Svojou vetou: "V ČR by to dostal okamžite Boeing." som absolútne ani len nenaznačoval prepojenie vlády ČR s Boeingom, čo vyvodili yaroukh a DS. Lepšie asi malo byť: "Ak by to rozhodovali ľudia, čo vyberali nákladiaky pre Armádu ČR, tak by to dostal okamžite Boeing."
Myslel som, že túto debatu sme už uzavreli. Ja som písal, že tu v ČR by Northrop Grumman šancu ani nedostal, pretože sám by na to asi nestačil. Rovnako ako šancu spojiť sa so zahraničným dodávateľom nedostal Tedom, pretože sa automaticky predpokladalo, že jedine Tatra je schopná splniť požiadavky armády (inak pikantné je, že Tatra armáde nedodáva vlastné riešenie...). Príklad z USA ukazuje, že to nie je automaticky pravda.
Ty si napísal, že proti tomu by si nič nemal, len že za súčasného stavu v ČR si rád, že sa nenakúpili nejaké ojazdené črepy zo zahraničia, z čoho by žiaden český výrobca nič nevyťažil. Bodka.
Ešte si spomenul lobbistov. No v USA možno vďaka lobbistom porazí v súťaži jedna ponuka ďalšiu, avšak v ČR sa vďaka lobbistom o súťaži ani len neuvažuje.
A rozdiel? No pokiaľ je vypísaná súťaž, tak pokiaľ má neúspešný súťažiaci pocit, že sa mu ukrivdilo, môže sa dožadovať nápravy, hoc aj súdnou cestou. V prípade priameho výberu sa nemá kto sťažovať - kontrola je nulová. Ako za komančov.
Ale to není analogie! Aby se Airbus mohl vůbec účastnit musel se spojit s Northrop Grumann, pod jejímž jménem bude vyráběn. Stejně tak to musel udělat i švýcarský Pilatus se svým PC-9, který nyní vyrábí americký Raytheon. Aby se někdo mohl účastnit výběrovky pro Pentagon musí tento výrobek min.ze 60% vyrábět na území USA a celý se zde musí kompletovat. Navíc dodávající firma musí sídlit v USA.
A kdo si myslí, že výběrovky tam vyhrávají ti nejlepší tak se plete. Lobbuje se úplně všude.
Tak to je hodně nepravděpodobný, Škoda je úspěšná, zvyšuje svoje prodeje a pomáhá celýmu koncernu jít nahoru, tak pochybuju, že by se zbavovali kladnýho článku.
Taky nechápu, proč se lpí tolik na zemědělství, t toho moc penez neni. To můžou dělat na Ukrajině a vůbec na Východě. Stejně je to tam jenom na hnůj a obilí. Podobně když se znárodňovalo....primitivní sedláci řvali, že jim berou grunty a pak se měli lépe než před tím. Mladí to pochopili hned, dostaly školy, byty, peníze, práci na směny. Ve tři byli doma a měli klídek a teplou vodu. Nadřeli se o poznání méně a měli se slušně. Efektivita vzrostla několikanásobně, a k nám se jezdili dívat zemědělci ze západu, aby se přiučili...
No to má být vtip? Jestli jo tak promiň, že nechápu, ale yaroukh výše mluví o tom, že do české vládní letky (teda jestli se tomu tak říká, to já nevím...) se nedávno nakoupily Airbusy.
Jak jsem psal výš na jednu stranu to může být plus, ale problem nastava v tom ze volnou ruku nedostane jen Škoda ale i ostatni značky koncernu.Holt prostě musi mit Škoda hezčí auta, a doufat že ve světě už má nějaký jméno aby ji třeba Seat či Audi totálně nerozdrtily, pokud by Škoda šla i do dalších segmentů ;-)
Právě, že to tak úplně utopie neni, co vim, tak ve Škodovce se modlí, aby Porsche mělo většinu, protože pak opravdu dostanou volnější ruku a VW jim nebude diktovat podmínky co vyrábět...
Kdyby to škodováci chtěli, tak už by mohli do Tudoru dát motor z Lamborghini, který patří pod VW.
Málem jsem zapoměl, že Lambo je vlastně škodovácký bráška, stejně jako Bentley. Ale u Bentleye si už nejsem jistý, jestli už zas nepatří někomu jinému, než VW. To se tak mění, kdo se v tom má vyznat ..... :-)
Výborně Porsche, tahle firma ví co dělá, celá VW group má budoucnost a konečně už taky nebude VW kvůli svým prodejům, diktovat Škodovce jaký auta vyrábět, takže by jsme se mohli dočkat nějakých nových modelů :-):-):-)
No byl tu clanek ze by koncernovy znacky mohli konkurovat ve vice segmentech.Na jednu stranu je to good zprava z duvodu napriklad toho moznyho Tudoru(teoreticky), ale na druhou stranu co kdyz dana znacka proste neobstoji a zacne prodelavat? Nebude se moci kde chytnout protoze ji vysachuji ostatni ze segmentu kde jeste pred rokem dominovala.Na druhou stranu koncern by ju mel teoreticky podrzet, ale aby to casem nedopadlo treba jak s MG.
O tom žádná, pokud by byli dodavatelé "donuceni" se spojit v programu s Avií, Tedomem nebo Tatrou tak nemám problém. Ale já jsem v tomhle systému rád, že zde nejezdí nějaké šroty, ze kterých lidi zpětně neuvidí ani korunu.
No to doufám že ne, porsche je můj sen, tak doufám že se tenhle názor nerozšíří. Ale zase by mohla vzniknout nejaka škoda tudor s motorem uprostřed, s motorem 3,6 boxer, s motorem z porsche turbo :-) to by byl mazec 480 koní ...
Samozrejme. Ale vidíš, že prebehla súťaž. V ČR by to dostal okamžite Boeing. Do tendra sa mohol prihlásiť trebárs MAN s tým, že autá by sa kompletovali v ČR a pod. O to ide.
Nečetl jsi to celé, hlavičkou to zaštítí Northrop Grumann. A letadla musí být smontována a z velké části vyrobena v USA ;-) V tom je ten podstatný rozdíl oproti našemu systému nakupování v cizině pro armádu
Co kdyby náhodou tohle spojení zabránilo svobodnému pronikání a roztahování se Toyoty, Hyuandaie či dokonce čínských rychlokvašených výrobců na trhu EU? Japonci si svůj trh (stejně jako Korejci) brání záplavou až nechutných fíglů, nicméně podpora evropského výrobce vůči světu, to by nebylo fér....ať začne Porsche s Volkswagenem pěstovat víno, chovat slepice nebo vyrábět sejra - pak je EÚ bude bránit....proti všem mimo Evropu. Ale ať koukaj vydělávat, je možné je danit a jediný kdo si svoje živobytí zaslouží mít zajištěné je eurokrat z Bruselu a evropský rolník.