Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "magic1"
3. 2. 2005 10:20
Re: Re:
V rally je totiž jeden principiální problém - a to je praskání vláken. Není takovej problém udělat svítivou žárovku, ale žárovku, která svítí a ještě ty vibrace a otřesy vydrží. Subaru od roku 2000 používá rampy od OMP se světlomety Hella (před tím nevím), Mitsubishi nevím, mají sice na zadním sloupku napsáno PIAA, ale jestli je to jen reklama nebo to používají - nemůžu sloužit. Každopádně jednu H4 65 W od PIAA doma mám a klidně věnuju, protože na současným autě používám jen H1/H1, do přídavných světel (Fiat je úmyslně nenazývá mlhovky právě protože, že mají doplňovat ostrý světelný tok "čoček") používám H3. V externích dálkáčích mám Helly H2B/130 W, ale ty mám teď akorát doma ve skříni :*)
neregistrovaný "555"
2. 2. 2005 14:53
Re: Re:
Krasna diskusia, moje oblubene si PIAA a od r 2000. Predtym som skusil snad vsetko. Osram mozem osra... :-) Philips mal seriu Turbo, bola ok, len ludom trosku vadila ;)

PIAA ma siroky sortiment, coraz viac je to tuningova znacka a nie to, co som mal na zaciatku. Posledna seria H4 Super plasma svieti do dialky viditelne horsie, stretavacky su fantasticke. Co sa tyka svetelneho toku na seriovy wataz, este ju nedostihli, aj ked uz nie su az tak brutalne rozdiely.

Motosport a PIAA je pravda. Mitsu a vobec komplet japonci, snad Nismo nie jazdia PIAA. V rally sa ale posledne roky presadzuje Hella, ako nabehli s HID, ich pozicie sa posilnili a ich komponenety su naozaj dobre a miestami o 50% lacnejsie, ako PIAA. Preto by som o Hella nehovoril v zlom, nemaju sice hmlovku o priemere 30mm, ale kto to v motosporte potrebuje?

V sucasnosti coraz viac pokukujem po HID, ieco do 6000K, aby som aj videl, neilen pekne sveitil a s prepinacom, vdaka mojim H4. PIAA sa na HID nechyta, aj ked vyzera rovnako a ak schvalia svietenie, 4PIAA rocne je drahy sport.
neregistrovaný "magic1"
2. 2. 2005 11:50
Re: Re:
Tak to jsem z toho fakt jelen. Sem nevěděl, že ty soutěžácký týmy používají v celým světě rampy od PIAA a jenom do Evropy vozej OMP se světlama Hella. Asi v rámci ochrany patentu....Ani teda u OMP to nevědí a že dodávají ty rampy docela hojně. No, asi jsem toho fakt v životě moc neviděl....prosil bych tedy příklad....který to špičkový světový tým je používá?
neregistrovaný "omicron1"
28. 1. 2005 13:34
Re: Re:
Magic : nebudu a nechci s Tebou polemizovat o ostatních Tvých tvrzeních (a souhlasím s poznámkou o úsporách paliva), ale jen na okraj, PIAA je právě ve světě automobilového sportu (a ten, bez urážky, se neprovozuje jen tady, někde v prd... střední Evropy) absolutní jedničkou v oblasti osvětlení a světelných zdrojů, ostatní výrobci (a nic proti Hella) jsou hodně a hodně daleko za nimi. Tvrzení, že "...Světelnou rampu od PIAA jsem v životě nikde nikdy neviděl..." asi tedy jen dokumentuje, že jsi toho viděl ještě asi málo... :D
neregistrovaný "Entík"
27. 1. 2005 11:37
Re: Re:
Magic, jo jo taky si myslím že základ je parabola a potom kvalitní žárovka... Mimochodem ale úplně nejzákladnější je seřízení světel, ale to už jsi sám napsal.

O PIAA si myslím že to je špička ale dle mého názoru šíleně předražená - podle mě by se za normálních okolností žárovky této kvality měly dát koupit za ohodně meší peníz, ale to je holt otázka obchodní strategie.

Sám jsem na ně zvědavej - nikdy jsem je nepoužíval, tak uvidíme.
neregistrovaný "magic1"
27. 1. 2005 09:26
Re: Re:
Matus: žádnou zprávu nemám - zkus unities@chello.cz

Entík: proboha, doufám, že to nevyznělo jako hanění značky! Já jen, že jsem - asi díky věku - už poněkud skeptickej k různým revolucím a spíš bych majitelům starších aut doporučoval vyměnit paraboly, než kupovat různý zaručený revoluční žárovky, který ve vysleplý parabole stejně nebudou k ničemu.

Ono se totiž většina "revolučních" řešení většinou naopak rodí dlouho a za obrovskejch porodních bolestí a komplikací. Měl jsem na vejšce přednášejícího, kterej měl rčení: "Pokud za mnou někdo přijde s tím, že jednoduchým zásahem do motoru či karburátoru dosáhl razantního snížení spotřeby paliva, vyhodím ho. Pokud ale přijde s tím, že velkou spoustou složitých a náročných řešení dokázal uspořit 5 % paliva, rád jej vyslechnu." O světle a všem ostatním to platí úplně stejně.

V uvedeném příspěvku o dokonalosti PIAA mi přišlo trochu divný, že autor tak velkoryse haní značky jako Philips nebo Hella, který jsou jediný schopný vyrobit vysokonapěťovou žárovku do soutěžního auta, aniž by za 1 km RZ odešla. Světelnou rampu od PIAA jsem v životě nikde nikdy neviděl, tak mi to je jenom selsky divný, nic víc.
neregistrovaný "Entík"
26. 1. 2005 07:20
Re: Re:
Magic, to jsem rád žes tohle napsal, protože to samé jsem se snažil na diskusi "PIAA žárovky" vysvětlit před pár měsíci a přišlo mě že většina lidí shání paradoxně žárovky s co nejvyšší "barevnou teplotou" aby to na jejich autě vypadalo jako že mají xenony... Tohle prostě nepochopím, řidič by měl shánět něco s čím bude líp vidět a ne hůř (třeba za toho deště) ale je to každého věc...

Pouze bych trochu obhájil značku PIAA: Není to tak jak píšeš, vyrábí běžně i žárovky určené pro evropská auta a pro evropský trh i s evropskou homologací.

Mimochodem s Tradajou už bysme doma během pár dnů, max. týdnů měli mít různé PIAA žárovky s různou "barevnou teplotou" (včetně těch žlutých do mlhy) a potom to otestujeme jak jsou ty rozdíly markantní. Myslím tím právě to srovnání PIAA žárovek s různou barevnou teplotou, a potom i srovnání PIAA oproti klasickým (obyčejným) žárovkám a oproti těm trochu dražším u kterých výrobce "garantuje" lepší vlastnosti (v cenové kategorii kolem cca 300 Kč) A až to všechno uvidím na vlastní oči tak budu mít konečně klid :-)
25. 1. 2005 14:27
Re: Re:
magic, poslal som ti sukromnu spravu, kukni sa na to prosimta
neregistrovaný "magic1"
25. 1. 2005 12:55
Re: Re:
Teda, některý lidi bych nechtěl potkat na ulici....tak za prvý: já jednu žárovku PIAA doma mám a klidně ti ji věnuju. Je mi totiž k ničemu, byla na Alfě Romeo Milano - tedy sérii pro USA, to auto mělo úplně jiný světla než evropské modely, ta světla měla rovný dopad na vozovku a tudíž provoz takového auta v Evropě byl z hlediska světel nepřijatelný (ale svítilo subjektivně líp díky tomu rovnýmu průběhu). Navíc- koncovka té žárovky ani neodpovídá Evropskému standardu. Je to moje jediná a stará zkušenost s těmito žárovkami, třeba se pro Evropská světla dělají i zcela jiné druhy - nevím. nemohu být pro ani proti něčemu, co neznám. Každopádně bych rád upozornil, že třeba ze soutěžních aut se vyndavají všechny podobné "poklady" jako jsou xenony apod., a naopak - dávají se tam prachobyčejné H1 světlomety s klasickou odrazovou parabolou. Proč? Příčiny jsou dvě: za prvé - ve tmě svítí xenony moc pěkně, ale za deště aby člověk vystoupil a podíval se, jestli vlastně svítí. Nelze při jejich světle pohledem zjistit náledí a jiné změny povrchu tak, jako u klasických plně bílých světel. Druhý důvod je právě onen ostře řezaný kužel světla - při sebemenším vychýlení vozu z podélné dráhy (smyku) nevidí řidič před sebou nic. Je sice pravda, že žárovky H1 se používají 100W, ale za normálního provozu si toho nikdo ani nevšimne, protože správně seřízený světlomet nemůže oslňovat ani při použití žárovky třeba 250 W (problémy jsou v jiné oblasti - teplo, vodivá izolace, atd.).

Já bych řekl, že hlavním problémem starších aut - a tudíž i velké honby za "pseudoxenony" je jinde: je to drastické slepnutí parabol světlometů u většiny levnějších aut. Tady mají čočkovité světlomety výhodu a proto se používají - neslepnou. Už po cca 3 letech provozu lze vysledovat, jak jsou světla vysleplá a třeba na Felicii, u níž se po 3 letech života vyměnilo jedno světlo (nejčastěji v důsledku havárie) to je jasně poznat na svítivosti. Ale ten samý problém je i u dražších aut (Omega, AR 156, Focus I, atd). Proto ty pokusy o vyšší svítivost. Nejúčinnější je koupit nový paraboly (pok to lze od nějakého solidního výrobce). Nicméně i nepoužitelně vysleplé světlo umí nechutně oslňovat, je-li špatně seřízeno směrem vzhůru. To je asi nejhorší kombinace.
neregistrovaný "911T"
17. 1. 2005 11:15
Re: Re:
Tak potom je to v pohode...
17. 1. 2005 10:58
Re: Re:
uz ich mam 2 roky nastavene na automaticke rozsvecovanie hned po nastartovani...
neregistrovaný "911T"
17. 1. 2005 10:51
Re: Re:
Ale ak sa bude od Marca svietiť celý rok tak nevydržia možno ani 50 000km.
17. 1. 2005 09:47
Re: Re:
musim priznat ze som si tiez vsimol ze na tych nekvalitnejsich autach ako audi a opel su tie xenony akesi poruchove, najme mam na mysli system dynamickej zmeny vysky svetla...

ale u mercedesu a bmw som si zatial nic take nevsimol, a ja na c5 mam tiez povodne xenony uz 140.000km
neregistrovaný "TopGun"
17. 1. 2005 09:39
Re: Re:
Tak, tak. A raz som mal oproti sebe na krizovatke audinu s blikajucim xenonom (blikal ako stary pokazeny neon). Bol to dost neprijemny pocit.
neregistrovaný "Mitsi"
17. 1. 2005 09:08
Re: Re:
Tak to je omyl! Viděl jsem už řadu aut s měněnými xenony. V praxi se to při jízdě v protisměru pozná vcelku jednoduše: jeden světlomět má totiž výrazně jinou barvu (mám na mysli "tepelnou hodnotu") než druhý.
16. 1. 2005 18:34
Re: Re:
xenon ma ofiko cca 3000hodin ale v praxi najskor xenon odide pri autonehode
neregistrovaný "911T"
16. 1. 2005 17:06
Re: Bez nadpisu
Viete niekto akú má asi životnosť xenonová výbojka(originál reflektor)?

BMW vo svojich modeloch teraz používa dvojstupňové brzdové svetlá. Aké žiarovky tam idú? Obyčajné(jedno/dvojvláknové), alebo má BMW nejaké originálne? Dik za odpoveď
neregistrovaný "Mitsi"
30. 11. 2004 09:34
Re: to RRSS
To, že je žárovka nehomologovaná, ještě neznamená, že má špatnou geometrii vlákna/vláken (nehomologavaná je totiž právě kvůli vyššímu příkonu či neschválené kombinaci provedení baňky+vláken vs. patice).

A naopak: i homologované žárovky mohou mít špatnou geometrii, jelikož jde o "typovou homologaci" a málokdo již následně kontroluje, zda výrobce dodržuje shodné parametry s "ohomologovaným typem".
neregistrovaný "Entík"
30. 11. 2004 07:28
Re: to RRSS
Vcelku souhlasím, ale to co píšeš platí právě pro ty neznačkový levný náhražky kvalitních výrobců. Kvalitní výrobce by si sám pod sebou uřezával větev, kdyby se vydlábnul třeba na geometrii vlákna. A ohledně té homologace je to tak, že H4 má povoleno max. 55/60W takže i kdyby měla 80W H4 lepší geometrii vlákna a menší odpadní teplo než homologovaná H4, tak ji stejně nikdo nehomologuje.
neregistrovaný "RRSS"
29. 11. 2004 16:17
Re: to RRSS
Příčin toho, že někdo oslňuje, je samozřejmě více, špatně seřízená světla byť s homologovanou žárovkou nevyjímaje. Ale nehomologované žárovky podle mne v pořádku nejsou:

- výrobce se nemusí cítit zodpovědný za geometrii a vůbec kvalitu vlastní žárovky, když "není do auta určená". Možná je ta geometrie špatná trvale a schválení by nikdy nezískal.

- žárovka moc hřeje, může zdeformovat uchycení nebo parabolu a pak už to svítí opravdu zcela jinam

Zároveň mám za to, že tady je ještě jeden problém, který trochu avizuje Mitsi. Obyčejné světlo, zvláště u staršího auta, zdaleka není na hranici osvětlení vozovky "uřezáno". Docela velká část světla svítí ostatním do očí. No a když přidáš výkon, tak svítí do očí více, nebo přímo hrozně. Pokud to vylepšíš deformací světla, špatným seřízením a pod., tak to je už na odstřel.

Tradajo, to co jsi napsal o jednoočkách je podle mně blbost ;-)
neregistrovaný "Entík"
27. 11. 2004 16:40
Re: to RRSS
Taky bych teda něčím přispěl... Pokud má člověk na autě DOBŘE seřízený světla, tak ani s 80W KVALITNÍ žárovkou která není oficiálně povolená NEMŮŽE nikoho oslňovat. Daleko horší je blbec s homologovanou 55/60W H4 který má světla špatně seřízený. A určitě bych se nějaké špatné geometrie vlákna nebál u žárovek od PIAA. Věřím ale tomu že třeba ty levný nehomologovaný náhražky špatnou geometrii můžou mít a třeba potom můžou i oslňovat... Ale spíš bych řekl že se to u těch levnějších projeví hlavně na kratší životnosti.
26. 11. 2004 23:31
...
jak tak koukam, tak asi jen objednat z USA
26. 11. 2004 23:29
poradte
kde koupim PIAA Plasma Blue žárovky?? Muzete poradit? Diky
neregistrovaný "tradaja"
26. 11. 2004 19:36
to RRSS
koukni se na diskuzi PIAA-autozarovky - osobne se domnivam ze pokud mas svetlomety v absolutnim poradku i s jejich naklapenim tak o oslnovani nemuze byt rec ani v pripade 80W - jine uz to bude u 100W - 80W je kompromis (byt nepovoleny) -

aspon tam jsou nazory lidi co uz vystridali vicerozarovek a ani u 80/80W co meli svetelny tok 150/150W na ne nikdo neblikl oproti tomu u me, kdyz jsem mel jiny typ levelingu svetel (jiny typ svetel o 1 rok- holt japoci)a jel jsem plne nalozenej tak kazdy 5 auto bliklo (spatne serizeny - resp. neserizeny) a ted pri plne funkcni nikdo nic .

Jeste horsi jsou jendoocky - kde jde proud nevyuzitej v jednom svetle do svetla druheho a tam je pak vykon v 1 svetle pres 100W - (nevim jestli se to da takhle scitat a jestli to je 2xvice ale je to rozhodne o xx% vice nez kdyby meli rosviceny obe dve)
neregistrovaný "RRSS"
26. 11. 2004 16:20
Re: SPOUSTA BLUDŮ
Přispěji taky svou trochou oleje do ohýnka:

1) Osramy (ať už Silverstar nebo CoolBlue) nejsou tak špatný. Moc neoslňují a trochu líp svítí. Já bych to dal tak +10 až 20% subjektivně.

2) Xenony mají vysoký světelný tok, takže je kvůli zabránění oslnění prostě musí geometrie oříznout. Proto je tam ten kontrast. Podle mně jsou xenony super, ale je to nepochopitelně drahé.

3) Většina plavců po našich silnicích, kteří si chcou více posvítit a pořídí si tedy do světel něco "hutnějšího", tak buď přímo používají neschválené žárovky, nebo možná schválené jsou , ale třeba kvůli špatné a nestálé geometrii (jak píše Mitsi) to svítí jinak, než homologovaný kus. A výsledkem je, že to oslňuje.

Každého takového de...., který mně zezadu pálí tlumenými světly, která svítí jako prase a oslňují, náležitě odměním po jeho předjetí tím, že mu rozsvítím do zrcátek dálkáče >:-[]

Jen mám obavu, že vzhledem k velmi nízké empatii těchto individuí, která si v klidu do svých parabolek vkládají 80W halogeny, je to asi stejně jedno. Jejich mozku z hoven to stejně nedojde.

:roll:
neregistrovaný "Mitsi"
13. 11. 2004 15:58
Re: SPOUSTA BLUDŮ
Neverim nicemu, o cem se sam nepresvedcim! S PIAA zatim zadnou osobni zkusenost nemam (bohuzel - plastove svetlomety / paraboly i prekryti), proto jsem napsal to, co jsem napsal: "Nemohu se se vyjadrit".

To vsak v zadnem pripade neznamena, ze bych chtel PIAA kritizovat. Naopak: Pro mne rozhodne neplati, ze napr. SONY (ci Michelin, Castrol atd.) je znacka, proto to musi byt nutne dobre, zatimco napr. iRiver musi byt smejd, kdyz dela elektroniku pouze par let. Ja totiz na znacku z vysoka... a veci nekupuji kvuli znacce!
neregistrovaný "omicron1"
13. 11. 2004 13:51
Re: SPOUSTA BLUDŮ
Kdyby jsi si pořádně prohlédl toto fórum několik let zpět (lze-li to), tak by jsi našel MRAKY zkušeností lidí s PIAA žárovkami. Už jsme zde o tom diskutovali před lety, včetně souhrnu zkušeností. Bohužel Tvé formulace zazněly pro mne trochu zavádějícím způsobem, a tak jsem reagoval. Nic jsem Ti nechtěl vkládat do úst, a tak se omlouvám, jak to vyznělo. Nebylo to jen proti Tvým výrokům.
neregistrovaný "Mitsi"
13. 11. 2004 13:14
Re: SPOUSTA BLUDŮ
To omicron: Jen tak pro poradek Ti sem zkopiruji par citaci z mych predchozich prispevku:

- "Rádoby xenony", tj. běžné žárovky s "jinou světelnou teplotou", jsou pouhým reklamním trikem. Navíc všechny testované žárovky tohoto druhu (z 90% původem od jakýchsi prapodivných výrobců) pouze prokázaly, že mají špatnou geometrii vláken, malou výdrž a většinou také o dost nižší světelný tok, než zcela běžná strandardní žádovka renomovaného výrobce.

- O PIAA jsem pouze četl. Žádnou osobní zkušenost nemám a ani neznám nikoho, kdo by ji měl. Proto se nemohu vyjádřit.

A durazne Te zadam, abys mi nevkladal do ust neco, co jsem nikdy nerekl: Tedy k PIAA se nemohu vyjadrit a vsechno, co je na ceskem trhu bezne k mani a vydava se za "radoby xenony", je na ho...!
neregistrovaný "omicron1"
13. 11. 2004 02:10
SPOUSTA BLUDŮ
Takže pro Mitsiho i pro jiné, a jejich s prominutím některé bludy a nepřesnosti.

Jsem spokojený uživatel PIAA Plasma Blue žárovek (včetně jejich předchůdců) již asi 6 rokem, to jen, že jsi psal, že nevíš o nikom osobně, kdo je používá, rád se s Tebou osobně seznámím :-))).

Nejsou to žárovky žádného "obskurního výrobce", o kterých tak zasvěceně píšeš, ale nejvýznamnějšího výrobce autožárovek na světě, který v podstatě udává směr vývoje, a vlastní absolutní většinu patentů v této oblasti (zejména právě Plasma Blue a její varianty, a žluté ION Crystal). A to navzdory poměrně marnému snažení Philipse, Osramu a jiných. Jen tak pro zajímavost, tyto žárovky jsem již používal kolem r.1998-99, kdy tito "významní" výrobci vůbec netušili, o co se vlastně jedná (a netuší asi dodnes).

Není to žádné "obarvování" světla jako u nich, ale skutečně technologie pro emisi světla s barevnou teplotou přes 4200-4300 Kelvinů, což se blíží barvě denního světla, a ne světla modrého (!).

Opět pro zajímavost, některé "pravé" Xenony ani této teploty nedosahují (kolem K 3500), a jsou spíše "purple". Světlo je vždy, i u dobrých Xenonů jasně BÍLÉ, jen pozorovateli z jiného úhlu se u výbojek objevují rúzné modré a modrofialové artefakty.

Všechny ostatní "náhražky" typu BlueVision (Philips), nebo CoolBlue (Osram) jen parazitují na něčem, co sami nedokážou vyrobit.

ANO, je to samozřejmě vyváženou hutnou cenou, pár stojí ve Státech cca USD 73,- bez dopravy, ale KAŽDÝ koho znám, a vyzkoušel je, nechtěl se jejich vzdát. A to včetně těch, kteří mají pravé Xenony, a tvrdili, že jim to tak dobře nesvítí.

Takže, všechno co nemá cenu min. pod 2000 Kč za pár jsou jen nefunkční napodobeniny, těžící z módy "modrého" světla. Bohužel.

Závěrem, tyto PIAA žárovky rozhodně nechtějí svou pověst budovat na nějakém efektu modrého světla, ale na dobrém svícení.

Nejsem agent PIAA, to je v Česku jiná firma někde v Bruntále, a Ti bohužel pár prodávají někde kolem 4.500 Kč, což je opravdu už moc. Bohužel cenová politika PIAA není pro EU moc příznivá, a tak si je vozíme ze Států soukromě. Na tomto fóru běží diskuze o PIAA žárovkách, kde se teď organizuje indi dovoz těchto technických unikátů.

Ještě zajímavost, měl jsem je v Oktávce ještě v době, kdy nebyla možnost xenonů pro O., a mockrát např. na benzínkách, jsem byl konfrontován, jak to, že mám v Oktávce xenony...Bez komentáře.
neregistrovaný "Mitsi"
5. 11. 2004 17:32
Re: xenon
Pánové, klídek. Mám problém s xenony, stejně tak jako mám problém s airbagy, s řadou elektronických vychytávek typu "jakákoli třípísmenková zkratka" atd. atd. Ale možná je to jen a jen můj problém a nikdo jiný ho nemá. Přesto snad mám právo tady "svůj problém prezentovat", nebo snad ne?

Jen pro upřesnění: Jsem typ člověka, jemuž se někdy říká "noční můra". Největším trestem pro mne je jízda autem (tedy mám na mysli jeho řízení) za jasného slunečného dne! Sluneční brýle jsem často nucen použít i v podmračeném dni a dokonce i za deště... Zato jakmile padne tma, konečně "jsem ve svém živlu". Jestliže však většina řidičů zřejmě jede podle toho, kam jim svítí světla, mně v zásadě nevadí, pokud to svítí dost blbě, jelikož za normálních okolností (a to samozřejmě není mlha, "tma jak v pytli" atd.) jsem schopen vnímat i dění v oblasti, kterou mi světla již přímo nenasvětlují. Jenže s xenony je kontrast mezi nasvětlenou plochou a "vším za hranicí této plochy" natolik ostrý, že to moje oči prostě netráví a vidí pouze to, co xenony ještě dokáží (při korektním - rozuměj podle předpisů - nastavení) nasvětlit. Prostě pro mne jsou xenony "příliš krátké" a potřeboval bych tu ostrou přední hranici světla tzv. "nechat zmizet v dálce". Jenže platná legislativa, tj. povinnost dynamické regulace sklonu bez možnosti korekce k místa řidiče, mi to neumožňuje. Nic víc, nic míň!

A ještě k té dynamické regulaci: Inu, některá vozidla to mají uděláno nejjednodušším možným způsobem, tj. mají jen jeden snímač polohy zadní nápravy vůči karoserii, jiná mají snímače na ramenech obou náprav a řídící elektronika dokáže rychle zohlednit (reakční čas je, tuším, 0,6 s) i takové faktory, jako je akcelerace, brzdění či zhoupnutí vozu na terénní vlně.
neregistrovaný "andree_cz"
5. 11. 2004 15:47
xenon
matuS: "v meste mas pocit ze nesvietis, ale mimo mesta je to znova OK. " S tim se ztotoznuji. Navic se radim mezi dalsiho odpurce mitsiho nazoru na dosvit xenonu. Ja osobne kdyz jedu osamocen po okreskach nepouzivam dalkovky, diky delsimu dosvitu xenonu. K dynamickemu nastavovani svetel muzu rici jen to, ze ne u vsech auto to funguje tak jak ma. Treba u Octavie mam pocit, ze se svetla nastavi pouze podle zatizeni naprav pri startu a tim to asi konci. U bmw 5 je videt regulace i pri brzdeni, akceleraci, atd. .
5. 11. 2004 15:16
Re: to mitsi
mitsi, ja neviem co tu riesis.

niekedy mas spravne poznamky, ale teraz pises uplne odveci zasa.

tiez mam vselico odjazdene, a jazdil som H4 parabolicke aj sosovkove, H7 parabolicke aj sosovkove, xenony parabolicke aj sosovkove a jednoznacne su na tom xenony najlepsie.

jedine co sa moze zdat ine je ked prsi, tak v meste mas pocit ze nesvietis, ale mimo mesta je to znova OK.

mozno staci svetla obcas umyt...
neregistrovaný "Mitsi"
5. 11. 2004 12:54
Re: to mitsi
PitBull: Asi mám nějakou vadu. Přece jen už nejsem nejmladší, žiju hlavně v noci a potom ta únava... Ale když pojedu za pěkné měšíční noci s nerozsvícenými světly, budu na tom subjektivně vzato možná líp, než s těmi xenony na tlumená světla (to teď , samozřejmě, přeháním).

Ale nyní pro změnu vážně: Správně seřízené xenony (tlumená světla) rozhodně nesvítí dostatečně daleko na rychlou jízdu. A nesprávně seřízené (tedy seřízené tak, abych mohl jet rychle) zase natolik oslňují protijedoucí řidiče, že mi každý raději pustí dálkáče do ksichtu - a já se tomu vůbec nedivím!
5. 11. 2004 10:57
Re: to mitsi
Je pravda, že první silvestary mi fakt vydržely asi 3 měsíce (cca 15000 km), svítím nonstop. Ty další jsem pak nechal na autě i když jsem ho prodával, najeto snad 40.000 km.
5. 11. 2004 10:56
Bez nadpisu
to tradaja: jo, to byl odkaz právě na ty silvestary. Jsou normálně žlutě bílý, jen mají o něco vyšší svítivost.

to Mitsi: zcela vážně míněný dotaz: nemáš nějakou oční vadu? Já jsem sice lehce barvoslepej, ale že bych za hranicí svítivosti xenononu neviděl nic, to fakt říct nemužu. Možná existuje nejaká oční vada, která snižuje rozsah vnímání kontrastních předmětu. Pak to ale neni problem xenonu, ale Tvuj. ;-)

A pokud jde o seřízení - pokud je máš nastavený blbě, tak fakt chápu, že máš problém. Já je mám seřízený správně, a vidím dostatečně daleko na to, aby mě to ani při rychlé noční jízdě neomezovalo. Práve dynamické nastavení sklonu je super, protože světla mám vždycky nastavená správně a nemusím nikde nic šmrdlat kolečkem.
neregistrovaný "Mitsi"
5. 11. 2004 10:38
Re: to mitsi
O PIAA jsem pouze četl. Žádnou osobní zkušenost nemám a ani neznám nikoho, kdo by ji měl. Proto se nemohu vyjádřit. Sám jsem po mnoha (povětšinou neúspěšných) experimentech skončil o žárovek Bosch +50%: Nesvítí sice tak dobře jako Osram Silverstar, ale mám je už od loňského léta.

PS: Nejlépe samozřejmě svítí ty nehomologované, např. H4 100/90W. Ale u plastového reflektoru riskuješ roztavení plastu, o přetěžování standardních přívodních drátů ani nemluvě. A pokud jde o TK: Dříve je dělali tak, že měly všechny hodnoty tištěné na patici, takže se to dalo snadno odstranit. Teď už hodnoty ražené, což znamená - smůla...
neregistrovaný "tradaja"
5. 11. 2004 10:15
to mitsi
a nevis neco o zarovkach PIAA - je to homologovany, jezdi s tim zavodni auta, rallye apod. Vyrabej se v americe , akorat cena je asi 80-100USD za kus .

Uz o tom byla diskuze v tematu AUTOZAROVKY a kdo je mel tak uz nechtel nic jinyho.

Zarovky typu osram silvestar jsou pry dobry jen ta zivotnost je dost kriticka - nekteri udavaji i 2 mesice ?L????????
neregistrovaný "Mitsi"
5. 11. 2004 09:39
Re: ZENONY
Pokud nemohu jet na dálková světla - a to při dnešní hustotě provozu nemohu prakticky nikdy, tak jsou mi xenony (mám na mysli ty "pravé") opravdu tzv. na dvě věci: za hranicí osvětlené plochy (pravda, světla jak ve dne...) nevidím prakticky vůbec nic; kromě toho si nemohu upravit výšku násvitu tak, abych i na tlumená světla "někam viděl" (myslím do větší dálky) a tím pádem mohl jet rychleji. Je to prima, ale věřte tomu, že právě xenony vás donutí jet jen tak rychle, kam až vidíte... Bohužel! Pokud ovšem právě tohle bylo záměrem konstruktéra, výrobce a legislativce, tak se záměr zdařil!!!

PS: "Rádoby xenony", tj. běžné žárovky s "jinou světelnou teplotou", jsou pouhým reklamním trikem. Navíc všechny testované žárovky tohoto druhu (z 90% původem od jakýchsi prapodivných výrobců) pouze prokázaly, že mají špatnou geometrii vláken, malou výdrž a většinou také o dost nižší světelný tok, než zcela běžná strandardní žádovka renomovaného výrobce.
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 12:03
Re: ZENONY
to pitbull : jaky jsi pouzival - on ten odkaz je pro vsechny zarovky stejnej takze nevim.

Ty jsi mel s nejakejma dobrou zkusenost nebo je muzes doporucit ???

Co sem cetl tak nejlip vypadaj ty silverstar - predpokladam ze jsou bily ???? Ale jsou to jen kecy prodejce - takze o nicem
4. 11. 2004 11:34
Re: to andree
rad bych hajil nezloutle svetlo a to minimalne za snizene viditelnosti. Lidske oko je na nej totiz citlivejsi a tim pri stejnem vykonu zdroje "lepe" vidi. Navic napr. mlha jej mene pohlcuje. Nevihoda je spektrum (realne podani barev ktere je dulezite napr pro cteni znacek) a to nejen u zlute ale treba i blede modre.
4. 11. 2004 11:19
Re: ZENONY
Řekl bych, že na každé druhé benzince. Každopádně CoolBlue samozřejmě není povoleno používat, právě kvůli zabarvení světla. Doporučuju koupit jiné s vyšší svítivostí, já jsem používal [odkaz]

Silverstar - mají deklarovanou vyšší svítivost o 50% do vzdálenosti 100metrů, o čemž bych se celkem hádal. Řekl bych, že to bylo tak o 20%, ale byly jasnější.

Jinak s Xenonama se to fakt nedá srovnat - to je světla jako ve dne. A taky nemůžu souhlasit s jízdou v tunelu. Pokud jsou správně seřízený, je světla všude dost.
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 09:36
to andree
jestli jsou povoleny pouzivat to nevim , a rad bych se to dozvedel

a o jine barve nez bile ci nazloutle jsem se nikdy nezminoval (taky me sere kdyz naproti jede nejakej c***k s zlutejma nebo jinak zku*venejma svetlama
neregistrovaný "andree_cz"
4. 11. 2004 09:28
Re: napsalo to spatnej odkaz
Mitsi: nevim co presne jsi mel na mysli svym prispevkem, ale to jestli xenony osvetluji tak ci onak nezalizezi snad na druhu vybojky, ale na pouzite optice? Tim myslim, ze vybojka v parabole bude svitit, zcela odlisne nez v cocce. S tema rozdily v kontrastu souhlasim, ale stejne uzit vyraz "jizda v tunelu" se mi zda az moc zvelicenej. Xenony pouzite v cockove optice osvetluji oproti klasickym halogenum cca 2,5x vetsi prostor, hlavne tedy co se tyce vzdalenosti pred tebou a daleko po prave strane. Vyhoda je treba pak ta, ze vidis lesni zver driv nez uz primo na silnici pred autem.

tradaja: A vis jiste, ze je to povoleno pouzivat, take zarovky? Jinak to, ze maji jinou barvu nez halogeny bych spis povazoval jako nevyhodu. Prece jenom mne osobne ty barvy xenonu od modre pres fialovou, zelenou, vyjma bile moc nevyhovuji.
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 08:08
napsalo to spatnej odkaz
jsou na stejnym serveru ale za 375 kc - pisou tam o 50%vice nez obyc. u tech za 370 kc o 20% vice

Vim ze se temhle reklamnim kecum neda moc verit tak nekdo poradte
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 08:05
A co tyhle
[odkaz]

rozdily apod
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 08:02
ASI JO
to sem asi myslel, nejde me o efekt ale o vlatnosti ???? jaky jsou??????
neregistrovaný "Al Bunda"
4. 11. 2004 07:55
Re: ASI omyl
Zřejmě máš na mysli toto

[odkaz]

Nebo se mýlím? 8)
neregistrovaný "tradaja"
4. 11. 2004 07:07
ASI omyl
v tom nazvu jsem se asi spletl, ale myslel jsem tim zarovky typu (spise barvy) xenonu (bile). NE XENONY. Je to nahrazka za xenony - hlavne cenovy, nerikam tak kvalitni. Neco sem zaslechl ze stoji okolo 300kc kus (xenony jsou radove vice 3500+ ..... jen vybojky).

Proto hledam jako alternativu pro odzkouseni neco ne tak drahyho a lepe ucinneho nez obyc. H4 (tusim). Ucinnosti osvetleni to ma byt neco mezi obyc. halogenem a jiz zminenym xenonem.

Na netu jsem pod nazvem zenony nic nenasel (jen polsky zenony-ksenony)

DIKY ZA RADY - protoze ja jezdim snad jen v noci (z80%) a pokud neni silnice (objizdka) ocarovana (stredni a okrajovou carou) tak je to celkem vesely
neregistrovaný "Mitsi"
3. 11. 2004 23:58
Re: ZENONY
Hlavni problem xenonu spociva v tom, ze opravdu dokonale osvetluji, ale jen to, kam primo sviti. A kam nesviti, tam nevidis vubec nic! Jde totiz o obrovske rozdily v kontrastu, ktere lidske oko jaksi nesnasi - proste "jizda ve svetelnem tunelu".
neregistrovaný "Albatros"
3. 11. 2004 21:39
Re: ZENONY
myslis jako "xenony"? ;-)

mno, to je asi dost neurcite postavena otazka, treba na schade 1000MB uz je asi nedas nikdy

- maji jinou barvu svetla, takze se blizi tomu dennimu, coz by melo byt pro ridice lepsi a bezpecnejsi

- ti, co je nemaji, je vetsinou nemaji radi, protoze prave diky te vetsi svetelnosti taky vic oslnuji
neregistrovaný "tradaja"
3. 11. 2004 21:13
ZENONY
co to presne je, jaky to ma vyhody, kolik cca stojej a kde se daj sehnat.