Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
To kutil
neregistrovaný "Venousek1"
| 16. 1. 2003 08:31
MHD každodenně přepraví víc než milion lidí. Řekněme, že průměrná cena jedné jízdenky je 8 korun. To by znamenalo ztrátu 8 mil. korun DENNĚ, tzn. bezmála 3 mld ročně! To radši nějaký úlevy na daních od města pro lidi, kteří využívají pravidelně MHD (mají průkazku, apod...)
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 7. 1. 2003 20:53
Jestli staví Central Group mezi Kolovraty a Uhříněvsem, tak je to jedno. Okruh, tzv. varianta JVD má vést až mezi Kolovraty a Říčany....Mezi Kolovraty a Uhříněvsem mělo možná vést trasa(varianta) JVK, která nebude kvůli odporu obyvatel Petrovic zrealizována.............Část Štěrboholské radiály mezi Švehlovou ul. a Průmyslovou ulicí je stavba, jejíž zrealizování bylo známo min. 10 let dopředu.......
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 7. 1. 2003 07:24
to Lapat: ten kamarád má domek kousek od metra Skalka - tzvn. kolonie za tratí. Je to u takového toho zůženého mostu na Jižní spojce. Když to kupoval, byl tam les a pole. Ten Centra Group staví na konci Uhřiněvsi, směrem na Kolovraty. Podle zdrojů z magistrátu tam někde má vést vnější okruh.
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 6. 1. 2003 21:12
Nevím, kde přesně CentralGroup staví. Můžeš mi to konkrétněji popsat???.................Jinak dálnice je společensky prospěšná stavba, a tedy se dá, v krajním případě, pozemek i proti vůli vlastníka pozemku vykoupit, no vlastně novodobě vyvlastnit........
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 6. 1. 2003 21:09
Vykupování pozemků není tak jednoduchá věc, jak by se na první pohled mohla zdát. Hlavní překážkou jsou zase ty peníze. Potřebné finanční prostředky se vyčleňují až postupně, těsně před realizací dané stavby. Nikdo nemá na to, ba yteď vykoupil všechny potřebné pozemky.......Ale určité opatření tu je. A to zanesení do územního plánu. Nebo alespoň ponechání volného koridoru pro budoucí komunikaci. Bohužel vždy se najde dost těch, kteří tyto pozemky od současných vlastníků vykoupí a nestydí se je nabídnout třeba realitní kanceláři jako pozemky pro výstavbu rodinných domků. A pak se i najde ten, kdo si tu ten baráček zde postaví. Neznám konkrétní případ tvého kamaráda, ale například v Praze je naprostá trasa všech připravovaných dálnic známá i deset let dopředu. Stačí se jen podívat do územního plánu............................
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 6. 1. 2003 20:54
Spojka CČM-Kbelská, jak jsem ji tu nazval, se oficiálně jmenuje Vysočanská radiála. S dalšími sedmi radiálami a to: Štěrboholská(bude navazovat na R12, v provozu), Chodovská(de facto D1, v provozu), Chuchelská(R4, v provozu), Radlická (D5, zatím jen v závazné části ÚIP), Břevnoská (R6, nezávazná část ÚIP), Prosecká radiála (D8, v provozu) a již zmiňovaná Vysočanská radiála. Těchto 7 radiálních komunikací bude tvořit spojení mezi Pražským okruhem (neboli ten vnější) a Městkým okruhem ( vnitřní)....Tedy okruhy kolem Prahy se staví, ale uznávám, že pomalu. A bohužel ne vždy jen kvůli nedostatku peněz. Například díky tzv. ekologům, spíš bych řekl ekoteroristům stále není hotova Mrázovka. Kdyby záměrně a zcela nesmyslně tuto stavbu neblokovali, tak už dnes máme skoro polovinu Městského okruhu!.....Jinak pro informaci: Městký okruh hradí ze svého rozpočtu město Praha, Pražský okruh platí stát, protože tento okruh bude de

facto tvořit hlavní křižovatku všech dálnic v ČR...............................Zbytečn… spojka Barrandovský most-Smíchov??? To je právě část Městkého okruhu!!! Uznáš, že by bylo nesmyslné, kdyby zůstala uzavřená až do dostavby Mrázovky. Už dnes výrazně pomáhá těm co jedou z Jižní spojky třeba na Radlice a Jinonice. Bohužel pro všechny ostatní zatím moc přínosem není.................
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 6. 1. 2003 20:32
To kutil: No jo, ale co pořizovací cena vozu, cena přestavby na plyn, opotřebení pneumatik, oleje atd,atd. Říct, že cesta do práce mě stojí jen benzín(naftu, plyn), není úplně přesné.......Uznávám, že časově je auto rychlejší, teda pokuď nechceš kolem osmé ranní z Jižního města třeba do Holešovic, to je potom metro ještě nádhera :)....Osobně se taky mohu vybrat. Cesta Kačerov-Vyšehrad. Buď 3-5 min autem, nebo 20 min pěšky a metrem. No přiznám se, že auto v četnosti používání zatím vede.....
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 5. 1. 2003 12:33
to Lapat: Ještě k té ceně jízdenek. Když srovnám cenu za jakou jedu do centra autem a MHD, tak časově i cenově vítězí auto. P10 - Václavák, autem cca 10min, MHD i s časem pěší chůze cca 45min. Cena jízdenky 12kč, cena PHM 8Kč(jezdím na naftu).Moje žena jezdí ze Skalky na Kačerov. Pokud jede MHD, tak jede skoro 45min. Pokud jede autem, tak jede 5min. Cena jízdenky 12Kč, cena PHM 5Kč(jezdí na plyn). A to bydlím na metru. Jakmile máš jet k metru autobusem, tak je to úplně ztracené. Po 18:00 už nejezdí skoro nic.
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 5. 1. 2003 12:24
to Lapat: To s tou spojkou CČM - křižovatka Kbelská-Kolbenova jsem nepochopil?!? To bude zase další nouzovka? Kdysi byl návrh na dva okruhy okolo Prahy - vnitřní a vnější. Proč se nestaví. Vždyť se zatím zastaví území určená pro tyto okruhy. Např. Central-Group staví přímo v místech plánovaných okruhů. Jsou už pozemky pro okruhy vykoupené? Podle mne se v Praze staví nové silnice, které ale vedou odnikud nikam. Příkladem může být např. ten binec na Smíchově. Tam se udělala nádherná spojka od Barandova mostu která končí na křižovatce s jedním pruhem a obrovskou frontou za kterou je staveniště. Akorát se fronty posunuly jinam. Myslím že než takovéto úlety, by bylo lepší se orientovat na okruhy. Vždyť i Jižní spojka už dlouho nevydrží. Kdy už konečně bude severní okruh a kamióny nebudou muset jezdit z Plzně do Ústí přes Jižní spojku. Někteří dokonce jezdí přes Kralupy, aby se vyhli Praze. Na všechny tyto stavky by se dali použít peníze z mýtného za průjezd vnitřní Prahou. A ještě jedna situace mě děsí. Stále více se setkávám s tím, že se v Praze zastavují parky a zelené plochy nevkusnými administrativními budovmi a bytovými domy. Bydlím na Zahradním městě a to se vždypyšnilo, že má okolo hodně zeleně. V poslední době se velká část zeleně ztratila pod stavbou obrovských bytových domů. Zničila se tím přednost Zahradního města. OÚ Praha 10 tvrdí, ze na magistrátu někdo hrabe do vlastní kapsy a rozprodává obecnou zeleň. Ničí se chrakter okrajových částí Prahy(původně to byly samostatné vesnice) a zastavuje se nevzhlednými sklobetonovými krabicemi. Je to strašná honba za penězi, kterou už nic nezastaví. Plno lidí užv té hrůze nechce bydlet a stěhují se do 60km od Prahy. Ti všichni bohužel chtějí dojíždět za prací do Prahy. Podle mě jediné řešení je postavit okolo Prahy čtyřproudýokruh a na něm ukončit všechny dálnice. Z něj potom udělat měnší komunikace do centra. Okruh by mohl být klidně ve větší vzdálenosti od Prahy. Nebo je alespoň potřeba vykoupit pozemky než zezastaví. Vždyť je to šílené, když si necháš postavit dům v zeleni a za dva roky se dozvíš, že 5metrů od tvého domu povede dálnice. Kamarádovi se to stalo. Teď nemůžeotevřít okno, dům se celý den i noc třese, na oknech jsou mastné saze. Prostě děs. Podle mne by podél dálnic a okruhů měl být 50m ochraný pás z průmyslových objektů nebo ze zeleně. Podobné řešení mají např ve Studgartu. Tam jsou jednotlivé komunikace lemovány cca 10m širokou neprostupnou zelení.
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 5. 1. 2003 00:00
Paříž je město, za kterého by si mohla Praha vzít jako vzor, a v mnoha ohledech již tak činní, ale nejde vše tak rychle jak by jsme si všichni přáli......Spojka R10 a D8, tedy severní část Pražského okruhu je zatím v nedohlednu. Těžko ohledovat časový horizont výstavby, možná 5, ale i 10let :(....Ale již zas tak do dvou let by měla být hotová Vysočanská radiála, která bude začínat na R10, přibližně u CČM a bude se napojovat na ulici Kbelskou poblíž dnešní křižovatky Kbelská-Kolbenova. Tato dopravní stavba ulehčí rozsáhlému území, např. Průmyslové........Myslím si, že doprava v centru Prahy se dá řešit i jinými způsoby než jen restriktivnímy zákazy vjezdu, či přehnaně vysokým mýtem. Stačí se jen podívat do zahraničí, jaké jsou možnosti řešení. Podzemní garáže, jak píšeš, je jedna část řešení, ale řeší jen problém s parkování a odlehčí pozemním komunikacím. To nejdůležitější je ala naučit Pražany více používat pro cesty do centra MHD. A to vytvořením podmínek, kdy MHD bude levnější (to už dnes je-12kč/hod jízdy se nedá s náklady na PH a s náklady na provoz jakékoliv vozidla srovnávat!), rychlejší a i pohodlnější než jízda autem. Velice důležitá je PREFERENCE MHD před individuální dopravou(právě ta instalace oddělujících betonových tvarovek, preference na SSZ, tj. na semeforech,). Dalším důležitým prvkem je možnost přesednout z auta do MHD, tedy Park and Ride a Kiss and Ride.....Pokuď bude systém dobře fingovat, pochopí Pražané sami, že je to pro ně výhodnější-časově i finančně........A ještě jedna poznámka k Václavskému náměstí. Architekti ho vyprojektovali tak, aby i Praha měla něco jako jsou v Paříži bulváry............
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 4. 1. 2003 23:42
MHD zdarma není špatná myšlenka, ale je to zas o těch penězích! MHD je v Praze kařdoročně dotována cca. 7 miliardami korun, cestují zaplatí pomocí jízdenek asi jen čtvrtinu nákladů na provoz. Pokuď by nebylo žádné jízdné musely by se někdy vzít přibližně 2 mld. korun!!!........Radar v té budce na Průmyslové skutečně není stále. Problémem je, že už ho tam 2x ukradly a jednou zničili :)
To kutil
neregistrovaný "Arny"
| 4. 1. 2003 21:55
Na Průmyslové je jen plechová budka. Osazenou jsem ji zažil asi 3x. Mnohem častěji měří u barev a laků směrem na Hostivař. Na omezení provozu aut mám jiný dost radikální názor. Zavedl bych MHD grátis. Nedokážu to přesně spočítat, ale co stojí výroba legitek, známek, lístků, provize za distribuci lístků, revizoři, strojky na označování lístků a kdoví co ještě. Kolik asi opravdu zbyde s jízdenky pro DPH na samotný provoz. Myslím si že by byl DP jen o něco málo ztrátovější než dnes. Pak si každý řidič rozmyslí jestli pálit peníze výfukem a nebo tam jet zadarmo MHD. Podle mě je taky dost lidí, kteří jezdí většinou autem, takže se jim na občasné jezdění legitka nevyplatí a lístek výjde skoro nastejno co auto. Výsledek je že jedou teda například do centra taky autem.
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 4. 1. 2003 12:59
Chyba! To LS v předchozím příspěvku mělo být LA (Los Angeles).
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 4. 1. 2003 12:58
to Lapat: Jasně, to LS je extrém, kdy je vše podřízeno automobilismu. Je to nevkusné a odstrašující. Bydleli jsme v malém dvoupatrovém hotelu a z jedně strany cca 5m od oken byla 8mi proudá dálnice a z druhé strany ulice, za ní dům a za ním hned další 5ti proudá dálnice. To je holt amerika. Ani bych to v Čechách takhle nechtěl. Pěkná je ale ta Paříž, hlavně se mi líbí, že je okolo centra okruh a na něj přicházejí všechny výpadovky do města. Nadherný je, že všechny na okruhu končí a žádná nevede dál do centra (viz naše magistála centrem Prahy).Myslím, že Praha je dost kopcovitá, aby se v ní daly stavět tunely. Nejhorší je to ale s těmi okruhy. Žalostně chybí a ty co už stojí jsou přetížené. Myslím, že pro Průmyslovou je jediným řešením spojka mezi dálnicí na Mladou Boleslav a dálnicí na Teplice. Proč už se dávno nestaví? To by ulehčilo Průmyslové, Poděbradské, Proseku atd. Jinak to mýtné je podle mne jediné řešení, aby se lidé odnaučily jezdit do centra autem a používaly MHD. Vždyť je to v centru o život. Nebo je nutné v centru začít stavět podzemní garáže s rozumnou cenou. Např. v centru San Franciska vůbec nesmíš v centru parkovat na ulici. Taky bych v centru přeměnil většinu ulic na pěší zóny. Auta tam nemají co dělat. Vždyť např. situace na Václaváku je pro chodce šílená. Tam by stacila jedna úzká silnice dokola a ostatní pro chodce.
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 3. 1. 2003 23:19
To kutil:......Já jsem si myslel, že to myslíš s tou rychlostní komunikací jinak, ale pro jistotu jsem se zeptal......Jinak rychlostní komunikaci říkejme jen tomu co tak definuje vyhláška, jinak to mate :(.........Zásadní problém, že Průmyslová ulice není stavěna jako tranzitní komunikace ve městě. Je to jen dočasné řešení něž se postaví okruh, pak svůj význam z vélké části ztratí......Máš pravdu, že na Štěrboholské radiále a Jižní spojce (mimochodem nejvytěženější komunikace v Praze-denně cca. 110 000 dopr.voz.) nejsou semafory a přechodu a to právě proto, že je to ta rychlostní komunikace, narozdíl od Průmyslové.........Dále: Na Průmyslové se nemusí 50-tka osazovat, protože tam už z toho co říká vyhláška o rychlosti v uzavřené obci je! V současné době se měří a je tam i stacionární radar, ale bohužel to nestačí ke snížení rychlosti vozidel a k zajištění bezpečnosti chodců.......Obecně by bylo skutečně nejlepší na všech dvouproudých komunikací vybudovat podchod nebo nadchod, ale je to dost naivní a nereálné řešení (bohužel). Snížení počtu přechodů je také cesta, ale na druhou stranu zaměstnanci přilehlých podniků musí někudy jít do práce :)........Za další nechápu proč na jedné straně voláš po stavbě mimoúrovňových křižovatek a pak kritizuješ stavbu Prosecká-Kbelská????? Pro informaci křižovatka Poděbradská-Průmyslová nebyla projektována na takové dopravní zatížení, v době výstavby se ještě zcela neupustilo od myšlenky tzv. silničních rožnů skrz Prahu-naštěstí si to pak soudrazi uvědomili a alespoň trošičku započali s výstavbou okruhu. (PS: Rožnů(možná raději magistrál) mělo být 6, 3 sever-jih a 3 západ-východ. Postavila se jen Severojižní magistrála)...Křižovatka Kbelská-Prosecká nahrazuje prozatimně Pražský okruh. Stavba mimoúrovňového křížení je jen žádoucí!!! Navíc je zde Pražské výstaviště, staví se Metro a v budoucnu tu bude P+R..........Vše co píšeš o zahraničí je pěkné, taky jsem to viděl na vlastní oči, ale finanční prostředky a na druhé straně značná zaostalost v budování dopravní infrastruktury z let minulých je důvodem, proč jsou dnes v Praze s dopravou takové problémy...... Jenom si nejsem jist zda Los Angeles je ten pravý příklad a vzor pro nás. LA se snažilo budovat stále další a další dálnice než aby redukovalo dopravu přes město a učilo obyvatele jezdit MHD. Nakonec stejně dospěli k názoru, že donekonečna se komunikace rozšiřovat nedají!!!.....Co se týče známek nebo mýtného nejsem tomu příliš nakloněn. V současnosti je mnoho měst v Evropě nemá, tuším že jedno je ve ŠVédsku a pak Londýn, který to rozjíždí.....
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 3. 1. 2003 22:53
to: Keyser_Soze..........Máš pravdu, že v Praze je plno hovadin omezující plynulost dopravy aniž by zajišťovali bezpečnost dopravy a na druhou stranu spousta nebezpečných míst-nehodových míst, kde potřebná bezpečnostně-dopravní opatření citelně chybí.....Ovšem jak píšeš o Podolské a Modřanské, tak tam máš pár chybiček. 1) Na Modřanské ulici je na křižovatce s ulicí V náklích (neřízená křižovatka s přechodem přes dva pruhy) snížena rychlost na 50km/hod (nebo tam ještě nedávno byla, musel bych se přesvědčit, takže pokuď tam už není, tak je to omyl).....2) Na ulici Podolské nábřeží je i odbočování doleva. Přesněji odbočení na Veslařský ostrov.........3) 70km/hod není příliš bezpečná rychlost před řízeným semaforem a běžně se dává max. 60km/h..........4) 50km/h na Podolském nábřeží je z důvodu hladiny hluku (vyšší rychlost, vyšší hluk). Okolo je několik domů - např. ulice Podolská(souběžná s Podolským nábřežím)........5) Problémem je, že když někdo osadíš na komunikaci 70km/h - běžně se pak jezdí 90. Když tam dáš 50km/h, jezdí se do 70km/h......Osobně bych na Podolské nábřeží dal kompromisní 60km/h až ke křižovatce s ulicí Podolskou směrem do centra a až na křižovatku s ulicí Jeremenkovou pro směr z centra. Ale její dodržování bych kontroloval ještě více důsledněji než dnešní 50km/h.
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 3. 1. 2003 22:37
To oddie: Mám známé na místech, kde se o těchto věcech rozhoduje. Pokuď by šlo o tento případ (rychlostní komunikace s přechody a semafory) je to v rozporu se zákonem. Tedy rychlá náprava by byla nezbytná......
odkud kam
neregistrovaný "Lapat"
| 3. 1. 2003 22:34
Statistické sběry dat, jak píšeš, se v Praze běžně dělají. Tyto dopravní průzkumu (odkud, kam, typ dopravního prostředku, průměrná rychlost, dálniční známky ) mají stejnou vypovídací hodnotu jako jiné statistické propočty, takže se dají považovat, jak píšeš, za rozumné.............Naprosto s tebou souhlasím, že nejdůležitější je výstavba Pražského okruhu (vnější=silniční=dálniční) a Městkého okruhu (vnitřní). Až potom je možno zavádět opatření ke snížení objemu dopravy v centrální části Prahy - mýtné, známky apod. Například již dnes připravovaným omezením dopravy v centru Prahy je přesun dopravního proudu před Muzeem jen za Muzeum, a to 2x dva pruhy. Samozřejmě až po dostavbě Městkého okruhu, nebo alespoň jeho významné části........Osobně jsem proti mýtnému a známkám do doby než budou alespoň z části okruhu vybudovány.........A poslední reakce, k tvým dvou otázkám: Ano, dle zkušeností ze zahraničí výstavba okruhu spolu s omezením snadného průjezdu skrz centrem, sníží objem dopravy uvnitř okruhu.......A též ze zahraničí: Tranzitní doprava (tj. jakákoliv doprava, která městem jen projíždí, tedy i meziměstská) využívá Silniční obchvat. Pro řidiče jedoucí přes město je lepší najet o pár kilometrů více po vzdálenejším dálničním obchvatu, než stát v kolonách na Městském okruhu.
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 3. 1. 2003 20:15
to Ajvn: OK. To je samozřejmě extrém. Jen chci naznačit, že mnoho lidí pracujících celý den na jednom místě, používá pro dopravu do práce auto. V mnoha evropských městech začínají preferovat městskou dopravu a cestování do centra třeba na kole. Pokud by měla firma sídlící v centru parkovací místa, mohla by na vjezd do centra získat slevu. Nebo, pokud se potřebují zaměstnanci dopravovat autem, mohl by jim vjezd jejich zaměstnavatel hradit. Jen jsem chtěl naznačit, že známka pro vjezd do centra by mohla být zdrojem pěněz na řešení dopravy v centru. A tu známku jsem myslel skutečně jen na centrum Prahy, ne na celou Prahu.
To kutil
neregistrovaný "Ajvn"
| 3. 1. 2003 12:31
Kutile, ovsem ne kazdy, kdo jezdi vozem do Prahy, je manazer, aby si mohl dovolit zaplatit rocne 12.000. A zaroven ne kazdy je z tech, kteri parkuji v ulici a zhorsuji tak situaci parkovacich mist. Jsou ruzne podnikove parkoviste, parkingy, atd. Takze takovehle hazeni do jednoho pytle neni uplne stastne. Na zaklade ceho privilegujes rezidenty oproti pracujicim mimo sve bydliste v Praze? Oni mohou mit padny duvod pro to, ze se dopravuji do zamestnani vozem. Zatimco napr. spousta Prazaku po Praze prece auto VUBEC nemusi potrebovat, kdyz tu je MHD. :-) To je jen ukazka dalsiho mozneho, ikdyz trochu pausalizujiciho pohledu. Chci jen dat najevo, ze to neni ani bile, ani cerne. Videl bych to nekde mezi sedivou az bezovou. :))
To kutil
neregistrovaný "kutil1"
| 3. 1. 2003 12:01
to Lapat: S tou Průmyslovou jsi to špatně pochopil! Jen jsem chtěl říct, že je nesmysl, aby na této dvouproudé komunikaci byly tak často přechody pro chodce (většinou neosvětlené!!!), protože je určena k tranzitu Prahou a nikdo na takové komunikaci neočekává přechod. Zkus chvilku pozorovat křižovatku s Tiskařskou a rychlost aut mezi křižovatkou s Kolínskou a Černokosteleckou. Tam se prostě přejít nedá! U tohoto typu komunikací je jediné řešení podchod nebo nadchod a omezení počtu přechodů. Vždyť na Štěrboholské magistrále a na jižní spojce, také nejsou přechody!!! Pokud mají být na dvouproudé komunikaci přechody (V Olšinách,Průmyslová), musí se vytvořit mezi pruhy ostrůvek, tak aby chodec přešel neprve jeden pruh, na něm mohl počkat a potom teprve přešel druhý. Ale komunikaci, kde se auta * okolo 80km/h ve dvou pruzích se prostě přejít nedá, protože není vidět do druhého pruhu. To by se musela na Průmyslové osadit a měřit(!!!) 50km/h. Pak ale tato komunikace úplně změní svůj charakter tranzitní komunikace. Většina velkoměst se snaží oddělit chodce a auta. Strávil jsem 3měsíce v Los Angeles a tam můžeš v pohodě chodit po ulicích, protože auta najedou na nebližším nájezdu na 5ti až 8mi pruhovou komunikaci a nemotají se zbytečně v ulicích. Potom se ve městě dá jezdit 50km/h. Toto není jen problém Prahy ale i všech vesnic, kterými vedou silnice I. třídy. Osobně třeba nechápu absenci mimoúrovňové křižovatky Poděbradská-Průmyslová. Naopak mi připadá jako úlet stavba přemostění Kbelská-Prosecká. To je křižovatka odnikud-nikam. Pokud se nedostávají peníze, tak bych doporučoval zpoplatnit průjezd Prahou v podobě známky. Vždyť většina řidičů jezdících do centra ráda zaplatí i 12000,-Kč ročně. Vždyť lenost a pohodlnost managerů je neskutečná. Možná by to i vyřešilo problém parkování v centru. Češi se pořád ještě nenaučili, že se za všechno musí platit.
To kutil
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 3. 1. 2003 11:07
ale dyt ma pravdu, po praze je plno hovadin, mne treba drasa Modranska + Podolska, v modranech kde zacina modranska smerem do centra na ctyrech pruzich je 70, pricemz tam je jak odbocovani doleva pres ten ctyrproud na kazdym druhym rohu a semafor nikde, tak kdyz se jede do modran tak kazdou chvili nekdo "necekane" vyjede zpod toho tramvajovyho profilu, plno prechodu pro chodce bez semaforu. Taky tam jsou bouracku na dennim poradku. Ta cela sranda konci u barandaku v braniku, kde pokracuje padesatka, a navazuje podolske nabrezi. Pricemz tam az k vysehradskymu tunelu jsou dve krizovatky, obe semaforove, vsechny prechody pro chodce jsou semaforove, neni tam zadny odobocovani doleva, je tam stredovy pas pro tramvaje takze bezpecny, chodniky jsou oddeleny zabradlim nebo aspon pruhem travy...Tam by klidne sedmdesat mohlo byt, je to tam nekolikanasobne bezpecny nez na predchozim useku a nehody zadny. Jenze magistrat s tim nedela nic a policajti radsi v podoli pred bazenem vybiraj zpozakrovi s radarem.
To kutil
neregistrovaný "oddie"
| 3. 1. 2003 09:50
Můžu se zeptat, co a kde děláš, když píšeš "... sjednáme nápravu"? Děláš někde, kde se o tomhle rozhoduje?
odkud kam
neregistrovaný "Ajvn"
| 3. 1. 2003 09:10
Skoda, ze nejde v prazskem silnicnim provozu nejak rozumne snadno provest to, co obcas organizuje Metro .. sber statistickych dat .. kde lidi nastupuji a pak vystupuji. Kdyz by se vysledovalo, odkud kam lide auty jezdi, tak pak je sance udelat nejakou optimalizaci, do te doby dost tezko. Tim se dostavame k tomu, co by vyresily/nevyresily planovane obchvaty. Odvedly by vyznamnou cast dopravy z jadra Prahy? Nebo by se staly jen alternativnim kanalem pro uzsi segment vozu (tranzitni a mezimestska doprava)? Obavam se ale, ze dokud tyhle obchvaty nebudou dokonceny a s nimi i rozsireni poctu mostu pres Vltavu pred a za Prahou, tak do te doby se neda uvazovat o nejakem restriktivnim snizovani prujezdu Prahou formou zakazu, omezeni, znamek, atd.
To kutil
neregistrovaný "Lapat"
| 2. 1. 2003 20:41
Prosimtě, jak píšeš, že v Praze jsou semafory a přechody na rychlostních komunikací, kde? Řekni kde a sjednáme nápravu, ale asi spíš máš na mysli čtyřpruhé komunikace, po kterých je vedena silnice I. třídy, popřípadě i mezinárodní silnice........Co se týče ulice Průmyslové: Snížení maximální povolené rychlosti ze 70km/h na 50 km/h je odpověd na několik smrtelných úrazů s chodci na této komunikaci - podotýkám, že to bylo na vyznačeném přechodu pro chodce! A několik vážných nehod na tamních křižovatkách a desítky drobných....Toto řešení mě jako řidiče taky pořádně naštvalo. Obecně se snažím rychlost dodržovat, často tím štvu ty za sebou, ale snažím se jezdit ohleduplně i k těm nejzranitělnějším účastníkům silničního provozu. Ale na té Průmyslové to skutečně NEJDE. Ještě tak u těch přechodů-snaha je, ale jakmile se dostanu na to přemostění, tak jde ručička tachometru nahoru...(bohužel, ale nejde to vydžet)......Toto řešení určitě není nejvhodnější, ale nejlevnější a nejrychlejší. A o tom to je....Instalace semoforu stojí několik miliónů korun! Další řešení, co se týče chodců, je instalace lávky pro chodce, ale ochota chodců tyto lávky využívat je malá. A často pak přebíhají raději silnici, než chodit přes lávku. Tak se pak naistaluje doprostřed vozovky pletivo, ale to někdo zas přestříhá :-( Tak už zbývájí jen betonové zábrany, ale to zas vypadá hrozně a navíc podívejse kolik kroků jim předchází a kolik to vše stojí peněz!............Jak píšeš o Francii apod, kéžby v dohledné době bylo podobné řešení dopravního provozu i u nás, ale zas ty peníze...a když už konečně jsou tak přijdou na řadu ekologové (tedy ti takzvaní) a občanská sdružení....
Zásobování
neregistrovaný "ace211"
| 2. 1. 2003 13:02
No já pracuji ve velkoobchodě a dle zkušeností to funguje alespoň částečně tak jak říkaš již dnes. Posíláme zboží zákazníkům spedicí firem PPL, nebo DPD (dle jejich přání) firmy bohužel neobjednávají jen u nás, ale i z jiných velkoobchodů. Nicméně efekt je ten, že veškeré zásilky jsou v noci přepraveny na lokální depo, které je na okraji Prahy (u PPL Horní Počernice) tam se shromáždí zásilky od většiny velkoobchodů a autem velikostí Transit/Sprinter se to odveze zákazníkům v jednom autě. Tedy nejede k němu 6 aut. Samozřejmě není to věc centralizovaná, takže pokud jiný VO pošle zboží zcela jinou firmou pak jede více závozů. No další věc je to, že jak prodávám zboží maloobchodům tak vím, že téměř všichni jsou rozmalení frackové který zneuívají toho, že jim v rámci konkurence každej leze do * a věř mi, že oni jsou ti poslední kdo by projevil jakoukoliv aktivitu někam pro něco jezdit i kdy by to opravdu mělo vyřešit dopravu v Praze. To radši bude trávit 3 hodiny v autě a nadávat jak je to všechno ucpaný. Ty známky jsou pro národ český opravdu jedinou správnou věcí.
Zásobování
neregistrovaný "kutil1"
| 2. 1. 2003 12:26
S tím zvyšováním cen bych to neviděl tak zle. Dělám občas pro firmu, která vozí zboží pro renomované výrobce a mají zkusenosti se spedicí. Problém jsme probírali a spočítali i náklady. Pokud by bylo překladišť více (nejlépe někde u magistrály a okruhů) a dobře by byla zajištěna organizace, tak to nevychátí nejhůř. V současné době se tento model částečně již využívá. Firma o které jsem mluvil např. přiveze zboží od výrobce a dá je do skladu. Pro maloodběratele se pak připraví skupiny palet a ty se jednotlivým odběratelům rozvezou menšími vozy. Podotýkám, že se jednomu odběrateli veze zboží od více dodavatelů. Bohužel to není dořešené a pořádně nefunguje komunikace a platební morálka taky nestojí za moc. Taky zájem odběratelů a dodavatelů moc není. Je to jen o tom, aby se k jednomu odběrateli nejelo 10ti auty, ale jen jedním. Např. v Norimberku mají zásobování centra pomocí systému podzemních chodeb, kterým jezdí malé vláčky. Na okraji centra u větší komunikace je překladiště, kam se pro obchody doveze zboží. To se podle odběratele umístí do malých kontejnerů a podzemní železnicí se dovezou do sklepa odberatelů. Tam se kontejner přesune z vagónu do sklepa odběratele. Odběratel si kontejner otevře a zboží uloží do skepa. Kontejner se pak automaticky přemístí zpět do překladiště. Tento způsob zásobování byl vytvořen po válce, kdy bylo centrum Norimberku hodně zničené.
Zásobování
neregistrovaný "ace211"
| 2. 1. 2003 12:00
To je docela zajímavej byznys. Ovšem myslím, že to potíže v Praze nevyřeší. To že nejezdí tahače po Praze to je už ted zakázané. A auta ve velikosti Avie jezdit budou pořád, protože majitelé obchodů chtěj zboží co nejdříve dodat zákazníkům. Tedy ježdění flotily aut spedičních firem jako je PPL, DPD, TopTrans se po Praze nevyhneme. No a pak klasické závozy, rohlíky, zelenina atd... :-) Nápad je to dobrý aby bylo překladiště někde např na 6 místech v Praze a lidé si tam jezdili hnedle ráno, nebo pozdě večer kdy je provoz na snesitelné úrovni, ale minimálně je to nereálné. Nehledě na na zvyšování cen zboží. Pochybuju, že by to platila Praha.

Mnohem zajímavější nápad se mi zamlouvá ta věc se známkou opravňující vjezdu do Prahy. Rezidenti asi zdarma bych hádal s omezením na řekněme jedno auto na osobu s řidičákem bydlící v centru. Firemní vozidla za rozumný poplatek s opět s omezením na určitý počet aut/firma. A zbytek buď ty kteří chtějí auto mimo kvotu ať si velmi tučně zacvakají a to samé pro ty kteří chtějí jezdit do Prahy jen tak bez toho aby byla v centru napsaná jejich firma, nebo bydliště. Známka by byla cenina a ne jen povolení z magistratu (zabránění úplatku) Ty známky jsou vážně velmi dobrý nápad.
Zásobování
neregistrovaný "kutil1"
| 2. 1. 2003 11:25
Velmi se mi líbilo řešení v Mnichově, kde bylo překladiště a malí obchodníci přebírali zboží tam a ne v obchodech. Funguje to takto. Obchodník si objedná zboží a to mu je doručeno do překladiště (má tam vlastní kóji). Tam se mu postupně hromadí zboží. Ma obsah své kóje se může podívat přes internet a o novém zboží je upozorňován přes email. On potom jednou za čas přijede se svým malým vozem a zboží si převezme. Jedná už pouze s překladištěm, ne s dodavatelem. Zboží naloží a v době mimo pracovní dobu 21:00 - 8:00 ho zaveze do obchodu. Většinou to vozí mezi 6:00 - 8:00. Překladiště se v podstatě chová jako velkoobchod.
Absolutní přednost v jízdě
neregistrovaný "kutil1"
| 2. 1. 2003 11:12
to chipmen: Pokud nemáš auto s katalyzátorem, předělej si ho na plyn. Osobně jsem taky pro zákaz vjezdu vozů do centra, když nesplňují S2. Vždyť jde o zdraví lidí v centru a kdy chce do centra, tak ať za to zaplatí. Češi se stále nenaučili za věci a služby platit. Stále si myslí, že je všechnoi zadarmo, jak za socialismu. Ona jim to ale EU z hlavy vyžene. Stoupnou ceny, daně a za chvíli budou platit i za to že dejchaj. Pak si možná dobrého vzduchu začnou vážit.
Přesně tak
neregistrovaný "kutil1"
| 2. 1. 2003 11:06
Pracuju na Václaváku a dělám v oblasti IT. Proto denně jezdím po klientech (také v centru Prahy, kterým vozím i různé zboží. Jak to mám dělat, kdybych jezdil do práce metrem? Každý den prožívám trauma v Pražské dopravě a nadávám na kde koho. Bohužel musím pracovat. Každý den zabiju tak 3hodiny poskakováním v autě. Osobně bych zavedl známku na vjezd do centra Prahy. Cena by měla být tak 12000,-Kč. Kdo tam chce, tak ať platí. Současně by to chtělo zakázat parkování v centru (tak jak to mají např. v San Francisku) a podpořit stavbu podzemních garáží.
Neni k tematu, ale k Praze
neregistrovaný "kutil1"
| 2. 1. 2003 10:57
Myslím, že ne všechno je černobílé. Je pravda, že někteří řidiči se v Praze chovají jakoby měli absolutní přednost a žádné zákony pro ně neexistovali. Ohrožují okolo jedoucí řidiče a hlavně chodce. Jejich chování už není bezohledné a agresivní, oni se už chovají jako nesvéprávní a měli by skončit v Bohnicích. Bohužel monitorování jejich chování a následný postih je velmi náročný a má nevýrazný efekt. Již delší dobu bojuji o umístění prahu před školou v ulici v Rybníčkách, protože tam řidiči jezdí rychlostí až 120km/h. Nedčíve tam stával městský stážník, ale nemělo to žádný efekt. Potom tam začaly měřit a na podzim roku 2002 se konečně podařilo prahy prosadit. Koncem minulého roku taky přibyly prahy v ulici v Olšinách, protože tam nějaký šílenec porazil a usmrtil ditě jdoucí z blízké školy. Ačkoliv ělo po přechodu a v ulici je omezení na 40km/h, řítil se tento šílenec rychlostí přes 100km/h. Pokud se chování řidičů v Praze nezmění jsem pro osazování více a více bezpečnostních prvků. Například v Lichnštejsku je ve Vadůzu povolená rychlost jen 40km/h a všichni touto rychlostí skutečnš jezdí. Myslím, že dobrým příkladem je řešení dopravy v Paříži. Francouzi jsou velmi neukáznění řidiči a tak jsou podobní těm v Praze. V Paříži lze komunikace rozdělit na dva typy: rychlostní komunikace (nejsou na nich přechody ani světla a jezdí se po nich velmi rychle) a normální ulice (většinou jsou jednosměrné a jezdí se na nich 30-50km/h). Řidič potom jede tak, že po běžné ulici najede na nejbližší nájezd na rychlostní komunikaci a do ulice sjede až těsně u místa, kde chce parkovat. Dokonce existuje dost míst, kde se dá přímo z rychlostní komunikace sjet do garáží. Podobné řešení je napč. i v San Francisku. To co je v Praze - semafory a přechody na rychlostních komunikacích, to je opravdu zhovadilost. Často jezdím po Průmyslové a dodržování 50km/h na této dvouproudé komunikaci uprostřed průmyslových objektů je naprostá blbost. Bohužel zde často stojí radar a měří. Naopak v hustě zalidněných oblastech radar viděl není.
Neni k tematu, ale k Praze
neregistrovaný "Lapat"
| 31. 12. 2002 01:16
S naprostým údivem jsem si přečetl převážnou část Vašich příspěvků k tomuto tématu. Tolik ignorance, agresivity a porušování dopravních předpisů se jen tak nevidí!!!......Denně a denně jsou desítky tramvají a v nich stovky cestujících MHD blokovány hrstkou ignorantů nebo neschopných řidičů za volanty.....Bohužel česká policie není schopna dostatečně trestat nekázeň v dopravním provozu a lidé jako login běžně porušují jakékoliv dopravní předpisy jen, aby byly někde včas a je jim jedno koho ohrozí či omezí..........Instalace podélných betonových tvarovek oddělující tramvajovou trať od přilehlého jízdního pruhu jsou (bohužel) jediným účinným řešením jak preferovat MHD......Uvědomte si, že ve městě je maximální rychlost jízdy 50km/hod, pokuď není dopravní značkou povolena rychlost vyšší. Tam, kde není bezpečné jet 50, má řidič povinnost jet pomaleji a například kolem podélného betonového pásu rychlost přizpůsobit.....A jedna perlička na závěr. KTERÝ chytrák tu napsal, že instalace preferenčních prvků na komunikace je lobbing Dopravního podniku za účelem zvýšení zisku???? MHD je ztrátová. Pro zajímavost: Provoz MHD v Praze stojí ročně kolem 7 mld. korun, což je přibližně čtvrtina městkého rozpočtu. A preference dopravy se nedělá pro zisk akciové společnosti, ale pro Vás, pro obyvatele a návštevníky hlavního města Prahy. Pro lepší MHD.....

Lapat a Hezký Nový rok všem...
Neni k tematu, ale k Praze
neregistrovaný "Lapat"
| 31. 12. 2002 00:00
Pro Všechny Mimopražské:

Pro cestu z Brněnské dálnice na Ruzyň, Plzeň, Teplice, Ústí nad Labem, Kolín atd. JEDŤE PO OKRUHU (tkz. Pražský okruh, vnější-silniční okruh kolem Prahy). Tedy přes Barrandovský most do kopce nahoru...

Současná situace na Jižní spojce není příliš utěšující, ale přes centrum se Vám to projet nepodaří. Nebudete sice čekat v zácpě na Jižní spojce, ale budete stát na Nábřeží, Magistrále nebo všude jinde, kde se to budete snažit objet.

A co se týče dopravního značení?

Již delší dobu se postupně odstraňuje, právě proto, aby mimopražští nejezdili přes centrum. Zůstává jen navádění na Centrum a maximálně jeden radiální směr, popřípadě více pokuď jdou v jedné stopě...

S pozdravem Lapat
Neni k tematu, ale k Praze
neregistrovaný "LGANFUH"
| 28. 12. 2002 16:15
souhlasím
Neni k tematu, ale k Praze
neregistrovaný "mfilip"
| 22. 6. 2001 10:20
- katastrofa. Vcera jsem byl v Praze, nejde o provoz cekal jsem jej horsi, jel jsem od Brna, pres Chodov, Barandov na Ruzyn mezi 13:30 a 14:30 a zpet 15:50 - 17:15 ale katastrofou bylo znaceni. Cekal jsem uz od 1. vjezdu do Prahy nejake smerove tabule, ale kdyby mne zistne nenapadlo odbocit na Plzenskou a pak na Chomutov, kde teprve asi 5 km od Ruzyne zacaly byt smerovky, tak jsem v *. Asi jezdi malo lidi z cele republiky ze smeru od Brna na Ruzyn. No nic, dojelo se na cas, akorat jsem na zpatecni ceste v euforii minul odbocku a zajel jsem si tusim do Vodkovic.
nesmyslné zábrany?
neregistrovaný "beranek"
| 12. 6. 2001 12:31
Jestli nekdy jezdite Badeniho, Chotkovou nebo na Klarove a vite, jak to tam vypada, je bez debaty, ze tam jsou ty zabrany nutny.Zrovna dneska to po kolejich(to jsem jeste nezazil) vzal nejakej autobus(ne MHD) a pak se pred tebou zabranou horko tezko dostaval zpatky do rady, protoze ho samozrejme nikdo nechtel pustit.Zdrzoval nas hezky dlouho, protoze kolona se prakticky nehybala.Nekteri jini ridici by po Praze jezdit take radeji vubec nemeli.Jakym zpusobem komplikuji provoz tramvaji prave na Malostransky nebo na Staromestsky, to je hruza.
nesmyslné zábrany?
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 11. 6. 2001 23:58
no oni tramvajaci v dopravni spicce taky nejsou zadni slusnaci, jeste nikdy se mi nestalo aby mne tramvajak nechal zaparkovat do rady. Dycky mi prijel za*** auta tak ze uz se tam couvat nedalo a zvonil jak trotl, (coz je asi jediny co umi dobre)
nesmyslné zábrany?
neregistrovaný "Guss"
| 9. 6. 2001 13:17
Když jsem si tak četl ty vaše příspěvky pánové, myslím, že si nikdo z vás nevyzkoušek řídit tramvaj v dopravní špičce. Plnou naštvaných lidí. Potom obzvlášť oceníte jedince, kteří vám nečekaně vlítnou na tramvajovej pás ať už s autem, nebo dokonce jako chodci. Každej * si totiž myslí, že tramvaj zastaví na metru a netuší, že prázný sólo vůz má 15 tun a plný až 28. Jezdí to na tenkých železných kolečkách a kolejnicové nouzové brzdy to má jen 4 s max. přítlakem 9 tun na jednu (pokud neprší, nesněží, nebo není spadaný listí - což vytváří vrstvu mezi brzdičem a kolejnicí, která snižuje už tak žalostnou účinnost). Jízdní souprava ze dvou tram. nebo větší kloubové vozy mají prázdné až 32 tun. Brzdná dráha v ideálních podmínkách se pak pohybuje ze 40ti km rychlosti kolem 55 - 70 m, podle toho v jakém stavu vúz je. A že jsou tramvaje v celé republice vesměs staré a nepříliš dobře seřízené je smutným, leč jasným důsledkem naší ekonomiky. Doporučuju vyzkoušet řízení tramvaje a pak kritizovat. Skvělé jsou i křižovatky s naskládanýma autama v tram. pásu a ztracení třeba dvou intervalů na světlech. Pak stíhejte našponované jízdní doby jízdního řádu a poslouchejte nadávání lidí, že jedete pozdě a že budou raději jezdit autem (a aby byli rychlejší než MHD tak samosřejmě budou opět využívat tram. pásů). To je věčnej kolotoč bezohlednosti a mála disciplíny za volantem. No, dost už, přeju vám pěkný den a víc soudnosti při kritice situace.
Docela úchylný téma.
neregistrovaný "PROF"
| 7. 6. 2001 16:29
Nechtěli byste si tyhle problémy vyřešit tam, kde to je skutečně něco platný? Třeba na diskuzním fóru Pražskýho magistrátu. Stačí mně, že skoro denně musím ve zprávách poslouchat, co mají Pražáci za problémy, jako by to mělo vliv na život v celým státě. Jednou je to nájem, podruhý parkování, pak zas metro... Moje zkušenost je taková, že v Praze je v podstatě všechno normální velkej problém a všechno nenormální tam naopak žádnej problém není.
?????
neregistrovaný "Rakso"
| 7. 6. 2001 13:12
Jsem pro
?????
neregistrovaný "tenot"
| 26. 5. 2001 17:10
já opravdu žasnu pánové. myslel jsem si že takový sebestředný asociální hlupáci jako LOGIN se tím chlubí akorát ožralý před tupýma puberťačkama, kde předvádějí jak jsou světoví a nadčasoví a že ty masy slušných lidí jsou vlastně (proti nim) naprostý *... tady vidím, že jsou ještě světovější. klobouk dolú a hlubokou poklonu ó Tupý mozku logine. jenom opravdu z celého srdce doufám, že tě mnoho lidí nebude následovat, na jakou barvu na semaforu by sme potom vlastně jezdili? a co kdyby sme přeložili koleje tramvajím na stávající silnice? - ti 'světoví' by mohli jezdit po kolejích a sockařům by to bylo jedno...

tak mě napadá, že nejúčinější by bylo, kdyby byly v tram. pásech zapuštěny hřeby, ale potom by už nemohly jezdit ani sanitky...no tak kdyby jely pro logina tak žádný problém, vždyť on by pochopil, že to je vlastně důsledek jeho bezohledného chování...stejně jako ty pásy, které jsou přeci jen menší zlo, nemyslíte?

Zdravím všechny slušné, nesebestředné a ve společnosti žití schopné lidi, protože ty jsou nutní k zachování světa. logini jsou (byli a budou) pouze nutné zlo, tak přeji hodně pevných nervů, až vás budou někde zase míjet...

mimochodem, mě takový borec zabil matku, na přechodu, na kolejích, hodně spěchající, vylétnuvší zpoza dodávkového vozu...

proto ten článek.
Přesně tak
neregistrovaný "našrot"
| 12. 5. 2001 00:00
Problém je taky trošku v tom, že hodně bordelu v centru dělají cizinci a nejvíce němci a protože se s nimi policajti nedomluví, tak je nechávají být.
Jinak si myslím, že lidi by radši třeba i jezdili sociálkou, ale to by za ty nehorázné peníze co chtějí, museli poskytovat adekvátní služby a ne typu, autobus pojede, až sem přijede apod.
A teď, když ještě k těm zábranám přidali abs. přednost chodců (kteří si mimochodem opravdu většinou myslí, že je auto schopné z 50tky zastavit na dvou metrech), tak je to už docela "o hubu". Páni poslanci si zřejmě při návrhu té přednosti chodců v rámci přibližování se zaostalé EU neuvědomili, že také na zapádě chodí lidé podstatně méně pěšky, mají podstatně méně neřízených přechodů a podstatně více širokých komunikací pro automobily...
Ještě k tématu: opravdu se přes ty hrby nedá udělat kvalitní losí (spíš chodcův) test, pokud nemáš Hummera...
Přesně tak
neregistrovaný "Viados"
| 11. 5. 2001 09:03
Jenze prave proto, ze je u nas tolik volu, ktery prekazej a nekdy i zamerne (Jen at si tramvaj pocka, kdyz uz musim cekat ja!), instalujou se tyhle pasy. V Nemecku staci namalovat pismena BUS a tim pruhem nikdo nejede, i kdyz je ve zbylem pruhu zacpa. (Delam v Nemecku, takze to vidim denne. Mame tu auto, ale do prace do centra jezdime vlakem.) Kdo pamatujete situaci na Narodni pred instalaci pasu, tak mi musite dat za pravdu. Tam jela tramaj od narodniho k Maji treba i 20 minut, protoze kazdej druhej * stal pul metru do koleji, i kdyz mel vpravo metr mista. A v Praze NEJEZDI tramvaji 2,3 nebo 5 lidi. Mozna tak mezi 2. a 4. hodinou ranni, nebo kdyz jde o manipulaci jizdu. To je dost blba vymluva gumokolistu. Ale tramvaj ve ktery sedi uz 4 lidi, zabira ve meste min mista nez 4 jednovalce (auta, ve kterych se vali jen jeden clovek). Zatim ve Svycarsku a na severu ve Skandinavii prichazeji na to ze AUTA DO CENTRA NEPATRI. Jsem zvedav, kdy na to prijdeme i u nas. Mimochodem, prave kupuju auto. Ale jezdit s nim denne do centra Prahy - to bych musel bejt padlej na hlavu.
Prazaci v. zabrany.
neregistrovaný "Našrot1"
| 30. 12. 1999 21:02
V připadě "ohrožení" do centra nesmí nikdo, kromě MHD (prej :o))
Prazaci v. zabrany.
neregistrovaný "Marty111"
| 29. 12. 1999 23:53
Já žiju v domění, že zákaz vjezdu do centra platí pro auta nesplňující normu (bez katalyzátoru) platí jen v případě "smogového ohrožení", které musí vyhlásit obecní ponocný....
Prazaci v. zabrany.
neregistrovaný "Našrot1"
| 29. 12. 1999 19:07
V 91 nebo 92 roce byla zavedená vyhláška či co, že do centra nesmějí auta, která nemají osvědčení S2 (třícestný řízený katalyzátor, nebo myslím S3 diesel s tim "filtrem") - tedy žádní tráboši, wartburgy, žiguly, škodovky, starý západní herky apod. Pak také do centra nesmějí auta nad 3,5 tuny mimo zásobování a MHD. A myslím, že to ještě nezrušili, protože ty nálepky se na přední sklo ještě lepěj. Ale zatím jsem nezaznamenal, že by tyto dvě omezení někdo dodržoval či dokonce hlídal. Nejlepší jsou ty skopčácký autobusy s turistama, co zastavěj uprostřed magistrály a začnou vykládat (nekecám, matinka se kvůli jednomu takovýmu trotlovi nabourala). A ještě k tomu bordelu - udělal bych zákaz vjezdu do Prahy všem svátečním řidičům a takovým těm týpkům, co mají podle reklamy Kooperativy již dva bonusy dobrého řidiče (to proto, že vytáhnou auto dvakrát za rok z garáže, aby ho umyli :o))
Absolutní přednost v jízdě
neregistrovaný "Chipmen"
| 27. 12. 1999 12:54
To marty: S tim katalyzatorem se mi to nelibi, uz proto ze ho nemam a nemam ani na nove auto, co si budem povidat ono totiz i najmy a dalsi veci v praze jsou velke.

A stema policajtama existuje specielni linka na kterou kdyz vysypes oznameni, tak oni ho musi prosetrit a zalozit spis a... Nejakej znamej mi to cislo rikal.
Absolutní přednost v jízdě
neregistrovaný "Marty111"
| 25. 12. 1999 21:13
Já jsem předevčírem v noci jel za jedněma, kteří vždy na červenou pustili maják a projeli křižovatkou, pak ho vypli. Já musel počkat na zelenou, ale pak "co to dá" a před další křižovatkou jsem jim už dýchal na nárazník. A protože jsme chytli červenou vlnu bavil jsem se takhle čtyři křižovatky. Pak už to nevydrželi s nervama a na maják se s kvílením pneumatik, pořízených za mé daně, otočili do protisměru a zmizeli... Ale zase aspoň ten maják zapli. Bydlím v jednosměrné ulici, kde je "Vachcimra". A běžně tam ty prasata projedou tak dvakrát třikrát za den v protisměru aspoň 80tkou a bez majáku. Jednou mi tam málem přejeli psa. Stát se to, tak jsem dnes asi v lochu (asi bych je postřílel v afektu - dost těžko by se dokazoval, musel bych domů pro kvér...). Ale vážně. Asi bychom v případech, kdy policajti udělají dopravní přestupek, měli začít otravovat a z mobilů okamžitě volat 158. Nebo existuje nějaká přímá tísňová linka na inspekci MV?
Prazaci v. zabrany.
neregistrovaný "Marty111"
| 25. 12. 1999 20:47
Já se po Praze díky dobré znalosti situace dostanu kamkoli a kdykoli v čase, který si sám určím... Problém dopravní situace v Praze a tvorbu kolon ve špičkách vidím: 1) především v bezohledném stylu ježdění ala Hloupý Honza: Na zelenou se poooomalu rozjíždět do křižovatky, tak aby za nimi pokud možno nikdo neprojel, řazení se do špatných pruhů (např. čím pomaleji jedou tím více do levého pruhu)a vjíždět do křižovatky, která se nedá projet... Sjezdil jsem dost z Evropy, jezdil jsem v i Asii a většinou se jezdí slušně a relativně rychle (slušně znamená řadit na oranžovou, nepřekážet, pouštět chodce na přechodu při odbočování, dodržovat rozumnou rychlost...). Nikde jsem neměl potřebu jezdit tak agresivně jako tady (bohužel). Myslím si, že často kritizovanou agresivitu některých českých řidičů způsobuje především vysoké procento hňupů, kteří si myslí že jsou na silnici sami. 2) je zvyšující se podíl motorových vozidel. 3) Praha nikdy nebyla pořádně vybombardovaná jako jiná Evropská města, takže na mnohých místech řešení dopravní situace odpovídá středověkým potřebám - ulice jsou úzké a v pohodě se nevejde tramvaj vedle alespoň dvou jízdních pruhů... 4) V naprosto amatérském řešení dopravní situace, přemíře zákazů a omezení, zneprůjezdnění některých zón a přemíře jednosměrných ulic, váhavou výstavbou obchvatných radiál. Osobně bych rád viděl nějakou vyhlášku, která povolovala vjezd do centra pouze vozidlům s katalyzátory (my pražáci máme slušné platy - nevidím důvod proč bychom neměli vyměnit "starou za novou"). Dále by ta vyhláška měla stanovit hladiny hluku, které by vozidla vjíždějící do centra musela splňovat (potom by určitě neprošly ty tramvaje).
Absolutní přednost v jízdě
neregistrovaný "Našrot1"
| 25. 12. 1999 19:36
Co mě osobně teda nejvíc štve hned po těch betonových zábranách a zbytečně vyhrazených pruzích pro autobusy ap. jsou ty trapný fízlové, co když někde stojej v zácpě, tak pustěj houkačku, v pohodlí kolonu objedou (popřípadě tak projedou jednosměrkou (opačně samozřejmě) nebo po chodníku), pak houkačku vypnou a jedou dál. Absolutně bezúčelně, což je mimochodem taky zakázaný, jenže hádejte se s takovýmhle fízlem.
Prazaci v. zabrany.
neregistrovaný "ocrx"
| 25. 12. 1999 11:16
:o) To se mi snad jen zda. Vy tady resite "zabrany", misto aby jste se zamysleli nad tim, co to zpusobilo (pricina). Ja si myslim, ze ucpane silnice v Praze jsou narustem motorizmu, presidlovanim spousty firem a lidi do naseho hlavniho mesta. Vzdyt v Praze se nejezdi, ale ceka ! Je mi to k smichu. MOTORISTI ! Mas hezke auto ? A bydlis v Praze ? Tak k cemu ho mas :o))? Je to tak ..... k stani v zacpach .... GRATULUJI PRAZANE .:o)) Hura do Prahy.
Přesně tak
neregistrovaný "Marty111"
| 23. 12. 1999 23:09
To chipmen: Ja jsem s tou vyhláškou pro zdravý rozum. Jsou tam pasáže fatální a relativní pitomosti. Nemělo by být těžké stanovit hranici. Mimo zákon ještě existuje něco jako výchova a morálka. Pakliže probíhá jak má většina společnosti vlastně zákony a vyhlášky nepotřebuje.
Přesně tak
neregistrovaný "Mr_Bean1"
| 23. 12. 1999 08:07
Ty betonové zábrany mi nevadí, po kolejích nejezdím. Horší je to tam, kde byly 2 pruhy a nějakej * rozhodl, že bude jeden pruh pro autobusy. Tím se průjezdnost okamžitě sníží na polovinu.
Přesně tak
neregistrovaný "Chipmen"
| 23. 12. 1999 07:22
To Login: Souhlasim ze zasobovani casto blbe blokuje provoz ale s tim moc nenadelame.Co se parkovani v tve ulici tyce tak kdyby tam firma mela 20 aut tak klidne muze okupovat celou ulici protoze to je VEREJNA plocha tj. neni jenom tvoje, takze tam muze parkovat kdo chce a kdy chce. Co se tyka stylu tve jizdy no comment, neznam tam ranni situaci.Co se tyka blokovani tak jsem jasne rekl ze je to kvuli tem co kolonu predjizdeji a vpredu se do ni zaradi.


To Marty: Pokud budeme tolerovat ulevy z vyhlasky (potazmo zakona) tak kde udelame hranici, to treba pak uz nemusim davat prednost v jizde ? Kdyz si nekdo sam udeli absolutni prednost ???

Protoze jakmile by se zacali delat ulevy tak uz by to nemelo konce, tak je nutne dodrzovani vyhlasky i kdyz souhlasim ze nekdy je pitoma.
Přesně tak
neregistrovaný "carman"
| 22. 12. 1999 23:34
To: LOGIN kdybis měl nové auto tak bis asi tak šíleně nejezdil a pokud máš starou popelnici tak se ani nedivím že ti je jedno jestli ho někde škrábneš.
Přesně tak
neregistrovaný "Marty111"
| 22. 12. 1999 23:20
K dodržování zákonů se nemůžeš stavět takhle doktrinářsky. V UK dodnes platí zákon o tom že před automobilem, jehož rychlost přesáhne 5 mil musí běžet praporečník s červeným praporkem. Praxe je taková, že než aby se schvalovalo tisíc zbrklých novel (jako v našem parlamentu), nedodržování "blbého" zákona se prostě toleruje... A kdybych se chtěl stavět k celé věci takto doktrinářsky začal bych se ptát jestli to není v rozporu se zákonem o pozemních komunikacích, jestli bylo vydáno řádné stavební povolení, jestli byla dodržena všechna pravidla při výběrovém řízení atd... Zvláště si nejsem jist jestli je zákon dodržován ze strany toho, kdo ty zábrany instaloval. Svým charakterem jsou totiž jasnou překážkou silničního provozu a měly by být značeny dopravní značkou. Návrhy: ..Kozy na silnici.., ..Zůžená vozovka.., Jiné nebezpečí s dodatkovou tabulkou: "Díky rozhodnutí * stojíte v zácpě. Případný stress překonáte žvýkáním Orbitu bez cukru. Přejeme Vám hezký den." Jinak si myslím, že důležitá je především tolerance. Když zítra nacháme auta doma a pojedeme MHD, tak veřejná doprava v Praze zkolabuje (rozpadnou se stařičké tramvaje, ucpe se metro, zkroutí se koleje...). Když naopak zítra všichni skočíme do aut, budeme v zácpě tak dva dny. Snad jen ta kola by pomohla. Ale v tomhle počasí je to skoro sebevražda... Dnes jsem jel již zmiňovanou Francouszkou ke křižovatce s Moskevskou. Dřív se jezdilo jak v pravém pruhu, tak po kolejích "v levém". Ve špičce se tramvaj zařadila tak za pět aut a na jedny světla v pohodě projeli všichni. Dnes se všichni řadí jen do jednoho pruhu a vytvoří kolonu až skoro na kopec a tramvaje se daleko nad tím místem zaseknou a můžou se uzvonit. Přitom koleje kus před nimi díky zábraně úplně volné... No co mám povídat s naprostou rozkoší jsem si vychutnal předjetí překážející tramvaje ZLEVA! Tvrdím, že ty zábrany v kolejích způsobují ve svém důsledku větší dopravní zácpy, takže se nakonec ublížilo oběma jak individuální dopravě, tak té hromadné...Moc prosím řidiče kteří tudy projíždějí. Potřebujete-li jet rovně na Ruskou prosím, prosím jeďte po kolejích. Ušetříte čas všem, i těm tramvajím.
to login:
neregistrovaný "menzl"
| 22. 12. 1999 14:16
Skoda, ze takovych neni vic.To bych zacal asi jezdit opet po meste na kole.Poznamka na okraj, s kolem muzu i do metra.
to login:
neregistrovaný "menzl"
| 22. 12. 1999 14:14
Přesně tak
neregistrovaný "login"
| 22. 12. 1999 14:02
Dopravni obsluha neni jenom zasobovani, coz jsou nejvetsi blokovaci provozu. Pocinaje tim, ze pres ne neni videt v kolone, konce tim, ze pred jednou drogerii zastavi denne deset dodavek / Avii s kartackem na zuby, pracim praskem, Jarem, Ironem na okna, se ziletkama atd. a zablokuje celou ulici, ktera je vlastne porad neprujezdna. Ale i ten, kdo v dannem miste bydli. A absolutni pravo prednosti jsem si dal sam.


A hned reknu proc - treba u nas, vedle v baraku je firma, ktera ma stat venku pres noc 5 (slovy pet) aut. Kdyby jich mela dvacet, tak tam parkuji jenom oni (uz mam skoro v haji naraznik, jak je prilezitostne orvavam). Vsechny ulice v okoli, jsou pres den totalne neprujezdny, kdybych parkoval na silnici, nebo misto vyjeti na chodnik a jeti po chodniku cekal, az me nekdo pusti a stal dal v kolone, kde se nejaky cvok uci vjizet do mezery mezi auty na hlavni, tak jsem dorazil do prace az ted.


Treba dneska jsem parkoval na chodniku, rano jsem jel cca 150m po chodniku dal, sjel do protismeru, projel ulici v protismeru podel kolony, zahnul do leva (90% aut odbocuje doprava a auta jedouci zleva zablokoval clovek, co chtel jet nahoru tim protismerem co jsem prijel) a podarilo se mi dostat se na hlavni do praveho odbocovaciho pruhu (99% ridicu jede rovne). Kdybych to nestihl a nikdo me nepustil, tak bych jel po kolejich, pockal na cervenou a jel doprava s tech koleji.


Uznavam, ze ted, jak jsem se timhle manevrem, co delam kazde rano / vecer, otrkal, tak si jezdim jak me napadne uplne vsude, dle nalady. Jezdim ale rozumne, tj. nepredjizdim ostatni sedesatkou, pocitam, ze me nejaky vul zablokuje (v klidu pockam, az ho to prestane bavit) a nepretlacuju se s nim, zbytecne nemyskuju, abych usetril na svetlech par aut, jak to delaji paka, co nejezdi jako prasata (jako ja), ale jako bezmozci. Jezdit jako prase se musi za prve umet a za druhe byt v klidu.
Přesně tak
neregistrovaný "JohnyWalker"
| 22. 12. 1999 13:53
To je přesně ono, někdo prostě není schopen přijmout fakt, že když je na něco předpis nebo zákon, tak se musí dodržovat. A kdo to tak nedělá, riskuje sankce. Bohužel u nás (a v Praze zvlášť) nestačí vyhláška a značky, tak se tam musejí dát zábrany. Kdyby nebylo naprosto běžné to, co tu popisuje chipmen, žádné pásy ani betony by nemusely být. To login: Taky doma určitě zamykáš. Možná máš i tři zámky a pancéřový dveře. Proti zlodějům, kteří by se tam jinak snadno dostali, i když se to podle zákona nesmí. No a protože spoustě našich spoluobčanů nestačí vyhláška o dopravním značení a jízdě v pruzích, musejí se instalovat pásy a zábrany, protože policie je neschopná to uhlídat a pokuty a jiné sankce jsou leckomu k smíchu.
A v tramvaji v době, kdy je taková zácpa, že někdo musí pospíchat tramvajovým pruhem, obvykle jezdí víc než pět lidí. Většinou se tam skoro nevejdou. To už je pak skoro omezování (nebo potenciální omezování) většiny v tramvaji jedním pirátem v autě. Ještě že se nedá autem vjet do metra, určitě by se našli takoví, co by tím tunelem jezdili :-).
Pár otázek
neregistrovaný "Chipmen"
| 22. 12. 1999 13:28
To Login: dopravni obsluha s absolutnim pravem prednosti v jizde ? A nahodou z visne si nespad, to mas na zasobovani modrej majak nebo co ? A protoze nekde bydlis neznamena ze tam mas jakekoliv jine pravo na silnici nez ostatni asi by sis mel zavzpominat na vyhlasku.


Ted uvedu svuj soukromy nazor, pokud nekdo (nejaka svine) vklidu podjizdi kolonu, v odstavnym pruhu, nebo pres koleje tak ho v klidu zablokuju, protoze mam takovy zkusenosti ze vetsinou(80%) nikam neodbocuji ale vesele se vpredu (kdyz predjedou kolonu) snazi * mezi popojizdejici - rozjizdejici se auta, takze takovym akorat tak...
to login
neregistrovaný "login"
| 22. 12. 1999 11:07
Klidne vrhej, ale ne na moje auto. :-) Me to taky kontroluje brzdovky, ale zkontrolovat se ma celkovy stav vozidla - sterace stiraji, klaks..., no jo, ve meste se ale nesmi troubit, tak klakson asi ne... :-)
to login
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 22. 12. 1999 10:13
ja ti nevim ale mel by sis koupit naky rozumny auto :-) mne ford kontroluje jestli sviti brzdy (a nejen brzdy ale stav zarovek:) neustale :))) a to neni zadnej mladik :)))...takze muzu vrhat kameni ? :)))
Přesně tak
neregistrovaný "td"
| 22. 12. 1999 09:46
Myslim ze Marty to vystihnul velmi pekne. Tak jest.
Pár otázek
neregistrovaný "login"
| 22. 12. 1999 09:05
Tak to si mi vzal vylozene z ust :-), NEPREKAZET. To je presne to, co jsem chtel rict. Jedna z nejnebezpecnejsich ridicskych chyb, ktere delam je, ze porad cumim do zrcatek. Typicke je, ze najedu doleva na koleje, aby mohli jet ti za mnou rovne (doprava), treti auto ale odbocuje taky a misto aby se postavil za me, zablokuje ten pruh rovne a na uplnou zelenou (i doleva) se rozjede a nechce me pustit zpatky (z koleji). Coz by nezvladlo ani Ferrari proti Trabantu, ale to je jedno.


Ten priklad s lupicem je pekna hloupost, to bych musel tvrdit, ze jsem jeste nikoho nenaboural a ne, ze nezdrzuju. Dejme tomu, ze je dvoukilometrova zacpa a vsechna auta (99%) jede rovne. Ja ale chci doleva (doprava), tak to vezmu po kolejich. Pokud nekdo stoji v kolone, cimz ty ostatni mj. pekne zdrzuje a pak jede doleva, tak je to vul. Dost lidi to i chape, pribrzdi a pusti me abych mohl jet (kdyz chci jet doprava).


A jen tak mimochodem. Ja jsem dopravni obsluha s absolutnim pravem prednosti v jizde, protoze v centru bydlim a kvuli *, co s jednim rohlikem jezdi sem a tam, pripadne s dvoukilovym kufrikem na jednani, nebo ja vim kam, nepojedu domu pul roku.
Pár otázek
neregistrovaný "Marty111"
| 22. 12. 1999 01:30
To Johny Walker: Jen zvýšený tramvajový pás je vyhrazen jen pro tramvaje. Většinou bývá tam, kde jsou dva další jízdní pruhy. Tam kde není zvýšený, měly by oba dopravní prostředky koexistovat protože vozovka je úzká. Jsou situace, kde tramvajový pás zasahuje do jízdního pruhu a vadí mi to jako motoristovi? Dám té tramvaji (vezoucí tak 2,3 možná 5 cestujících v každém voze) přednost a nezlobím se že mi vjela do "mého" pruhu. Nebo by magistrát v takovém místě měl nechat vytrhat koleje? Nevidím důvod proč nejet po kolejích, když je tramvaj v nedohlednu a tím, že se například při odbočování vlevo nacpu na koleje ušetřím čas tomu, kdo jede rovně, nevytvoří se kolona a i ta tramvaj nakonec projede rychleji. Předpisy nepředpisy, důležitá je slušnost a rozum. Lepší deset sřelců s kvílejícími pneumatikami na kolejích, než jeden strejda, který řadí za jedna až na zelenou. Nejdůležitější pravidlo silničního provozu je podle mne NEPŘEKÁŽET a to se snažím důsledně dodržovat. Ať si mne předjíždí jiná auta po kolejích, třeba opravdu potřebují být někde on time, ale nesmí mi potom někde dále překážet. Samozřejmě by se toho nemělo zneužívat. Já sám jezdím občas po kolejích, když nutně pospíchám, když jsem s časem OK, nevidím důvod proč nestát v koloně. Svůj dvoukilový kufřík si zdovolením odvezu na jednání autem, protože potřebuju být na jednání v pohodě a ne vystreslý ze špinavé, smrdící a drnčící tramvaje. Tramvají bych snad mohl jezdit o výkendech nebo kdybych jezdil jednu trasu - do práce a z práce. Celý humbuk s těmi zábranami je podle mne ryze lobbystická záležitost. Snaha zrychlit tramvajovou dopravu za účelem větších zisků (radnice vlastní část Dopravního podniku) na straně jedné a těžké úplatky od firmy, která ten kšeft na instalaci smrtících pastí dostala na straně druhé. Že to povede ke kolapsu dopravy v Praze už nikoho nezajímá. Když jme u toho co říkáte nápadu sodruhů radních zavést na Václavák zase tramvajovou dopravu?
Pár otázek
neregistrovaný "JohnyWalker"
| 21. 12. 1999 14:27
Všechno pěkný... Ale tramvajový pruh je pro tramvaje (nebo pro autobusy, případně pro sanitku). A kdo jím jezdí, porušuje předpisy, získává neprávem výhodu před ostatními. Proč je trestné živit se řekněme loupežemi? Takový loupežník by se taky mohl hájit tím, že nikoho (kdo mu peněženku vydá dobrovolně) neohrožuje. Prostě se to nesmí a hotovo. Kdo loupí, patří do basy. Kdo jezdí tramvajovým pruhem a na červenou, měl by zaplatit pokutu a když to udělá znova, přijít o řidičák (možná by pak při cestě tramvají ocenil fakt, že tramvaj může projet křižovatkou, aniž by musela desetkrát zvonit na pospíchače, křížící jí na červenou nebo vyhrazeným pruhem cestu).


Podotýkám, že ten, kdo nesprávným parkováním zablokuje ulici (třeba tak, že nenechá mezi svým strojem a zábranou dost místa) taky zaslouží pořádnou pokutu. Nejmíň.


A k magistrátu snad jen to, že takovým problémům by se zabránilo vybudováním poněkud inteligentnějšího okruhu a důsledným zákazem vjezdu do centra. Kdo jde na jednání s dvoukilovým kufříkem, může dojet tramvají nebo metrem a kdo tam veze plnou dodávku zboží, je dopravní obsluha.


A nechal bych přezkoumat všechny povolení pro invalidy. Nějak se nám poslední dobou množí invalidi v drahých mercedesech a offroadech. Zajímavý je, že jen velmi málo vozů, označených invalidovským trojúhelníkem, má opravdu ruční ovládání nebo něco podobného.
Pár otázek
neregistrovaný "login"
| 21. 12. 1999 14:02
Hele Johny, zda se, ze Ti neco dost podstatneho uniklo. Priklad s americkym policajtem je primo typicky. Ty sahnes pro kapesnik a policajt Te odstreli, ale ja s mrtvolou v kufru ho rovnou prejedu, pripadne mu to vysvetli spolujezdec se vzorem 61 pripravenym na kline. Za normalnich okolnosti by stacilo ujet, ale riskovat, ze me streli sileny policajt zezadu a jeste mu poblahopreji? Proc?


Stejne tak ty zabrany. Ano, skutecne v nekterych mistech nebudu moct jezdit po kolejich. Nikoho tim sice nezdrzuju (na to jsou jini - co na koleje jenom precnivaji, ackoli jedou spravne, vetsinou na mistech, kde dat zabrany nejde), ale lidi to stve - ze nekdo nestoji sporadane v zacpe - typicky priklad je dalnice, tam se naopak pouzitim krajnice (sem tam nekym, kdo ma na to nervy) provoz urychli.


Dokonce to nektere silence stve tolik, ze se za stovky milionu (a mozna jeste vic), kvuli nekolika nadsencum, instaluji kamery, radary, buzeruji pomalu na kazdem kilometru ridici preventivnimi kontrolami a stavi zabrany, na ktere, jak je videt, doplati stejne jenom babky kamikadze, pripadne ridici co prorazi gumu, urazi spojler, vyfuk ap. Ale efekt je kolosalni, vsichni pojedou za sebou v jedne velke zacpe. Huraaa! :-)))
Pár otázek
neregistrovaný "JohnyWalker"
| 21. 12. 1999 13:23
No to je nádhera. Umění jezdit spočívá v tom, že se pokud možno porušují všechny možné předpisy. Zábrany jsou tam snad proto, aby různí pitomci pokud možno nejezdili po kolejích a následně neblokovali křižovatky, nevyjížděli z nečekaných směrů a neohrožovali ostatní (a v konečném důsledku i sebe). Škoda, že jsou policie magistrát, parlament tak neschopný, na každé křižovatce by měla být kamera s rozpoznáváním SPZ, za každou červenou bodík dolů, to by se nám to hezky pročistilo! A tramvaje by měly mít tu harpunu, co už i tak vepředu mají, pořádně nabroušenou! Byl jsem leckde, ale Prahu je možno co do bezohlednosti a zhovadilosti některých řidičů směle zařadit na Balkán, někam mezi Turecko a Jugoslávii.

Jak je možné, že v Německu se jezdí slušně? Chodci se nemusejí bát přejít na zelenou, protože by snad někdo pospíchal tak, že by mezi ně (na červenou) vrazil? Že je tam samozřejmost pustit druhého do pruhu (a nezneužívá se toho)? A to je tam ještě pořád víc aut než tady. Že by měli ostřejší policajty? Nebo jsou z principu menší dobytci? Nemluvě už o USA, tam se s policií nediskutuje. Ruce na volant a žádný prudký pohyby, jinak střílej první.

(poznámka k Německu - v Berlíně a vůbec na východě je to o něco horší, ale "úrovně" Prahy přesto nedosahuje).
Pár otázek
neregistrovaný "login"
| 21. 12. 1999 12:38
Problem je opravdu hlavne v tom, ze ti co tyhle zabrany produkuji neumi jezdit autem. Ja osobne jezdim vyhradne po kolejich (v zacpe) a cervena / zelena me zpravidla na prehledne krizovatce, kde nic nejede nezajima. To nemluvim o jizde v protismeru, po chodniku, stani na nesmyslnem zakazu atd.


Prumerny idiot totiz nedokaze pochopit, ze prujezd zakazan je nekde kvuli skole (od 7 do dejme tomu 14 hodin), zakaz stani kvuli popelarum (jednou tydne), aby se vytocilo zasobovani (Po - Pa 7-7:15), atd. Drtiva vetsina jidi, ale jako prase jezdit neumi a zdrzuje ostatni! Ja svoji jizdou nikoho nezdrzuju, neomezuju ani neohrozuju.


Typicky priklad jsou dalnice, kde kdyz clovek predjede vsechny po krajnici, tak bud predjede nakladak, co ma pred sebou pul kilometru misto, nebo se da jet tou uzavirkou, kde se stejne nic nestavi.


To nemluvim o tom, ze predpisy se za prve dodrzovat nedaji (nekde bych stal az dodnes) a za druhe to ani neni technicky proveditelne (kdo kontroluje jestli mu sviti brzdovky pred kazdou jizdou, at hodi kamenem).


Secteno podtrzeno - ty zabrny jsou uplne na hov** a souhle si s nimi jen clovek, co se boji jezdit po kolejich a zavidi tech co po nich jezdi. :-)
td
neregistrovaný "td"
| 21. 12. 1999 11:10
oprava...tohle samozrejme POVAZUJU za dost zhovadile reseni...
td
neregistrovaný "td"
| 21. 12. 1999 11:09
V naproste vetsine mist, kde jsem tyhle opicarny videl se jedna skutecne o zhovadilost branici plynulosti provozu, navic i provoz ohrozujici. Mnohde ty obrubniky jsou dany tak, ze se nemuzou auta radit vedle sebe do dvou rad, tak jak to fungovalo predtim (Knizeci, Moskevska). Mnohde navic brani ve vyjezdu z a od budov na druhe strane vozovky (Nadrazni). Chapu, ze hromadna doprava by mela mit prednost, ale tohle nepovazuju za dost zhovadile reseni. Navic, jak uz tu bylo receno, kdo po tech kolejich chce jet, stejne po nich pojede.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 20. 12. 1999 15:20
ne myslim dyz jedes z novodvorsky do krce, v pulce odbocis doleva, sjedes pod jizni spojku (tam je ten semafor) a pak je kopec nahoru na budejovickou k armabetonu
To: Keyser_Soze
neregistrovaný "Našrot1"
| 20. 12. 1999 15:09
Tak já ty nejsem. Já totiž na Karláku nepracuju, ale chodim do školy. A nebydlim na Novodvorský ale v Modřanech. Ale tamtudy jezdim skoro každý den. Takže jsme se už asi určitě potkali. A kterej semafor myslíš? Protože jestli myslíš ten dole u nájezdu na Bar. most totiž kupodivu není rozbitý, ale jen mu chybí ta odbočovací šipka, co tam byla od té doby co je ten most mostem. Jo ale vlastně pravda je, že už asi 14 dní bliká, ale na to jsem si nějak zvyknul, takže už to beru jako normální nesvětelnou křižovatku :o)
a ještě...
neregistrovaný "HonzaP"
| 20. 12. 1999 11:31
Ja jsem do podobne hajzlarny vletel,vpravo autobus,vlevo odjizdejici tramvaj.Rychlost tak ctyricet a vkolejisti chybel panel!Protoze byl oznaceny lampickou,takovou jako na Dusicky,hajili se,ze bylo vse oznaceny.Skoda 200.000 Kc(pokutamala-usmlouvana,bez zaznamu).Neni sance se branit,vzdy paragrafem o predvidave jizde,bezpecnem zastaveni,dostatecnem odstupu e.t.c.Policajti prestali utocit v okamziku,kdy jsem vytahl kameru a natocil jsem si misto nehody,stupen osvetleni,oznaceni mista nehody.Druhy den !!! nebylo po nehode a dire v kolejisti ani pamatky.Chlapi,co mi vezli auto do servisu mi rekli,ze ten den jsem uz treti.Zalobu zatim zpracovavaji pravnici,Pojistovna se chovala korektne.Nikomu to nepreju.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 20. 12. 1999 11:26
jo tu bouracku na sloupku si taky pamatuju, odrazku jsou ke kolum velmi setrny a da se prez ne jezdit, jinak co tam denne jezdim uz tri roky tak sem tam videl odbocovat auto do leva asi sestkrat. Proc tam je odbocovaci pruh to nevim, kdyby radsi spravili semafor u nadrazi krc, pod jizni spojkou.
NASROT
neregistrovaný "Keyser_Soze"
| 20. 12. 1999 11:21
Hele chlape nejsi ty ja ? ze jezdis denne z branika na karlak :-) a znas trasy co ja jezdim denne, :-) pracuju na karlaku a jezdim z novodvorsky :)
a ještě...
neregistrovaný "Našrot1"
| 19. 12. 1999 21:55
něco, co s těmahle zábranama souvisí. Je to asi rok, co nainstalovali do levého pruhu jedné silnice od Thomayerky na Novodvorskou takový betonový trojúhelník z těch nízkých "zábradlíček", co bývaj kolem staveb na silnici (donedávna byly ještě u Prahy na D1, když dělali ten 3tí pruh). Aby tam nikdo nejezdil, protože z toho pruhu udělali pruh odbočovací. A samozžejmě nikde žádná značka, natož aby na tu "stavbu" nalepili odrazky. Za dva dny potom se tam někdo do toho, zřejmě dost nepříjemně, naboural. Tak jsem si řikal, že po téhle zkušenosti to odstraně, protože museli zjistit, že je to tam nebezpečný. A představte si, že ti blbci dali pryč ty malé betonky a dali tam takový velký a široký, jako jsou dole u Thomayerky nebo na Kačerově. Asi aby to už nikdo nerozbil. No pochopili byste to? Pravda teda je, že teď už tam jsou odrazky i značka a lidi si už zvykli. Ale nevim...
Pár otázek
neregistrovaný "Našrot1"
| 19. 12. 1999 21:48
Když se to objevilo poprvé, tak si toho matinka nevšimla a přejela to pravýma kolama (s Corollou) asi v 45. Auto to v "pohodě" přežilo, akorát to prásklo do podvozku. V některých místech bych to opravdu vykopal. Nebo vlastně ve většině, protože to prostě překáží a podle mě je to opravdu nebezpečný, zvlášť kvůli tomu vyhýbání. Mě to připadá, jako že to vymýšlejí lidi, co nikdy po Praze nejeli a nepotkali během jedné krátké cesty např. z Braníka na Karlák 4 sebevražedné babky, 3 profesionály co jezděj na červenou a další, kteří si pletou pravou s levou (ten byl asi jeden). Neděje se to sice často, že by člověk při jedné asi 7 km jízdě potkal tolik "bláznů", ale dá se říct, že v Praze je to běžné.
Pár otázek
neregistrovaný "Marty111"
| 19. 12. 1999 02:21
Křižovatkou Francouzské s Moskevskou jsem jel v pátek, když ty zábrany instalovali a ten koridor se mi zdá dost krátký. Tam to pro mne bude fungovat skoro jako doposud: Uvidím-li tramvaj předemnou hupsky na koleje a rovně na Ruskou, pak doprava a zadem kolem Koh-inooru. nepřekáží-li tramvaj je pro mne lepší vjet do koridoru a doprava dolů Moskevskou kolem banky Sportovní k Bohemce... Ale jestli tu Francouzskou dotáhnou až nahoru na kopec, tak asi jedna s posledních relativně rychlých tras z centra a do centra padne za vlast.
Pár otázek
neregistrovaný "driverman1"
| 18. 12. 1999 22:25
Je fakt, že ty oásy kolem kolejí jsou dost blbý. Namontovali je i na křižovatce u Moskevský a zrovna dneska jsem tam byl v jednom kšeftu s počítačema a během asi pěti minut tam brzdilo asi 10 aut docela natvrdo, protože ty šašci tam udělali tak debilní nájezd do toho koridoru, že tam asi co nevidět někdo udělá v gumu a to v lepším případě. Pavel
Pár otázek
neregistrovaný "hop1"
| 18. 12. 1999 11:14
Teď je tady zrovna instalujou u nás. Nejsou kovový, ale takovej ten betonovej zapuątěnej obrubník. Je to na místě, kde přes zákaz zastavení neustále stojí několik Avií a dodávek (s tím ľe "jako" dopravní obsluha) a blokují jeden pruh. Takľe je vąichni objíľdějí po kolejích. Jak to bude dál jsem sám zvědavej. Jinak mojí teréní Toyotě tyhle legrácky nepřekáľej, ale v tý druhý to skoro brousím o podlahu. A podle mý zkuąenosti ty největąí prasata stejně jezděj v teréňákách nebo Audi A8, či MB S, a těmhle autům to zas tak nevadí. Kdyby za ty prachy radąi dávali asfalt místo kostek.
Pár otázek
neregistrovaný "Marty111"
| 17. 12. 1999 23:21
V poslední době rostou jak houby po dešti kovové zábrany v tramvajových pásech. Nábřeží, Národní třída, Synkáč a mnoho dalších. Jak jinak. peníze dojné krávy - motoristy se zase obrací proti němu. Místo aby se za lichvářskou benzínovou daň pořídilo pár záplat na rozmlácené ulice, staví se zábrany proti řidičům. Jedna věc je pár "neukázněných" řidičů, kteří tzv. ohrožují plynulost tramvajové dopravy (i když ze zkušenosti vím, že lidé co jezdí po kolejích většinou spěchají a nikomu nepřekáží). Jiná věc je bezpečnost silničního provozu. Zdá se mi to dost nebezpečné. Nejenže mi to zabrání vjet na koleje, ale i vyhnout se. Máte s tím někdo zkušenost? Dá se ta zábrana ve vyšší rychlosti v krizové situaci přeskočit? Píši o tom proto, źe zrovna dnes před Nám. Bří synků mi vkročila babka kamikadze pod kola. Nemít zimní gumy tak nevím... Stát se to před instalací této smrtící pasti, byl bych jí v pohodě objel (spíš bych si preventivně rovnou najel)po kolejích a vše by bylo OK. Už kvůli tomu někdo boural? Stojí to za to kvůli pár ušetřeným mitutám pro tramvaj takhle riskovat životy řidičů a chodců? Máte o tom někdo něco bližšího - kdo to schválil, kdo to financuje, mají ty zábrany nějaký bezpečnostní atest? Máte-li ty zábrany někdo na "své" pravidelné trase o kolik vás zdrží? Zajímaly by mne Vaše názory.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku