jo tak vtipkovat jsi tady chtěl!?? no tak to si teda sakra koukej rozmyslet!!! jinak budeš nazván nějakým výrazem, který si teda za klobouček nedáš! a když, tak bude tlačit! přece musíš vážně, seriózně, zodpovědně, podloženě, objektivně! no fuj! a ty jsi chtěl ftipkovat! jdi s tím kšípku! podpis: Mirek Dušín v.r. :):):))))
Milý Danulo, přečti si něco o ergonometrii, o fyziologii, nervové soustavě, atd. atd. a pak zajisté přestaneš tvrdit bludy o nanose***vém vnímání čehokoliv, natož digitálního údaje. Mimochodem, velikost IQ nevypovídá nic o rychlosti vnímání.
Re: Digital x analog. NE kaplicka uprostred X klasika
My, co máme IQ nad 160, nám "druhá signální soustava", údaj přepočíta ve zlomku nanosekundy.
No a jinak se vyrábí i model, kde je v té samé kapličce normální ručičkový otáčkoměr i rychloměr.
(nevím zda se sem dováží). U Yaryse jsou čísla vidět dobře i za prudkého slunce, je tam možnost nastavit dvě úrovně jasu. Viděl jsem i verzi s barevným disp.
Re: Digital x analog. NE kaplicka uprostred X klasika
Ja se k tomu vyjadrovat pouze teoreticky, protoze naposled jsem jel s autem s digitalnim ukazatelem pred 3 roky, zatimco porad jezdim s analogovym ukazatelem. Osobne mi vice vyhovuje analogovy ukazatel, ale zda se mi, ze digitalni ma taky svoje nesporne vyhody. Myslim si, ze clovek ktery jede treba mimo obec ma v hlave zakodovano cislo "40". Nejrychlejsi pohledem na digital zjistite jak jste na tom, hlava nepotrebuje vedet, jedu 36,1 km/h, ale "muzu tady jet rychleji". V tomhletom pripade je zjistovani udaju z analogoveho ukazatele slozitejsi. Jinak nevim, jak vy, ale o sobe si myslim, ze jsem se kdysi dival na tachometr casteji, dnes to mam vice v oku.
Kamarád si před týdnem koupil Yarise, a pochopitelně jsem neodolal a ozkoušel si jízdu s ním. Takže - můj subjektivní pocit je ten, že v první fázi je nezvyk, koukat do kapličky, ale během pár minut mi to nepřišlo - a skutečně se lépe ostří pohled tam než na budíky před sebou. Jenže - sebevětší číslice,které ukazují rychlost, jsou jenom číslice, a mozek při nich muusí zapojit druhou signální soustavu. Prostě to číslo musím přečíst, tyhle znaky vyhodnotit. Analogový ručičkový ukazatel vyjadřuje údaj jako relativní polohu od počátku - stačí těknutí okem na rafičku a vím (třeba i baj voko) kolik jedu. A v tu chvíli ani nemusím moc přeostřovat. Takže - podle mě není kaplička až tak špatný vynález, i když nemohu dál nic soudit o čitelnosti ůdajů přes den, jeli jsme v podvečer, takže nevím, jak jsou vidět ty údaje, když se mi zezadu opírá do auta slunce. Kdyby v té kapličce simulovali konstruktéři analogový budík, byla by o mnoho lepší. Z hlediska ergonometrie je čitelnější a méně rozptylující údaj vjádřený analogově.
Jesli jsi dával dobrý pozor, tak šlo pouze o "test" a ne, že tak někdo bude jezdi - "někdo" tady totiž tvrdil, že auta s kapličkou rozptylujou pozornost řidiče a jsou nebezpečné.
Takže to nezaváděj úplně někam jinam. Protože pravej opak je pravdou. Kaplička se lépe sleduje než budík pod volantem. Je to zvláštní úkaz - když někomu dojdou argumenty, tak začne "slovíčkařit".
danulo,svatá pravda,jen si to po sobě přečti:. "Takže vážený pane až budete zase někdy mít pokušení plácat hotové nesmysly a mluvit zasvěceně o něčem čemu vůbec nerozumíte, tak se nejdřív zamyslete nad tím, co říkáte."
Dobré že?
My ostatní méně talentovaní jezdci bez Yarisů raději ostříme na silnici,než na budíky.Alespoň nikoho normálního by nenapadlo čumět 5 minut na kapličku.
Nevím, kde na to přišel, je to samozřejmě blbost a nebu se s ním hádat. Pro všechny kdo si totiž myslí totéž stačí prostě jednoduchý pokus, který jsem si taky zkusil, a hned zjistí, že to je právě naopak. Najděte si raději za co nejmenšího provozu, úsek kde je dost zatáček. Potom jeďte tak, že budete alespoň minutu sledovat přístroje a ani na zlomek sekundy od nich neodtrhnete zrak. Pokuste se současně sledovat i silnici, alespoň siluetu, ale stále mějte zaostřeno na "ciferník". Ty s budíkama pod volantem se do půl minuty nejpozději však do minuty vysekaj. Já jsem to v Yarisu vydržel 5 minut. Pak jsem toho nechal - není to žádná příjemná jízda, ale člověk vidí současně co se před jeho autem děje a kudy jede. Takže vážený pane až budete zase někdy mít pokušení plácat hotové nesmysly a mluvit zasvěceně o něčem čemu vůbec nerozumíte, tak se nejdřív zamyslete nad tím, co říkáte.
Takze ono "strasne" jsem tu napsal ja,letos v kvetnu.Jiste,kazdy mame pravo na svuj nazor,od toho tady Motor Cafe je.
Sice jsem netusil,ze se toto tema objevi z archivu zpet,ale opet vice mene plati,ze kazdy chvali to sve.Jestli mam zkusenosti,to je relativni,25 let na cestach vsech kontinentu(pardon mimo Antarktidu) jsem uz ridil ledasos.Neco dokonce nemelo palubovku vubec.Takze jsem svym zpusobem konzervativni,ale to prece nebrani nikomu,komu se kaplicka libi,at si auto s touto vymozenosti koupi.Me se proste nelibi dodatecny zasah do elekroinstalace jen proto,ze na cisla neni videt - obycejny reostat ma koneckoncu i Oktavka.
Naprosto s Vaším názorem souhlasím.Většina kritujujících nikdy auto s kapličkou neřídila a tak neví o čem mluví. Mám Twingo, tedy vlastně první auto, které s tímto řešením přišlo. Kaplička má skutečně jednu vadu, která se musí odstranit dodatečným zásahem do elektroinstalace a přidáním jediného malého vypínače. Člověk, který jezdí ve dne se zapnutými světly ( já třeba už roky na dálnici zásadně a vždy, a jen při trochu horších světelných podmínkách i na normálních cestách), prakticky nevidí na údaje na displeji. Stačí si nechat předělat elektriku tak, aby i při zapnutých světlech podsvícení displeje svítilo intenzivně a při jízdě v noci musí právě dodatečným vypínačem přepnout na nižší intenzitu podsvícení. Jinak řešení s kapličkou,ať u Twinga, Yarise, Picassa - se vším jsem jezdil- nemá chybu.
Autom strednej triedy so strohým ale elegantným interiérom.Mali by sa konštruktéry vrátit naspat ku umiestneniu do zorného pola vodiča.Ja mám rád nové veci ale niektoré súna nič.Interiér MB A klasse vyzerá ako hračkárske auto.Znútra aj zvonka.Také Picasso je aspon praktické.
Když vysoké procento označí kapličku jako "nesmysl", může to také jenom znamenat, že vysoké procento řidiču s tímto nemá vůbec žádnou vlastní zkušenost a plácaj tady akorát prázdnou slámu a zasvěceně mluví o něčem, co vlastně ani nemůžou dobře posoudit a porovnat. viz jeden příspěvek "zadíval jsem se do prostřed a představil si". Nikdo Vám nemůže upírat vlastní názor, ale jestli mohu poprosit, napište každej kdo k tomu má názor kladný nebo záporný, zda s tokovým autem jezdíte, aby ostatní věděli jakou váhu konkrétnímu názoru přiložit. Ono totiž představa a vlastní používání je sakrarozdíl, ale to ví jenom ten, kdo takové auto vlastní. Nedá se to dost dobře posoudit ani při jednom svezení, i když tam se alespoň ty představy o něco posunou k realitě.
Pre mňa ani nie je také dôležité či vľavo, v strede alebo vpravo. Z vlastnej skúsenosti viem, keď som sa chcel za jazdy v aute pozrieť na digitálne hodinky koľko je hodín, tak to pomaly hrozilo nehodou. Na ciferník stačí mrknúť a naraz získavam momentálny údaj a tiež prehľad koľko je do a koľko je od. Digitálny ukazovatel musím čítať a uvedomiť si čo čítam a to určite zaberá čas. Všeobecne preto uprednostňujem ciferník či už bude vľavo alebo v prostriedku.
Ukazatele by mali byt podla mna umiestnené pred vodičom a nie v prostriedku ako je to napr. v multiple,Renault Espace.Je to otrasné.Naštastie sa to dáva iba do takýchto shitov.v normálnej triede to nikdy nebude.Ci sú ručičky digitálne alebo mechanické to je viac menej jedno.VW Passat má velmi pekné ručičky palubovky.Najkrajšie palubovky majú podla mna americké auta a po nich nasledujú nemecké.
priznam se,ze klasicke budiky jsou klasicke budiky.Muzou mit treba i digitalni zobrazovani,ale prehledne a velke.V prekrasnem Picassu,ktery by byl pro rodinu jako delany,proste cisla v kapli nebyly za slunicka videt!!!No pekne dekuju.
Jak uz se tu nekdo zminil,v Americe to resi pruhledovym displayem.Ale prosim pekne,to neni presne.Funguje,ale v noci - "System Night vision",clovek si pripada jako pilot v bojovem letadle.Ve dne to k nicemu neni.Prepnou se cisla na klasicke palubovce treba jen na ukazatel mph,nic vic nepotrebujete,porucha se ohlasi blikajicim napisem.Ale na klasickem displayi,ne na nejakem pomyslnem virtualnim.Kaplicky tam nevedou,to je evropska rarita.
Veni,vidi non vici.Jezdil jsem,videl jsem,letos pred 14 dny.USA.Cadillac De Ville.
to Hellebrand: tato rubrika byla zalozena proto, aby zde kazdy mohl rict svuj nazor na tu kterou vec, bez toho, aby jeho nazor nekdo hned napadl a snazil se ho shodit. Ja osobne si myslim, ze kdyz vysoke procento ridicu oznaci umisteni kaplicky napravo za naprosto nevyhovujici, a ja mezi toto procento patrim, meli by se nad tim vyrobci zamyslet. Ne kazdy clovek je nejaky nadclovek se slozenyma ocima jako hmyz a pokud mu to nevyhovuje, nemuze si zvyknout a dokonce to povazuje za nebezpecne, je to v neporadku, nemyslite?
Pánové, vidím, že naprostá většina nemá dobré mínění o kapličce uprostřed. Nerad se připojuji k davu, ale máte naprostou pravdu. Není jenom špatné, ale mělo by to být zakázané!
Zejména na digitální ukazatele vyžadují delší a větší pozornost. Yaris je prezentován jako městský automobil to by se dalo tolerovat, kdyby ho omezovač usekl na 90ti. Testy jasně prokázaly, že na ručičku stačí periférní vidění a kratší doba!!!!!! Nejlépe se mi líbí Ford KOUGAR má část na horní hraně. Perfektní!
Kaplička uprostřed má jednu nespornou výhodu. Mohu nenápadně prohlédnout nohy stopařce.
Pane Sládek, projeďte se alespoň 1 km s autem, které má tímto způsobem uspořádanou přístrojovou desku a potom budete mít nárok mluvit tyhle nesmysly. Vsadím se, že jste v podobném autě vůbec neseděl, natož aby jste ho řídil.
Kolega minuly tyden zakoupil novou Toyotu Yaris a pozval nas k "testovaci" jizde.Dokonce nam na vypadovce na chvili kazdemu "pujcil volant" a musim rict ze jsem mel podobne negativni nazor na usporadani pristroju uprostred palubni desky.....nez jsem ovsem takovym autem jel !!!!!
Pristroje jsou totiz /alespon v Yarisu/ PERFEKTNE udelany.Cely pohled na ne uz cloveka dost ohromi, protoze je to udelano tak, ze jsou jako-by v dalce, jsou bezvadne viditelna.Tachos je sice digitalni ale to chce pouze zvyk.Kazdopadne informace ktere podavaji jsou velmi dobre citelne.Na rozdil treba od Felicia a podobnych aut, kde se budiky ztraceji v sedem plastu, plexi hazi odlesky at. tohle u Toyoty Yaris nehrozi, budik svito krasne zelene, a co je podstatne, clovek nemusi pri pohledu do neho "preostrovat" zrak, coz je podstatne.Byl jsem celou touhle vybavickou velmi hodne prekvapeny, protoze do tehle doby jsem si myslel, ze to bude spise problem a modni vystrelek.Neni, pratele, je to vynikajici, ucelna a prehledna vec....daleko lepsi nez klasicke ukazatele /tolik muj osobni nazor, nabyty po jizde Yarisem /.
vše řeší v usa poprvé použitý způsob promítání údaju na sklo. To by mělo být nejlepší, ale ani uprostřed a ani za volantem mi to nevadí, myslím, že jde hodně o zvyk.
kapličku nezatracuju, i když je to děsněj nezvyk. Protože: očima přeostřit z "nekonečna" na +- 50-60 cm je určitě zdlouhavější než na +-80 cm, nemluvě o menší úhlové odchylce pohledu od kapličky na silnici než od palubky na silnici. To je prostě matematika, která se nedá okecat. A když se vyřeší světelné a další ergonomické faktory - věřím, že to může být lepší než dosavadní klasické uspořádání; a řekl bych, že se to může týkat i způsobu zobrazení rychlosti - prackou nebo digitálem, kde jde asi v první řadě skutečně jen o zvyk (i když pro mě by to asi byl příšernej nezvyk - ale hodně lidí si na to zvyklo a pokud je to funkční, tak si to chválí...).
jo, máte pravdu, taky mmám radši kokpit, třeba v trojkový řadě, je to super, a s tím levým sloupkem taky fakt. Ale to člověku nepříjde... Ale fakt se mi jezdilo docela dobře !
Schválně jsem dnes ráno zkoušel podívat se za jízdy na místo kde bývají středové kapličky a fakt mi nešlo současně vnímat dění na silnici - konkrétně pár metrů před levou polovinou auta, o tom co se děje před levým předním sloupkem ani nemluvě. Auta se míjejí (až na výjimky) levou stranou, takže mi to přijde jako minus pro bezpečnost. Ta desetinka sekundy může někdy chybět. Pokud se mrknu na normální tacho, tak horizont před sebou dokážu vnímat (ne detaily ale překážku bych poznal). Opravdu nevím proč zrovna tohle vymysleli.
kotik> no to sa bohzial mylis, lebo jedno z mala dobrych aut, ktore vyraba bmw, konkretne z8 to ma tiez nashit v strede. no proste su to fasouni a clovek za to cvakne 250.000DEM
imho to ti vyrobcovia robia fakt naschval, aby zarabali na nahr. dielcoch...
jo a moj nazor: jasne ze je to na***, mne sa pacia auta, ktore su robene pre vodica ako kokpit...
jezdil jsem měsíc v twingu a řeknu vám, že se mi jezdilo s kapličkou dobře ! Musím "méně" klopit oči a rychleji se podívám zpět na cestu. Mě vůbec nevadí uprostřed. Nevím, jestli by tam bylo víc údajů než rychlost a stav paliva, tak nevím, jestli by to bylo dobrý, ale takhle je to absolutly vyhovující. Samo, že bmw i mercedes by k tomu myslím nepřistoupily.
Vyrobci (myslim ze zrovna toyota) to argumentuji tim, ze se pry oci nemusi preostrovat protoze je kaplicka dal nez u klasiky.Mne to prijde trochu blbost-jel sem v Espacu asi 150 km a reknu vam -nezvyk sem si.
Je to asi nová móda. Podle mně by měla být "kaplička" přímo v zorném poli řidiče nad volantem, aby ji volanz nezakrýval a aby pouze mírným sklopení zraku šlo přečíst "budíky". Ostatním cestujícím v autě je ho..no po tom kolik jedu, jaké mám otáčky, nebo jestli svítím mlhovkama. Pokud je "kaplička uprostřed musím nutně pohnout i hlavóu, jako bych se díval např. na rádio nebo hodiny a určitě to na nějaký zlomek vteřiny odpoutá pozornost od dění na silnici.
Je to pěkná kravina. Jediná "výhoda" je podle mě pro děcka vzadu, která ráda sledují tachometr. Nesmí se však pak prudce brzdit nebo proletí kapličkou. Mimochodem nechápu nezodpovědnost těch pitomců, kteří jezdí s děckama bez autosedačky a ještě jim dovolí postávat mezi předními sedadly.
Přátelé, nějak se nám množí vozy s kapličkou uprostřed. Máte s ní někdo nějaké praktické zkušenosti? Třeba nové Picasso, a snad to nespletu - myslím že Yaris, Multipla, Twingo, Espace ...
Je to jen snaha se odlišit, nebo nový trend? Mě to třeba moc praktické nepřipadá, ale neměl jsem možnost si to okoukat v praxi za jízdy. Zdá se mi však nepřirozené sledovat okem displej nebo budík mimo osu silnice (i když v zorném poli určitě zůstane). Kdo s tím máte zkušenost a vaše názory?