nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.
web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
Ano je. Mám doplňující otázku: Je normální platit za huštění speciální směsí? Jednu odpověď už znám. Luf řekne že není, protože to dělají u nioch v charitě zdarma.....................
To Pneu-> No tak se pochlub, kolik si v té charitě účtujjou za přehození gum předek/zadek. Jistě to bude tak 20 Kč, při té velké orientaci na zákazníka. Druhá věc je, že ty tu charitu musíš mít při cestě, jinak bys musel počítat, že tu cestu do charity taky někdo platí. Nechodíš tam i na jídlo, že ne? A třetí věc pak je, proč platíš za přehoz předek/zadek? Ty si neumíš přendat celá kola sám, nebo se bojíš umazat? Přehazovat předek/zadek z ráfku na ráfek je ještě lepší, než sem čekal......................
Za dohuštění PNEUMIXEM jsem nikdy nic neplatil. Za přehození gum zezadu/dopředu ano. Mohu si myslet, že v poplatku za "přehoz" bylo skryto i dohuštění, ale na účtu o tom nic nebylo. Ten Pneuservis se jmenuje PNEU ŠAFRÁNEK a je v Praze Libni na ul. Českomoravská.
Milý Pneu, rád slyším, že nic neplatíš. To tedy musí být orientace na zákazníka! Jen mi to nějak nejde dohromady s pneuservisem, není to spíš nějaká charita? Nebo že by ses tak trochu spletl, že ty si něco zaplatil...... Jestli ne, sem s tou adresou, uděláme té charitě radost (když už ne obrat). Proč je na světě tolik zákazníků, co věří, že nic neplatí.
Milý Vinnco, já foukám jednou za 3 měsíce PNEUMIX, když si nechám přehazovat kola zezadu dopředu (ca 5000 km). Neplatím za dohušťování nic, protože jezdím do "zákaznicky orientovaného" pneuservisu.
Na trhu se prodává PNEUMIX (98% dusíku s 2% argonu) v pneuservisech, mají to už i některé pumpy. Není až tak důležité kolik tam je procent dusíku, ale zásadní je, že tam není žádný kyslík (to je hlavní škůdce pneumatik). "Vtipné" poznámky o použití helia (vynikající prolínavost, cena by byla 20x vyšší)nebo o freonu (cena 10x vyšší)bych doplnil o další alternativu - argon. Ten by byl ještě lepší než PNEUMIX, ale kdo by to platil. Argon, jak známo, je netečný plyn.
Ještě k cenám huštění: Lahev PNEUMIXU s DPH lze koupit za 582 Kč. Z jedné lahve se nahustí až 70 pneu 195/65-R15 (Octavia) - čisté náklady jsou tedy pro tento rozměr gumy pod 9 Kč. Že vám to v pneuservisu "prodají" za 25 Kč na 1 kolo není vina "Technoplynu".
Tak jsm trochu zjišťoval složení "závodního plinu" Secur PneuS. Tak by to mělo být 90% Dusík a 10% nějakých vzácných plynů, které zabraňují oxidaci gumy a disků. Ale hlavně: žádný kyslík, žádná voda, žádné olejové páry, které vedou k oxidaci a nevzniká výbušná směs při přehřátí pneumatiky. A jak psal 555 guma je měkčí a tím pádem se lépe deformuje a je odolnější proti proražení.
No konečně trochu dobrejch příspěvků, ta montážní pěna je geniální, asi to taky zkusim. Tahle rubrika je fakt peprná, chtělo to odlehčit. Snad se někdo chytne za nos.
To mfilip-> To mi lepší nepřipadá, má někdo jinej tip? Vlastně teď mi napadlo, proč vlastně foukat 1x za půl roku, proč nefoukat 1x za rok, nebo za dva, nebo za tři, nebo za deset?
Sorry, ponahlal som sa. Tam sa to oplati. Aspon tak mi to vysvetloval chlapik v servise. Cim viac vzduchu ide do pneu, tym vacsi je rozdiel pri pouziti dusika.
Zmana tlaku je prakticky rovnaka, ako pri vzduchom fukanych pneu. Teplota vo vnutri penu sa ale v max. hodnotach znizuje. Opotrebenie je naozaj mensie, nez pri vzuchu, moze to suvisiet s faktormi, o ktorych si pisal a aj to, ze guma pruzi maksie a nedostava take razy. Navyse pri dusiku nemoze vzniknut dosledkom vysokeho tlaku a teploty lokalne vybusna zmes, ktora roztrhne gumu. Je to ale pre fajnsmekrov a pipadne pre ludi na terenakocha nakladakoch. Tma je to evidentne citelne. Ak sa pytas, ako som to mohol merat, pozri si www.smartire.com Howgh :)
damile no neber to za ty prachy. Navíc by ti měli každé dohuštění udělat zdarma, protože tam máš tu "červenou čepičku" a při defektu taky. A to navíc se dává proto, že se zjistilo, že po týdnu až po dvou se z gumy jaksi ty 0,2-0,3 nějak ztratí, tak aby jsi tam nemusel znovu dohustit. A nevím jak se ti ten tvůj Argon může dusit ?? Mě se dusík nedusí. Jedině by to bylo tím, že Argon ani Dusík nehoří. Zkus nalít do nádrže Vodík. Ten prý dobře hoří.
Tzv závodní plin - čili Secur obsahuje více dusíku než obyčejný vzduch, různé další plyny pro zamezení vlivu na oxidaci pneu ze vnitř a neobsahuje hlavně vodu, kterou dostanete běžně do gumy kompresorem. Čili mé doporučení.Tedy pokud moho doporučit. Použití pro ty kteří mají drahé gumy a nenajedou tolik Km. ročně aby je za tři čtyři roky vyměnil a dále pro ty co mají žihadla s nízkýma gumamma ( profil mnižší neš 60% které jsou dost náchylné na změnu jízdních vlastností a opotřebení při změně tlaku vlivem různých teplot. Ten plin( pro méně chápající plyn Secur ) vlivem velkého obsahu dusíku a žádné vody udržuje v gumě téměř konstantní tlak.Howg.Laďa
malime já foukám světla přes zimu závodním xenonem na denní svícení na 50% abych ušetřil benál a žárovky a když jedu večer, tak je dofouknu normálně na 100%. A přes léto pořád normál na 100%. Nevím co je v tom za vědu ?? :-)) Jestli chceš použít jiný poměr, tak si ho vypočítej, ale vzorec ti neporadím jelikož jsem ho zapoměl.
Ta presna smes je super, prosim te, posli mi na ni recept, protoze slozeni VZDUCHU je vsude jiny a u nas v horach furt nemuzu sehnat dost dusiku (ze bych nekoho pridusil...-o?)
Taky to de bublifukem. Kdyz se bublina promitne na nejakou stenu, tak je z toho kolo. Jinak ale pumpou (ne vodni) a nebo kompresorem. S tema psama je to ale relativni, napriklad vlcak mi ventilkem neproleze.
jo, psi se tam vejdou, to je vyzkoušený, ale záleží na velikosti, nejhůř prochází ventilkem francouzský buldoček (je příliš kulatý) a nejlíp čínský palácový (tam je úplně jedno, kterým koncem začneš, ale zase jich potřebuješ víc); naopak se neosvědčilo je rasově míchat - ty větší pak sežerou ty menší a děsně klesá tlak - prostě nějaký psi chyběj
Já bych doporučil plnit pneu kouřem z výše zmíněných cigaret. Samý dusík a uhlovodíky a hlavně dehet, který zaručí možnost dojezdu i po píchnutí. No a v poslední řadě ta sranda až to v pneuservisu budou vypouštět.
ale dávám si bacha, aby nebylo vlhké počasí, protože potom má vzduch korozivní vlastnosti. A vůbec voda v pneu je prevít, vždyť při odpařování změní 1000x objem, co to asi udělá s předepsaným tlakem ? Nejlepší je hustit na rumunský dálnici. Tam je vysoký obsah olova ve vzduchu, který zlepšuje mazání ventilku a jeho velké molekuly prakticky znemožňují únik vzduchu z pneumatik. Bohužel má olovo negativní vliv na velikost neodpružených hmot, ale pozitivní vlastnosti výrazně převažují nad negativními.
Tak mě napadá, že bych moh' někdy zkontrolovat gumy. Je mi úplně fuk, čím to nafouknu, každopádně pokles o cca 0.3 atm je už hodně znát na jízdních vlastnostech, hlavně v zatáčkách.
Ten plyn tam bude asi kvuli stalosti tlaku, tzn. tlak se asi nebude moc menit v zavislosti na teplote. Jestli 3 kila stoji za min starosti s kontrolami tlaku, tot otazka.
já jsem chtěl jen zjistit, jestli jsem nevyhodil 3 kila zbytečně, když jsem byl přezouvat gumy a v servisu do mě hustili (teda spíš do pneumatik), že mají nějakej plyn, že je to o 1000% lepší atd. atd. Taky říkali, že dohušťování bude zadara, tak jsem zvědavej. Je to opravdu lepší než vzduch, nebo je to zase reklamní trik, jak z lidí tahat prachy ?
mohlo by být užitečné vyzkoušet - i v zájmu odlehčení setrvačných hmot - foukat héliem - až to někdo vyzkoušíte (máte známé u kolotoč-balónků), dejte vědět
Chce to napustit umyvadlo počkat až se hladinka pěkně ustálí, potom se nahnout nad umyvadlo a lehce fouknout. Na hladině se tak dají nafouknout kola různých průměrů bez jakýchkoliv přípravků a pokud neuklouznete i bez namáčení. :-)
Ve speciální směsi, kterou foukám kola od auta je myslím 78% dusíku, 21% kyslíku, 0,3% CO2, ... a dokonce některé vzácné plyny a pevné částice ! Jak vidíte, opravdu pečlivě a vědecky namíchávám směs pro optimální použití pneumatik.