Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "kevinmark"
8. 5. 2001 09:18
Fiesta
Kola foukám kompresorem s Orliku.Podivejte se

na nove stranky: www.mujweb.cz/www/blackford
neregistrovaný "jirka_"
26. 4. 2001 08:30
http://pneu.web3.cz
! PNEU-KATALOG ! AKTUALIZACE !

nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.

web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
neregistrovaný "Martyx"
20. 4. 2001 17:11
Bez nadpisu
Většinou pumpičkou, občas kompresorem ...
neregistrovaný "luf"
18. 4. 2001 10:52
Re: Obyčejný vzduch
Prijimam tvoje ospravedlneneie :-)
neregistrovaný "Vinnc"
18. 4. 2001 08:51
Re: Obyčejný vzduch
Velmi se Lufovi omlouvám, to s tou charitou bude samozřejmě tvrdit PNEU.
neregistrovaný "Vinnc"
18. 4. 2001 08:41
Re: Obyčejný vzduch
Ano je. Mám doplňující otázku: Je normální platit za huštění speciální směsí? Jednu odpověď už znám. Luf řekne že není, protože to dělají u nioch v charitě zdarma.....................
neregistrovaný "Vinnc"
18. 4. 2001 08:37
Re: Čím foukám?
To Pneu-> No tak se pochlub, kolik si v té charitě účtujjou za přehození gum předek/zadek. Jistě to bude tak 20 Kč, při té velké orientaci na zákazníka. Druhá věc je, že ty tu charitu musíš mít při cestě, jinak bys musel počítat, že tu cestu do charity taky někdo platí. Nechodíš tam i na jídlo, že ne? A třetí věc pak je, proč platíš za přehoz předek/zadek? Ty si neumíš přendat celá kola sám, nebo se bojíš umazat? Přehazovat předek/zadek z ráfku na ráfek je ještě lepší, než sem čekal......................
neregistrovaný "mfilip"
12. 4. 2001 11:37
Re: Obyčejný vzduch
je.
neregistrovaný "jhferrari"
12. 4. 2001 11:00
Obyčejný vzduch
Je v současné době ještě normální foukat pneu obyčejným vzduchem??????
neregistrovaný "pneu"
9. 4. 2001 17:13
Re: Čím foukám?
Za dohuštění PNEUMIXEM jsem nikdy nic neplatil. Za přehození gum zezadu/dopředu ano. Mohu si myslet, že v poplatku za "přehoz" bylo skryto i dohuštění, ale na účtu o tom nic nebylo. Ten Pneuservis se jmenuje PNEU ŠAFRÁNEK a je v Praze Libni na ul. Českomoravská.
neregistrovaný "Vinnc"
9. 4. 2001 15:45
Re: Čím foukám?
Milý Pneu, rád slyším, že nic neplatíš. To tedy musí být orientace na zákazníka! Jen mi to nějak nejde dohromady s pneuservisem, není to spíš nějaká charita? Nebo že by ses tak trochu spletl, že ty si něco zaplatil...... Jestli ne, sem s tou adresou, uděláme té charitě radost (když už ne obrat). Proč je na světě tolik zákazníků, co věří, že nic neplatí.
neregistrovaný "pneu"
9. 4. 2001 08:27
Re: Čím foukám?
Milý Vinnco, já foukám jednou za 3 měsíce PNEUMIX, když si nechám přehazovat kola zezadu dopředu (ca 5000 km). Neplatím za dohušťování nic, protože jezdím do "zákaznicky orientovaného" pneuservisu.
neregistrovaný "pneu"
9. 4. 2001 08:16
Jak je to s plyny pro huštění pneumatik.
Na trhu se prodává PNEUMIX (98% dusíku s 2% argonu) v pneuservisech, mají to už i některé pumpy. Není až tak důležité kolik tam je procent dusíku, ale zásadní je, že tam není žádný kyslík (to je hlavní škůdce pneumatik). "Vtipné" poznámky o použití helia (vynikající prolínavost, cena by byla 20x vyšší)nebo o freonu (cena 10x vyšší)bych doplnil o další alternativu - argon. Ten by byl ještě lepší než PNEUMIX, ale kdo by to platil. Argon, jak známo, je netečný plyn.

Ještě k cenám huštění: Lahev PNEUMIXU s DPH lze koupit za 582 Kč. Z jedné lahve se nahustí až 70 pneu 195/65-R15 (Octavia) - čisté náklady jsou tedy pro tento rozměr gumy pod 9 Kč. Že vám to v pneuservisu "prodají" za 25 Kč na 1 kolo není vina "Technoplynu".
neregistrovaný "ladao"
6. 4. 2001 11:19
Re: Zpět k tématu.
Tak jsm trochu zjišťoval složení "závodního plinu" Secur PneuS. Tak by to mělo být 90% Dusík a 10% nějakých vzácných plynů, které zabraňují oxidaci gumy a disků. Ale hlavně: žádný kyslík, žádná voda, žádné olejové páry, které vedou k oxidaci a nevzniká výbušná směs při přehřátí pneumatiky. A jak psal 555 guma je měkčí a tím pádem se lépe deformuje a je odolnější proti proražení.
neregistrovaný "Vinnc"
2. 4. 2001 09:52
Re: Čím foukám?
No konečně trochu dobrejch příspěvků, ta montážní pěna je geniální, asi to taky zkusim. Tahle rubrika je fakt peprná, chtělo to odlehčit. Snad se někdo chytne za nos.
neregistrovaný "Hufnágl1"
31. 3. 2001 18:01
Re: Čím foukám?
Kdybych o tom teď nepsal. Ne přelep, ale překlep...
neregistrovaný "Hufnágl1"
31. 3. 2001 17:59
Re: Čím foukám?
Fucida> Tak to jsem se zase zasmál! Foukat kola tmou, to je nápad! Jeden přelep a kolik udělá radosti. Jen tak dál.
neregistrovaný "Alfa33"
31. 3. 2001 14:54
Re: Čím foukám?
mám je nafoukaný montážní pěnou,vůbec se v zatáčkách nedeformujou,o to víc je můžu řezat.
neregistrovaný "davidz"
30. 3. 2001 19:31
Re: Čím foukám?
Mám je prázdný a mám nejlehčí auto. Trochu to plave, ale člověk si zvykne.
neregistrovaný "Vinnc"
30. 3. 2001 15:36
Re: Čím foukám?
Proč nefoukat heliem? Měl bych lehčí auto......
neregistrovaný "Vinnc"
30. 3. 2001 15:34
Re: Čím foukám?
To mfilip-> To mi lepší nepřipadá, má někdo jinej tip? Vlastně teď mi napadlo, proč vlastně foukat 1x za půl roku, proč nefoukat 1x za rok, nebo za dva, nebo za tři, nebo za deset?
neregistrovaný "555"
29. 3. 2001 07:39
Re: Čím foukám?
Sorry, ponahlal som sa. Tam sa to oplati. Aspon tak mi to vysvetloval chlapik v servise. Cim viac vzduchu ide do pneu, tym vacsi je rozdiel pri pouziti dusika.
neregistrovaný "Fucida"
28. 3. 2001 17:18
Re: Čím foukám?
>555: trochu jsem to nepochopil (nebo je tam preklep) - nakladaky a terenaky foukaj kola tmou?
neregistrovaný "mfilip"
28. 3. 2001 14:47
Re: Čím foukám?
znam. 1 x za 6 mesicu.
neregistrovaný "555"
28. 3. 2001 14:29
Re: Čím foukám?
Zmana tlaku je prakticky rovnaka, ako pri vzduchom fukanych pneu. Teplota vo vnutri penu sa ale v max. hodnotach znizuje. Opotrebenie je naozaj mensie, nez pri vzuchu, moze to suvisiet s faktormi, o ktorych si pisal a aj to, ze guma pruzi maksie a nedostava take razy. Navyse pri dusiku nemoze vzniknut dosledkom vysokeho tlaku a teploty lokalne vybusna zmes, ktora roztrhne gumu. Je to ale pre fajnsmekrov a pipadne pre ludi na terenakocha nakladakoch. Tma je to evidentne citelne. Ak sa pytas, ako som to mohol merat, pozri si www.smartire.com Howgh :)
neregistrovaný "Vinnc"
28. 3. 2001 14:10
Čím foukám?
Zadarmo vzduchem u benzinky, pěkně pravidelně 1 x za 3 týdny. Zná snad někdo lepší způsob?
neregistrovaný "ladao"
28. 3. 2001 12:55
Re: Zpět k tématu.
damile no neber to za ty prachy. Navíc by ti měli každé dohuštění udělat zdarma, protože tam máš tu "červenou čepičku" a při defektu taky. A to navíc se dává proto, že se zjistilo, že po týdnu až po dvou se z gumy jaksi ty 0,2-0,3 nějak ztratí, tak aby jsi tam nemusel znovu dohustit. A nevím jak se ti ten tvůj Argon může dusit ?? Mě se dusík nedusí. Jedině by to bylo tím, že Argon ani Dusík nehoří. Zkus nalít do nádrže Vodík. Ten prý dobře hoří.
neregistrovaný "damil"
28. 3. 2001 12:40
Re: Zpět k tématu.
Teď vážně: pneu mi nahustili Pneu Secur-em. Udajně argon s ??? a o 0,2 více než je předepsaný tlak. Jo a chtěli 80,- Kč za nahuštění všech čtyř.
neregistrovaný "damil"
28. 3. 2001 12:09
Re: Zpět k tématu.
aha takže dusík apropo a já proč se to tak dusí.
neregistrovaný "ladao"
28. 3. 2001 11:30
Zpět k tématu.
Tzv závodní plin - čili Secur obsahuje více dusíku než obyčejný vzduch, různé další plyny pro zamezení vlivu na oxidaci pneu ze vnitř a neobsahuje hlavně vodu, kterou dostanete běžně do gumy kompresorem. Čili mé doporučení.Tedy pokud moho doporučit. Použití pro ty kteří mají drahé gumy a nenajedou tolik Km. ročně aby je za tři čtyři roky vyměnil a dále pro ty co mají žihadla s nízkýma gumamma ( profil mnižší neš 60% které jsou dost náchylné na změnu jízdních vlastností a opotřebení při změně tlaku vlivem různých teplot. Ten plin( pro méně chápající plyn Secur ) vlivem velkého obsahu dusíku a žádné vody udržuje v gumě téměř konstantní tlak.Howg.Laďa
neregistrovaný "ladao"
28. 3. 2001 11:09
Re: Re:
malime já foukám světla přes zimu závodním xenonem na denní svícení na 50% abych ušetřil benál a žárovky a když jedu večer, tak je dofouknu normálně na 100%. A přes léto pořád normál na 100%. Nevím co je v tom za vědu ?? :-)) Jestli chceš použít jiný poměr, tak si ho vypočítej, ale vzorec ti neporadím jelikož jsem ho zapoměl.
neregistrovaný "JirkaT"
28. 3. 2001 10:43
Re: Re:
No malem jsem spad ze zidle,1:0 pro tebe!.
neregistrovaný "malim"
28. 3. 2001 10:30
Re: Re:
na kolik foukáš ty světla ??
neregistrovaný "JirkaT"
28. 3. 2001 10:22
Bez nadpisu
Jo a mimochodem ja foukam xenonem aby to lip svitilo,tak nejak domodra.
neregistrovaný "JirkaT"
28. 3. 2001 10:17
Bez nadpisu
Panove vsechno spatne,takovej Octavijan ma zavodni plin prece ne?.
neregistrovaný "ladao"
27. 3. 2001 12:02
Re: Přesnou směsí
Spolujezdkyně může, ale musíš mít s sebou ochranu, např, hasící přístroj.
neregistrovaný "Kupca"
27. 3. 2001 09:52
Re: Přesnou směsí
Ale spolujezdkyně může!!!
neregistrovaný "mfilip"
27. 3. 2001 08:03
Re: Přesnou směsí
a v aute nesmis kourit ...
neregistrovaný "Alesi1"
26. 3. 2001 20:29
Re: Přesnou směsí
Ja to hustim vodikem.
neregistrovaný "HonzaX1"
22. 11. 2000 10:31
Re: Přesnou směsí
Ta presna smes je super, prosim te, posli mi na ni recept, protoze slozeni VZDUCHU je vsude jiny a u nas v horach furt nemuzu sehnat dost dusiku (ze bych nekoho pridusil...-o?)
neregistrovaný "HonzaX1"
22. 11. 2000 10:27
Re: Bez nadpisu
Vepredu 1,9, vzadu 2,1 - osvedcene, vyzkousene, gumy se sjizdeji stejnomerne. Vetsinou jezdim s 1/2 vytizeni auta.
neregistrovaný "Fucida"
21. 11. 2000 16:54
Re: Jo
Taky to de bublifukem. Kdyz se bublina promitne na nejakou stenu, tak je z toho kolo. Jinak ale pumpou (ne vodni) a nebo kompresorem. S tema psama je to ale relativni, napriklad vlcak mi ventilkem neproleze.
neregistrovaný "Danula"
10. 11. 2000 09:01
Jo
No mám na to takovej speciální.... no raději vám pro lepší pochopení prozradím rovnou vzorec - "hškprtn"
neregistrovaný "pohoda"
9. 11. 2000 15:00
Re: Tlaky
jo, psi se tam vejdou, to je vyzkoušený, ale záleží na velikosti, nejhůř prochází ventilkem francouzský buldoček (je příliš kulatý) a nejlíp čínský palácový (tam je úplně jedno, kterým koncem začneš, ale zase jich potřebuješ víc); naopak se neosvědčilo je rasově míchat - ty větší pak sežerou ty menší a děsně klesá tlak - prostě nějaký psi chyběj
Avatar - petous
9. 11. 2000 14:07
Re: Tlaky
dej tam víc o 5 desetin, to ti vydrží ještě "děle". Slyšeli jste, že v USA cpou do pneumatik psi ? Třeba do hondich pneumatik jich nastrkaj i třicet.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
9. 11. 2000 13:09
Tlaky
Někde jsem četl, že po ujetí 10 km a více, už se má hustit o 3 desetiny nad předepsaný tlak. Dávám tam vždycky nepatrně víc, aby to děle vydrželo.
neregistrovaný "pohoda"
9. 11. 2000 07:59
Re: Já hustím hustilkou
a já kompresorem, přece jenom ty plíce už mi tolik neslouží...
neregistrovaný "zadek5241"
9. 11. 2000 06:49
Re: Bez nadpisu
Do Š120 jsem vždy dával 1,6 na předek a 1,9-2 na zadek. Nadhušťování taky nedoporučuju, pak to moc drncá a hůř sedí.
neregistrovaný "RMS"
9. 11. 2000 06:29
Re: Bez nadpisu
Jestli se nepletu, tak 1,8 vpředu a 2,2 vzadu.
neregistrovaný "AUTOKOMPLEXCZ"
8. 11. 2000 22:47
nejlepší jsou MARS M20 LIGHTS
Já bych doporučil plnit pneu kouřem z výše zmíněných cigaret. Samý dusík a uhlovodíky a hlavně dehet, který zaručí možnost dojezdu i po píchnutí. No a v poslední řadě ta sranda až to v pneuservisu budou vypouštět.
Avatar - petous
8. 11. 2000 21:43
Já hustím hustilkou
ale dávám si bacha, aby nebylo vlhké počasí, protože potom má vzduch korozivní vlastnosti. A vůbec voda v pneu je prevít, vždyť při odpařování změní 1000x objem, co to asi udělá s předepsaným tlakem ? Nejlepší je hustit na rumunský dálnici. Tam je vysoký obsah olova ve vzduchu, který zlepšuje mazání ventilku a jeho velké molekuly prakticky znemožňují únik vzduchu z pneumatik. Bohužel má olovo negativní vliv na velikost neodpružených hmot, ale pozitivní vlastnosti výrazně převažují nad negativními.
neregistrovaný "Cliff"
8. 11. 2000 12:58
Bez nadpisu
no, taky se mi nedávno zdálo, že mi škodovka nějak plave a když jsem to změřil, bylo vzadu 1,2.

mimochodem, na kolik se hustí škoda 120 ?

já už jsem to za ty roky co mám ještě jiný auto úplně zapomněl.

a stejné to asi nebude, když má motor vzadu
neregistrovaný "davidz"
8. 11. 2000 12:24
Re: Re:
Tak mě napadá, že bych moh' někdy zkontrolovat gumy. Je mi úplně fuk, čím to nafouknu, každopádně pokles o cca 0.3 atm je už hodně znát na jízdních vlastnostech, hlavně v zatáčkách.
neregistrovaný "mfilip"
8. 11. 2000 12:13
Re: Re:
Ten plyn tam bude asi kvuli stalosti tlaku, tzn. tlak se asi nebude moc menit v zavislosti na teplote. Jestli 3 kila stoji za min starosti s kontrolami tlaku, tot otazka.
neregistrovaný "Cliff"
8. 11. 2000 10:46
Bez nadpisu
já jsem chtěl jen zjistit, jestli jsem nevyhodil 3 kila zbytečně, když jsem byl přezouvat gumy a v servisu do mě hustili (teda spíš do pneumatik), že mají nějakej plyn, že je to o 1000% lepší atd. atd. Taky říkali, že dohušťování bude zadara, tak jsem zvědavej. Je to opravdu lepší než vzduch, nebo je to zase reklamní trik, jak z lidí tahat prachy ?
neregistrovaný "mfilip"
8. 11. 2000 09:46
Re: Jedině závodním plynem...
aby ale auto neodletlo jak balon ...
neregistrovaný "pohoda"
8. 11. 2000 09:24
Re: Jedině závodním plynem...
mohlo by být užitečné vyzkoušet - i v zájmu odlehčení setrvačných hmot - foukat héliem - až to někdo vyzkoušíte (máte známé u kolotoč-balónků), dejte vědět
neregistrovaný "davidz"
8. 11. 2000 03:25
Jedině závodním plynem...
...jedině tak předjedete s Octavií 55kW každého bavoráka.
neregistrovaný "brmmm"
8. 11. 2000 01:10
Normálně
Chce to napustit umyvadlo počkat až se hladinka pěkně ustálí, potom se nahnout nad umyvadlo a lehce fouknout. Na hladině se tak dají nafouknout kola různých průměrů bez jakýchkoliv přípravků a pokud neuklouznete i bez namáčení. :-)
neregistrovaný "TomaszPlzne"
7. 11. 2000 14:47
Přesnou směsí
Ve speciální směsi, kterou foukám kola od auta je myslím 78% dusíku, 21% kyslíku, 0,3% CO2, ... a dokonce některé vzácné plyny a pevné částice ! Jak vidíte, opravdu pečlivě a vědecky namíchávám směs pro optimální použití pneumatik.
neregistrovaný "ladao"
7. 11. 2000 14:41
No přeci kompresorem
Svoje auto Secur plynem a služební obyč vzduchem.