Může mi prosím někdo poradit co je to za model nebo kat. číslo toho nahoře leddiodového univerzálního světla ? Nikde u Helly jsem to nenašel díky za radu.
Přesně! Cokoli, co se pohybuje po vozovce by mělo být osvětlené...
Sám jsem poměrně vášnivý cyklista a mám tedy představu, že náklady za velmi kvalitní přední a zadní osvětlení nejsou nijak katastrofální (cca 800za obojí) ;-)
Na tomhle je krasne videt, jak to mate, vy od VW, pomotany. Liska samozrejme neni skoro to samy jako jaguar. Liska je selma psovita a jaguar kockovita. Voda a vodka taky neni to samy. Pak se clovek nedivi, ze Passat a Golf povazujete za skoro to samy jako Mondeo a Focus >:D >:D >:D
Píšeš hezky demagogicky, Ado, jak ti to vždycky šlo. Sám jsi napsal v podvečer, tedy podle toho odhaduji, že ne za plného denního světla, tedy snížená viditelnost, tedy chyba cyklisty, že nebyl osvětlený. Když jedu na biku, zapínám blikačky i když je přes den zataženo nebo při dešti, protože jsem prostě i tak líp vidět.
Smysl to má i za zamračeného dne, protože stříbrná a podobně jemně metalická auta jsou daleko hůře vidět. Nehledě na to, že mnoho spořílků by nejradši nezapínalo světla ani za tmy, svítí přeci lampy.
Smysl denní svícení má. Jezdím poměrně hodně a podobnou situaci řeším dnes a denně. Už jsem ale i viděl řešení: cyklisti, kteří celodenně svítí. Tudy by podle mě cesta mohla být.
To že má denní svícení něco do sebe co se týče bezpečnosti je nejspíš fakt. Pravdou je ale i to, že když všichni svítí tak je jednoduché přehlédnout někoho kdo zrovna nesvítí... Ale vše je tím, že Češi nejsou moc dobří řidiči. V Německu se svítí jen v noci a zvládají to lépe než my. A to jich tam jezdí víc :-)
Na denním svícení také vydělává stát na daních a firmy vyrábějící žárovky a rafinérský společnosti, benzinky. 1. vetší spotřeba žárovek 2. větší spotřeba benzinu - na jedince je to třeba jen 0,prd na 100km, ale celkově za rok je to docela dost litrů. Já ale svítil celý den i když se ještě nemuselo...
Svietenie za denného svetla a počas celého dňa má opodstatnenie !!!!!
Bez urážky, ale nesvietia iba debilkovia, sviatoční vodiči a iné podobné indivíduá.
Svietim dennodenne od roku 2000, vymenil som 3 - slovom tri žiarovky (aj to nie v tom istom svetlomete) - jazdím stále tým istým autom.
Usmievam sa "vodičom" , čo mi blikajú, že som si zabudol zhasnúť svetlá.
Pre tých čo nesvietia: Neprajem Vám to, aby ste sa dostali do situácie, že budete mať v trenkách kvoli tomu, že ste počas slnečného dňa neuvideli auto, ktoré ste mohli zaregistrovať, keby bolo malo malo rozsvietené svetlá, a už vôbec Vám neprajem to, aby ste kvoli tomu havarovali, či nebodaj vy alebo vaši blížni prišli z dravotnej ujme alebo nebodaj o život.
Ak to zažijete, potom všetci pochopíte, prečo je dobré celodenné svietenie.
já mám třeba auto s mrkačkama a denní svícení mě tim pádem dost otravuje, třeba na dálnici už je to znát, jestli jsou venku nebo ne, navíc třeba tyhle LED světla vypadaj fakt dobře, konečně nějaký který by se mi na autě líbily, jen ta cena ne!
Ono by ho přehlédl, i kdyby nesvítil, protože když jede auto po kruháči, tak ho vidíš čelně jen chvíli, vždy ho vidíš z boku, takže světla v této situaci nemají smysl. Navíc cyklista by se dneska už měl přizpůsobit provozu a oblékat se reflexně nebo jezdit po cyklosteskách, jinak to je o držku.
denni sviceni je dobra vec. treba to neni nikdy vubec potreba ale pak zajedes do nejakyho kouta, stin za barakem apod. a kazdy svetlo se hodi aby sis vsimnul. nekdy je lepsi videt ikdyz je slunicko. kazda malickost co muze pomoct je dobra... ja sem PRO denni sviceni...
Tak su kup VW kde mas servis na kazdom rohu a mas pokoj. Hmm ;-);-);-) PS:Si viem zivo predstavit ako si tuzery kupia 5-10 parov svetiel a vysvietia cele auto.
Duvodem muze byt treba, ze mas auto, u ktereho si sam zarovku nevymenis a musis do servisu. V pripade, ze mas nejblizsi servis 110km od baraku by to duvod mohl byt. Jinak to nikdo nikomu nenuti, je jen moznost vyberu a to je dobre!
No podľa môjho názoru je svietenie cez deň abslútne v poriadku.. Ja jazdím na zelenom a striebornom aute a poviem Vám, že poriadne splívajú s okolím..strieborné s cestou a zelené s okolím (mimo mesto samozrejme). Rozsvietené auto zaregistrujete hneď ale nerozsvietené?.. to trochu trvá..a sekundy na cestách sú veľmi dôležité..
Tak třeba je fakt že když někdo jezdí jen krátké trasy po městě tak je to znát a šetří to hlavně baterku. Je pravda že úspora paliva, případně plýtvání při svícení jsou velmi zanedbatelné hodnoty.
Může mi někdo vysvětlit, co vede lidi k instalaci světel pro denní svícení? Stojí od několika stokorun do - jak zde vidíme - více jak 5000 Kč a navíc auto dosti hyzdí. Návratnost investice je navíc nulová, protože se prováděly testy, kolik se ušetří paliva bez světel. Dospělo se k sumě limitně blízké nule, hluboko v hájemství statistické chyby. A cena žárovek? Když jednou za 3 roku utratím 2x 70 Kč za žárovky, tak se investice vrátí cca za cca 119 let :-)
Oproti tomu standardní světla jsou přirozená, člověk nevypadá, jako že svítí mlhovkama...
A samotné denní svícení? Vpodstatě jde o to, že buď musí svítit všichni a nebo nikdo. Jen tak je to bezpečné. Líbí se mi analogie "auto svítí = jede", "auto nesvítí = nejede". A krom toho je svítící auto lépe viditelné i za slunečného dne.
Byl jsem v roce 2006 v UK a tam nesvítí skoro nikdo, vesměs ani za mlhy a večer. Jedno se mi dokonce stalo, že jsem v klidu projížděl okolo řady aut a teprve když na mě několikáté zatroubilo, tak jsem pochopil, že ta auta nejsou zaparkovaná, ale stojí v koloně před křižovatkou. Potupně jsem pak couval na konec.
Zkrátka celou tu hysterii kolem denního svícení nechápu. Sám jsem svítil vždy, už se svou první Š120 před více než 10 lety...
Nemam rad nesmysly inzenyru lidskych dusi. Jaky ma smysl povinne sviceni za plneho slunecniho svetla? Jaky smysl ma povinne sviceni za zamraceneho dne? Pouze zvysuje riziko nehody s neosvetlenymi ucastniky provozu. Prave vcera jsem videl jednu takovou nehodu, zpusobenou povinnym svicenim. Ridic, najizdejici podvecer na kruhovy objezd prehledl cyklistu, jedouciho po kruhovem objezdu, protoze nesvitil, zatimco auto jedouci oproti ano, takze podvedome upoutalo pozornost ridice, ktery potom prehledl neosvetleneho cyklistu.