Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Rio Sedan: ceny na českém trhu

Kia by si velmi ráda ukousla z prodejního koláče, který opustila Fabia Sedan a tak přichází s se svým Riem a karosářskou variantou sedan.
Zpět na článek
neregistrovaný "tw"
20. 3. 2008 22:51
Re: Tak trochu loučení
Že přijde Soul do evropy považuji za skoro 100%, zvlášť když výroba zřejmě nebude v USA ale já bych si tipnul, že ne v Nošovicích ale v asii. Přeci jen vozit auto z Čech do USA nepovažuji za pravděpodobnou variantu. Možné je ale vše i výroba na dvou místech.

V nové továrně v Georgia-Alabama USA se zatím mluví o dvou modelech - nový crossover (který pravděpodobně nahradí Sorrento) a nový pick up (zhruba jako je Honda Ridgeline)
20. 3. 2008 04:08
Re: 4 roky po
:yes: Jen pro spravedlnost: v roce 2005 sedan Rio II nebyl výběhový ale nový model, jen se teď holt dostává do ČR až v poslední třetině modelového života. Na rozdíl od Thalie, která je pro Renault záměrným úkrokem k low-endu, je Rio II pro Kiu naopak krokem na cestě nahoru. Lze předpokládat že generace Rio III bude od Thalie minimálně o další příčku nahoru vzdálená (což ovšem taky nevylučuje nějakou "poníženou" mutaci pro Střední Východ, Indii apod. - názorně to předvádí Hyundai s i10 pro Indii a pro Evropu). - Fabie SDN je jiná story, Škoda ji pod starým vedením nekoncipovala jako lidovku pro Turecko a na českém chalupářském trhu nacpaném navíc feldami kombi a formany měla Fabie SDN jasně omezené možnosti. Neznám přesně strategii Škody v těchto segmentech, takže nevím, proč a zda opravdu ukončili výrobu sedanu - může to mít souvislost i s tím, že Škoda bude údajně jedním z výrobců koncernového superlevného vozu?
20. 3. 2008 03:52
Re: Tak trochu loučení
Díky za zasvěcené doplnění. :yes: O Soulu jsem tu uvažoval mj. pro to, že mi není jasné, jestli bude podobně jako Matrix stát na delším rozvoru (Elantra - i30 - cee'd) nebo jestli se obdobně jako fordovský Fusion spokojí s nižší platformou. Jsou známé parametry podvozku i20 (aspoň rozvor)?
Dovolím si dodat: Soul byl vyvíjený ve spolupráci Namyangu a Kalifornie, dokonce se tím US design centrum Kie chlubilo jako vzornou spoluprací a částečně je to vyjádřené i názvem modelu. Schreyerův vliv na předprodukční verzi Soulu jistě patrný je, ale není to "celý" Schreyer, spíš jen vliv supervizorský, hlavní slovo při finálních úpravách bylo ponecháno Gregory Guillaumovi, šéfdesignérovi Kia Europe. Což taky je zcela jasná odpověď na to, jestli se Soul bude prodávat v Evropě - bude. Tipnu si, že se počítá s jeho výrobou u sestry v Nošovicích - výroba "MPV" od Kie tam už byla avizovaná. V Evropě (zvl. východní) bych dokonce jako základní "economy" motorizaci směle očekával 1,4 CVVT a s otazníkem budˇslabší verzi 1,6 CRDi (viz i30) nebo možná (??) nějaký nový malý diesel (buď vývoj 1,5 CRDi nebo něco úplně nového s ještě menším objemem? dokonce i 1,1 CRDi je velice schopná jednotka). Nic nebrání souběžné výrobě americké verze Soulu v US, tamější trh je na jeho příchod dlouhodobě marketingově připravovaný.
Naproti tomu Rio III a další nové modely by už měly dostat 100% Schreyerova názoru na nový stylistický jazyk Kie, naznačený zatím asi nejvíc v Kee. Pro Kiu by to měl být další zlom, jelikož se tím imho velmi pravděpodobně začne dostávat do pozice trend-settera, což by si před pár lety představil jedině šílenec. :-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2008 07:31
Re: 4 roky po
Zase ti chybí orientace v probírané věci. To, o čem je tu řeč, je koncept malého sedanu postaveného na výběhovém modelu B-segmentu, ať už mluvíme o Riu nebo u nás všem dobře známé Thalii. Pro tato auta platí to, co jsem napsal, jsou to svou koncepcí modely pro chudší trhy, a že se prodávají ještě i u nás je dáno jen a pouze dumpingovou cenou, Thalii lze dnes koupit kolem 200 tis. Pokud ale mluvíme o Škodovce a nové Fabii, mluvíme sice o stejném segmentu, jenže ne o výběhovém, ale o novém modelu, který se rozhodně nepodbízí cenou, má z předchozí generace vydobyté místo mezi špičkou třídy, cena průměrné prodané Fabie bude jistě přes 300 tis. V cenovém rozmezí B-segmentu (evr. špička) 300 - 400 tis. (když je navíc varianta sedan vždy dražší) nemá sedan na vyspělém trhu místo. Ostatně, žádný z relevantních konkurentů malý sedan B-segmentu z aktuálního modelu nedělá, někteří dokonce ani kombíky. Tvoje úvaha, že Fabie sedan by byla neúspěšná, protože Škodovka neumí design a tudíž by se nelíbila, je hodná malého děcka, každý ví, že motivace zákazníků kupujících malé sedany třeba zmíněné "clio s batohem" není estetické zaujetí daným modelem, ale je čistě účelová, tedy co nejvíc kufru za co nejméně peněz.
neregistrovaný "tw"
18. 3. 2008 23:10
Re: Tak trochu loučení
Rio III bude velmi pravděpodobně postaveno na platformě i20 což bude zvětšený nástupce Getzu.
Soul byl vyvinut v USA ještě před příchodem Schreyera, každopádně na sériovém provedení se už jeho podpis dá čekat. Navíc v rámci unifikace se požití platformových součástek dá očekávat.
Prodej Soulu v evropě taktéž nebyl zatím potvrzen, navíc zatím s jediným potvrzeným motorem benzínovým 2,0 CVVT by byl asi v evropě špatně prodejný. Pro evropu je požití motorů 1,6 CVVT a 1,6CRDi více než pravděpodobné.
18. 3. 2008 17:10
Tak trochu loučení
Pánové, pardon že jsem něco načal a už se sem nevrátil, pěkná diskuse :yes: (strejdu v beranici už známe, nemá čím překvapit). Docela bych Riu II přál, aby se přes sedánek aspoň teď dočkalo v zemi okřídleného šípu zájmu kupujících. zaslouží si ho. Uvidíme taky, jestli a jaká bude u nové generace návaznost na projekt Soul. Protože ten má pouhé 4 m délky a pořád ještě není jasné, na jaké platformě vlastně stojí. Pozorné oko v interiéru sem tam i nějaký odkaz na Rio najde (područky a madla + ovladače ve dveřích). Hodně bude záležet na tom, co si vezme do hlavy Mistr Schreyer, Rio III už bude muset dostat jeho jasný podpis a čekal bych také nějakou synchronizaci s faceliftem cee'du.
anonym
18. 3. 2008 17:04
Re: Už je tady
Vážený súdruh-autor horného článku,nerobte tretinovú prácu chýba mi viac informácii a hlavne fotky o aute,radšej zoberte pár fotiek zo Volkwagen skody a pridajte sem ;-)
18. 3. 2008 16:08
Re: Už je tady
Prima řečeno :yes: a ten gól s Dodgem na závěr taky stojí za to :-)
18. 3. 2008 14:33
Re: 4 roky po
Že naňho vôbec reaguješ, škoda nervov. Lepšie písať a diskutovať o autách.
neregistrovaný "ragu"
18. 3. 2008 13:46
Re: 4 roky po
Už ten tvůj příspěvek nahoře naznačoval, že budeš pěknej ignorant, ale ted se ti to fakt povedlo vyvvrátit. Ty nejsi ignorant, ale obyčejnej ubohej vůl.
neregistrovaný "tw"
18. 3. 2008 00:15
Re: Už je tady
Pravděpodobně opravdu dojde k tomu, že budou oba modely, Accent je v současnosti cca třetí nejprodávanější subcompact car v USA a pravděpodobně si Hyundai nenechá tento tržní segment utéct a připraví i nástupce. Stejně jako s modelem Elantra.
V Evropě asi opravdu zbyde jen i30 jako nástupce jak Elantry tak Accentu a nový i20 jako nástupce Getzu i když pravděpodobně to bude auto o chlup větší než současný model Getz. Platforma i20 bude asi sloužit i pro nový model Kia Rio. Možná je i varianta prodeje i20 pod názvem Accent v USA.
Jen tak pro zajímavost Accent se v Mexiku prodává jako Dodge Attitude :-)
anonym
18. 3. 2008 00:15
Re: Už je tady
Pravděpodobně opravdu dojde k tomu, že budou oba modely, Accent je v současnosti cca třetí nejprodávanější subcompact car v USA a pravděpodobně si Hyundai nenechá tento tržní segment utéct a připraví i nástupce. Stejně jako s modelem Elantra.
V Evropě asi opravdu zbyde jen i30 jako nástupce jak Elantry tak Accentu a nový i20 jako nástupce Getzu i když pravděpodobně to bude auto o chlup větší než současný model Getz. Platforma i20 bude asi sloužit i pro nový model Kia Rio. Možná je i varianta prodeje i20 pod názvem Accent v USA.
Jen tak pro zajímavost Accent se v Mexiku prodává jako Dodge Attitude :-)
anonym
17. 3. 2008 22:03
Re: 4 roky po
Fabka Sedan bola podarená, aj keď zadé svetlá mi pripadali byť vzhľadom na tvar kufra príliš nízko. Ovšm pochovala ju cena. S autami ako Thalia nemohla súperiť ani náhodou.
neregistrovaný "gld"
17. 3. 2008 20:38
Re: Už je tady
Accent sa trochu vymyká hyundaiovskej ofenzíve i-modelov pretože je primárne vyvíjaný pre americké a ázijské trhy..možno teda očakávať že bude proste nový i20 aj nový accent
neregistrovaný "BREZNEV"
17. 3. 2008 18:24
Re: 4 roky po
A UZ SA TESIME ROVNO NA 65 ROCNEHO DEDUSKA NA TAKOMTO KRAME AKO SI TO 30KOU PRASI NA ZAHRADKU A DO BAUMAXU NA NAKUPY.
17. 3. 2008 15:32
Re: Už je tady
Tiež mi to hovorili u predajcu. ;-)
neregistrovaný "ZdeněkSvoboda"
17. 3. 2008 15:25
Re: Už je tady
Kupuju si Accenta a prodejce mi říkal, že jsem ještě přišel včas, že budou během 1 - 1,5 roku končit s výrobou.
Klaudius má pravdu.
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 14:52
Re: 4 roky po
www.sda-cia.cz
Není to tam sice to cos chtěl, ale statistiky jsou tam zajímavé.
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 14:43
Re: 4 roky po
Dovolím si s tebou nesouhlasit ohledně tý Fabie - sedan byl pro mě z celé řady Fabia nejsnesitelnější, proti sloní Cordobě docela fešák - jen kdyby nepoužili unifikovaný zadní světla z kombíka...
Ale jinak s ostatním cos napsal plně souhlasím. Jen bych ještě přidal Astru sedan.
17. 3. 2008 14:39
Re: 4 roky po
Nerad ti kazím tvé iluze, ale škodovka Fabii sedan nepřestala dělat proto, že by o tyhle auta nebyl žádný zájem, ale proto, že nebyl zájem o Fabii sedan, která ze všech karosářských verzí byla nejhorznější. Ono postavit na malém podvozku slušivý sedan chce hold už trochu umu, což nejen v MB nemají... ;-) Ona třeba ani taková Jetta o třídu výš není zrovna povedená kreace na estetiku (v porovnání s Lineou nebo Focusem sedan).
Avatar - Dinar
17. 3. 2008 14:14
Re: 4 roky po
Celkem by mě to číslo prodaných Thalií zajímalo, třeba by se trend opravdu potvrdil, ale asi to těžko někde zjistíme, tyhle posčítané údaje všech typů a generací jsou k ... ;-) Jinak souhlas.
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 14:08
Re: 4 roky po
Za únor se modelů Clio/Thalia - všech gene - prodalo 314, celkem od začátku roku 623 vozů. Loganu 290 od začátku - vč. kombi. Ne že bych chtěl podceňovat nové Clio - obzvláště ne ten kombík - ale stejně to podle mě bude většinou zásluhou Thalie. Sám ale pevně doufám že máš s tím zvoněním pravdu a takové krasotinky Typu Thálie, City nebo třeba Ševroletu Aveo zde vymizí. Ale za to Rio nebo třeba SX4sdn bych se ještě stále přimlouval.
Mimochodem ať si kdo chce co chce říká - Sedan Fóbie byl stejně povedenej! Třeba v Turecku by to pořád muselo být terno!
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 14:07
Re: 4 roky po
Za únor se modelů Clio/Thalia - všech gene - prodalo 314, celkem od začátku roku 623 vozů. Loganu 290 od začátku - vč. kombi. Ne že bych chtěl podceňovat nové Clio - obzvláště ne ten kombík - ale stejně to podle mě bude většinou zásluhou Thalie. Sám ale pevně doufám že máš s tím zvoněním pravdu a takové krasotinky Typu Thálie, City nebo třeba Ševroletu Aveo zde vymizí. Ale za to Rio nebo třeba SX4sdn bych se ještě stále přimlouval. :yes:
Mimochodem ať si kdo chce co chce říká - Sedan Fóbie byl stejně povedenej! Třeba v Turecku by to pořád muselo být terno!
Avatar - Dinar
17. 3. 2008 13:34
Re: 4 roky po
Opravdu se u nás stále velmi slušně prodává Thalie? Nebyl bych si až tolik jistý. Logan je trochu jiná záležitost, je to auto velikosti C-segmentu za cenu základních modelů B-segmentu, Rio se z dané třídy nijak nevymyká, já si opravdu myslím, že tahle subkategorie malých sedanů má u nás pomalu ale jistě odzvoněno. ;-)
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 13:22
Re: 4 roky po
Částečně s tebou souhlasím - náš trh je čím dál tím vyspělejší. Ale čím si vysvětlíš že takové "reprezentativní" sedany typu Thálie a Logana se pořád velmi slušně prodávají? Kdyby někdo dokázal vyrobit auto kvality RIA a ceny Logana, nešlo by jen o model do počtu ale o nejprodávanější zahraniční vůz na trhu. jen by teda ještě musel mít na čumáku VW - bez toho to u nás skoro nejde...
Avatar - Dinar
17. 3. 2008 13:11
Re: 4 roky po
Nějak mi uniká smysl tvé reakce, ale pokud jde o tohle Rio, podstatou diskuse není jeho korejský původ, tedy diskuse na téma "korejský šunt", ale jde o to, že Kia nabízí sedan na bázi Ria, karosářskou variantu, která v B-segmentu nedává smysl, tedy na vyspělých trzích, kde je auto této třídy používáno jako druhé nebo třetí v rodině a je tudíž obvykle prodáváno v klasické verzi HB, protože je takto mnohem praktičtější. Karoserie typu sedan v bohatých zemích přináleží vyšším segmentům, min. střední třídě, je to varianta reprezentativní, takže vyhrazená modelům manažersky zaměřeným. Naproti tomu na chudších trzích musejí roli reprezentanta převzít levnější auta, tedy modely nižších tříd, zde je prostor pro Fabie sedan nebo Kia Rio sedan. Pointa je v tom, že ČR se postupně stává trhem bohatým, a tak i domácí automobilka od varianty sedan v dané třídě ustoupila, to že Kia podobný model u nás naopak zařazuje, znamená pouze fakt, že se snaží vymést kdejaký koutek trhu, ale v celkových prodejích to i pro ni bude, jak již bylo řečeno, pouze model do počtu.
17. 3. 2008 12:35
Re: Už je tady
A kde jsi zjistil, že Accent končí bez nástupce? Já už o tom sice slyšel, ale ne z rovna důvěryhodných zdrojů. Rozhodně by však bylo lepší, kdyby i20, tedy nástpce Getze (popřípadě Accenta) přišla i ve variantě combi. Úspěch by byl asi předem zaručen, vzhledem k tomu, jak dobře se Getz prodává.
17. 3. 2008 12:30
Re: Už je tady
To ano, accent už má svou pozici, u Ria se zřejmě očekává tah na maličko méně majetné zákazníky. Taky bych bral v potaz, že Suzuki jde na náš trh s SX4 sedan, takže pro Kiu stále celkem vhodná doba..
17. 3. 2008 12:28
Re: 4 roky po
Božie mlyny melú pomaly, ale iste. Ak pôjdu Kórejci cestou, ktorú začali, a ničím si to nepokazia, úspech prv-neskôr príde.
17. 3. 2008 12:26
Re: Už je tady
Accent končí, nebude mať nástupcu. O pol triedy hore je i30. o pol triedy dolu i20. Podľa mňa je to vcelku logický krok. A že sa ešte predávajú súčasne? Žiadna chyba, niekto uprodnostní jednu značku, iný druhú a každé auto sa môže zapáčiť niekomu inému. je to niečo podobné, ako keď sa predávalo Polo Classic a v to isté v zelenom aj so značkou Seat. A príkladov by sa našlo viac. :-)
neregistrovaný "breznev"
17. 3. 2008 12:15
Re: 4 roky po
uz sme tam kde pred desiatimi rokmi, uz nam tu chybali plechovice typu mazda2, Kio z Ria, accent a pod. Asi si nepametate tie zastupy naivnych motoristov pri podpise objednavok na daewoo nexia, kia sephia a podobne..tak isto dnes ti isty naivny motoristi chodia zdierat predajcov pri kupe novych kvalitnych aut a ponukaju im za vymenu svoje poloprehnite a rozpadavajuce sa monstra .. :-!
neregistrovaný "Shkodillac"
17. 3. 2008 12:10
Re: 4 roky po
K těm důvodům si ještě připiš Logana a Cloi/Thalii. V takovém cenovém boji může i kvalitnější auto s zatím ještě bohužel nekvalitním zvukem značky jen těžko uspět.
Avatar - Dinar
17. 3. 2008 12:01
Re: 4 roky po
Ono, to "do počtu" je celkem logické, jak společnost bohatne, zájem o malé sedany upadá. ;-)
17. 3. 2008 10:44
Re: 4 roky po
No na situ Kie sice reklamní banner na Rio sedan není, ale když se koukneš na model Rio, máš tam odkaz na Prospekt Rio sedan. Ale jak si napsal, bude sedan spíš jenom do počtu. I když může mít oproti Accentu výhodu možného dovybavení ESP, který Accent nenabízí ani za příplatek (aspoň myslím).
17. 3. 2008 10:14
4 roky po
V roce 2005 se stratégové koncernu rozhodli, že v ČR se bude prodávat tehdy nový Hyundai Accent v sedanu a jeho sestra Rio ( NCAP) v hatchbacku, jak praví Homer přede mnou. Sedánek Rio je jeden z těch pěkných, ale asi ho sem Kia opravdu pouští jen na závěr generačního života, aby se s ním v době oživení zájmu o sedany připomněla. Nevím, odkud redakce čerpá údaje, na situ Kia ČR ještě nejsou, jestli se správně dívám. Dovolím si předpokládat, že např. vyšší bezpečnostní výbava bude v reálu obsahovat aktivní opěrky pro obě přední sedadla a 6 bagů (tj. včetně okenních), stejně jako je to u hatche. Obecně mohu doporučit, Rio patří mezi nenáročné a celkem milé členy domácnosti, co drží, makají a nereptají a posádce poskytnou v kabině pohodlný prostor. Oba motory - starší verze 1,4 benzin i 1,5 diesel - k autíčku sednou jako ulité a pro běžný provoz (do 175 kmh :-) ) potěší, dost podobně jako srovnatelné malé motory od Toyoty. Doporučil bych vyšší výbavu (je tam řada fajn drobností a nestojí moc) a háklivým povahám vyzkoušet si podvozek (ne zcela harmonický, někomu můžou vadit rázy). Globálně patří Rio mezi nejprodávanější modely Kie, důvody jeho skomírání v ČR se nejspíš jmenují Fabie a chybný marketing.
17. 3. 2008 09:35
Už je tady
Tak nejdřív do vypadalo, že se tady bude prodávat jenom Rio hatchback, aby nekonkuroval modelu Accent, který se podle čísel SDA prodává dost dobře. Ale jak je vidět, tak ani Kia nechce přijít zkrátka. Ale dle mého názoru příchází Kia tak trochu s křížkem po funuse, protože Accent už je na trhu slušně zabydlen.