Vedle velkých automobilových premiér se bez většího rozruchu na ženevské autoshow představil faceliftovaný Hyundai Matrix. Inovace se týkají především vnějšího vzhledu.
Diferenciace neznamená, že se něco zásadně odlišuje, ale že je to jako odlišné vnímáno trhem. Nejobvyklejší cesta vede přes externí design a jeho marketingovou prezentaci. Technické diferencování má u koncernů dost přísné racionální ekonomické meze. Viz koncern VW.
čo som teplý? alebo mestská panička,že budem si kupovať extravaganciu ev čo najnovšiu nobl garderobu?
Ak si všimneme teraz všetka automobilky dávajú tzv aerodynamický tvar s predkom audi no a napchávajú do vnutrajška aerbagy-nieviem aké sú účinné pri 150-ke aux všelijaké elekrotniky ,ktoré hocikedy vypadnú etc a ani pre bežnú prax nepotrebné
skrátka všetci nakoniec zistia a ved nosíme podobný strih podobné šaty je to uniformné... :no:
Jo tak s tou averzí už si to chytl od anonyma výše, nicméně k té ergonomi - jistě víš, že to je právě jeden z problémů Matrixu.. O umístění přístrojů na středové konzole se vyjadřovat nebudu, je to věc vkusu a názoru, ale ergonomie byla doposud děsná, zdá se, že ani facelift na tom nic nemění. No a pokud razíš myšlenku, že design je nedůležitý, jelikož už existují technologie, které dokáží plechy vytvarovat jakkoli, pak budu chápat tvůj příspěvek jako špatný vtip ;-)
diferenciace? no to by ma teda zaujimal ten rozdiel medzi Ceed a i30, kedze jediny rozdiel co tam vidim je ze i30 ma lepsi dizajn a Ceed zase lepsiu zaruku, inak identicke auta
Design Hyundaie bude ještě nějakou dobu na diskusi. Tobě se líbí krátká epizoda, ve které se Hyundai počátkem tisíciletí chytil německého konzervativního designu tehdejší éry, někomu jinému se zase budou líbit jejich americké námluvy. Jisté je, že značka teď prochází obdobím sjednocování image brandu a pilování jeho identity. Není to bez odřenin a kotrmelců. Já za cennější pokládám to, že pro sebe i Kiu udělali mílové kroky v technice a obecné kvalitě, tedy k důvěryhodnosti, bez toho by jim sebelíp střižený plech nebyl nic platný. Dovolím si předpovědět, že do 3 let bude mít Huyndai i design vyřešený aspoň natolik jako Toyota - sem tam někdo remcá, ale prodejům to nebrání ani trochu. Pokračovat bude diferenciace Kie a Huyndaie - orientace na různé trhy a různé skupiny zákazníků - a je docela možné, že si tudíž mezi sebou budou své zákazníky přesouvat. Kdoví, třeba si zrovna ty příště koupíš Kiu...
Roomster predsa nieje konkurencia Kanga...Kangoo vlastne nema nič navrch oproti roomsteru...práve naopak...čo sa týka nového Renaultu Kangoo neviem ako je to s kvalitou,ale sučasne Kangoo je na tom mizerne,naopak roomster je kvalitny + kango je dodavka ,roomster je MPVčko
velebnosti to je hnus, tak pokazit auto s krasnym praktickym dizajnom
teraz este nech rychlo rychlo doseru aj Getz, aj ten vyzera prilis dobre (za tie prachy asi najlepsi dizajn co sa da kupit), pritom Matrix a Getz boli Hyundai s najlepsim dizajnom za posl. vela rokov
mám espero 1500ku a že by za tie roky niečo nové vymysleli palub doska je normalna stále a motor o spotrebe 6.4l a plynu o 7,5l čo nové ?? ked tak pozerám motory aj s CVVT majú vyššiu spotrebu alebo aj volkswagen Fabia o1.2 tak čo je nové??
Ke by vyrábali Espero to isté,len trochu by mohli plechy viac opracovat proti hrdzaveniu by som si kúpil rovnako také isté auto ,všetko tieto nové tvary to je len cirkus pomiesaný s reklamou ved ani tento portál by nebol keby stále nové kisne neprínásali aké je to úžasné jaj len aby som sa nepo... >:D
Správne,že nechali Matrix na pokoji,má dlžku 4020 cm razvor 2600mm
a kufor 400l pohodlné sedenie..
design vnutrajška pokojný vyvážený nie na rozdiel od novej Fiesty ktorá má nevyvážený a ten motýlikovítý tvar ovladanie ,kde je aj rádio umiestnené-to je otras a gýš!! a diesel motor o vykonu 110koní a spotrebe aj pod 5 l- čo ešte chcem,jeto pre mna najvyváženejšie,pohodlné a hlavne aj spolahlivé auto už tradične od Hyundai,tie nové tvary to je len pozlátka- plechy už vedia vytlačiť aké chcú :yes:
Matrix bol podľa mňa celkom zaujímavé auto (na svoju dobu). Veď karoséria sa pýšila nápisom Pininfarina a ten skok zadného okna mal svoje čaro...Toto tu teda 3. výraznejší facelift mi príde otrasný. A že sa to značke vôbec oplatí...Aspoň že tam už nieje nápis Pininfarina, s tým by som sa nezmiril >:-[]:no:
Matrix je rozmermi tak trochu na pomedzí tried, niečo medzi Merivou a Zafirou, alebo medzi Modusom a Scénicom. Cenou a celkovou špecifikáciou sa radí skôr k menším MPV, teda k Merive, Modusu, alebo Nissanu Note.
Každopádně už se nemůžu dočkat i20. Myslel jsem, že už jí uvidíme v Ženevě. Je tedy pravda, že Getz vypadá pořád celkem dobře, ale stejně už mu pomalu dochází dech. Tak snad Hyundai u i20 předvede, že umí dělat pořádný auta.
Myslím, že nad tým je škoda polemizovať, buď sa páči alebo nie, alebo, a to je v tomto prípade asi vhodnejšie, buď sa hodí, alebo nie. Zázraky sa už čakať nedajú, je na konci cyklu. Ja skôr čakám na nové malé MPV, po Matrixe asi od neho budem očakávať veľa.
Skús si ho omrknúť naživo - nie je to až také zlé jak sa zdá na prvý pohľad. Na mňa robí lepší dojem ak Logan, ale povedzme aj ako väčšina modelov Chevrolet, najmä tých lacnejších. Ako som písal, za dobrú cenu ponúka slušný priestor, docela dobré jazdné vlastnosti, silné motory, obsiahlu výbavu a dlhú radosť z užívania bez zbytočných servisných zásahov. Kto nepotrebuje byť IN, a nezáleží mu na image, ho ocení. Starší model má nevýhodu v tom, že už celkovo nestačí na novinky na trhu, na druhú stranu má vychytané muchy, je spoľahlivý a netrpí prílišným záujmom zlodejov.
Tak to urcite je, ved hyundai je vraj kvalitnejsi ako ceed aj ked si sa mi zda krajsi z vonku. Napr.Sonata ma pekny exterier ale interier je hroza, aj ked po facelifte myslim, ze ten uz je v Zeneve ma interier prepracovany.
No jo, tenkrát byla jiná doba ;-\ Ale zkus se kouknout na interiér i30, ten se jim opravdu povedl a myslím, že je daleko zdařilejší než v případě Cee´du.
Ano, náš známý ho má také a nemůže si ho vynachválit. Je to sice ne moc krásné, ale zato spolehlivé auto. Jenže když už se designéři pustili do retuší přední části, tak už by až tolik neuškodilo, kdyby aspoň trochu změnili zadní část. Tolik by to zas nestálo a to auto by vypadalo určitě daleko lépe.
Matrix je už morálne dosť starý, takže pre konštruktéra-vylepšovateľa by bol veľmi vďačným objektom. Ale pravdepodobne Kórejci si už spočítali dve a dve, a stanovili hranicu investícií do faceliftu. Počkajme na nový model. ;-)
Je to posledný facelift. Najrozsiahlejší, čo sa vizáže týka, najmä preto, že tento model už má predsa len svoj vek a jeho čas vzniku je veľmi dobre čitateľný.
V príprave je úplne nové malé MPV, Matrix musí dožiť, kým ho dokončia. Nakoniec, nie je to až tak hrozné auto. V interiéri sa evidentne nezmenila len farba materiálov, ale aj ich kvalita. Aj zvonka je tvar sviežejší, hoci je to asi maximum, čo sa z pôvodného základu dá vydolovať.
Kto Matrix má, nenadáva. To auto sa totiž nekazí a ide a ide a ide.Proste praktický pomocník. Žiadny extra podvozok, ale motory pomerne svižné, a diesel CRDi môžu tiež podaktorí Kórejcom závidieť. Priestorovo patrí Matrix v tejto triede k tomu najlepšiemu, čo možno na trhu nájsť.
A posledný trumf nakoniec: nestojí príliš veľa, a nikto ti ho neukradne. Pre mnohých veľmi rozumná voľba.
Bereš mi slova z úst :-):yes: Sjednocení fasády s i-řadou se celkem podařilo, takže klubová příslušnost je jasná a hlavně, že jsou pryč ty zuby na bocích. Na druhé straně celá ta i-identita zakotvená do přední masky a teď zase znovu rozvedená do dalších veletočů i-mode (HED-5) ve mně nebudí zvláštní nadšení. Ale budiž, design je jen kabát navrch. Víc jsem otrávený z toho, že Matrix zřejmě bude absolvovat celých deset let existence na prehistorické platformě předchozí generace elantry a s technickými řešeními datovanými zhruba do roku 1998, kdy se koncept poprvé objevil. Sám interiér co do pohodlí a užitnosti ještě pořád velmi dobře obstojí, ovšem vývoj už přecejen došel o kus dál.
Už jsem ani nedoufal, že ty fotky někdy uvidíme. Interiér zůstal nezměněný, bohužel. Už je na něm rok vzniku 2001/02 dost znát. Zvenku se naštěstí změny uskutečnily. Při čelním pohledu jsem si nejdřív myslel, že se koukám na staršího Yarise a někomu možná zase světla připomenou Citroen Berlingo, ale to nevadí. Co naštěstí zmizelo, byly jednak zuby u bočních oken a další zásadní věcí je, že zmizel i zub na blatníku u předního kola. Zuby, které byly patrné při pohledu z boku zakryly decentní černé plasty. I když zejména vzadu by bylo nepochybně lepší, kdyby místo plastového nástavce rovnou bylo větší okno. No a zadek se až na jiné světla a jinak tvarovaný nárazník také bohužel nezměnil. Určitě by si Matrix po tolika letech zasloužil třeba dojdílná světla, která by trochu "rozbíjela" dost fádní zadní výklopnou stěnu. Sice sem čekal, že změny budou daleko menší, když šlo jenom o už třetí facelift, ale doufám, že do dvou let přijde adekvátní nástupce.