Není nad to, vyzkoušet si velkolepě inzerované nabídky v praxi. Jednou takovou je pobyt Volkswagenu Golf Variant ve Světě motorů – poprvé v dějinách na operativní leasing.
Já sem si bral Octavii Combi Active 2.0 TDI 85 kW https://podbabaoperak.cz/…a-octavia-combi/ na 24 měsíců za 8 840 Kč, ale chci vyměnit za benzín 110 kW protože jezdím kratší cesty. Konfigurace mají různé ale jen od 24 měsíců. Jinak je to pěkné auto se kterým jsem spokojený.
Ahoj všem,
chci se podělit o zkušenosti s operativním leasingem od VW financial services (Škofin). Vzal jsem si Golfa 1.0 81 kW Maraton edition, pronájem 09/2017-09/2020, tedy 3 roky, měs.splátka 5550,- CZK, nájezd za 3 roky 45.000 km + 5.000 tzv.volných za doplatek 1,77 Kč/km. Smlouva bez nějakých výjimečných služeb typu zimní gumy (ty jsem si musel koupit sám), servis v ceně, spoluúčast minimálně 5.000 - což se ukázalo jako nevýhodné.
Vše bylo v pořádku do té doby než jsem se musel z důvodu narození druhého potomka přestěhovat a jezdit do práce 150 km denně. Nájezd se rapidně navýšil a mě bylo jasné že tři roky rozhodně nebude trvat dokud nenajedu 45.000. Před pár dny, tedy po uplynutí dvou let běhu smlouvy, jsem se ptal VW na možnosti dřívějšího vrácení vozu. Ty jsou v zásadě dvě:
1. vůz se dá do aukce /do komise na základě znaleckého odhadu. Po prodeji se od ceny nového vozu odečte co jsem zaplatil na pronájmu, za kolik se prodalo auto a zbytek doplatím (tedy značné riziko že budu doplácet raketu vyšší než součet zbývajících splátek)
2. vůz si nechám a budu splácet do konce smlouvy s tím že NENÍ MOŽNÉ abych jim auto alespoň odvezl aby si ho ustájili. Jakmile bych jim auto odvezl tak by spustili proces v bodu 1. I přes mé upozornění že vůz používat nehodlám a že tedy bude někde rok stát na parkovišti, zabírat místo, materiály a díly budou degradovat. Je jim to úplně jedno. Takže klidně nechají shnít téměř nové auto. Zajímavý přístup od automobilky s globálním průserem za podvody při emisích.
Očekával jsem alespoň náznak nějakého kompromisu, ale byl jsem příšerně naivní :-)
Další nepříjemná zkušenost (ale předvídatelná) spočívá ve spoluúčasti. Jakmile Vám nějaký idiot na parkovišti auto odře (2x během dvou let, samozřejmě Středočeský kraj, území s mimořádně debilními řidiči), tak hlásíte škodu a automaticky si chystáte bůra. Takže i prkotina, kterou byste na vlastním autě nijak moc neřešili, protože je třeba sotva vidět, se zde projeví jako drahá legrace.
Za každý tip budu rád, časem to určitě budu řešit - klidně napiš na vondry87@seznam.cz - předem díky moc. Když jsem před 2 lety Supa na OL sháněl, tak nikdo nechtěl jít pod 12 tis. bez DPH, tak mě prostě přijde divný, že by to šlo za 7 - 8 tis. Pokud by ty marže byly tak obrovský, tak by se přece trh a konkurenční prostředí postaralo o to, aby se ty ceny srazily, nebo ne? Zvláštní. Každopádně jsem Superba/Passata/Mondeo na OL poptával u několika prodejců a všichni mi řekli, že než slevu, to radši nic. Tak jsem nakonec auto koupil, protože OL se prostě za těch podmínek nevyplatil. Ale kdyby bylo možné sehnat operák za cenu,co píšeš, tak bych nikdy auto nekupoval a rozhodně bych preferoval operák. A až se za dva roky budu Passata zbavovat, určitě budu operák zase zvažovat. A za tuhle cenu bych klidně rovnou vzal i Karoq/Kodiaq pro manželku :-!
Ano to celkem souhlasí, až na to že není bezpodmínečně nutné dělat pro škodovku ani tam mít známého. Všem co to mají (myšleno v mém okolí) stačilo pár prodejců obejít a domluvit si to. Je pravda, že ne každej na to slyší. Ale jak říkám točí to už dost let a je to v různých částech republiky. A dotované to samozřejmě není, jen je ten produkt za cenu z nižším ziskem. (jinak řečeno, ceníková cena je pro ty, co jsou ochotni ji bez debat zaplatit, ale to pochopitelně neplatí jenom pro škodu)
To co píše ACE_ je operativní leasing od ŠKODA Auto pro zaměstnance a zaměstnance dealerské sítě. Čili DOTOVANÝ operativní leasing. Buď jsi zaměstnanec ŠA, nebo dealera Škoda, nebo tam máš známého, kdo ti to na svoje triko dá.
Je to DOTOVANÝ, proto ty ceny jsou z říše snů. Škodovka do toho rve prachy a dealer taky, protože je to benefit pro zaměstnance. Chceš takový operák, pracuj pro Škodovku, nebo jejího dealera...
Ok třeba mám jen špatné vyjednávací dovednosti :-) Ale prostě mi to početně nevychází. Pokud kolega zaplatí za rok 12 x 7500 tzn. 90 000, ta firma z toho zaplatí pojistku, servis, dálniční známku, pneumatiky a já nevím co ještě a ještě na tom chce vydělat, tak by to rok staré auto museli prodat s minimální slevou oproti novému autu a to nikdo soudný asi nekoupí. Poslední dobou sleduju aukce vozů z operáků a trh je dost přesycený a tyhle auta se tam prodávají dost pod cenou, takže na každém takovém autě ta firma musí dost tratit, takže moc nerozumím tomu, kde se takové nabídky berou a proč to ty firmy dělají. Každopádně asi nebude náhoda, že na takové nabídky narazí 5 kolegů, takže proto předpokládám, že se asi jedná o nějaké speciální zvýhodnění pro zaměstnance konkrétní firmy a nebude to nabídka pro běžného zákazníka. Pokud ano, klidně napiš, jaká firma to nabízí. Věřím tomu, že se za reklamu zdarma a další příval zákazníků zlobit nebudou :-!
Ten ale neinzerují, ten si musíš domluvit >:D Jak píšu, jedná se o konkrétně škodovky a že to funguje je tutovka Supa si kolega přebírá příští týden Tdi 110kW nějaká prostřední výbava cena kolem 7500 měsíčně, komplet. Kodiaq, stejný motor výbava taky něco adekvátního (detaily mě fakt nezajímaly) do 8t, 3 další mají oktávky, jeden Fabku (to je jen to co si vybavuju). Rapidy co měli předtím 3800 komplet i s pojištěním. Tomu říkám vcelku adekvátní cena co stojí za zvážení, to co píšou v článku, je pro ty co se nesnaží. A že roční operák funguje, dokazuje i reklama, jak je lepší si koupit zajeté auto že je to vlastně lepší než nové >:D
Cena je vskutku divna, ja mam nabidku Octavia 110kw TDI DSG Ambition+ kombi cenikova cena 724 tis na 24 mes pri 5% spoluucasti a celkovem najezdu 100 tis km za 17900 mesicne s DPH pri najezdu 160 tis km 20 tis mesicne s DPH, prejety km koruna s DPH nedojety km to same, volna hranice 5000km k prejeti, zustatkova cena 222 tis kc s DPH. Coz mimojine znamena ze pri odkupu to auto vxjde na 700 tis vc. dvou let povinka a havarijka ktere jinak ma taxi stoji kolem 25 tis, takze 650 tis coz víceméně sedi s tim, za co bych si to auto koupil asi realne s 10% slevou.
Teď už jsou dvouleté operáky úplný nesmysl, splátka je třeba o 1600 měsíčně dražší, než u tříletého. Já za měsíc vracím po dvou letech Fabii a vypadá to takto vč. DPH:
Pořizovací cena: 369 221 Kč. Sleva: 31 220 Kč.
Cena po slevě: 337 991 Kč.
Splátka celkem (včetně pojistek a servisu, bez pneu): 183 792 Kč
Cena, kterou mi nabídli při odkupu: 240 000 Kč
Pokud bych se tedy rozhodl si auto nechat, vyšlo by mě na 423 792 Kč. Tedy vč. pojistek a servisní prohlídky (tato částka bude řekl bych tak 25-30 000 Kč). Takže asi nějakých cca 400 000 Kč za Fabii Style 1,2 TSI 81 kW color concept. Přeplatil bych tedy nějaých cca 70 000 Kč. Což je podle mě asi tak stejné, jako kdybychom ji brali na klasický finanční leasing. S tou výhodou, že se nemusela dávat žádná akontace a měli jsme dva roky na to si rozmyslet, jestli bychom to auto chtěli nebo ne.
Omlouvám se profesore, moc jsem to neřešil >:D Příště se tedy raději k operáku na Golfa za 17k měsíčně nebudu vyjadřovat, ačkoliv mám na firmě několik (dražších) aut včetně VW za úplně jiné ceny a nedalo mi to se nevyjádřit...
Nevěřím. Roční levné operáky už zmizely z trhu. Nebo pošli konkrétní nabídku na roční OL Superba za 7-8 tis. Předpokládám, že pokud takové operáky jsou, tak se za ně ty firmy nestydí a budou je inzerovat na internetu. A taky doufám, že to není nějaká zoufalost typu 1.4 TSI Active.
Tak roční operáky hodně zdražily, protože už je těžké najít pitomce, co koupí rok staré auto za cenu nového. Ten Passat za 10k vč. DPH těžko bude na rok. Já sháněl Passata Highline na 2 roky a pod 10k bez DPH jsem nenašel.
Já jim tu cenu nevěřím. Tahle hloupej není snad nikdo. Ani když to platí firma a člověka to "nebolí". Stejně bych vzal radši levnějšího Passata Alltrack 4Motion a nechal se ve firmě pochválit, že jim ještě šetřím peníze :-)
Já mám pravděpodobně to samé no a bohužel jsou tohle v dnešní době ceny za nižší výbavy co bych nechtěl (ano, u zaměstnaneckého leasingu škoda) . I ta blbá fábie se může vyšplhat bez poplatku za combi nebo dsg na 4500 měsíčně aniž by člověk zvolil úplně všechnu výbavu navíc (teď jí navíc teda vykastrovali uplně fest a v manuálu je maximum pětikvalt 70 kW). Oktávie za tyhle ceny bude buď ambition se slušným motorem nebo style s tříválcem ... atd ...
Jenže v praxi to nestojí 17k, ale sotva polovinu. Cena v článku je úplně mimo, nechápu co to má být. Jestli ALD takhle ojebává, tak je to smutné, ale vnější poškození se vždy řeší havarijním pojištěním. Měl jsem a mám na operák více aut a nikdy nebyl problém. U mých známých to stejné. Prostě něco ukecáte, něco už ne, ale od toho je to havarijko. Každopádně v tomhle jsou krátkodobé operáky nevýhodné, protože když se vám třeba víckrát během 3 let škrábnou dveře, tak u 3 letého OL to je 1 událost, pokud byste měl auto každý rok nové, tak jsou to 3 a to už pak výhodné není. Je to vše o podmínkách, které si domluvíte. Kdyby všechny operáky na Golfy stáli 17k, tak si ho koupí asi jen blázni ze Světa motorů, ale podle mě je to spíš jen reklama.
Teď je teda fakt, že operáky zdražují, protože před 2 lety to leasingovky přepískli a teď neví co s těma všema 1-3 letýma autama dělat. To byli časy Passata za 6k bez DPH, Audi A5 za 8k apod. To legendární holátko s S-Line paketem je teď vidět všude po bazarech. To už je pryč.
Z toho důvodu jsou firmy, které nedostávají nabídku jakou měli předtím a auta radši kupují, protože už nemají tak výhodné nabídky.
Spousta firem od toho poslední dobou ustupuje, protože se to nevyplatí. Měli jsme jednu firmu, která kupovala jen operáky, na konci roku jich asi 12 odevzdala a koupili si místo toho svoje auta. Třeba u ALD jsou ty pokuty za poškození nesmyslné. Vím, že se správce parku rozčiloval, že za škrábnuté zrcátko jim naúčtovali celé nové asi za 15 tis km, pak dostali pokutu i za více opotřebený kožený volant na jedné straně věnce, kde řidič volant držel nejčastěji.
Já osobně tohle moc nechápu. Systém platit za něco poměrně vysokou částku, co pak odevzdám a mám houby mi nepřijde ekonomické.
Jenom premyslim, v cem je ta vyhoda operaku, kdyz cena to neni. OK, vezmu, uzivam, odevzdam, ale basic Golfa za 17tis mesicne? 8-s
Mozna lepsi pridat krapet starosti, koupit a pak v klidu prodat. Neresim kilometry, pseudoposkozeni co mi nakonec strhnou a ve finale zbyde zustatkova hodnota na nove auto.
Teď to není strašně drahé, teď je to "normální" cena. Několik let zpět to bylo "nenormálně" levné vlivem měnové politiky ČNB, kdy se leasingovkám vyplatilo to tady levně koupit, rok nebo dva tady to někomu pronajmout a pak to skoro za tu samou cenu vyvézt do Západní Evropy.
Tu cenu vůbec nechápu. Zřejmě je to s DPH, ale i tak... Passaty Highline se dají sehnat okolo nebo lehce nad 10k vč DPH. Asi reklama, aby si neználek myslel že když dostane někde Golfa za 12k tak je to super kauf :D
Za poslední čtyři roky jsem měl na soukromo na operák dvě auta po dvou letech (od dvou různých společností). U prvního jsem řešil jen drobné škrábance a "běžné poškození" - právě po podobných excesů z parkovišť, od kamínků, apod. Při převzetí auta člověk dostane podmínky, co je ok a co ok není. V zásadě to bylo asi tak, že škrábanec byl ok, pokud nešel na základovku a pokud nebyl delší, než 10cm. Taky tuším jich nesmělo být víc na jednom dílu karoserie. Jediné, co jsem musel opravit, byl škrábnutý disk od nešikovného parkování.
Druhé auto jsem si odkoupil, protože momentálně je trh s operáky ve stavu, že je všechno strašně drahé. Tím pádem jsem opotřebení neřešil, během těch dvou let jsem měl dvě opravy řešené z havrijka, vše bez problémů.
Operák obecně je podle mě super. Když si budete počítat každou korunu, tak vždycky vyjde výhodněji auto koupit (leasingovky operák nedělají pro dobrý pocit, že?), ale když do toho zahrnu taky starosti spojené s vlastnictvím auta a jeho následným prodejem, tak mi operák vychýzí jako dobrá volba. Jen ne teď. Momentálně auto, které jsem bral před dvěma lety za 7200 měsíčně, stojí přes 10000 za stejných podmínek.
Tohle bývala úplně normální cena (okolo 17 tis.) ještě tak před deseti lety pro tuhle třídu aut (např. Focus kombík 1,6 nebo Golf 1,6). Poškození se např. u LeasePlanu moc neřešilo, ale Sixt kasíroval za poškození laku standardně ;-)