Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo 2.0 TDCi AWD ST-Line – Prostě dobré auto

Čeští zájemci o Ford Mondeo mají aktuálně dvě volby. Mohou si pořídit dvě varianty téhle stálice střední třídy, na trh totiž míří modernizovaná verze, kterou už si můžete i objednat. Ale k dispozici je stále také předfacelift....
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
12. 3. 2019 10:09
Re: 3,5 hviezdy?
Ahoj, odkud jsi? Já bych se docela rád s tím FWD svezl, jezdil jsem s ním jen krátce, když bylo MK5 novinka. Mám právě stejnou kombinaci, jako v testu, na porovnání.
12. 3. 2019 09:42
Re: 3,5 hviezdy?
Na svým FWD mondeu mám najeto 120kkm+. Měl jsem na pár dní půjčený úplně stejný auto (motorizace, kombi, automat...) v AWD a věř mi, že je to poznat hodně - auto tě netahá, ale tlačí. :yes: V FWD je v zatáčkách pod plynem na hraně nedotáčivé, ty stejný úseky jsem se s AWD na hranu nedostal - jelo to jako po kružnici.
10. 3. 2019 14:20
Re: 3,5 hviezdy?
To bohužel nemám tušení
10. 3. 2019 10:02
Re: 3,5 hviezdy?
... a jinak, kazdy dnesni system 4x4, pokud neni uplne debilni, tak se samozrejme zapojuje do jizdy a na zadni kola stale nejaky vykon posila, protoze uplne nejhorsi vec, kterou muzes udelat, je zadek jako celek odpojit a zadni kola brzdena staticky i dynamicky pres poloosy s diferencialem nahanet pasivne pomoci odvalovani kol. to by vedlo k principialnimu zhorsovani jizdnich vlastnosti a take mimo jine k vetsimu opotrebeni pneu. nemluve o spotrebe.
9. 3. 2019 23:02
Re: 3,5 hviezdy?
jo takhle... no to vis, tahle novinarska esa je potreba brat s rezervou :-).
9. 3. 2019 20:55
Re: 3,5 hviezdy?
pri detailnejsom pohlade moze byt, zalezi od verzie , farby a extrerier vybavy. Superb ma velim utopene kolesa oproti passatu a z pohladu boku ma taku disproporciu. Ked si vsimnes ako je natlaceny A stlpik dopredu oproti passatu a cela kabina tak nejako posunuta dopredu, velke zadne dvere, to je dan za ten nezmyselne velky priestor. Passat je v tomto proporcnejsi. Superb posobi krajsie kvoli skolnu C stlpikov na styl shooting break. Co zase museli spravit pre tu velku dlzku aby to zase nevyzeralo ako jazvecik. V tomto trpi podla mna insignia kombi teraz.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 19:19
Re: 3,5 hviezdy?
No autor testu napsaly že pomůže pouze při prokluzu, ale tohle je aktivní zapojení do jízdy.
9. 3. 2019 19:18
Re: 3,5 hviezdy?
no, takze je to system obdobny k haldexu. nevim, proc tam do toho clanku patlaji tu zadokolku s pripojovanim predku, kdyz tady jde o klasickou predokolku s pripojovanim zadku. ... no a ze ti to pomaha pri jizde do zatacek, to je jasne, o tom se tu snad ani nepochybuje, ne?
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 18:20
Re: 3,5 hviezdy?
[odkaz]

Tady je hezky popsáno AWD a jak v Mondeo funguje, koresponduje to s mou zkušeností, takže pomáhá i zatáčet ;)
9. 3. 2019 16:56
Re: 3,5 hviezdy?
s haldexem 5 zkusenosti nemam, ale oproti verzi 4 mel postradat zasobnik tlaku, za to mel mit rychlejsi cerpadlo - to presne zapada do toho, co popisujes - nema natlakovany zasobnik, tedy neumi sepnout okamzite, nasledkem toho je pomalejsi reakce (prokluz predku)...
9. 3. 2019 15:16
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Šetřit se prostě v některých firmách musí, ať to stojí, co to stojí! :'-( :-( 8-s :no:
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 14:39
Re: 3,5 hviezdy?
A Mondeo má tedy Haldex 4 ?
Avatar - miromen
9. 3. 2019 14:08
Re: Jiný pohled
Ja vychazim třeba z nove 508, ktera manual nabizi jen k nejslabějšimu dieslu u benzinu neni vubec možnost. A u M6, kde by mi zřejmě po dynamicke strance nedostačovala G165 a 2.5 je pouze ve spojeni s automatem. A třeba u Insignie teď netušim, vzhledm k tomu, že tam došlo u motoru k nějakym změnam.
9. 3. 2019 14:07
Re: 3,5 hviezdy?
Haldex 4 se choval proaktivně a s přidaným plynem spojoval spojku dost na tvrdo, dokonce existovala verze s mechanicky svorným zadním difem. Tohle se dělo jak ve škodovkách a VW. Šlo s tím normálně jezdit bokem a byla to docela sranda. Jasně, když člověk odlehčil plyn spojka se rozpojila a bylo to nečitelný, ale bavíme se o mainstreamu.
Haldex 5 se chová ve většině aut odlišně a normálně při přidání plynu prohrábne předníma kolama a dost znatelně. Dělá to Sup, Kodiaq, Tiguan a další. Nevím, co to udělá s úplně vyplou stabilizací, je možný, že to ovlivní.
Každopádně Passat BiTdi to nedělá a chová se jako Haldex 4. TT evidentně taky. Proč tomu tak je nevím.
Pro mě je Haldex 5 obrovský zklamání a přes to, že jsem o 4 psal, že to funguje velmi dobře a až na malý okamžiky plně nahradí stálou 4x4, u 5 tomu tak není.

PS MB má mezinápravovou spojku u AMG modelů taky. U 43 neumožňuje odepnutí předku, u 63 ano.
9. 3. 2019 13:28
Re: 3,5 hviezdy?
Jasně, ono to tak teoreticky může dopadnout, že na předek nejde nic, ale pouze v zatáčce a jako vedlejší produkt toho zatáčení ;-).

Ano, tyhle AWD pohony zatáčejí "lépe" než FWD a je to při jízdě cítit. Samozřejmě pouze pod plynem. Když s předokolkou přidáš v zatáčce plyn, začne ti mírně nedotáčet. Naopak z výše uvedených důvodů čtyřkolka začne mírně přetáčet, jakoby se Ti vrhá do oblouku, zatímco předokolka Ti mírně utíká předkem ven. O tom žádná.

Jak se chová nastavení mezinápravové spojky ve spojení s automatem v té které verzi auta netuším, může být, že v režimu S se spojka spíná "silněji" a posílá tedy na zadek větší sílu, čímž Tebou popisovaný efekt zvýrazní.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 13:22
Re: Jiný pohled
Mk5 šlo s tímto 132 kW jako manuál , stejně jako 110 a 88kw . Ale když si chtěl 4*4 nebo biturbo bylo jen s automatem. Benzín 1.5 eb MT , 2.0 jako AT
9. 3. 2019 13:20
Re: 3,5 hviezdy?
Tak prastarý Haldex 1 a 2 vůbec neberu, trojka byla tak nějak přeskočena a v autě mám Haldex čtyři, a pokud vím, tak dnes frčí pětka (zřejmě levnější a tedy asi i o malinko horší než čtyřka). V obou případech jde ale o mechanismus s nějakým rozumem a mírou predikce, takže automaticky spíná na zadek, kdykoli přidáš více plynu (preventivně, nečeká na prokluz). Takže v podstatě jakékoliv rozjezdy, apod. Myslím, že ostatní výrobci s podobnými systémy v principu dojdou vždy k obdobnému naladění systému (přeci jen všichni od auta potřebujeme víceméně totéž). Výrazně odlišné jsou systémy např. v BMW u aut s podélnou zástavbou, kdy je primárně hnaná zadní náprava a předek se připojuje a třeba také poslední systém v Insignii, kdy vzadu vůbec není diferenciál, ale pouze spojky k jednomu a druhému kolu. Jak mi haldex (apod.) moc nevoní, tak o systému v Insignii si myslím ještě cosi horšího. Obecně si myslím, že nejlepší systémy mají jako základ prostě stále 3 diferenciály (např. Quattro od A4 výš a nebo 4matic u mercedesů s podélnou zástavbou motoru, atd.)
Avatar - Emel
9. 3. 2019 13:10
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Ceníkově to takový rozdíl nebyl, ale Opel dával slevy přes 20% a Škodovka se v té době netvářila ani na obvyklých 10%... dneska by to zase mohlo být jiné.
Avatar - miromen
9. 3. 2019 12:54
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Ja moc dobře vic mo mam v hlavě, ale rozhodně nevim co tam maš ty vzhledem k tomu co teddy napsal. Stejně tak to co piše emel, ktery se potom rozepisuje o prodejich.
Avatar - white label
9. 3. 2019 12:51
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Tak to byl poměrně velký cenový rozdíl.
Avatar - white label
9. 3. 2019 12:50
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Co máš v hlavě? Říká ti vůbec něco slovo "aktuální", které jsem doslovně použil v obou případech!
Jinak viz i Emel 12:16
Ze vzpomínek se prostě věčně žít nedá...
Avatar - miromen
9. 3. 2019 12:47
Re: Jiný pohled
S tim chovanim mk4 vs mk5 to jeden majitel vidi dost podobně. Pro mě by byla středni třida dost problem v tom, že u vykonnějšich variant neni možnost manualu což je dost omezujici, ale nemam zrovna přehled jak to přesně kde je. Nebyt tohodle pro mě limitu tak bych se poohližel po M6, insignii nebo možna ještě 508.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 12:44
Re: Mondeo.......???
Pořád je tvůj infotainment lepší, než ten od Fordu...
Avatar - miromen
9. 3. 2019 12:39
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Tohle je jak hlaška z dilen, konzern, konzer, über alles..."Z auta, ktore este v generacii Mk4 patrilo do top3 v triede a mohlo ako jedine ako-tak konkurovat Passatu a Superbu."
Dvojkovy sup možna tak v top3 na opačnem konci třidy, jen pohadkaři jako andy2210, jej vidi jako nadpozemske "dělo".
Avatar - Emel
9. 3. 2019 12:36
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
V téhle konfiguraci tam byl rozdíl myslím skoro 200t, reálně cenově srovnatelné bylo 2.0TSI 162kW s předokolkou (a pořád byl Superb znatelně dražší).

Za stejné peníze bych tenkrát asi vzal taky spíš Superba... lepší dynamika a prostornost od domácí značky by převážila lepší jízdu a komfort. Dneska už je to offtopic, Opel dvoulitr už nemá.
Avatar - white label
9. 3. 2019 12:28
Re: Jiný pohled
S tím kufrem to je dobře, hlavně když jedete někam na dovolenou apod., ve stylu - Fordem tam, vlakem zpět. >:D
Avatar - white label
9. 3. 2019 12:24
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Já to říkal... >:-[] ;-)
Měl jsem tenkrát (když si se rozhodoval) možnost vyzkoušet (v rozpětí jen několika málo dnů) Insi ve tvé konfiguraci a Superb Sportline 2.0 TSI (4x4 dsg) a volil bych celkově toho Supa ve Sportlineu.
I když Insi asi byla po slevě cenově přijatelnější.
Avatar - Emel
9. 3. 2019 12:20
Re: Mondeo.......???
Interiér se mi líbí... s výjimkou budíků a páčky blinkrů. A pak infotainment, ten se koncernu taky rovnat nemůže... ale zase ne že by byl vyloženě tragickej, jen český překlady jsou na prd a některý drobnosti nefungujou.

Na druhou stranu, AGR sedačky jsou super a líbí se mi středovej panel, posaz, odkládací prostory vč. schránky na brejle...

Je škoda, že se úplně nevyvaruje pazvuků.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 12:20
Re: Jiný pohled
Jako MK4 >:D Věrný a obětavý >:D Akorát nemá tak velký kufr >:-[]
Avatar - Emel
9. 3. 2019 12:16
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Top 3 čeho? V evropské mainstreamové střední je Superb stabilně druhý (od 2016), Mondeo je od 2016 čtvrté a jeho ztráta na #3 roste, loni na něj Insi měla celkem komfortních +35% a Superb přes 50% (podle Carsalesbase, podle Focus 32% a 45%).

Kdybych měl dneska vybírat, tak si vezmu Superb Combi 2.0TSI.
Avatar - white label
9. 3. 2019 12:07
Re: Jiný pohled
Takže zřejmě obětavý typ. >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 12:05
Re: Jiný pohled
Přijeď na nějakej sraz a rád vás představím, dělala nám startovací semafor >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2019 11:48
Re: Jiný pohled
Vyloženě špatná auta už se delší dobu prakticky nedělají.
Takže ono je to taky trochu jako vybírat mezi tou hezkou a hezkou holkou (jak píšeš). Každý má své priority (když pominu podstatné - samotný charakter), někdo má slabost na kozy a zadek, jiný mnohem víc ocení třeba hezké/krásné zuby apod.
To co ty vyzdvihuješ (byť právem) na Mondeu mk5, mě osobně k reálnému zájmu o něj prostě nestačí a volil bych jinak. Přesto samozřejmě tvou volbu respektuji podobně, jako respektuji tvou volbu partnerky, i když jsem zatím neměl tu čest ji osobně poznat. ;-)
Avatar - lamal
9. 3. 2019 11:23
Re: Jiný pohled
Ono to zrovnavanie medzi gen. medzi sebou (nielen mondea) je skorej ubytok komunikativnosti, na ukor odhlucnenia a filtracie vibracii a nerovnosti... auto co viac komunikuje povazuje (pravom) vacsina za "sportovejsie" aj ked je pomalsie ako novsia generacia...
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 10:57
Jiný pohled
To co teď napíšu je moje zkušenost a pokusím se auto popsat jak na mne působilo a působí dnes a pokud s tím někdo nesouhlasí, ok, to je jeho problém >:D , takže:

Jakožto dlouholetý majitel MK4 (kterou po celou dobu existence MK5 vynáší diskutéři do nebes pro její sportovní jízdní vlastnosti) jsem v roce 2015 zavítal do autosalonu Ford, natěšený na novinku MK5. Na rozdíl od prvního dojmu s MK4

První jízdu jsem absolvoval s 110kw 2.0 TDCI MT (2x), auto mělo dostatek výkonu, ale nepřišlo mi vyloženě jako trhač asfaltu, první věc proti MK4 bylo ještě větší ticho a pohoda na palubě (a to MK4 na svou dobu v tomto vynikala). Nicméně jsem byl trochu zklamaný z prostoru uvnitř, kdy došlo k zmenšení kufru (především výška od podlahy po roletku) a menšímu prostoru v kabině. Pro mne ideál jako nástupce MK4.

Po 2 letech jsem zkusil 132kw AWD AT (přesně stejnou verzi, jako je v testu, akorát titanium (17"kola)) a auto mi taktéž nepřišlo nikterak dechberoucí, co se výkonu týče, služební Superb 125kw TDI zarazí do sedačky s patřičným zvukovým doprovodem a 100 km/h už je docela rychlost.

Vyzkoušel jsem třídní konkurenci, nejvíce Passata, ale i když to auto nedělá nic špatně, Mondeo je mi sympatičtější a proto jsem ho vzal ( je to jako někomu obhajovat, proč jste si vybral zrovna tuhle hezkou holku a né tu hezkou, co stála vedle, pomohla i sympatie ke značce a dobrá zkušenost s MK4).

Po 7 letech užívání MK4 jsem ho ještě 3 měsíce vlastnil současně s MK5, takže myslím, že mohu srovnat docela objektivně:

MK 4 - sedačky, prostor, lepší audi od Sony, kufr - v tomto je vítěz, nejen proti MK5, ale proti většině konkurence i z aktuální konkurence. Variabilita, pravidelný zavazadelník, co auto převezlo, za to by zasloužilo ocenění Van of the Year >:D

MK 5 - komfort a jízda, výkon, který tam opravdu je, jen ho v autě nevnímáte, přistihl jsem se mockrát, že jedu rychlostmi o 10-20 km/h vyššími, než na stejném místě v MK4 a přišlo mi to naprosto v pořádku a to i v zatáčkách, auto je rychlé, jen to moc nevnímáte. Pro někoho to může být mínus, že auto ztratilo jistou dávku sportovnosti (MK4 nebylo sportovní !!! to je jen mýtus, pouze mělo jistý a komfortní podvozek a stejné řeči se vedly při uvedení MK4 ve prospěch MK3), ale je to kombik střední třídy, to auto vás má převézt z bodu A do bodu B, vzdáleného 1000 km a vy máte být fresh... a to Mondeo MK5 umí na jedničku z hvězdičkou. Zvláště, pokud máte možnost přesedat do konkurence a porovnat.

Je menší, jsou tam detaily, které by asi prémiová auta měla zpracována lépe, je tam otřesný infotainment (SYNC2 v mém případě), ale zároveň velmi povedený a graficky hezký digitální přístrojový štít (když vidíte tyto dvě obrazovky vedle sebe, je to jako Atari vs moderní počítač), z auta je hůře vidět (bezpečnost a odhlučnění), ale na každou další cestu se s autem těším, protože tu hrůzu našich silnic a jejich tristní stav umí na své možnosti perfektně odfiltrovat, ať je sucho, nebo sníh a mám li být upřímný, i kdybych vyhrál v loterii miliony, tak jako takové hlavní auto na cesty bych nepotřeboval ani prémii a spíše bych si koupil ještě auto na zábavu a Mondeo si ponechal, nevyměnil bych ho ani za nic v mainstreamu, nebo né teď ;) Jo a docela ve městě žere, 8,7 autora je milosrdné, já jsem se v Praze ve špičce dostal i na 9,4.... Jinak dlouodobě 7,3 na sto.

Jsou auta lepší v některých parametrech, ale kdo v autě najede dost km, rozhodně si běžte minimálně Mondeo projet, jak tu řekl kdysi Pája, je to nejlepší cesťák ve třídě s jistými jízdními vlastnostmi a to mu po půl roce a 10 tisíc km s MK5 musím dát za pravdu.
Avatar - white label
9. 3. 2019 10:47
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Vidím to velmi podobně.
9. 3. 2019 10:40
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Myslím, že one Ford bylo jen vyvrcholení určitých kroků Fordu, které započaly dávno před vyhlášením one Ford. Ten ústup a proces odcizení Mondea evropskému trhu začal daleko dříve. Mondeo v první a druhé generaci bylo "ušité" přesně na míru evropskému zákazníkovi a mělo technický i designový náskok před konkurencí ve střední třídě a bylo nejprodávanějším autem mainstreamové střední třídy v Evropě (1993-1997) suverénně před Passatem. Ale jak s přelomem milénia Ford začal postupně omezovat vliv a rozsah prací evropské pobočky Fordu na nových modelech, tak se Mondeo od Mk III postupně "amerikanizovalo" a poslední generace je jenom vyvrcholení tohoto procesu. Výsledkem je, že dnes Mondeo nestíhá evropskou top3. Na druhou stranu je možné, že Ford tím ušetřil velké náklady, protože jedním modelem pokrývá jak USA, tak Evropu a i další trhy, kdežto první generace fungovala v podstatě jenom v Evropě. Prostě typická oběť snižování nákladů u velkých korporací.
Avatar - white label
9. 3. 2019 10:18
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Někdo neví co by měl dělat v třídním TOP3 aktuální Superb a někdo jiný zase neví, co by tam mělo dělat aktuální Mondeo.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 09:39
Re: Mondeo.......???
Insi je hodně dobrá, podvozkem je to jediné auto, které se Mondeu vyrovná , ale mně se zoufale nelíbí kombik . Ať slouží.
9. 3. 2019 09:34
Re: Mondeo.......???
Ja toho country tourera podle recenzi pasoval mezi finalisty, ale osobni kontakt me nejak zklamal. Hlavne interier na me pusobil zvlastne, nesedlo mi to. Asi moc vysoky ocekavani. At slouzi
Avatar - miromen
9. 3. 2019 08:46
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
To pozdějši uvedeni na evropsky trh rozhodně nebyl dobry počin, ale Mk5 přišlo na ten americky trh někdy v druhe pulce r2013 což dnes neni ještě ani 6 let. Takže je to spiš o tom jak se o tom psalo a jen se to pořad opakuje. Spiš než nějake pozdějši uvedeni bych viděl problem v tom, že mondeo je zaměřeno hlavně na komfort, což je škoda protože jako jediny ma ve třidě pětiprvkove zadni zavěšeni a to mohl ford využit spiš opačnym směrem. Jinak nic proti tvemu vkusu, ale ja se i dnes rad za tim dnešnim mondeem ohlidnu což u předchudcu nebyl zrovna duvod.
Jinak nevim co by takovy superb měl dělat v top3. :-O
9. 3. 2019 08:18
Re: Zabili Mondeo, parchanti!
Velmi výstižně řečeno. Bohužel. :'-( :-( 8-s
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 08:12
Re: 3,5 hviezdy?
Ten člověk buď nikdy neviděl nic jiného, než Škodovky, nebo jeho Ego nesnese, že něco může být lepší. Koupil si Eklasse, pak zjistil, že okrádání turistů tolik nenese, tak spadl zpět do Škodovky a aby se necítil špatně, musí se ujistit, že Eklasse je horší , než Oktávka a všude to pak roznáší, aby nabyl falešného dojmu, že má to nejlepší na trhu >:-[]

Jinak jeho diskuzní chování fakt nechápu....
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 08:09
Re: 3,5 hviezdy?
Na sněhu mi zadek už párkrát ustřelil právě, když jsem přidával více plynu v zatáčce, je to hodně nepříjemné, nečekal jsem to, auto se pak chová nevyzpytatelněji, než předokolka, ale musím říct, že to přišlo jen v případě, kdy jsem úmyslnně na ten plyn tlačil o dost více, než bych jel takovou zatáčku v provozu bezpečně.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 08:07
Re: 3,5 hviezdy?
Ok, však já jsem psal, že jsem to napsal trochu s nadsázkou ;) PP ale ukazuje, že na přední kola nejde nic.

Já jsem úplně pravpůvodně chtěl říct, že to Mondeo zatáčí s AWD pod plynem znatelně lépe, než FWD verze, protože systém nečeká na prokluz. Musí být ale v režimu S na D to tak znatelné není.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 08:04
Re: 3,5 hviezdy?
Ne, dal jsem do předních kol klacek >:-[] Vždyť jsem to vysvětlil co jsme dělali, ale že zadek poslat bokem jde, to ti klidně až zas napadne sníh ukážu ;)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2019 08:02
Re: 3,5 hviezdy?
Já znám jen starší haldex od VW a tam se sepl zadek opravdu jen při prokluzu, takže rozjezd v kopci typicky. Vůbec nerozporuji, že novější auta se chovají stejně, jako v Mondeu, nevidím důvod, proč by to Ford měl mít jinak.

Osobně bych uvítal třeba podrobnější analýzu redakce, vzít pár aut s Haldexem a vyzkoušet, jak se chová.
9. 3. 2019 02:50
Re: 3,5 hviezdy?
no to je mozny. je to subjektivni pocir. trochu objektivity do toho vnaseji maximalne tak celkove prodeje jednotlovych modelu.
9. 3. 2019 02:45
Re: 3,5 hviezdy?
hele, ja mam sharana s haldexem, takze si myslim, ze vim, o cem.mluvis. nesavno napadlo pekne snehu, delal jsem s nim psi kusy ;-). krouzit zatacku bokem s vybocenou * jde uplne hrave a to cele diky tomu, ze zadni kola opisuji v oblouku mensi polomer a mela by se odvalovat pomaleji, lec haldex je prispojkovava natvrdo k prednim - viz. jak pisu nize, to je cela pointa.
9. 3. 2019 02:42
Re: 3,5 hviezdy?
to nejde. tyhle systemy umi pouze zadek prispojkovat. no a kdyz jedes do zatacky, kde zadni kola logicky opisuji mensi polomer, pricemz se chteji tocit stejne rychle jako ta predni kola, projevuje se to logicky tim, ze autu davaji mirne pretacivou charakteristiku - v podstate vetsina sily jde v takovych pripadech pres zadni kola. a to cele je dano geometrii, nikoliv nejakym "odpojovanim" predku.
Avatar - lamal
9. 3. 2019 01:55
Re: Mondeo.......???
logicka volba... mne sa nelubia tie dve hokejky na prednej maske, nechapem co to je za dizajnovy prvok... interier ma tiez take subtilne tvary, ale inak je to pohladne auto... v kombajne s dobrou farbou fajn... skoda, ze po spojeni s PSA to uz nebude mat takyto podvozok
Avatar - lamal
9. 3. 2019 01:51
Re: 3,5 hviezdy?
Sef ma nove Galaxy 4x4 prevodovka PS + tato ista nafta a myslim, ze pohon je ten isty ako v Mondeu ... skusali sme par zakrut na snehu pod plynom a ide to cumakom von pod plynom zo zakruty... sam hovoril, ze je sklamany z tej 4x4 v tomto smere...

neviem mozno to ma Mondeo inac naladene... viac na zadok
Avatar - speedfred
8. 3. 2019 23:19
Re: 3,5 hviezdy?
a to si jazdil na spiatočku keď si z toho spravil RWD ? Cúvať na čas som tam videl iba Auris :-O
8. 3. 2019 22:08
Re: 3,5 hviezdy?
To asi nie, ale videl ho cez okno zo svojej octavie >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 22:04
Re: 3,5 hviezdy?
Vypnutí ukázal PP , tak jsem to s nadsázkou nazval RWD >:D ( zkazis každou srandu >:D ) Jde hlavně o to ,že nečeká na prokluz a pomáhá tak pod plynem kroužit zatáčky . Na kluzkém povrchu jsem i zadek utrhunl párkrát . Takže prostě a jednoduše, tester to moc dobře nevyzkousel >:D

P.s. už se ti nebudu nikdy smát kvůli řazení, tak jsem přeměřil Superb a ....... 0-100 9.9 na několik pokusu >:D To je vostuda a spojka smrdí. Jinak 0-50 4.12s a 50-100 6.003s. To auto má straně línou jedničku a pak to dohání až dvojka a trojka které tahají jak lokomotiva, tedy pocitove....
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 21:56
Re: 3,5 hviezdy?
Má IQ jako 6 tisíc učitelů tělocviku >:D
Avatar - woody-alien
8. 3. 2019 21:56
Re: 3,5 hviezdy?
Počkat, počkat - to "vypnutí" předku si Ozzy vybásnil, Mondeo evidentně silně zabralo na zadek. Jenom bych řekl, že nečekalo vyloženě na prokluz předního kola ale fungovalo prediktivně.
Avatar - woody-alien
8. 3. 2019 21:48
Re: 3,5 hviezdy?
A ty bys mu nevěřil ? >:-[]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 21:23
Re: 3,5 hviezdy?
Bylo to hodně znát, že tlačí zadek. Ale taky si myslím, že předek byl jen pribrzdeny elektronikou. Rozhodně to s RWD spís píšu jako nadsázku, možná jsem to napsal trochu moc provokativně >:D Ale na kluzkém povrchu zadek utrunout jde. Řídil jsem zrovna tak nebyl čas to rozepsat.
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 21:20
Re: 3,5 hviezdy?
Spíš to předek přibrzdí na minimum a nechá jen zadek.
8. 3. 2019 21:20
Re: 3,5 hviezdy?
jo takze takhle jste to poznali - nakecal vam to pocitac ;-)
8. 3. 2019 21:19
Re: 3,5 hviezdy?
ozi, tahle auta neumi odepnout predek. ten je tam pripojeny furt. umi to akorat sepnout na zadek.
8. 3. 2019 21:16
Re: 3,5 hviezdy?
no pro me jednoznacne. ty debilni lapace na mouchy pod svetlomety nebo ta hnusna dira na bocich mezi kapotou a blatniky, to je pro me neco tezko uchopitelneho. uvbitr palubovka je take tak nejak odflakla... to je treba muj subjektivni pocit ze superba a na rovinu, me se nelibi ani passat. zejmena ta tlusta chromovana kolotocarska linka mezi prednimi svetlomety, nevzhledne tvary zasni partie verze kombi... no proste podle me se hezka auta uz delala, ted je to vsechno tak nejak bida.
Avatar - Pepa_007
8. 3. 2019 20:54
Mondeo.......???
Také jsem jej měl v hledáčku, ale poté jsem nakonec vzal něco od konkurence.
Přeci jenom je tu Mondeo s námi od roku 2014-2015.
Vzal jsem toto, ale s manuálem a zatím spokojenost:
[odkaz]
8. 3. 2019 19:22
Zabili Mondeo, parchanti!
Mondeo Mk5 pre mna uz skratka nie je "to prave" Mondeo. Ford ho zabil tou svojou strategiou "One Ford" a zduploval to neskorsim uvedenim na europsky trh. Z auta, ktore este v generacii Mk4 patrilo do top3 v triede a mohlo ako jedine ako-tak konkurovat Passatu a Superbu, sa stalo naprosto tuctove, nezaujimave, nicim vynimocne auto, popri ktorom uz prejdem bez povsimnutia. Aj takto koncia legendy...
Avatar - miromen
8. 3. 2019 18:39
Re: 3,5 hviezdy?
No když už je řeč o 508, ktera je přece jen odlišnějši od běžne konfekce tak spolu s ni to mam nastejno s arteonem a libi se mi oba nejvic. Jinak to mam hodně natěsnano, protože ve středni se mi velmi libi dost modelu a na každem se da něco najit co mi ne tak uplně sedi. Ale z te běžnějši konfekce se mi pořad nejvice libi mondeo nasledovane M6. Pak těžko řict a jak naznačuješ tak zaleži i na barvě apod. Ale asi sup s insi tak nastejno. Sup je docela tuctovy v zakladu plus ta nic moc zadnice, ve vyššich vybavach v nějake libivějši barvě naopak dost prokoukne. Insi mě v reale trochu zklamala, oproti fotkam v reale na mě pusobi trochu ploše a nevyrazně. Pak zřejmě passat a talisman
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 18:37
Re: 3,5 hviezdy?
Tys už mi to vlastně jednou psal, že to vidíš na displayi (stav AWD), já jsem hroznej sklerotik. :-)
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 17:57
Re: 3,5 hviezdy?
Je tam na to taková Digi aplikace a proč ? Zimaky a beton suchej,ale taky nevěřím, že by to úplně FWD vyplo.
Avatar - skejpa
8. 3. 2019 17:47
Mondeo se jeste vyrabi ?
Ja myslel ze ho uz odpiskali :-)
Avatar - Emel
8. 3. 2019 17:20
Re: 3,5 hviezdy?
Jo, výjimečně na některých fotkách tam ten efekt náznakem vidím... třeba tady, jako by celý zadek padal k zemi: [odkaz]
Efekt, jehož přeborníkem bývalo céčkové kombi: [odkaz]
Ale mě to nebije do očí, naopak se spíš musím soustředit a hledat to tam... a jak píšeš, ta silueta je naopak parádní, hodně se mi líbí ty ostré linky kolem zadního okna.
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 17:13
Re: 3,5 hviezdy?
Insignia v kombíku ne, to je pro mě hotový peklo, krátká je pěkná.
Avatar - white label
8. 3. 2019 17:12
Re: 3,5 hviezdy?
Jo, tak na té M6 (od "bíemdabljú") se shodneme určitě... >:D ;-)
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 17:11
Re: 3,5 hviezdy?
Mě se tam hodně nelíbí moc nízko položený zadní světla. Silueta je pěkná. U liftu se mi nelíbí zadek jako celek.
Avatar - Emel
8. 3. 2019 17:10
Re: 3,5 hviezdy?
Insi a M6 jo, viz výše... ale v kombíku?
[odkaz]
[odkaz]
Jako dobře, já už si i na tu Insi zvykl, ale pořád si myslím, že je ten zadek nejslabší částí u obou.
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 17:08
Re: 3,5 hviezdy?
508, insi, M6..
Zadek Kodiaqu se mi líbí víc, než u Superbu, ale ideál to není.
Avatar - Emel
8. 3. 2019 17:06
Re: 3,5 hviezdy?
Dneska už se to trošku okoukalo, ale Superb Combi je pro mě pořád nejhezčí kombík ve třídě... s tím, že jsem ještě neviděl 508. Možná na stejno s Mazdou 6, ale Mazda teda rozhodně ne díky provedení zadku.
[odkaz]
Avatar - white label
8. 3. 2019 16:56
Re: 3,5 hviezdy?
A tou třídní (designovou) hvězdou má být?
P.S. Podle mě je zadek kombíku Supu docela podobný zadku Kodiaqu, i když ten u Supu je o poznání povedenější.
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 16:52
Re: 3,5 hviezdy?
Na supovi se mi moc nelíbí zadek, ani u jedné karoserie. Celkově mě neuráží, ale nic moc - v rámci třídy žádná hvězda.
Avatar - white label
8. 3. 2019 16:33
Re: 3,5 hviezdy?
Důvod(y)?
(myslím třeba - dlouhý nos, křivé zuby, malé oči apod.) ;-)
Avatar - white label
8. 3. 2019 16:32
Re: 3,5 hviezdy?
Jak jste poznali, že "odeplo předek a nechalo jen zadek"? Pokud by skutečně šlo vše na zadek (což si myslím, že u Mondea nejde), proč bys pak neudělal drift?
Bylo to na suchém asfaltu/betonu?
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 16:31
Re: 3,5 hviezdy?
Pokud to Mondeo opravdu umí, tak to je dobrý. :-)
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 16:26
Re: 3,5 hviezdy?
V zatáčce dali plnej a auto odeplo předek a nechalo jen zadek. Ale drift s tím neuděláš >:D
Avatar - iudex
8. 3. 2019 16:12
Re: 3,5 hviezdy?
Jj, tiež som zdvihol obočie nad tými "vzhľadovo horšími" (Sup, Insignia), u m§a je to presne naopak.
Avatar - white label
8. 3. 2019 16:09
Re: 3,5 hviezdy?
Exterier Superbu je horší, než u Passatu?
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 15:39
Re: 3,5 hviezdy?
Bez plynu a s plynem... to je přece jasný.
Jak ho nechali jet jen na RWD?
Avatar - Emel
8. 3. 2019 15:03
Re: 3,5 hviezdy?
S tím vzhledem to mám dost naopak. Nejhezčí auta třídy jsou pro mě Mazda 6, Insignia, Superb, 508... v pořadí závislém na verzi a barvě.

Mondeo potřebuje velká kola a třeba ten ST paket... a pak je to taky auto k světu. Takhle s těma 19" to funguje, i v té šedivé, kterou jinak moc nemusím.

Passat je na můj vkus hodně konzervativní, ale na velkých kolech taky elegantní...
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 15:02
Re: 3,5 hviezdy?
Jo poznám, je to dost rozdíl jet pod plynem a bez plynu zatáčku. Auto zaklekne a točí. Zkoušeli jsme i na letišti a Woody a Donvito ho nechal jet jen na RWD.
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 14:59
Re: 3,5 hviezdy?
Tak ty si ho zevnitř nikdy neviděl
Avatar - WinDiesel
8. 3. 2019 14:51
DOBRÉ KOČKY SE VRACEJÍ !!!
Puma je mrtvá ….. :-(

Ať žije Panther !!!!!!!!!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - _Karel_
8. 3. 2019 14:51
Re: 3,5 hviezdy?
Vůbec ti to nechci vymlouvat, ale ty fakt poznáš během jízdy, bez prokluzu, že ti sepnul zadní náhon? Já teda určitě ne. Ale nehádám se.
Zrychlení 9,5s je opsané z ceníku Fordu - správně.
Ad hodnocení - pokud je to nějaký trend a budou používat širší rozptyl bodování, pak s tím problém nemám. Bodování pěti hvězdami, kdy se reálně používá jen rozpětí od 3,5-5 mi nedává smysl.
8. 3. 2019 14:46
Re: 3,5 hviezdy?
Hele, nám tu stojí Mondea na dvoře vedle Passatů (současné generace). A přesně jedna věc z testu je jasná - z venku je Mondeo o chlup větší než Passat, uvnitř je menší než Octavia. Hlavně teda na místě spolujezdce, nevím proč, je díra na nohy krátká. Takže já (180cm), když si v Mondeu u spolujezdce dám sedadlo do pohodlné polohy, tak si za sebe nesednu. To pokládám za hodně velkou chybu. Passat je celkově z hlediska vnitřního prostoru lepší... Zase musím říci, že nám ty současné Passaty na MQB po pár letech provozu příšerně vržou (při přejezdu nerovností). To maj ta Mandea tohle teda lépe provedené - nevržou. Jinak teda trochu subjektivity, protože design je věc osobního vkusu, ale dodnes nepochopím, jak z tak krásného Mondea I se do dnešního dne udělala taková hrůza, jakou je současné Mondeo. Passat není krasavec, ale těží z toho, že přímá konkurence je vzhledově horší (Superb, Insignia, Talisman) nebo naprosto příšerná (Mondeo, Peugeot 508).
8. 3. 2019 14:33
Re: 3,5 hviezdy?
Ale jiste a ma kvalitní a reprezentativni interier atd..
Avatar - Auto CZ
8. 3. 2019 14:19
predajcovia si s ním nevedia rady, mierne zlacnili
Hodená rukavica do ringu, možno to bude stačiť aj na prvú päťku. >:-[] 8-s
Avatar - Ozzman
8. 3. 2019 14:17
Re: 3,5 hviezdy?
V testu v textu je pár nesmyslů, AWD se zapojí pod plynem i bez prokluzu a v zatáčkách je dost znát, to asi autor nezkusil, zrychlení 9.5 je nějak moc, uvádí se kole 9 s, my naměřili 7.99 , což beru zase trochu s rezervou. I kdyz je menší v interiéru jezdí lépe než MK4 jen to v něm není poznat. Za mne nejlepší auto na dlouhé cesty v mainstreamu a podvozekem mu může konkurovat jen nová Insi. V testu není nic vyloženě špatně a 3.5 hvězdy moc nechápu, 4 by byly tak za mne vhodnější.
Avatar - wakantanka
8. 3. 2019 13:48
3,5 hviezdy?
Ozzmane máš sólo. ty to auto poznáš určite najlepšie. :-)