Poslední generace Citroënu C5 ještě nabízela unikátní plynokapalinové odpružení, byť pouze coby alternativu k vinutým pružinám. Co vás čeká, pokud jej u ojetiny zvolíte?
Ten hydropneumatický podvozek byl opravdu komfort. Já jsem si koupil ojetou C5 s 90tis nájezdem a dalších 50tis km jsem s tim najezdil a podvozek byl v dobrým stavu i po prodeji, takže bych tu problematiku nebral tak vážně, možná je to kus od kusu. Teď se koukam po novějším modelu tak do roku stáří, ceny jsou celkem zajímavý.
Passat má hodně měkký podvozek, tedy co se týče výdrže, především B5,5 z určitých let výroby na českých silnicích doslova trpěl, jak jinak to byl ještě solidní VW. Tady asi nikdo neříká, že koncern na tom není hůře a zrovna s Passaty stejného stáří nesnese asi srovnání nic :D Tam už to musí být fakt klika koupit dobrou a spolehlivou ojetinu :D
Mam doma 2009 kombi , nabehane 250000 km a ziadny problem auto nema. Jedine co som vymienal bol zotrvacnik a spojka. 2 liter cipnuty na 170 koni a 435 krutiak. Auto mozem len odporucit.
Motor 2.2Hdi 125kw biturbo se prodával výhradně s manuálem do roku 2009, je to motor z C5II
Motor 2.2Hdi 120Kw biturbo citroen nikdy neměl...
Přišel nový motor v roce 2012 2.2Hdi s JEDNÍM turbem který měl 150Kw a 450Nm od 2000ot/min
kdežto nejnovější V6 3.0Hdi Biturbo má 177Kw a také 450Nm důvodem je automat aisin u jaguáru a LR má tenhle 6tiválec něco kolem 200kw a 600Nm to teď nevím přesně....
Původní motory C53 2.0Hdi 100kw vtrikovace siemens, 103kw delphi, 120kw ten nevím ten je celý překopaný
nejnovější motor euro 6 (adblue) 2.0Hdi manuál 110kw, automat 133kw a refresh automatu upravená logika řízení SW metodou...
Benzínové staré 1.8i a 2.0i a 3.0i(2.9i) později nahrazeny jediným motorem 1.6Thp které mělo v c5 pouze 115Kw, 147kw neexistovalo v C5...
"Mechanická parkovací brzda je tak volbou jistoty" => není protože pak nemáte hydractive a to pak nemá smysl kupovat C5...
Každé auto s klasickou ručkou = pružiny a to nechceš!!
taky k c5 se rozhodně nehodí manuál....
Nesuhlasim, ze podvozok nie je nespolahlivy. Tie podvozky odchadzaju od 150 000 km vyssie. Potom uz zalezi na servise, ci to vie dat dokopy, alebo nie. Ja som taky servis nezohnal. Mam skusenosti s 2 autami (C5 a P 407) a u vsetkych je to priblizne rovnake. Inak ako nove je to najlepsie auto v triede, ako to niekto vyssie spominal :-)
Však je taky otázka, jak je to stará ojetina, což je vždy tak trochu sázka do loterie, může mít na venek krásných 100 tisíc km, akorát ve skutečnosti je to stočené, proto píšu, že bych se radši vyvaroval.
508 jsem záměrně zamlčel, protože i když to není špatné auto, je ve všem takové průměrné, naopak vím z vlastní zkušenosti a ze zkušeností řady majitelů, že MK4 Mondeo, které sdílí stejné spolehlivé HDI motorizace, má podvozek dimenzovaný na 300 tisíc km + a většina aut s tímto nájezdem nemá na podvozku nic moc měněno (více ojeté kusy neznám, tak nechci soudit), nebo jen vyjímečně. A to i auta co jezdí v ČR. U 508 bohužel netuším, jak to s trvanlivostí je.
Tohle prostě bylo zázračný auto, přední převis větší než zadní u městskýho kloubáku. Litinová V6 HDI před přední nápravou a pozor, pořád to mělo naprosto ideální rozložení hmotnosti, trakci a hlavně podvozek!! Zato V8 TDI na MLB je těžký na čumák a nezatáčí...
Podvozek je sice komplikovaný, ale nikoliv nespolehlivý. Nikdy se na přední nápravě nebude měnit vše. To už musí být fakt vrána se stovkama tisíc km. Ale kdo by to potom jako ojetinu kupoval. To snad potom platí ta servisní náročnost u každého auto po stovkách tisíc km.
Na předku se mění jen spodní čep, jedná se o axiální ložisko. Náprava pak lupe a praská při otáčení na místě. Samozřejmě tyčky stabilizátorů. Ostatní silentbloky jen při velmi vysokém nájezdu. Vzadu je to podobné, tyčky stabilizátorů, lůžka podélných ramen. Ale rozhodně se nemění vše. To by pak byl strašákem každý víceprvek.
Co ovšem mohu potvrdit je výborný grip přední lichoběžníkové nápravy. O to jsou majitelé 508 ochuzení a rozdíl ve srovnání s Mcphersonem je znát. Jen 508 GT ji dostala. Ale jasně, dnes se šetří a tak ji nová 508 nemá vůbec, jen klasický Mcpherson.
V6 benzin má několik vývojových variant. Takže vždy spíš záleží na emisní normě jakou splňuje. Nevím o žádné vadě toho motoru, naopak je z hlediska spolehlivosti doporučovaný.
Motor sám o sobě je velmi pružný a dostatečně silný. Co ho v dynamice zabíjí je především spojení s automatem. Oproti 2.7 HDI zabere pod kapotou výrazně méně místa, je lehčí a dobře přístupný z hlediska servisu. Naopak je 2.7 HDI jako ojetina vražda, protože je to dost komplikovaný motor, dělat na něm rozvody, nebo turba je šílenost. Trpí na přehřívání, dost jich umřelo na přidření na klice a nikdo nevím pořádně proč. Výrazně lepší volbou je zmíněný 3.0 HDI.
Získal si mě už několikrát tím, jak dokázal u ojetých luxusnějších vozů vždy doporučit radši Fabii nebo Octavii. ;-)
Jeho sice zevrubná a odborná analýza Fabie s najetými +1,2M km pak absolutně neříká nic o tom, co a jak často se muselo měnit.
A já tvé tety a babičky urazil? Já ti jen doporučil, ať si je tak tituluješ sám, já na to zvědavý nejsem... ale pokud budu vycházet z tvého tvrzení, tak neznám tak sprosté slovo, které by tě dnes vystihlo ;) A taky by to bylo právem.....
co ten článek z Tipcars? Už mi k tomu něco řekneš?
>:-[] A to je ten stejnej Vaculík, který s Tetou Kylie napsal oslavnou ódu na V6 3.0, načež ho v odkazu výše spíše nedoporučil ? A taky ten stejnej Vaculík, který rád rýpe do koncernu VW, jak sám přiznal i jen protože to probudí diskuzi a v jiném článku napsal, že je jeho autem snů VW Transporter 2.5TDI? >:-[]
Ale co, na co budeme koukat na vide a číst jeho testy, lepší je dělat, že to neexistuje :D A že si neprotiřečí :D
Vaculík napíše to, za co dostane zaplaceno. Jeden z největších prostitutů v branži.
Tomu kdo pochybuje, doporučuji shlédnout některá jeho videa na YT. ;-)
Vždyť píše, že se na tom shodla s Vaculíkem, s tím Vaculíkem, který napsal v recenzi na Tipcars, že to není nejlepší volba :D Ale s fakty Hamuna bojuje špatně, radši dělá, že jsem to sem nepostnul :D
Tenhle typ odpruzeni mne vzdy fascinoval. Je ale pochopitelne, proc jej citroen nepouziva.. posledni verze uz jsou dost slozite.. mozna az zbytecne.
Moc lidi zrejme nevi, ze britsky koncern pouzival vlastni verzi hydropneumatiky, ktera se v nejjednodussi forme obesla bez jakekoli elektronicke ci mechanicke regulace. Skoda, ze Citroen tu technologii neprevzal pro levnejsi modely. Mozna by tak hydropneumatika prezila dodnes...
Špatně je hlavně to, že i když ti dám důkaz tak se k němu radši nevyjadřuješ :D Zkus jednou odpovědět a konfrontovat se s realitou... když odvoláš to Hovado, můžeme se bavit v klidu dál ;)
Ty mne tady nazveš Hovadem a ještě se urazíš? Hovadem si říkej lidem ve své rodině, jestli jste na to zvyklí, já ne.... :D Ty si fakt korunovanej trotl :D
Ještě jednou .... proč záměrně mlčíš o tom článku na Tipcars, co jsem doložil ? Ty si nedoložil nic :D
Tetu stranou, tu sem taháš ty... Vaculík tedy v článku veřejně dostupném napsal o té V6, že spíše nebrat a v jiném, který si viděl jen ty (nemám důvod nevěřit, že to klidně napsat mohl), že je to zase nejlepší fr. motor... tak se ptám, proč si Vaculík protiřečí ?
To je jako s tou Vinohradskou = pořádnej nafťák kolega před rokem prodal = sorry ale s lepší verzí naftovýho motoru od PSA = než máš ty
Pořádnej nafťák je = teda sou = 3 a 4 turbový R6 od Alpiny
Když si zmínil Vaculíka = je nadšenej a furt to opakuje = z novýho R6 400d od Mercedesu
Tvuj obrat od původní kritiky = po aktuální toleranci hrubě nekvalitní práce = to fakt nechci pochopit. Radši >:D
Dyť je tady špatně = úplně všechno! Včetně těch děsnejch smajlíků a když dáš 2 skočí ti to na začátek a nefunkčnosti toho a onoho a eště tamtoho atd. = prostě tohle = fakt pochopit nechci
"Ani vrcholný třílitr V6 nemohu pochválit, protože dynamika C5 s ním je na úrovni nanejvýše dvoulitrového BMW, má obrovskou spotřebu paliva, není zázračně spolehlivý a i některé spotřební díly na něj stojí hrozně moc (rozvody, výfuk)."
Odkaz na článek je výše.
Jak to tedy mám chápat v kontextu tvého nepodloženého tvrzení? Co je na tom agresivního? Že jsem tě uargumentoval a doložil svá tvrzení? No to chápu, protože ten článek rozporovat nemůžeš, tak cíleně obíháš a radši se k němu nevyjadřuješ :D
Hovado si říkej své tetě ;) Já na to zvědavý nejsem....
To asi jak si přešel na temnou stranu = a najednou se zastáváš týhle shit verze
Jo ptal ses = a já se ptám co tě vede ptát se jestli neteta lže
To že Vaculík napsal že ten starej V6 3.0 je nejlepší francouzskej motor = je fakt. Že bylo kvůli lepší verzi Hydractive lepší koupit nějakej ze špičkovejch motorů = tehdy 2.2 HDi nebo V6 = je fakt
Si schopnej = se přestat chovat jako agresivní hovado?
Zkus jednou odpovědět, proč v odkazu výše Vaculík V6 nepochválil v C5 1. generace a ty tvrdíš, že jinde ho doporučil ? Jsi schopný pobrat, na co se tě ptám ?
No ty to právě pochopit nechceš.... Víš co, pojeď se snaží někdy projet a já ti to klidně vysvětlím slušně a normálně z očí do očí. Sz ti napsat nemůžu a diskuze jsme zadělali dost. Nechám tě za to povozit v poradnym naftaku :D
Jo, je to naprd, už jsem své připomínky poslal, ale víc s tím neudělám .
Hele takže ten článek a citace od Vaculíka co jsem dal , to je tedy lež ? Nebo jak mi to vysvětlíš ? Ne, to fakt nechápu... Buď tedy Vaculík a neteta lžou a vzájemně si odporují, nebo nevím... Nebo tu recenzí C5 pro Tipcars psal jinej Martin Vaculík ?
Jak víš nejlepší auto podle Vaculíka = je Toyota Land Cruiser. A ne v naftě jak tu některý s jistotou psali = ale s benzínovym V8. S odpruženim jako ten Citroen C5
A dneska mě to tu nebaví a takhle tristní software pro diskuze = mě taky nebaví
Tvoje tolerance = ve všem zhoršení = je ale zajímavá. Co tě k ní vedlo? Chtěl bych to tak nějak lidsky = pochopit :-)
"To zde ale nesloužilo k přepnutí podvozku na tvrdší režim, ale pouze se prodlužovala doba, kterou šasi strávilo ve sportovním tužším odpružení za předpokladu svižné dynamické jízdy."
aj na starej C5 s H3+ sa vozidlo po stlaceni tlacidla sport do sportoveho modu preplo, bolo to citit okamzite aj pri pomalej jazde mestom.
Jo, třílitr V6 napsal, že ho do C5 1. generace nedoporučuje, někdy na podzim jsem ti dával i odkaz na ten článek. Ptám se, jestli je v C5 2. generace ten stejný V6 3.0 benzin? Co nechápeš ?
"Ani vrcholný třílitr V6 nemohu pochválit, protože dynamika C5 s ním je na úrovni nanejvýše dvoulitrového BMW, má obrovskou spotřebu paliva, není zázračně spolehlivý a i některé spotřební díly na něj stojí hrozně moc (rozvody, výfuk)."
Než sem naběhne náš starý známý, který sem vlepí stokrát opakované "nejlepší auto od Vaculíka", bych rád napsal svůj skromný názor, protože ojetiny v této cenové kupuji. Párkrát jsem se nad C5 zamyslel a dokonce jsem si ji i byl vyzkoušet, přes její dlouhou životnost se mne dotkla při koupě auta dokonce 2x.
Poprvé, když byly na trhu 2-3 leté kusy, tenkrát byly ještě čerstvé rány po první generaci, kdy kolem jezdila auta na břiše, zlobící elektroniku všeho možného i nemožného nevyjímaje, takže i když z exteriéru zajímavé a moderní auto, jsem radši obešel obloukem.
Podruhé to byly poslední kusy C5 o které se nepsalo zrovna špatně, ale bazary byly plné 1.6HDi, což není nejlepší motor a když už bylo něco silnějšího, nájezdy km či stáří bylo neakceptovatelné. Pročetl jsem toho dost, jedna C5 je i v mém blízkém okolí s dost vysokým nájezdem přes 300 tisíc km a mimo motoru byly stížnosti na dost drahé opravy podvozku a to nebyl ani slavný Hydractive plus tu a tam nějaká ta elektronika... toho jsem si užil dost v Laguně :D .
Takže já jsem si nikdy C5 nekoupil a vždy jsem jako ojetinu toto auto nakonec obešel, motoricky ano, z vlastní zkušenosti motory HDI nemohu vynachválit, při správné údržbě slouží a sloužily v mém okolí ve všem, kam se montovaly, jinak jako auto C5 asi ne. Budu se opakovat, ale kdo chce ten spolehlivý motor HDI, kupte si Mondeo, podvozek vydrží o dost více, nevytřese z vás duši a až na V6HDI je nabídka motorů obdobná, elektronika je taky víceméně bez problémů (i když jsou ty motory HDI PSA u Fordu úplně jiné a horší, než ty v motory HDI od PSA v Citroenu... :D:D, žejo Woody :D ).
Vypadá skvěle i teď. PSA ho nechali vyhnít, protože kašlali na modernizace a nástupující model. Namísto aby teď prodávali C5 za 800t tak mají 2008 za 300t.