Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "našrot"
3. 2. 2005 21:22
Re: Tunely
shi: no, tak to ti nezávidím. To je zřejmě subjektivní vnímání očima (jako mě třeba neskutečně vadí xenony - když někdo svítí s nima proti mě, ještě lépe třeba v mlze, tak nevidím naprosto nic a musím jet po paměti). Je fakt, že v Mrázovce svítí oranžové zářivky a stěny jsou taky do žlutooranžova, ale kontrastně mi to vyhovuje víc než Strahovský tunel. A pokud jedu ze sluníčka, tak já jezdím i při mírném slunci se slunečními polarizačními brýlemi (musím, jinak nic moc nevidím) a je fakt, že v Mrázovce je nesundavám (tedy, nemusím), až když vjedu do Strahovského tunelu...
neregistrovaný "našrot"
3. 2. 2005 21:15
Re: Tunely
Viados: Jednou, ale ještě jsem to neviděl - chodí jen předvolání k podání vysvětlení.
neregistrovaný "shi"
3. 2. 2005 13:32
Re: Tunely
V Mrázovce nemám problém s osvětlením, ale s nedostatečným kontrastem. Opticky tam nic nedělá předěl mezi vozovkou a stěnou tunelu. A když venku ostře svítí sluníčko, tak pár desítek metrů po vjezdu do tunelu mám problém pohodlně rozeznat kde končím můj pruh a kde už začáná betonová bariera.
neregistrovaný "Viados"
3. 2. 2005 12:25
Re: Tunely
našrot: Tobě už přišel portrét řidiče z Mrázovky se složenkou?
neregistrovaný "našrot"
3. 2. 2005 12:11
Re: Tunely
Já jsem s osvětlením mrázovky poměrně spokojený (oproti Strahovskému tunelu..), včetně kvality silnice. Akorát jaksi automatizované řízení omezení rychlosti dle počasí venku je docela taky na hlavu - ona je v tunelu relativně stálá vlhkost, tedy silnice je suchá, a když je venku pod 3°C, tak tam svítí 50 (bohužel dost ostře, takže na dálku ty světélka splývají a když to člověk neví, tak si všimne až když ho vyfotí radar...) a i když je silnice suchá v okolí, tak taky na výjezdu svítí pozor nebezpečí smyku a vločka... Jinak letenský tunel je fakt dost špatný. Ostatně, celá Praha je postavená tak, že člověk musí vědět kam a kudy jede a znát to, jinak okamžitě zapříčiní různé kolony apod.
neregistrovaný "Tessien"
2. 2. 2005 11:58
Re: Tunely
To rozhodne nepopiram, ta kolona za zatackou je fakt hnusna a ze to blikajici svetlo ma upozornit na ni si clovek uvedomi stejne az kdyz to tam zna ;)
neregistrovaný "shi"
2. 2. 2005 00:30
Re: Tunely
Nejezdím tama zrovna často, ale blikající světlo jsem nepostřehl. Možná jsem zrovna koukal do zrcátka, nebo mi nedošlo co to světýlko znamená, každopádně kolona za rohem mě docela zaskočila ...

Tenhle tejden tama pojedu znovu, tak budu dávat větší pozor. Díky za upřesnění.

Mimochodem, v některých zemích mají pro podobné případy blikající značku se zatáčkou a obrázkem kolony. To je mnohem lepší, než oranžové blikající světlo.
neregistrovaný "Tessien"
2. 2. 2005 00:20
Re: Tunely
Kterýsi pražský tunel - (možná také Mrázovka) ve směru dolů - za tunelem semafor, v tunelu zatáčka, těsně za zatáčkou je občas konec kolony. Jediný náznak, že za zatáčkou může něco číhat, je pár napříč umístěných vyvýšený pásků, na kterých auto zadrncá. V 21. století to je opravdu značení na úrovni doby.

To asi myslis letenskej tunel.. Ale tam ti musim oponovat, tam je pred tou zatackou jeste blikacjici oranzovej semafor ;-)
neregistrovaný "shi"
1. 2. 2005 23:16
Tunely
Naše tunely jsou z hlediska ergonomie řidiče docela příšerné.

Mrázovka směrem vzhůru - vše v tunelu má barvu různých odstínů šedi, není jednoduché periferním viděním rozeznat kde je okraj vozovky a kde už začíná betonový rantl. Přitom by stačilo vzít bílou nebo lépe žlutou barvu a udělat na okraji vozovky viditelnou čáru.

Kterýsi pražský tunel - (možná také Mrázovka) ve směru dolů - za tunelem semafor, v tunelu zatáčka, těsně za zatáčkou je občas konec kolony. Jediný náznak, že za zatáčkou může něco číhat, je pár napříč umístěných vyvýšený pásků, na kterých auto zadrncá. V 21. století to je opravdu značení na úrovni doby.

Brněnský (pisárecký) tunel k výstavišti směrem dolů:

Omezení rychlost v tunelu a na jeho výjezdu: 80 km/h, 40 km/h 60 km/h 30 km/h. Značky následují po pár desítkách metrů za sebou. Když jsem to viděl prvně, začal jsem se vážně smát. Pikantní je, že kousek před výjezdem z tunelu je omezení na 40 km/h, bliká tam varování (sněhová vločka) a venku je teplo (nad nulou), sucho a svítí sluníčko. Tunel je plně automatizovaný, má svůj velín a snad i 24 hodinový dozor. Stav dálkově nastavitelného dopravního značení tomu rozhodně neodpovídá. Pak není divu, že je dopravní značení lidem pro smích.

Brněnský tuším maloměřický tunel - zákaz vjezdu pro cyklisty umístěn tak, že jej cyklista vidí až když je těsně před tunelem, dobržďuje skoro až v tunelu. Co má v tu chvíli asi tak dělat ? Vracet se v protisměru ? Šplhat s kolem po kolmé stěně ?

Ti, kdo kolaudují a provozují naše tunely by zasloužili určitě pár facek, možná pár let v base ...
neregistrovaný "našrot"
1. 2. 2005 22:05
Re: Bezpečnost na silnicích
Jestli to nebude tim, že na těch značkách není tahač ani auto s přívěsem, takže si třeba dotyční myslí, že pro ně neplatí :o))
neregistrovaný "pechar"
30. 1. 2005 18:56
Re: Bezpečnost na silnicích
Je zajímavý, že podívám-li se do statistiky, tak nakláďáky jsou téměř pokaždý účastníky nehody.....

Navíc jim často značky jako zákaz vězdu nákladním automobilům vůbec nic nevadí a klidně se svými přtíženými náklady ničí historická centra měst i již tak chatrné staré mosty.......

Sledujete co se děje na silnicích ? [odkaz]
neregistrovaný "Viados"
28. 1. 2005 22:49
Re: Bezpečnost na silnicích
Náklaďáky do 6t - to je v poho. Ale těžší by podle mě neměly uvnitř Pražskýho okruhu co dělat. Taky mě to překvapilo. Viděl jsem je tam poprvé a rovnou ve trojici. Sondujou terén ...
neregistrovaný "našrot"
28. 1. 2005 12:57
Re: Bezpečnost na silnicích
Viados: je fakt, že v Mrázovce se musí jet pomaleji, než ve Strahovském tunelu (tam je větší rozhled), ale s tím, že mě něco "může překvapit" počítám - stále jedu tak, abych byl schopen na dohled zabrzdit nebo se vyhnout, pokud je kam (což v tunelu většinou nebývá...). Jinak, kam tamtudy mohly ty kamiony projíždět? Náklaďáky tam potkávám běžně, ale kamion jsem snad ještě neviděl, a to tam jezdím v podstatě denně minimálně 2x...
neregistrovaný "Viados"
27. 1. 2005 08:54
Re: Bezpečnost na silnicích
No v supertunelu Mrázovka je 120 dost nebezpečnejch, zvlášť když na tebe za zatáčkou vykouknou dva vedle sebe jedoucí kamióny jako na mě před chvílí (jenže já jel 75 kmh). Mimochodem, jak to že těmhle zm*dům nestačí už Barrandov a Jižní Rozpojka a za*íraj městskej okruh? To je jako za chvíli budem potkávat i na Václaváku? Jeden z té trojice zm*dů měl přívěs typu Černý mlynář s RZ "3S2 3131".
24. 1. 2005 16:56
Re: Re:
Myslim, ze podobny system funguje aj na Slovensku (aspon pred niekolkymi rokmi fungoval) . Clovek po autoskole dostane vodicak na 2 roky, kedy nesmie sposobit nehosu a tusim su tolerovane 2 priestupky rocne. Az potom dostane vodicak s neobmedzenou platnostou.

Ako to je teraz s novymi EU vodicakmi, neviem.
neregistrovaný "našrot"
24. 1. 2005 16:15
Re: Bezpečnost na silnicích
Jo a co se týče bodového systému, tak jsem sice pro, ale ve chvíli, kdy si přestanou policajti vymýšlet přestupky a budou opravdu kontrolovat to, co mají (jízdu na červenou; předjíždění auta, co dává přednost na přechodu; bezohledná jízda; nebezpečné předjíždění např. pod horizontem apod.) a ne, jestli někdo jede v supertunelu Mrázovka a spol. 70 nebo 120...
neregistrovaný "našrot"
24. 1. 2005 16:15
Re: Bezpečnost na silnicích
Kanada, USA, Švýcarsko, Švédsko atd.... tak tihle to taky mají podobně, akorát v Kanadě to dřív měli bez té autoškoly - prostě si koupil člověk knížku s předpisy, naučil se je, složil zkoušky a pak se s někým učil řídit. Co se týče třeba nehodovosti v Kanadě (konkrétně Ontariu, přeci jen je to trochu větší země ;o) ), tak tam mi přijde i vyšší než u nás, ale hlavně se tam dějě spousta relativně kuriozních nehod - např. ha, zatáčka, co mám dělat!!?? Nebo "jéžiš, on mi vjel do pruhu 50m přede mnou a to to z té 60tky na jeho 35 rozhodně neubrzdím!!" apod. Tedy tím chci říct, že tam je jim i takovýto systém úplně naprd, protože nemají odhad (jak na vzdálenosti, tak rychlosti, tak schopnosti auta), nekoukají jinam než před sebe a základní reakce v krizové situaci je "šlápnu na brzdu a zavřu oči a budu se modlit..."
neregistrovaný "tradaja"
23. 1. 2005 12:19
Bez nadpisu
na ukrajine pry taky, asi 2 roky provizorni a pokud nic nespachas tak ti daji naporad. I takovahle zeme ma vymozenosti
23. 1. 2005 11:50
Re: Bezpečnost na silnicích
nasrot> v australii sa vydava vodicak podobnym systemom ako hovoris: v 17tich si mozes spravit L licenciu (learner) co znamena ze smies soferovat auto pod dohladom cloveka ktory ma gold licenciu (zlatu - min 20 rokov tusim), max rychlost ktorou mozes ist je 80km/h a tolerancia alkoholu v krvi je 0.

v 18tich dostanes cervene P licenciu (provisional), mozes ist max 90km/h, a opat 0 tolerancia alkoholu, ale uz mozes jazdit sam.

v 19tich zelenu P licenciu, tie iste podmienky.

a v 20tich mas plnu licenciu.

maju este bodovy system, plna licencia ma 12 bodov, L licencia ma 6 bodov, P ma 9 bodov.

napr za pasy odoberu 3 body....

cize system je dost premysleny, napriek tomu je nehodovost v aud dost vysoka (ale stale nizsia ako u nas) a problemy s mladezou su tam o dost vacsie, pretoze kazdy mlady clovek si nejako auto zaobstara, suvisi to s vyssou zivotnou urovnou...

takze univerzalne riesenie asi neexistuje, jedine co ma napada je system z filmu 5th element, kde Big Brother is watching you a sam ti strhava body za vsetky priestupky.....ale toto asi nechceme :)
neregistrovaný "našrot"
22. 1. 2005 22:15
Re: Bezpečnost na silnicích
..jo a co se týče ankety - promiň, ale otázka je blbě postavená - pokud pojedu někam, kam to mám pět minut cesty, tak budu vyjíždět samozřejmě s menší minutovou rezervou než někam kam je to 3 hodiny, ale s poměrně stejnou, takže časové rozpětí to chtělo zadat procentuálně... osobně vyjíždím tak o 15-20% dřív a jedu tak o 10-50km/h rychleji (10 v obci, 50 mimo ;o) ), abych tam byl přesně :o)))
neregistrovaný "našrot"
22. 1. 2005 22:15
Re: Bezpečnost na silnicích
Rychlá jízda není implicitně nebezpečná - záleží na tom, jak dotyčný "rychlík" zvládá jednak své auto a jednak sledovat situaci kolem sebe. A v tom je problém - že naprostá většina lidí buď nezvládá své auto a nebo nezvládá sledovat provoz kolem sebe a nebo bohužel obojí. A další věc je ta zásadní bezohlednost, většinou lidí, kteří jednají z pozice svých peněz (ať jich mají hodně nebo málo) a svého auta (myslí si, že mají nejlepší, nejrychlejší apod.). Osobně si myslím, že zásadní chyba je už v autoškole, protože 28 jízdních hodin je opravdu nedostatečných a navíc řidičák dostane v podstatě každý a přítom může být třeba duševně nemocný.. jenže pořád jaksi někomu nahoře nedochází, že auto je dost nebezpečná zbraň. Takže bych například zavedl povinné absolvování škol smyku a jízd zručnosti a dále bych za volant nepouštěl samostatně člověka po autoškole (jedině s dohledem někoho, kdo např. řídí minimálně 10let a nezavinil za posledních 5 let žádnou nehodu a tak by musel jezdit třeba rok a pak by teprve dostal papíry pro samostatnou jízdu ;o) ). A co je další katastrofa - diskofilní hošík s mokrými papíry dostane od zazobaného papíka k osmnáctým narozeninám třeba AlfuRomeo 156 GTA... a dál "no comment"...
19. 1. 2005 23:11
Bez nadpisu
rychla jazda mi az tak neprekaza, pokial to niekto moc neprehana a niekam sa ponahla, tak pustim nech si ide...

ale co ma fakt serie je bezohladnost a naschvaly. Ked niekde sedi v kvazi-offroade a dava svojou jazdou najavo ze ma vsetkych na haku, lebo ma okolo seba 3tony zeleza, tak vzdy dufam ze sa s tou kopou srotu niekde prevrati a tu tarchu neudrzia stlpiky...

takze podla mna bezohladnost je najvacsim nebezpecim
neregistrovaný "pechar"
19. 1. 2005 22:58
Bezpečnost na silnicích
:?: Co si myslíte o chování řidičů na silnicích ? :?:

Kam se ztrácí lidská tolerance. Mnoho lidí se žene za svým cílem a ani si neuvědomuje, že nejsou sami kdo chce být včas ve svém cíli. Poté se dva takoví lidé "potkají" někde v křižovatce a dalších 50 lidí přijde do toho svého cíle pozdě, protože uváznou někde v koloně aut. Stačí se podívat jak to vipadá na silnicích třeba na www.silnicni.info.

Z toho až přechazí zrak. Denně až desítky dopravních nehod a nemálo z toho jsou nehody dost vážné.

Přitom stačí vyjet o něco dříve a potom už není třeba spěchat. I pět minut stačí k bezpečné jízdě. Bylo mnoho z těch, kdo tak spěchali do svého cíle, až tam nikdy nepřijeli.

:idea: Napište své názory na spěch na silnicích....