podľa mňa to bola taká úprava narýchlo z rozumu... Levorg ešte nie na novej SGP a aby model nevypadol s ponuky, dali osvedčený motor z Forestera
Vážne som zvedavý či bude ten nový 1.8T o ktorom sa hovorilo ako o náhrade 1.6DIT... a či nové STi dostane modif. 2.4T s Ascentu,, v US sa bude dávať aj do nového Outbacku a Legacy miesto H6
Tie linky sa tykaju konkretne Forestera, kde je jediny rozdiel 2L vs 2.5L.
A XV , kde je tiez len 2L a k tomu hybrid.
Inak 3.6L Outback je vdaka mensej vybave lacnejsi ako top 2.5. Bodaj by to aj tuto tak bolo. [odkaz]
Ne, nevím, na co poukazujete tím, že srovnáváte emisní normy u nás a v USA a k tomu přidáte tvrzení, že "V US na př. nemají WLTP". Když mi to vysvětlíte, budu rád.
Chyba je úplně jinde. A sice v tom ze Subaru chce prodávat auta draze ale nikde to na nich není vidět. Pro běžného uživatele nemá smysl koupit si symetrickal awd když 4motion udělá stejnou práci a navíc s tím získá hezky interiér v příjemném aute. U Subaru vůbec neodhadli, ze k drahý technice kterou mají, je třeba přidat odpovídající materiály a pracovat na image. Kdyby levorg byl premiovka od značky pro individualisty a ne obyčejný mainstreem prodával by se jinak. Aneb měli udělat to co audi před třiceti lety a tlačit tu značku nahoru do prémie. Ale oni to nepochopili. A tak prodají 90 kombiku levorg na trhu, který kombiky miluje.
To je samozřejmě pravda, výrobce je tím motivován snižovat spotřebu. Jenže je tu diskuze o tom, že nový motor má vyšší udávanou spotřebu a padl tu názor, že důvodem pro výměnu motoru v Levorgu tak těžko mohou být emise.
Čili v reakci na to píšu, že v článku je jako důvod explicitně uvedena emisní norma Euro 6d-TEMP a že ta spotřebu (emise CO2) nijak nereguluje. Stanovuje limity na CO, HC, NOx a PM. Přičemž s předchodem na 6d-TEMP se ty stávající limity nijak nemění, ale zavádí se povinnost plnit RDE s nějakou definovanou odchylkou NOx a PM od udávaných hodnot změřených ve WLTP. Čili v Subaru zřejmě měli důvody si myslet, že ten přeplňovaný motor by bez úprav v RDE některý z těch dvou sledovaných ukazatelů nesplnil.
Mně právě přijde, že v tom máte trochu zmatek vy. Napsal jste "EU má teď přísnější emisní normy než US. V US na př. nemají WLTP.", přitom emisní normy a testovací procedura jsou dvě různé věci.
To můžeš klidně spojit, v EP v Bruselu je těhle lidí halda a rozhodují o něčem, o čem nemají ani páru a navíc jsou sluníčkářsky ambiciózní. Hlavně z jejich kapes to nejde, vždy to zaplatíme my, daňový poplatníci, ať chceme nebo ne... :no:
Emise CO2 potažmo spotřebu může mít auto v Evropě i v USA, jakou chce. Je jen dána nějaká maximální flotilová hodnota z prodaných kusů a nad ní se platí pokuty. Emisní norma Euro, kterou musí auto splňovat, aby se vůbec mohlo prodávat, emise CO2 nijak nezohledňuje.
Já mám prostě rád Japonce. Ale musí být v dieselu a 4x4.
Mazda je tedy ok, ovšem Mitsubishi tápe (diesely budou ale asi od Renaultu), počkáme.
Subaru vypadává, Toyota také, Hondu jsem nikdy neměl rád.
Nakonec to dopadne tak že koupíme tu Alfu co ukazovali v Ženevě ale musí být v dieselu, takže za 2 roky.
A pro sebe koketuji s Maserati, v dieselu to je :-)
Upřímně XV vypadá skvěle a i v hodnocení různým testerů boduje. Na co ale všichni poukazují je, že lineartronic zabíjí potenciál 2litru. A pak cena není adekvátní už vůbec, při pohledu do ceníku, kde je už jen dýchavičná 1.6 + CVT s použitelnou výbavou Comfort za 660tis kč - to je vážně dost velký úlet :no:
Ano, není to emisní norma, ale dle ní se měří spotřeba a tím i emise. V US také ve výfuku "chybí" PPF. EPA není norma. Je to úřad na ochranu životního prostředí. A ano, v US je povolená spotřeba a tím i CO2 emise vyšší než v EU.
S tím nasávacím otvorem uprostřed kapoty bych si Levorga nekoupil, teď z toho začíná být pěkný kombík, i to komfortnější nastavení podvozku je dobré ... a pubáci co chtějí závodit na něj stejně nemaj, ti buď závodí ve služebních dodávkách anebo ať chodí na motokáry ... >:D
Evidentne si stale nepochopil, ze ci je v aute diferencial nema nic spolocne s tym, ze ide o sym.AWD.
A mimochodom aj ten diferencial ma svoje nevyhody, hoci na ceste s dobrym povrchom je lepsi.
A pokial ma Subaru BRZ a STI, tak je to percentualne vyznamny podiel sportovych modelov - nevidim ziadny problem.
Dnes je asi najviac propagovanym XV, ktore je fakt vyborne. Avsak cenovo sa uz blizi Foresteru a momentalne je naviac bez 2L.
Levorg ma tazku poziciu, lebo mu silne konkuruje Impreza. Ak by si nad nou neudrzal motorovu vyhodu, tak by bol aj napriek vacsiej velkosti asi nepredajny
Nějaký starší pán ze Švédska je asi tak jediný, koho bych si dokázal představit jako cílovou skupinu pro Levorg. Ale když jsem tam naposledy byl, tak tito pánové volili radši Škodovky.
Ano, bohužel, je to tak.. Jsem subarista a pomalu už nemám co vybírat. Už Levorg s 1.6T se mi zdál slabší (WRX bych bral všemi deseti - neprodával se, WRX STi byl už moc na normální ježdění a cena taky ne moc lidová), teď opravdu nevím, co koupit. Ještě to XVéčko s 2.0 se mi zdálo docela dobré, ale zase tam nebyla volba na "S", tedy sportovní (rozuměj, "normální") mód. Teď s eBoxerem tam ta volba je (spolu s "EV"), ale bojím se bojím, že to bude zase trošku přiškrcené. A parametry, které jsou u eBoxera uvedené, jsou dost žalostné (udávají se pouze pro motor, nepřičítají vůbec elektromotor). Ale k XVéčku by tedy ještě šlo, ale k většímu Foresteru už je to málo. Myslím, že začíná být trochu problém permanentní AWD (spotřeba), ale Subaru od toho nemůže z podstaty ustoupit. Takže zatím vidím stěhování do USA, v Evropě se improvizuje. Ale co dál? Myslím, že Subaru se z Evropy stáhne (v zájmu pudu sebezáchovy). eBoxer je jen další zoufalá akce na zachování 2.0. Možná, že nás něčím Subaru překvapí, ale s heslem permanentní symetrický AWD to bude těžké (i elektrospotřeba se bude sledovat...).
To auto zabila CVT převodovka s kombinací 1.6 benzín 125kw. A ten facelift není ani
facelift, volant a designové prvky ze starších modelů Subaru zůstaly. Zjevně upraví cílovku, zpět na starší konzrvativní řidiče, a stane se z toho hezký kombík bez dravosti. Průměrný kupec Subaru má 56 let, tenhle posun jim bude vyhovovat.
Ne, nemusi to jezdit jako WRX. Ale vzhledem k tomu, ze to ma CVT a 4x4m je to tezky jak krava a tudiz to s jakymkoliv horsim motorem nez s tou 1,6T pojede tragicky.
Argument, ze je to vetsine lidi jedno je naprosto lichy, staci se podivat na moje.auto.cz (treba) kolik lidi tam jak vybira a porovnava a studuje brozury a ceny atd.
Dnes to dela skoro kazdy, protoze nabidka cehokoliv je velka a lidi se naucili "vybirat".
O subaru s timto motorem zavadi malokdo a je to tak dobre. Meli by se tam u nich na centrale fakt trochu probrat....
Az se prozenu kolem (doslova) v Dusteru 1,3 TCe za pulku ceny, tak to uz bude fakt na pousmati.
Proč pořád lidi nerozumí tomu, že automobilky se musí stále přizpůsobovat emisním zákonům. Samozřejmě si to pak spočítají a podle toho se zařídí. Tahle hra mezitím poškozuje menší automobilky.
Takže, z nadějného auta (Levorg), kam primárně patří dvoulitr (turbo),udělají Imprezu kombi. To je smutné...Šířily se zaručené zprávy, že bude 1.5 a 1.8 turbo. Myslím, že na tom něco bylo. Vše se asi stoplo. Do USA narychlo dali plug-in hybrid naroubovaný od Toyoty. Evropa se zatím a se zpožděním zatláskne pouze 1.6 a 2.0 pro všechna auta. 2.5 v Outbacku asi dlouho nevydrží. Myslím, že Subaru má už jedinou naději: buď opustit Evropu (což se prakticky děje), nebo se spojit s Toyotou, nebo oboje.
A nejhorší je, že to s tím Citigem není žádná nadsázka.
U Imprezy mají v ceníku "Legendární japonská ikona". Maximálka 180kmh, stovka za 12,4. Ale zase to má super podvozek, a ten je k tak dynamickému motoru nutností. :-|
No bodaj by sa vyplatilo, keď ten motor bol až v jednom modeli. Teda viem len o Levorgu. Prečo ho nedostali Impreza a XV proste nepochopím. To by potom dokopy boli iné čísla.
suhlas... a okrem ineho je podla mna levorg uz pozierany aj novym XV-ckom v podobnej cene aj s podobnym razvorom ale daleko lepsou terennou priechodnostou lebo budme uprimni.. kto ozaj nahana litre ten si kupi uz rovno octavku kombi a nie levorga ... takze podla mna levorg je pozierany vlastnymi kuskami a to XV aj forester pri ktorych je skutocne dovod ist do subaru ( kvoli lepsej priechodnosti ) na rozdiel od levorgu ktory podla mna uz tolko "vyhod" zase nema a ani ten kufor sa na "skutocne" prakticke kombiky od konkurencie nechyta .. rovnako uzitocna hmotnost levorgu s cvt je na urovni miniauta ... k comu potom taketo kombi ze jo... takze aj za mna radsej nejake to XV alebo forester ked uz chciet subaru :yes:
To jsou ale papírové spotřeby. S 1,6 ses v Levorgu dostal horko těžko po 9 l. S atmo 2,0 se u ostatních modelů kolem 7,5 dostaneš. Ale jinak to je asi jediné pozitivum. Ze Subaru se stává značka pro klobouky. Chtěl jsem svoje Subaru prodat, ale z nostalgie si ho nejpíš nechám jako víkendovku a jako vzpomínku na slavná léta :-)
Sorry, je mi jasné, že jako pro Subaristu je to těžké přijmout, ale je to tak. Subaru už posledních deset let ustupuje od akcentace sportovní stránky svých aut a hlavně v Sev. Americe se prezentují jako rodinná značka zaměřená na ekologii a bezpečnost.
STi a BRZ se stávájí okrajovou záležitostí a úpřimě, jsem hodně překvapený, že něco podobného ještě vyrábí, ale asi ani to nebudu dlouho trvat...
A jestli ti přijde systém AWD, kde diferenciál nahradila vícelamelová spojka, jako to stejné, tak jsem asi chytrolín...
Souhlas. A to ne proto, že fandím dieselům, s diesely od Subaru zmizela jakákoli alternativa. A ve všech autech uječené CVT, respektive CVT ženoucí motory do vysokých otáček, kdy tyto vysoké otáčky ovšem nikdo neocení.
Paradoxně, CVT s dieselem fungovalo, protože pracovalo ve výrazně nižších otáčkách a více napodobovalo normální stupně řazení.
O spotřebě aut ženoucích benzín do vysokých otáček v kombinaci s 4x4 vůbec nebudu mluvit, tam byl diesel opět excelentní.
Upravit jde všechno. Otázkou je, zda se to vyplatí a kolik lidí si takové auto koupí. Asi si Subaru umí líp spočítat, než vy, zda to vyjde nebo ne.
Nejlepší je, jak všichni brečí za zašlou slávou Subaru, ale nikdo by si to Subaru nekoupil...
...jinak si tak absurdní úpravy modelu nelze vysvětlit! A taková to bývala řidičsky super značka! 8-s8-s8-s
Naopak měli původní motor 1.6 T upravit na nové emise, doplnit manuální převodovkou a o 100 000 Kč zlevnit a to by viděli, jak by šly prodeje nahoru! 8-s
Tady ten oteplovaci trend, ktery Subaru nastoupilo, znacku zabije. Konec manualu, navic nahrazebe variatorem. Nove Subaru navic prisly on svuj tradicni symetricky AWD system. Znacka se zrekla sveho odkazu, historie a zdegenerovala do slunickoveho mainstreamu. Ja uz bych si Subaru nekoupil, jedine WRX, STi.
No dovolím si znovu oponovat, že to o čem píšeš by vadilo jen pár lidem tady a nějakým petrolheadům, ten zbytek (cca. 80-90%) si kupuje Levorg spíše z praktických důvodů. že je to čtyřkolka a je relativně spolehlivá. Zrychlení je jim šumák.
"Podle v Ženevě prezentovaných parametrů zrychlí z 0-100 km/h za 11,7 sekundy a jede maximální rychlostí 195 km/h" - to sa mi nezda - to su v podstate presne parametre Forestera.
Kdyz to srovnam treba s KIA Ceed SW, ktera ma vice vnitrniho prostoru a lepsi jizdni dynamiku, tak tezko obhajovat 200 tisic navic za 4x4 a zaslou slavu znacky Subaru. (ted si pripadam jak topper)
Levorg bol chválený za výborný podvozok, ktorý bol rýchlejší ako motor; ten v zásade nebol predmetom kritiky, výkon mal, podľa testov ho ale dosť zabíjala CVT prevodovka. No a teraz sa k letargickému variátoru pridá letargický motor a ako píše ham, dielo je dokonané. 8-s
Tu ide o princíp, či ti dynamike bežnej 1,4t príde ako :moc športová"?
Inak z aktuálnej recenzie Imprezy na autoexpresse:
Neither of the engines are particularly powerful – and the CVT does its best to blunt the performance.
The 1.6-litre version feels very lethargic, especially when climbing hills. The 12.4 seconds it takes to sprint from 0-62mph only tells half the story – this car can feel painfully slow. The top speed is 112mph. Things are slightly better in the 2.0-litre version.
The key to getting the best out of the Subaru Impreza is to approach the CVT transmission with a light foot. Anything resembling a hard press on the accelerator pedal will result in lots of noise and very little action.
Ako to spievalo REM? It´s the end of Subaru as we know it. >:D
Inak som celkom zvedavý, ako toto miestni fanúšikovia SUbaru obhája. Pri CVT to hájili Eye-sightom a bezpečnosťou, ako obhája "prílišnú športovosť" a dramatický pokles dynamiky? Tiež bezpečnosťou? >:-[]
Levorg před fc je výborné auto, které však např. na českém trhu zabíjí cena a ne vzhled. Sice chápu, že Subaru, že čtyřkolka, že jedna z nejlepších kvalit co se týče smontování, ale prostě pokud nezhodí cca. 100 tis., tak si to bohužel koupí málo kdo. A to je velká škoda.
To prohlášení zní komicky, pokud považují auta u kterých poslali klasické čtyřkolky, manuály, automaty a výkonné motory do háje a místo toho nasazují motory leklá ryba, skútrové převodovky, spojky místo diferenciálů a milion asistentů za moc sportovní, tak se někdo zbláznil. Ještě schází oznámení, že 195km/h je moc nebezpečná maximální rychlost a bude se montovat omezovač na 160km/h (aby to natřeli Volvu) a další tři noví asistenti a bude "dílo" dokonáno.
To si robia *? So zrýchlením 0-100 za 8,9 a maximálkou 210 km/h? Veď to dnes dáva hociaký kompakt s 1,4 turbobenzínom a tie nikto pri takejto dynamike neoznačí za športové. V Subaru asi niečo hulili.