Ačkoliv má zakladatel, průkopník Scénic relativně nejstarší konstrukci je nejlepší. Kdy se asi ostatní výroby chytnou za nos a začnou vyrábět obdoby RX4?
Jo, napisane to tam je, nie je to prvykrat, co dovozca rozpisuje blaboly... Ked RX4 prisiel na trh, boli plne casopisy kresieb jeho rozvodu, ja som tam videl iba viskospojku bez diferencialu. Pripustam moznost zhruba 1 %, ze * som ja a ten difak mi usiel, ale dam ruku do ohna za to, ze tam je obycajna viska. Ked na to pride, mozem to niekde pohladat a oskenovat.
Pises ze Subaru je tvoja krvna skupina. No a prave RX4 na rozdiel od aut koncernu VW pouziva viskoznu medzinapravovu spojku, ktoru pouziva aj Subaru. Te to skutocne staly pohon vsetkych 4 kolies, kedze v kazdom momente sa nejaka cast vykonu prenasa aj na zadnu napravu (myslim ze je to okolo 12%?) a plynule sa (podla rozdielu v otacani prednej a zadnej napravy) tento pomer meni. U Haldex-u je to podobne, ale nejunguje to na principe tuhnutia oleja v spojke jeho zohrievanim (tiez mi nieje jasne ako olej zahrievanim tuhne, ale pisu to tak...), ale elektorinka zistuje rozdiel v otacani a zadny nahon pripaja a odpaja. Okrem toho ma RX4 este ASR (protipreklzovy system) na prednej naprave, takze ak sa ta smyka, este ju pribrzdi.
2Matus: RX4 ma viskospojku, nie Torsen. Neviem si dost dobre predstavit Torsen v aute s priecne ulozenym motorom (existuje take?). Ale myslienka je to dobra :-)
oba tušíme, jenom; já taky jenom tuším, že jsem někde četl, že RX4 má taky "připojovací" nápravu za zhoršených adhezních podmínek - tudíž to není trvalá čtyřkolka; a nejsem technik, abych se pouštěl do debaty, jestli je v kterém autě lepší haldex nebo něco jiného; moje krevní skupina je subaru, na to nedám dopustit; a srovnávat corsu s auty v názvu tématu - to je samozřejmě nesmysl, ale on snad tady nikdo ani nedělal; když se k tématu vrátíme - je to zase indiv.věc, co kdo upřednostní - mě je sympatické picasso - považuji za lepší mít místo (např.)komfortnějšího polstrování větší auto, ale má-li někdo opačný názor, brát mu ho nebudu - třeba to auto chce a potřebuje používat trochu jinak
budiž, corsa je uvnitř dost skladná, nejsi první, kdo to povídá, i na punto jsem slyšel docela chválu, navíc nová corsa je zase o fous větší. Máš-li to vyzkoušené, budiž. Jde o přístupnost prostoru i jeho tvar. Zafira je nejvyšší a když exkomunikuješ sedačky, výška na náklad bude určitě největší. Přesto si myslím že bajky se budou pohodlněji převážet např. v berlingu. A scenic RX4? Osobně se mi hrozně nelíbí. Jízdní vlastnosti bude mít asi podobné jako oktávka 4x4. Ani jedno není trvalá čtřkolka. Jenom ten scenic je vyšší, takže se bude víc naklánět - a má-li navíc větší světlost, bude to svým těžištěm skutečně auto spíš pro louky a polní cesty než pro rychlé jízdy okreskami.
Re: Opel TDI 2.0 (Re: Scenic je podla mna najlepsi)
Zizal, palubny pocitac nebezi pod ziadnym Windowsom :-)) Neviem kde ti to povedali, ale inteligencia bezneho palubneho pocitaca rovna sa inteligencii digitalneho tachometra na bicykli, mozno by bolo lepsie pouzivat pren radsej nazov palubne pocitadlo. Mozno ta zmiatlo to, ze na jednom parizskom autosalone vystavovali studiu Xsara Multimedia Windows, a ta mala pod pristrojovkou naozaj pocitac triedy PC, ktory ale sluzil len navigacnemu systemu a multimedialnej produkcii v aute - video, hudba, hry.
Ale ja to myslim vazne :-) Ja velkost auta meriam "na bajky" :-) Chodim s nimi vela a casto. U malych aut sa mi viac (pripadne pohodlnejsie) zmesti do Korzy a Punta ako do Fabie alebo Felicie.
U tychto malych MPV je - podla mna - daleko najviac priestoru v Zafire, do takeho Scenicu RX4 som dal jeden bajk a batozinu pre 3 ludi a clovek, co sedel vzadu, to jednoduche nemal :-) Do Picassa som nalozil gamatky a to zmenilo jazdne vlastnosti tak velmi, ze ma to na zaciatku prekvapilo...
do Corsy toho zmestím aj viac: jenom to musím předtím vyfotit - to tam pak nacpu i svatovítskou katedrálu (na obrázku...) pořád mám pocit, že když vedle sebe stojí scenic a picasso, je ten velikostní rozdíl dost velký - když jsem je poprvé viděl skutečně vedle sebe, taky mě to překvapilo; papírová čísla jsou jedna věc a druhá věc je, když to vidíš na vlastní oki
Re: Opel TDI 2.0 (Re: Scenic je podla mna najlepsi)
Já mám ten samej motor (2.0 TDI) v Astře a žere mi tak 0.2 litru oleje na 1000 km. Benzíňáky jsou na tom prej líp, rozebíralo se tady na fóru "Opel Astra ..."
Mal som moznost porovnat Zafiru so Scenicom - ako spolujazdec som mal malo niesta na nohy v Zafire, posuvne a vyberatelne sedacky v Scenicu sa nedaju porovnyt so systemom v Zafire - 2/3 : 1/3 a spolocna lavica na sedacky vzadu - nic moc - zda sa mi ze do kratsieho Scenica sa asi daju dlhe veci lepsie poukladat ako do Zafiry a to pri zachovani pohodlia cestujucich! A este pozor! Na uplne novej Zafire 2.0 TDCI (tou skratkou som si nie isty, ale malo by tam byt vsetko mozne, co sa montuje v sucasnosti do dieslov) je spotreba oleja cca 0.7 l/1000km! To moja stara Skoda 120 zrala menej po GO! A rovnake spotreby (aj benzinaky) som pocul od taxikarov v BA. Co sa tyka Picasa, okrem dizajnu, s ktorym sa neviem zmierit sa bojim Windows CE, pod ktorym bezi palubny pocitac, ktory ma iba 5 funkcii, takze asi robi bohvieco este (mozno riadi aj motor ci nebodaj ABS?) a na Windows mam svoj nazor... A scenic ma aj tak vyzsie sedenie, co povazujemza dost velku vyhodu. Mozno jedno plus v Picase - zdalo sa mi, ze je tam v predu viacej miesta do sirky ako v Scenicu, ale v Scenicu je ho aj tak dost, takze viacej asi nevyuzijem (iba ze mam manzelku blizsie pri sebe :-) ).
Vcera som si podrobne studoval materialy k Sceniku a Picassu a porovnaval som si vnutorne rozmery. Kufor Scenica ma 440 l, Picassa 550 l -> zda sa, ze je na tom Picasso omnoho lepsie. Ale vtip je v tom, ze policka nad kufrom je v Picassu skoro o 10 cm vyssie, takze vacsi objem v Picassu je dosiahnuty len a len takto ! Sirku kufra maju zhruba rovnaku, hlbku tiez (cca 80 cm) - a tu Scenic vyhrava tym, ze zadne sedacky (vsetky!) su posuvne o dalsich 17 cm ! Takze ked v Sceniku sedacky posunieme dopredu a zlozi sa policka, asi by sme naratali ze kufor Sceniku > kufor Picassa !
Aby som upresnil moje uvahy na temu Scenic versus Espace. Zda sa, ze tohto roku mi to na kupu Sceniku nevyjde a blbe je to, ze udajne tohto roku na Slovensku konci moznost odpoctu DPH pri kupe Scenika. Takze ak budem auto kupovat az na buduci rok, a Scenic uz nebude mat moznost odpoctu DPH, asi sa poobzeram po inom vane, ktory moznost odpoctu DPH mat bude. Ak by Espace bol aj na buduci rok s odpoctom DPH, bude to pre mna najma z tohto dovodu vazny kandidat !
Myslis jako delku kufru? Inside mi teda vetsi neprislo! Delka kufru je sice vetsi, ale kdyz posunu sedacky dopredu, tak se mi kufr dost zvetsi(uz jsme to tu jednou resili).
Scenic ma lepší výbavu, ale pokud jde o velikost - Picasso je o poznání větší. Za +- stejný prachy máž větší auto - ale míň komfortní, ale třeba nepotřebuješ čalounění, které se při převážení náladů trhne, umaže atd. - a stačí ti plast, který prostě otřeš...??
Bezpecnost je skoro stejna, navic ma Scenic lepsi vybavu! Pohodli je tez skoro stejny, protoze MPV jsou uvnitr stejne velky a vetsinou se zvetsuje jen objem kufru a predek! Videl jsem Scenica, kde mohli jet 3 lidi a vesla se tam i 3 kola! Lyze se tam taky v pohode vejdou, pokud vezes jen 4 lidi! Ale pokud teda pocitas s velkou rodinou tak Espace je temer dokonalej, ale brzo bude novej!
Espace je vacsi => uvezie viac velkych predmetov (bicykle vo vnutri, lyze...) a mal by byt o triedu pohodlnejsi nez Scenic (na dlhe cesty). Dalej bezpecnost - je to vacsie, tazsie atd.
Ide dalej o perspektivu do buducnosti - deti za chvilu vyrastu a ja nekupujem auto na 3 roky, ale na 6-7 rokov, mozno i viac
Stream od Hondy má prospektově zavazadlový prostor prakticky stejně malý (158 lt), cenově je však nejlevnější Stream ještě o cca 100-125tis.Kč dražší, ale zas s větším motorem.
Zacinaju ma chytat naladicky, ci radsej este trosku neposporit korunky a namiesto Scenica nekupit Espace alebo od konkurencie Evasion ci 806. Len ma tak trapi, dokedy na Slovensku vydrzi moznost odpoctu DPH na tieto typy aut. U renaultu mi nedavno hovorili, ze na Scenic konci odpocet DPH 12/01
to ze nevidis na predok vozu je myslim momentalne domenou viacerych aut. ale ten chybajuci otackomer by aj mna stval, hoci na terajsom auto ho nemam, ale citim, ze mi chyba
Vcelku suhlasim, ze pri rozhodovani ktore z tychto aut zobrat hra velku ulohu subjektivne posudzovanie designu. Mne sa na Picasse nepaci jeho vyzor, ked sa pozriete nan spredu rovno, pripadne mierne zboku, na vzdialenost cca 100 m - vyzera prilis uzke a vysoko polozene predne svetla - posobi to na mna neprirodzene. Zasa pohlad zozadu, mierne zboku navodzuje dojem velmi mohutneho auta. Co mi ale naozaj vadi je absencia otackomera (zvlastne ze pritom je standardom pal.pocitac) a to, ze sofer nevidi dobre na predok vozu.
Omlouvám se, jestli opakuji názor, který již byl prezentován, nečetl jsem příspěvky od začátku.
Tento problém jsme řešili před čtyřmi měsíci a vyřešili - pro nás nejlépe, máme Picasso. (ne Piccaso)
Zafira je naprosto jasně daleko větší (opomenu-li, že má o dvě sedadla více). A taky tedy o něco dražší. Má ji kamarád, je spokojený. I moje zkušební jízda mne uspokojila.
Pro nás ovšem velikost nebyla tak důležitá, dali jsme přednost designu a v konkurenci zvítězil(o) Picasso před Scenikem, cenové rozdíly při srovnatelné výbavě jsou nepodstatné. Máme již najeto 15 000 km a správnost našeho výběru dosud nic nezpochybnilo.
Kdybych měl hodně dětí nebo vozil hodně krámů, pak (v této cenové kategorii) beru Zafiru.
Ako tak citam (pallas ako expert na Citroeny o tom asi nieco uz vie), zrejme sa nieco deje s Picassom. Viete niekto nieco blizsie - teda bude nejaky update ? Naozaj bude nova 1.6 ? A co HDI 80 kW ? Na www.citroen.sk o tom nie je ani slovo, prave pozeram na www.citroen.de tiez nic,
zvyseny spotreby bych se vubec nebal, muzes to kdykoli vypnout! Nemusi jit ani automaticka klima, muzes si nastavit teplotu 20stupnu a tu teplotu ti to bude dovnitr poustet, ne vic(za predpokladu, ze venku neni vic nez 20!)! Musel by jsi to proste videt, aby jsi to pochopil, ze to neudrzuje teplotu jen pri zaply klime!
to pallas, to nevim, ta puvodni 1,6 to nebyl 16V! Kdyz jsem cetl srovnavaci test, tak srovnavali 1,6 16V(Scenic) s 1,8 16V (Picasso i Zafira). Scenic se jim plne vyrovnal a ve zrychleni na 50km/h(asi nejcasteji potrebujes) az o 1s prekonal!
Zatím se mi zdá cena ještě moc vysoká, je zatím ale stále ještě "novinkou", byla také Autem 2000, což také drží její cenu vysoko. Brzy se bude vyrábět už ty magické 2 roky, takže jednak vychytají mouchy a taky cena poklesne (jako u Astry).
U 7-mi sedadel není prakticky žádný zavazadlový prostor a cca 150lt na dovolenou nestačí. Buď střešní box - nebo se poohlédnout po větším autě. Scenic ani Picaso 7-místný zatím ještě namají.
jm9999> zle uvazujes. v lete budes mat ajtak stale zapnuty kompresor, lebo inak ti bude raz teplo raz zima, a v zime si to mozes vypnut rucne aj na automatike. mracek ti robre radi. zvysenie spotreby je ajtak max o jeden liter, to nemas sancu pocitit, a okrem toho mat stale zapnuty kompresor aj v zime prinasa vyhody
Moc sa mi automaticka klima kupovat nechce. A to preto, lebo sa bojim, ze mi zvysi spotrebu. Radsej to necham sam na seba, kedy si chladenie zapnem a kedy nie. A co sa tyka kurenia, dufam ze Scenic sa vykuri aj bez automatiky.
Mam to prestudovane z cennikov. Za zhruba rovnaky peniaz dostanem Scenic 1.6 Expr. a Picasso 2.0 HDI, to je fakt. Scenic ma vsak naviac: ASR, +4 airbagy, vsetky zadne sedacky posuvne a lepsie premakane drobnosti v interieri, mech.klimu, radio. Picasso ma klimu, bocne airbagy, radio za doplatok (ak este je ta letna akcia, tak klima+radio vysli necelych 40 tis. bez DPH), bocne airbagy 10 tis. Motor HDI sa mi velmi pozdava, bavi ma totiz jazdit setrilkovsky. Avsak najazdim dost malo, cca 15.000 km/rok, takze v sumare moc neusetrim, naviac rozdiel v poplatkoch medzi 1.6 a 2.0 je presne 2280 Sk rocne pri uzitovom aute (zakonna poistka+cestna dan). A este renaulti maju servisny interval 30tiskm !
Myslim ze je jednoduche vysvetlenie, preco to je tak. Este stale je na Slovensku rozhodujuca cena, a v tomto pripade hra hlavnu ulohu odpocet DPH. Ten je u Picassa uz riadne dlho, co to sledujem, tak minimalne od februara 2001, kdezto Scenic sa bez DPH zacal predavat od juna 2001 !
(inak pozor, moznost odpoctu DPH u Scenicu podla predajcu konci 23.12.2001 !)
to pallas, ta 1,6 je vic nez srovnatelna s 1,8 u Opela nebo u Picassa! Myslim si, ze udrzi krok i s nekterymi 2,0(napr Octavie). Picasso je levnejsi, pekny, ale Scenic ma lepsi vybavu a je luxusni(ve verzi Privilege). Zafira se mi moc nelibi, hlavne ze vnitr je takova stroha!
Myslim ze 1,6 je naozaj minimum motorizacie pre auto velkosti Picasso/Scenic. Za tie peniaze mas 90 konove HDI 2.0 v Picasse, a este aj s klimou, ABS, 2 airbagmi, centralom, el.oknami, pal.pocitacom atd. A spotrebu tesne nad 5l nafty na 100 km pri rychlosti 130 km/h na dialnici.
Zijem, zijem, len som trosku menej mobilny a nedostanem sa tak casto k netu. Trosku som sa dolamal na motokrose, ale uz sa to lepsi (snad). A s tym vinom nevadi, ved sa nepokazi, ale dozrieva :-)) Pride cas :-))
Naprosto souhlasím. Srovnávat poruchovost pětileté nákupní tašky od Toyoty s 20.000 na kontě a pětiletého Mercedesa Ska (dejme tomu 300.000) je trochu silný kafe. Ty inzeráty to je jen cheating od Toyoty...
Nechce sa mi to stale opakovat, ale ohanat sa nejakou spolahlivostou napriklad Toyoty Corolly versus europana .... ano, asi ma nejaky VW Passat po 7 rokoch vacsiu poruchovost, nez rovnako stara Corolla, ale preco? Tu Corollu si kupuju nemecki penzisti, a je normalne najst v bazare najst 7 rocnu s 50 - 70.000 km. Najdi v Nemecku Passata po 7 rokoch, ktory ma najazdenych menej nez 200.000 km...
Zkus se podivat na statistiku poruchovosti. Mazdy jsou jedny z nejspolehlivejsich aut. To by ti mohlo k prekonani odporu proti japoncum (konkretne proti Mazde)stacit.
jake jsou zkusenosti s provozem Premacy s 2.0 TD pri rychlostech 160 - 170 km/h. Chci toto auto pouzivat na delsi cesty v zahranici (Nemecko - dalnice) a s udavanym vykonem 66 kW se mi zda, ze to bude tak na hranici.
Ta Mazda se mi docela libi, ale nejdrive budu muset prekonat predsudek (nebo co to je) k japonskym autum. Zajimave, ze u motorek to je naopak, ted napr. jezdim Yamahu a vystridal jsem uz vsechny znacky made in japan. Treba cesem zkusim i to japan auto. Co bych u sceniku zlepsil, po tech 300km, co jsem s nim ujel, tak by to chtelo vetsi bederni operku - pro delsi jizde se asi budou dost prohybat zada, uvidim. A urcite bych tam dal loketni operku. To je asi zvyk ze Safrana. Prej to maji casem delat.
Tak jo, sdelim sve dojmy a zkusenosti s temito auty. Nejdriv k Renaultu, nemel jsem moznost se v nem svezt, ale moc se mi libi desing a cena je primerena dobre vybave. Citroen - myslim ze je sity horkou jehlou a bude ho treba dotahnout k dokonalosti, jedine ten vnitrni prostor je dost dobry. Fiat Multipla - vetsi * jsem jeste nevidel, tak hnusne auto jeste nikdo nedelal. Opel Zafira, tak v tom jsem se svezl. Byla to stokoňová 1,6 16V. Libi se mi zvenku i zevnitr, ikdyz je trosku konzervativni. Supr je, že je pro sedm lidi. Jen ten motor se mi zdal slaby, tedy v nizsim pasmu otacek. Skoda jen, ze je o tech 100litru drazsi nez konkurence. No a nakonec Mazda Premacy. Od vanoc s ni jezdim, mame ji jako firemni vuz. Musim pochvalit jizdni vlastnosti, sedi jak pribita (pneu 195/55 R15), jen bocni vitr je v ni citit vice nez v beznem "nizkem" aute, ale to je asi problem vsech zde jmenovanych. Ma velmi elegantni interier, ale malo odkladacich schranek. V zakladni vybave je snad vsechno (4airbagy, klima, vse v elektrice, ABS, TCS-protiprokluz, atd). Variabilnost vnitrniho prostoru je dobra, hlavne se necha velmi jednoduse sachovat se zadnimi sedackami. Motor mame 1.8 16V, 74kW. Tahne vcelku dobre odspodu a nad 4000ot/min je opravdu dost svizny a ma pekny zvuk. I kdyz tohle pomerne dost tezke auto by sneslo urcite silnejsi motor. Spotrebu jsme zatim nemerili, mame najeto sotva deset tisic. Cena s priplatky na zlatou metalizu, radio (ne to bylo zadarmo od prodejce), a vlastne klima (dneska ji davaj zadarmo), a mozna s nejakymi drobnostmi cinila 628 000kc.
Dival jsem se na ceny toho Medaku co jsi psal, tak novy stoji 1350000,-Kč. Dva roky stary stoji do 600000,-Kc? U toho Medaka by mi ale dost chybela variabilita prostoru Scenica. Dost casto vozim ruzne velke predmety a na to by bylo Mercedesa skoda. Jinak se mi ale zrovna tento typ moc libi. Uz je ale rozhodnuto a tim bych mohl uzavrit toto tema - pristi tyden si jdu pro noveho Scenika RXT 1,6, stříbrná metal - 584900Kč. Zdarma aut. klima, radio a havar. poj. zdarma na 3 roky. S touto nabídkou jsem byl spokojen tak jsme si placli. Dekuji vsem za prispevky a pomoc pri vyberu.
je fakt, že pokud chceš s autem skutečně jezdit! i v zimě a nebydlíš zrovna u Kolína, ale máš na cestě "kopečky", tak když koupíš Forestera, nevybereš líp
Dělám v hotelu a znam plno taxikářů s "Mercedesama" který na svý auto za tu dobu co ho maj nešáhli a to machrujou s 600 000-1 000 000 km najeto.Takže věřte nevěřte Mercedes auto "vymyslel" tak a je pořád jedinej kdo auta vyrábí ostatní špatně kopírujou.
Pokud si vybíráš pouze mezi Scénicem a Piccasem, tak rozhodně Renault, neboť bude (a) kvalitnější, (b) bezpečnější, (c) budí mírně méně pozornosti (nebudeš jej mít za týden poškrábaný), (d) má mírně lepší benzínové motory. Stejně, proč nechceš přymášlet o takové 2 roky jeté E220 turbo-diesel od prodejce MB ve stejné cenové relaci?? Získáš lepší a větší auto za stejnou cenu, které ti vydrží 3x déle než i ten Scénic. Zajímá mě důvod, proč by ses pro toto nerozhod, zajeď si do Stodůlek a na místě si vybereš z 50 Mercedesů přesně podle tvého přání...
Nevim v cem ma Picasso variabilnejsi interier nez treba Scenic. Scenic ma oproti Picassu posuvne vsechny zadni sedadla, ma vice odkladacich prostoru, Picasso ma zase vsechny zadni sedadla stejne siroke, Scenic prostredni uzsi. V te variabilite to vydim nerozhodne. Jizdni vlastnosti jsem nemohl tou kratkou projizdkou v obou autech posoudit, tak nevim. Ale myslim ze neni problem dat za par tisic do Scenika tuzsi pruziny. Zavodit v tom ale nebudu, takze myslim ze by mohl byt i ve Sceniku podvozek dostatecny. Co nejvic hodnotim u auta, je komfort, vybava, zpracovani, spotreba, cena. Kdyz jsem si to taknejak spocital, tak Scenik vychazi srovnatelne nebo lepe nez Picasso. Navic mam kamose, ktery tela mechanika u Citroenu, a rikal, ze prichazeji na spoustu vad, ktere musi Citoen jeste na Picassu domakat, aby to bylo super auto. Tak jako je to s kazdym novym modelem auta. Scenic je zase za ty 4 roky vymakany. Mozna se ale v necem pletu?
Citroen neměl NIKDY dobré crash-testy, předpokládám, že ani Piccaso na tom nebude nejlíp, další argument pro Scénica.
Jinak nový Subaru Forester (2.0), nebo ojetý MB E 4matic je lepší, má rapidně lepší jízdní vlastnosti, je to čtyřkolka (i v dieselu u MB), je prostornější, a avydrží víc. Doporučuji Subaru nebo MB od autorizovaného prodejce (ne z bazaru) -- je zde záruka servisu a toho, že auto je od jediného majitele.
to Volvista: máš na 100% pravdu, ale vykládej jim to! prej do japonce ne; a přitom docela s rozmyslem posuzuje i tu multispláclou kreaturu... (sorry, nechci se dotknout něčího estetického jemnocitu, je to jenom vlastní názor na vizáž toho, co lze vydávat za auto) ale když se omezíme na titul tématu: Zafira je předražená, Scénic slušný, Picasso nejhezčí (zvenku), za ty stejný peníze může být Picasso i Scenic ve stejné výbavě, ale: vnitřek Scenica je od pohledu komfortnější a Picasso je o poznání větší - to je pak otázka skutečných potřeb a osobních priorit; zatím nebyla diskuse o motorech - PSA má na podzim montovat nový diesel, rozhodně by to stálo za zahrnutí do úvah, protože - když v tomto výběru diesel, tak snad raději od PSA. A "kaplička"? - z největší části jde o zvyk a z hlediska bezpečnosti je určitě lepší očima přeostřovat z nekonečna na 1 metr než na 40-60 cm; námitka nečitelnosti za ostrého slunce (zejm. je-li v zádech) je přitom legitimní, ale u Picassa je to (podle mého zběžného pohledu) vyřešeno o chlup líp než u jiných aut s kapličkou.
Scénic je z nich nejlepší, nicméně i tak má hrozné jízdní vlastnosti -- je to dost nestabilní na silnici, citlivý na vítr, atd.. Lepší je koupit si (třeba) atmosférickýho Forestera (Subaru) -- víc místa, asi tak 1000x lepší podvozek, atd.
Jak uz jsem psal, cena za Scenik 4x4x je pro neadekvatni a do japonce se mi nechce jit. Dival jsem se uz i na Multiplu, ale pro me je to dost nezvykle auto a asi bych si na jeji vzhled nezvykl. Takze zustavam u svych tri favoritu. Ktereho ale vybrat? Zatim tu neni nikdo z osobnima zkusenostma.
Tak jsem se podival na ty ceny a je to hruza. 780000 zakladni cena a to bych si urcite do toho jeste objednal par veci takze byto nakonec vyslo asi o 150000 vice. To mi za to nestoji. Zustavam tedy u klasickeho Scenica.
Trochu jste me predbehli se svymi prispevky. Chtel jsem se poradit z nekym, kdo ma s temito auty zkusenosti, co by mi doporucili, popr. jake slabiny ma tenktery autak.
Ja dnes jezdil v Piccasu a prvni dojem je ze neni spatny, ale nijak me nadchnul. Ten obrovsky plast pres celou palubovku mi pripadal dost levne, interier strohy,pri brzdeni se trasl volan(auto melo 7000,-)a v mistech pod kapotou nebo treba 5 dvermi byla metaliza bez laku. Proste se to nelesklo a na omak to bylo drsne. Ze by setrili?
V utery se jdu projet Scenikem, tak uvidim jake to bude. Zatim jsem ho prolezl v autosalonu horemdolem a pripada mi solidneji udelany.
Tyto dve auta vyjdou pri srovnatelne vybave na skoro stejnou cenu. Oba prodejci se predhaneli ve vyhodach a zajimavych slevach.
Jeste se chci podivat na Zafiru, i kdyz ta je cenove za podobnou vybavu asi o 80-100t. drazsi. To uz je dost.
Multipla? Ty ji mas, kdyz ji tak chvalis? Tak o ni napis vice. Mozna bych si mel i ji jeste prohlednout.
Vitej Baccaro i tady. Jdu se mrknout na ty ceny Sceniku 4x4, jestli ma cenu o tom vubec uvazovat. Kdyby to melo zajimavou cenu, tak .....:o)