (jednak medzi sebou absolutne sedia, jednak mi to parkrat potvrdil radar :-( a co je najzaujimavejsie, ze ked som isiel s kamosom s oktafkou, on uz mal nieco cez 200, ja v zavese necelych 180... hold tie skodovky su inak nadupane :))))
Ale houby! Celých 240 km/h, poněvadž do tolika mají dnešní škodovky běžně cejchovaný tacháče.
Vysvětlující poznámka: Vycházím přitom z toho, že správný japonský vůz skutečně jede tolik, do kolika má tacháč, tak proč by to nemohlo platit u škodovky...
normalne zacinam uvazovat, ze predam kupaka a kupim nejaku dobre zajetu HTP :)) sak budem mat novsie auto s lepsimi jazdnymi vlastnostami :)) alebo si kupim skodovacky tacho a hned mi kupak bude jazdit 230, a to vsetko so spotrebou pod 5l
normalne zacinam uvazovat, ze predam kupaka a kupim nejaku dobre zajetu HTP :)) sak budem mat novsie auto s lepsimi jazdnymi vlastnostami :)) alebo si kupim skodovacky tacho a hned mi kupak bude jazdit 230
Jo, to čumim taky, kolik se nechá vymáčknout HTP :shock: >:D
[odkaz]
- uživatel "brasci" vymáčkl z HTP 195 km/h, tady se dočtu 190 km/h. Si říkám, na co mám skoro dvakrát výkonější motor, když HTP dokáže jet skoro 200 km/h >:D No nic no chlapi, máte je dobře zajeté, ale doufám, že mám alespoň lepší čas z 0 na 200 km/h :D
S Felicie 1.3 MPI jsem kdysi vyždímal 175 km/h (tachometrových), měla pneu 195/50- 15 které měli o něco větší obvod než původní 13" tak by se dalo říci že ta rychlost mohla být i skutečná. Jinak motor měl upravenou řídící jednotku od GX Tuning Praha a na válcích naměřený výkon 59kw (Auto Jarov). Pro lidi kteří mají něco proti jízdním vlastnotem "feldy" dodávám že na autě byl stavitelný podvozek HP + stabilizátor přední nápravy.
Jinak jste mě překvapili kolik že se dá vymáčknout z fabie 1.2 HTP :shock:
dnes už Felicii nemám ale dodnes ji považuji za auto které mělo dobře čitelné jízdní vlastnosti a výborné dávkování brzd.
Jenom se modlete aby jste se někde nepotkali,protože když se po silnici * neovladatelný auto 190km/h tak je to blbý,ale když se tam potkáte dva,tři tak se pozabijíte. :?
S Felicii 50 kW jsem kdysi jel 170, nedavno na mladoboleslavsky prede mnou jela Felicie, a ta ne a ne se zaradit. Podle vasich prispevku chapu, ze pak uz to asi neslo. Ale srdcar z toho vytah necelejch 190, porad se nemel k tomu se zaradit. V tyhle rychlosti se mi naskytl primo hruzostrasny pohled na poskakujici a poletujici auto od jedné bile cary k druhe. Jak to dopadlo nevim, musel sem sjet. Asi slo jenom o to nenechat se predjet.
Několikrát s kamarádovou Fabii 1.2/47 kW Combi, r.v. prosinec 05, nyní 60tkm, auto zajeté častými cestami do německa - takže dává na rovině 190km/h. Je pravda, že už svítí na přístrojovce to co nemá...
U Filcky máš totiž problém, že nepoznáš, co je pod kapotou. Taky jsem měl vzadu štítek "LX" = 1.3 40kW a v reálu tam byla upravená 1.6. Takže těch 185-190 to jezdilo standardně (a reálně), protože tacho mělo na rozdíl od Fobií a Oktávek zcela minimální odchylku. Hodně dvoulitrů a červených TDiček se divilo.
Teď mám na autě štítek "1.4" a bohužel odborník podle výfuku a 4 kotoučů pozná, že to není pravda :'-(
no můj čerstvý zážitek z dálnice na PRahu z MB, filcka mě stačila ještě ve 190!!!!!!! ve 210 se začala vzdalovat.. Sám jsem nechápal jak takový auto může jet vůbec 190!!!!!
Fakt schuti som sa zasmial - ďakujem za tvoj super opis - inak trochu viem o čom to je, raz som šiel na vtedy novej kombine 1.3 50kW 180(mierne tiahle klesanie na diaľnici z BA, tuším nedaľeko pred NR) tachometrových a tiež mám pocit, že sa ešte viac báli tí ktorých som predbiehal, tušiaci že prejsť do pravého pruhu môžem až po "dojazde" do ovládateľných čísel po pustení plynu - to Volvo tam vtedy nebolo :o) - no a niekde medzi 120 až 140 už som nadobudol pocit, že smiem s tým autom i niečo urobiť, ak by bolo treba a dalo sa i prechádzať z pruhu do pruhu... Inak v BA som mal skoro plnú nádrž a keďže som bol v NR za nejakú trištvrtehodinu v NR som zistil, že mi niekto cestou vykradol nádrž... To by jeden neveril, čo si dnes ľudia dovolia a pri tej rýchlosti...!
ja som na svojej felde daval tak nieco tesne pod 170 (neda sa to presne odcitat) ale to uz bolo o drzku..
Ja jazdim tak bezne kolo 90-110 ako pride, spotrebu robim mimo mesta kolo 5,5 litra takze nevidim dovod jadzit rychlejsie, akurat ked predbieham tak felde dam tak do tych 140, viac radsej nie. Pri 130 uz to zerie jak 5 svíň >:D
Zdravím,mám Felicii mpi/50kw,total serie.Při cestě z Prahy na Pardubice,cesta je místy mírně z kopce (kdo tam jezdí tak ví) jseem z ní vytáhl tachometrových 195km/h.Nevím kdo víc nechápal jestli já nebo řidič bílého BMW 525i z r.1993(tím se mu omlouvám). Mám i fotku,kdyby někdo chtěl.
Jak to tady ctu tak jen pevne doufam ze ani jednoho z vas nikdy na silnici nepotkam. Kdysi jsem vlastnil upraveneho favorita. Od motoru pres podvozek brzdy az po vetsi sirsi kola a znackove pneu. Ale nikdy me nenapadlo jet rychlejc nez 150km/h.
Nechci tady rejpat do vosiho hnizda ale felda at uz podvozkove nebo motorove o bezpecnosti se ani nebavim by mela mit omezovac na 120km/h
Zdravim, pred par lety jsem z feldy jednasvestky vytah na dalnici 190 (realne tak 175), z mirneho kopce, s plynem zaborenym v koberci, smrt v ocich a problikavajici Volvo v zadech. V tu chvili bych mu i docela rad uhnul, ale do pravyho pruhu jsem nemoh, jakykoliv manevr plus brzdeni na rekneme 120 mi prislo jako sebevrazda.. >:D Bylo to na standardnich skodovackych hlinach R13 osazenych Pirelli P3000 165/70. S feldou jezdim dodnes, vicemene spokojenost, ale o podobny vystupy uz se radsi nesnazim, ted uz i v ramci zachovani bodoveho konta :D
Zdravím , můžete mi někdo poradit jak sejmout plastový kryt na motoru..? v příručce píšou:"upevňovacací matice krytu motoru jsou skryty pod ucpávkami, jedna je pod továrním znakem.., ale já tam vůbec nic takovýho nemám! žádné ucpávky a pod znakem vůbec nic...(( tak nevím jak to sundat :-( dík za radu
Co vim, tak HTP 47 kw nemá až tak velké problémy udělat 180 km/h ;-)
A shruba těch 200 km/h udělá skoro každé slabé auto, ale dál už to moc neleze, myslim kvůli odporu který narůstá na třetí, nebo tak nějak to je. Chtělo by to nějakýho odborníka, který se o to zajímá a ví přesně o čem mluví.
kamarada jsem vezl do Ostravy pro sluzebni filcku, jel jsem Vectrou B 2,0i, zpatky jsem jeli pres olomouc, brno po dalnici na prahu, jeli jsme kolem 19:00 vecer z OVY, bylo to v zime jak byly ty kruty mrazy (-25°C) cestou zpatky jsem jel prvni, dohodnuto bylo, ze jedeme na doraz. Od najezdu na dalnici rychlost celou cestu neklesla pod 150km/h, po rovine dle meho tacha chvilemi 200km/h dle jeho 215km/h(telefonovali jsme si) cumel jsem jak puk jak ta felda jede! byla to 1,6 kombi s plynem, najeto 180tkm. (ja to jel za 8,0l on to radeji nezjistoval)
Ne že bych byl nějaký závodník, ale taky jsem samo zkusil kolik to jde. Nejvíce jsem jel tacho. 200 km/h neboli 6000 ot. na V. převodový stupeň. To bylo ale jen jednou jinak to jde dle klimatu od 180-190 km/h což je kolem 5500-5700 ot. na V. Než mě začnete kamenovat je třeba říci to ne nepodstatné - jde o lehce upravenou 1.6 (nabržděno 70,5kW/5200 ot. a 145 Nm/3700 ot.) - P.S. jezdí to fantasticky
jenže těch 250 je tachometrových, což je tak necelejch 230 real. Von totiž Passat 2,8 V6 4Motion, kerej má stejnej motor jako je v Superbu (2,8 142 Kw - mimochodem Sebring 2,7 má 149Kw - takže koncern VW se moc nevytáhnul) má maximálku 232 Km/h a dle testů odborníků z Automobil Revue rozhodně větší není...
Takže tak, pokud si teda nejel z kopce, ale to se nepočítá, z kopce jde jet rychleji se vším, ovšem ne vše se ještě dá zastavit >:D:D
Jestli myslíš Fabii 1,2 40 Kw, tak 175 je fakt *, jede to max 160 při 5000 ot/min. Vím to moc dobře, mám ji už 3 roky. Nemám ale zkušenosti s 12V, ten by to možná mohl dosáhnout.
Tak sa Feldou 1,3 50 Kw Combi jsem jel 160 km/h, samoézřejmě z kopce to jede klidně přes 170 km/h, ale to bych nepočítal. 175 km/h neudělá po rovině ani náhodou, měli jsme auto s velmi dobrým motorem, už od záběhu začal tahat perfektně, ale tolik to nemá šanci udělat, nehledě na bezpečnost, to auto už jednak lítá po silnici a jednak to neubrzdíš na míň než 150 m, kdyby ses potento. U 1,6 Combi služební v poho 180 km/h.
1,3 50 KW - 190 - na tom dlhom kopci na D1 asi 50 km od Prahy kde je dole Shellka - ale to sme mali pocit ze odletime my. alebo aspon vsetky plechy... ;-)
max bylo 175 z kopcu na perfektnich deravych okreskach! >:-[] Spechal jsem znamym na svatbu, pekne v saku, kravatu na krku, a smrt v ocich! :shock: Felda rv.1995/50kw/BMM.... a zijeme spolu dodnes a jeste jezdi!:-) pneu standart 165:-)
Před pár pár lety ještě hazardujíc (bez rodičovské odpovědnosti) s Formanem stříbrňákem 40 kW běžně na dálnici do Prahy 170 max (když se tomu pořádně šlapalo na krk a nechalo se to rozjet). To auto tehdy šlapalo líp jak později Escort 1,4. Rozhodně líp jak novější Feldy. Prostě některé kousky Formanů se tehdy dost povedly. Auto mělo najeto kolem 200 tis. a šlapalo jak hodinky. Ovšem když z ničeho nic začal vpředu předjíždět jeden kamion druhý, tak to bylo na modlení. >:-[]
to TommyEngelo: to musis mat riadnu odchylku na tacho ked ides cca 150 a ukazuje 175!! :shock: akoze ked 3valce s objemom cca 1200cm3 vytiahnie 175km tak bravo skoda lebo diesel 2,0hdi s 90konmi ide 180km/h a to je dost rozdiel...
Věřte nebo nevěřte, s "krátkou" Felicií 1.3 BMM (!) jsem kdysi z mírného klesání jel na dálnici 185km/h tacho, reálně myslím tak 175km/h. Reakce na pohyb volantu v této rychlosti už připomínala parník. >:D Myslím, že by to šlo ještě nepatrně víc, ale musel jsem brzdit kvůli kamiónům závodníkům, :x což byl v téhle rychlosti další zážitek. >:-[]
kdysy jsem dal v krátký feldě na standardních 13 max tacho 173 km/h z mírného kopce. pro dosažení nižšího valivého odporu to chce víc nafouknout kola a nedávat na auto kraviny typu širší kola a spoilery.
S feldou v zabehu >:-[] 1,6 Mpi alebo co to bolo, ten novy model tachometrovych 180 a smrt v ociach. Real to mohlo byt 165 ale do 120 km/h isla vazne dobre :shock: Az som sa divil, to bol dobry motor
Kdysi jsem s kolegou ve firemní feldě combi chvátal domů a těch 160-165 šla také. Pak mi ale ve soupání při 140 bouchla zadní guma a bylo :-( Kdyby to byla přední, nevím, zda bych tady něco psal.
Soukromá - combi se 120tkm taky šla 160, akorát pocity nic moc- sedí tak do 140, pak už to není ono
Ahoj,mám felicii kombi (r.v.1999,1,3Mpi,50KW),měl jsem tam sériový gumy a vytáh jsem to na 165km/h,potom jsem si koupil nový 175/65 R14 a jelo to 175.a co vy?