Zdravím,
nedávno jsem pořídil Vaneo z roku 2004 a né že by bylo nějak brutálně shnilý, ale pochopitelně na podvozku nějaká koroze+ v dutinách ap. je...
Chci řešit ošetření koroze na "nevyditelných" místech, nejedná se mi o opravu laku, lemů blatníku, 5-tých dveří ap.,toliko na vysvětlenou...
V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...
Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:
1. Nátěr podvozku + dutin OLEJEM -nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence...).
údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, přes kterou koroze jen tak neproleze(ošetření podvozku,dutin)+ se to zároveň promaže.
2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)
- o této metodě jinak nic nevím...
3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE
Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělané...
Druhá věc je, co na různé nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů akorát v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...
Byl by nějakej tip na kompromis s dobrým antikorozivním nátěrem+dlouhodobějším účinkem?
Mě z toho vychází asi nejlépe nátěr olejem(otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...)
Ja bych zkusil bud dobre prefiltrovanej olej z fritaku a trosku vazeliny, nebo vypustenej olej z motoru taky s troskou vazeliny. Myslim si, ze by to mechanikovi nemelo zase tak extra vadit :-)
Máte rez dokonale odstraněnou? jestli ano, tak doporučuji místa pořádně odmastit, a já jsem používal suříkovou barvu, která nepotřebuje žádnou podkladní barvu, a drží mi na autě.
Já jsem používal aceton, který dobře odmašťuje, jinak j všechny barvy kupuji jedině od Holandského výrobce kvalitních barev svk-barvy .cz, kde koupíte nejmenší plechovku suříkové barvy za 189 korun, pokud to máte jen na kousky, tak Vám to bude určitě stačit.