Dnešní sportovní kupé jsou na stovce v čase, který byl ještě před pár lety výsadou supersportů. BMW vysvětluje proč a zamýšlí se nad tím, kde jsou vlastně limity současných aut.
Ne, krouticí moment není důležitý. Zdravý úsudek i zkušenosti tě v tomhle klamou.
Autem hýbe výkon, a max.akcelerace probíhá zásadně v režimu okolo max. výkonu.
U Priusu to nebude zrýchlenie (160-180) ale čakanie na starobu >:D . K rýchlosti 200km/h sa radšej nebudem vyjadrovať :-)
PS : na M235 som mal 80-120 2,45s štýlom “fulgas” pri automate.
U běžné produkce je 0-200 moc, pořád je poměrně dost aut, které těch 200 nedají.
0-160 by měl být základ, 0-200 případně doplňkově hlavně u sportovně orientovaných aut/verzí.
P.S. Je dost případů, kdy dvojice různých aut, mají jednoho vítěze v 0-100 a zároveň opačného v 0-160.
Výkon je důležitý. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách. Můžete mít stroj s velkým točivým momentem s dynamikou tříkolky. ; -)
Ano vykon a tiez krutiaci moment je dolezity . Rozdiel mat 300 N/m alebo 620 N/m atd. Zdravy usudok a skusenost samozrejme k tomu. Pokial neberem S 120 Gls na ktorej som sa ucil tak moje najpomalsie auto dalo stovku za nej 9.5 s potom pod 9 teraz pod 7 a dalsie bude pod 6 atd to vsetko je fajn aj s tym za 9.5 s som v pohode predbiehal len som potreboval viac metrov a viac odvahy to druhe vekom pada >:D
Chce to mít jasno v pojmech, pružné zrychlení má ukázat pružnost motoru, v podstatě jak rychle se sebere na určitý kvalt z nižších do vyšších otáček (z nižší do vyšší rychlosti), to se s automatem bez ručního řazení kvaltů změřit nedá, jak říká Šimpanz, převodovka podřadí a je po měření. A navíc ty výrazně různé počty stupňů různých at převodovek, jinými slovy, taky si myslím, že měření pružného zrychlení s at nedává moc smysl, vypovídací hodnota nula. Zrychlení z různých rychlostí s kickdownem od-do km/h bez ohledu na zařazený stupeň, smysl naopak dává, je to to nejreálnější, v čem se mohou růz. auta na silnici střetnout a porovnat.
Já bych řekl, že nejvíc vypovídající hodnota je výkon. Jestli ho musíš hledat v patnáctistech nebo v osmi tisících otáček je jenom info pro řidiče, jaký způsob jízdy zvolit.
Zrychlení z nuly na sto je o ničem. Rozhoduje pružné zrychlení. Z nuly na stošedesát je to důležité. Né z nuly na dvěstě...
Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
minulou sobotu, když jsem byl v Německu, vidím, že by ti to nedalo jinak spát >:D
Je to dobrý pocit, když víš, že ve 160 můžeš ještě zrychlit >:D >:-[]
Problém u automatů to je a velký. Většina automatů při kickdownu prostě podřadí a navíc má různé počty stupňů, někdy i plynulý převod takže pružné zrychlení u nich nelze změřit. Lze u nich měřit pouze zrychlení.
Myslím že dost lidi netuší co to je notorieta a tipuju že hodně kari.lazů skutečnost že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti nemá za notorietu :-)
Tieto parametre maju vyznam na letiskovom merani s ocami na stopkach. Pokial sme v beznej premavke je tam dolezitejsi ludsky faktor staci se***ve zavahanie alebo automat hodeny do Eco rezimu a cele tieto tabulky naberaju pomalsie a realnejsie hodnoty. Dolezitejsia je pruznost pri predbiehani v beznej premavke tam sa zide kazda sekunda. Ak ma niekdo potrebu zavodit na semaforoch a mat zapotene dlane na kazdej krizovatke to je ina kapitola sama o sebe...
Sakra tohle přece s hybridama nemá žádnou souvislost = ani ty neznáš hybridy co jezděj hodně přes 200? :-)
Viz já 9:15 = zatimco 0-100 je fakt hodně přeceňovanej nesmysl = whitovo správně zmíněný 0-160 km/h už o autu něco vypovídá. Plus je to rychlost kterou občas asi dosáhne víc lidí = všude po světě. Zatimco v reálnym ježdění vyšší = už jen hodně hodně málo
Takže kdy si ty jel přes 200 km/h? Naposled? A kolikrát za poslední roky? ;-)
Posuzuješ cizí podle sebe? Obvyklá rozšířená chyba >:-[]
Ne že by to s tim whitovym správnym 0-160 souviselo = ale muj malej služebáček jede 180 km/h = a i díky slušnejm Dunlopkám 225/45 R17 a nízkýmu těžišti a tak = velmi pěkně a kultivovaně = závidíš? Kdy ty si je třeba přes těch 200 km/h? Myslim trochu dýl ne pár vteřin :-)
Jel si někdy přes 200? >:D
Ne těch 0-160 km/h je přesně akorát = 200 km/h už se nikde po planetě nejezdí. Ne že bych chválil Volvo za jejich rafinovanou kličku jak zlevnit výrobu ale kdy ty si naposled jel přes 200 km/h? A to máme Německo za rohem
Tohle WL trefil úplně přesně = VWelká VWýjímka ale za tohle :yes:;-)
Ešte lepšie by bolo 0-200 (160 je taká americká hodnota = 100 mph).
Ale to by zase protestovalo Volvo, keď ich autá čoskoro takú rýchlosť ani nedosiahnu. >:-[]
To máš síce pravdu, ale s meraním pružného zrýchlenia sa spája ešte násobne viac výhrad, ako so zrýchlením z pokoja. Už sa to tu riešilo miliónkrát, ale ako budeš porovnávať pružné zrýchlenie pri automatoch? So zaradenou rýchlosťou bez radenia, alebo proste pri 50ke zadupeš plyn do podlahy a nech si prevodovka robí, čo chce? Pretože v tom prvom prípade sú ohromné rozdiely v závislosti od prevodovky, počtu jej prevodových stupňov a otáčok. Úplne inak bude zrýchľovať prevodovka, ktorá má pri tej 50ke povedzme na 3ke 1800 otáčok a prevodovka, ktorá má 2800, kým motor tej druhej ťahá naplno, pri tom prvom aute sa len sekundu bude spamätávať turbo. Proste dnes, keď môže mať automat 6 aj 10 stupňov je meranie pružnosti na konkrétnom prevodovom stupni veľmi ošemetné, fakticky neporovnateľné.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
Tak, to je fakt humor, zrovna takovou notorietu, že odpor roste se čtvercem rychlosti, zprasí ausgerechnet v "naučném" videu pro Američany. >:D >:D:no:
Stačilo říct že rozhodující je dnešní brutální výkon. Nic jiného než výkon autem stejně nehýbe, vše ostatní je podružné
Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Téhle celkem nicneříkající tabulkové hodnotě se toho zkrátka hodně přizpůsobuje. Když Audi přišlo s DSG a launch controlem, tak hodně získalo, takže BMW se naučilo launch control i pro svoje měničové automaty, ačkoli technicky je to na hlavu a převodovka tím brutálně trpí. Ale holt to tomuhle hloupému čísílku ubere vteřinu, tak to musí být.