Osmá generace Volkswagenu Golf se měla začít prodávat ještě letos, nakonec se však prodeje spustí až v roce 2020. Posune se kvůli tomu i příchod sourozenců?
Přesně, byly minimálně 3 generace i tady v ČR, já měl tu 2. Motor byl dokonalý a dalo se jezdit mezi 8 a 9 litry. Navíc to bylo poměrně spolehlivé auto, jen ve 250.000 odešly synchrony mezi 2 a 3., což už bylo na velkou investici.
som dnes uz viac zvedavy na nove I.D. ako na golfik ktory bude zase kasnou "rovnaky" jak vzdy len tam narubu zase kopec nezmyslov do neho ktore predpokladam so samotnym jazdenim uz nebudu mat toho vela spolocneho ... no ale predsa treba dobehut medveda to jo... ukol znel jasne
Maxima se začala prodávat v roce 2000 a u nás se jich prodalo pár set kousků. Zato je hojně rozšířená a oblíbená v USA, kde zde se použtitý motor 3.0 opakovaně umísťoval na vrchních příčkách titulu motor roku (ve své kategorii). A to zcela oprávněně. Motor je totiž to nejlepší na celém autě. Tichounce předoucí 24ventilový šestiválec do V se dvěma vyvažovacími hřídeli o sobě při jízdě prakticky nedává vůbec vědět. Je slyšet pouze při akceleraci nebo při nejvyšších otáčkách. Vibrace v jakýchkoli otáčkách se rovnají nule
Tak třeba na Duster byla velká chvála na zlepšení jízdního projevu na silnici, zatímco terén je stále ok. Nevšiml jsem si že by u Dustera někdo řešil konektivitu.
Takže bravo dacie.
Já mám v Merglu handsfree přes modrý zub a víc nepotřebuji.
Jakýkoli internet za pohybu vozidla rozptyluje.
Ale ona se zlepšuje. Kromě asistentů jako ABS a ESP, o kterých asi není třeba moc pochybovat, je i ta konektivita fajn. Psal jsem to proto, že to jsou relativně easy money. Ale když mám čas koukat po autech, tak si říkám, jaký má smysl přidávat funkce, když doteď lidi drží telefon u ucha. Asi neumí využít ani handsfree, v čemkoliv od Škodovky po Mercedes. Ti hloupější rovnou prohlíží Facebook. Taky to chce vystoupit z bubliny, v materiálech to je kromě výdělku proto, že se na to nejvíc lidí ptá.
Nééé! Ten to má od začátku! A nedá se vypnout. Proto je tam ten kompresor se vzdušníkem, startuje to na stlačený vzduch. Jmenuje se to NESS. No Emission Starting Solution. Vypínání válců musí být aktivní při jízdě v koloně. Momentálně designéři řeší společně s dodavatelem airbagů umístění tlačných polštářů na zadní nárazník. Japonská auta pak budou mít zákonnou povinnost ta německá v koloně tlačit! :*)
To je celkově spíš jen dojem, ta auta tenkrát přišla rychlá, silná, obratná, ale pak by zjistil, že i ten Superb se základní 1.6TDI bude v zatáčce přesnější a většina motorizací rychlejších. Je to odhlučněním, podvozkem, utlumením, kdy u starého auta všem příjde, že strašně jelo a nové ne. Jediné, co je asi fakt, že taková Maxima mohla lépe tlumit nerovnosti.
Takovým krásným příkladem je stará Oktávka TDI, která prostě působila jako raketa a dodnes umí zarazit do sedačky, ale reálně prostě tak dobře nejede a pojezdí ji i moderní soused z Nošovic.
Získal jsem další podrobnosti, prý ty potíže spočívají v tom, že ten nový progresivní dvouválec musí mít systém vypínání dvou válců - nařízení Evropské komise. Přes to nejede vlak! :-!
Jo, to je pravda, já vůbec nerozporuji to, co si napsal, jsou tam 13tky, nepřipojíš bluetooth, motor řve jak vytočenej Auris a pasivní i aktivní bezpečnost je na bodu mrazu.
Stará auta mají dvě výhody, když už tedy půjdu po tom, jak se tu řeší spor nové X staré
Velikost - jsou menší z venku, ale větší uvnitř - na úkor bezpečnosti
Výhled - velká okna, tenké sloupky - na úkor bezpečnosti
Já neříkám, že v celku jsou dnešní auta horší, ale že na můj vkus se prostě vyvíjí v nedůležitých oblastech více, než v těch důležitých. Taky jsem spokojený, že auto umí skoro všechno samo a je bezpečné. Prostě mě hlavně překvapuje mizivý pokrok těch opravdu technických disciplín.
Primeru GT měl táta, bylo to boží a i s aktuálním Lexusem na ni rád vzpomíná... a říká to co já - auta mají spoustu výbavy, o které se nám ani nezdálo, ale řízení a samotná jízda šly prostě stranou.
Maxima byla auto vyšší střední, tu neprémioví výrobci v zásadě vyklidili. Sice V6, ale přední pohon a nejsem si jistý, jestli by i průměrnému sedanu střední třídy dnes ujela nebo ho porazila v jízdních vlastnostech.
Měl jsem sám Primeru GT 1.generace, tenkrát fantazie, dnes bych se tím rád bavil, ale neměnil bych.
Ano, dnes se vydělává na tomto...nic proti, jen tím prostě trpí moje řidičské srdce, když se technika, kromě plnění emisních norem, uživatelsky nezlepšuje
Já ti nevím, nepamatuju se, že by Maxima QX z r. 98 na 16" kolech byla nějaký kompromis, když to třeba srovnám se superbem...výkon podobný, jízdní vlastnosti lepší a zrovna ta maxima se minimálně vyrovnala i prostorem. Větší kola ani nebyla potřeba, protože podvozek byl vyladěný a řiditelnost auta byla pořád skvělá...tohle prostě nechápu, když odmyslím elektroniku, tak pokrok prostě nevidím
Stačí se podívat na ceny např. Mirror link, hlasového ovládání atp. Potřebný hardware je dávno v autě, stačí je aktivovat software. A třeba u VW je to dodatečně 10 tis. + práce technika. Na tom se dá jednoduše vydělat.
Já jednou ikonou z přelomu tisíciletí jezdím a řeknu ti, že je v Praze pohodlnější, než hodně o dvě dekády mladších aut.... je fakt, že bourat bych v té skořápce nechtěl >:-[]
Tak to máš recht, což mi připomnělo, že vlastně mám mobil propojený s autem přes modrý zub, takže kecám, občas na mě auto mluví, i když je mobil v kufru. Ale existují čistá řešení, třeba kvůli navigaci Waze v mobilu, držák se jen nasune do větrací mřížky.
[odkaz]
Zkus si projet ikony z devadesátek nebo přelomu tisíciletí a zjistíš o kolik je běžná konfekce lepší.
Podívej kolik gumy ti tlumilo nerovnostzi a co musí zvládat aktuální podvozky na velkých kolech s nízkoprofilovými pneumatikami.
Porovnej výkony nyní a dříve.
Mně je taky přes 30 a tohle vidím podobně, mám rád chytrá řešení, doma, v mobilu, v notebooku apod...ale v domě jsem se zaměřoval nejdříve na kvalitní stavební materiál, pak na věci, které nelze jednoduše dodělat, jako stropní klimačky, rekuperace,cirkulace vody, topení apod. a až nakonec na to, aby mi to všechno řídila nějaká AI... Stejně přistupuju k autům. Pokud ale někdo kouká jenom na to, aby si připojil jablko a mohl ovládat vyhřívání zadních sedaček přes mobil, tak je něco špatně...ale těch lidí znám dost :-(
Ale taky mám spíše pocit, že to je snaha výrobců a rychlou obrátku boží, stejně jako u mobilů... technický vývoj už moc rychle nejde a auta se po motorové nebo podvozkové stránce mění spíše k horšímu, tak kladou důraz na tyhle blbosti. Jinak by mě celkem zajímalo, jak by se jezdilo s dnešním moderním autem bez jakýchkoliv elektronických pomocníků...pak by se teprve ukázalo, jak je to auto dobré. Poctivé řemeslo je v tomto nahrazeno technologickými berličkami
Nenávidím jakékoliv držáky na palubce, jsem rád, že tomuto už odzvonilo. Otřes z hlediska vizuality, nutnosti obvykle poničit palubní desku i bezpečnosti v případě havárie. Telefon odkládám do přihádky a basta.
To je fakt, taky mám v autě konektivitu, ovšem kompletně vypnutou. Nepotřebuji to. Ale vidím to u generace mých dětí, kterým je přes třicet. Nedají chytrolíny z ruky, pořád hledí do displejů. Ale zase auta řeší z pohledu užitkovosti, takže mají japonské ojetiny, Civic a MPV mazdu 5 ve dvoulitru 150 koní. Konektivitu v nich nemají, protože si prostě nová auta nemohou dovolit. Ale tu ojetou mazdu 5 vybírali s důrazem na motor. Fakt ale je, že si dali poradit. Konektivitu řeší výrobci, zákazníkům by stačil chytrý telefon do držáku na přístrojovce... :-)
Konektivita, infotainment, kompatibilita, chytrá řešení atd.
Já vím, že ač relativně mladý, jsem asi oldschool, ale to, kam se auta nyní dostala a na co se klade důraz je pro mě osobně úpadek.
Podívejte se na stránky výrobce, tiskové zprávy apod. Co se dozvíte? Tuna informací o infotainmentu, jak spolupracuje s chytrým mobilem, že si ho můžete nastartovat i přes vibrační kroužek na péro apod...ale najdete tam třeba někde průběh výkonu a točivého momentu? Zjistíte, jaký typ podvozku byl použitý? Údaje zrychlení? Nic z toho se buď neuvádí, nebo musíte sakra dobře hledat... :-(
Zajímalo by mě, kolik lidí všechny tyhle specialitky fakt používá, spíš mi přijde, že už dnes ani lidi neví, co je to dobré auto a že opravdu dobré auto se velmi dobře řídí. I moje manželka, řidička spíše z donucení, je schopná vyprávět dlouze o tom, jak Mondeo IV se tak nějak dobře řídilo a v Superbu vlastně ani pořádně neví, co to auto dělá a radši jezdí s Cuprou...no nic, tak jsem si vylil srdce, ale asi se s tím nikdy nesmířím... :-(8-s
Konektivita je jen výmluva. Ve skutečnosti se protahuje dokončení progresivní pohonné jednotky, vzduchem chlazeného benzínového dvouválce TSI s přímým vstřikováním paliva, dvěma turby doplněnými kompresorem, s možností spalování CNG, CSC, TBC a dřevoplynu… Ha!
>:D
Takže v ID problémy s konektivitou nejsou? >:-[]
Nebo prostě chtěli prodávat béčkový produkt za áčkovou cenu a teď se lekli že by jim to zákazníci nemuseli sežrat?
Můj tip = ID bude "dosunut" do 2020.
Prodeje kolem Vánoc jsou slabé i pro elektromobily ne? >:-[] >:-[] >:-[]
Já bych s tím v zimě raději nevylézal aby se nějací šťourové novináři hned nepokoušeli testovat reálný dojezd v chladném počasí … >:D >:D >:D
Jaro, 20 stupňů je ideální. aby se nemusela pouštět klimoška :*)