Letošním rokem odstartuje pro mladoboleslavskou značku tolikrát avizovaná vlna elektrifikace. Jako první přijede čistě elektrické Citigo, jehož prototypy míří do ostrého provozu.
Vodík má dnes smysl nulový, protože se nákladně vyrábí buď ze zemního plynu nebo z ropy. Fakticky je tedy fosilním palivem. Začne ale mít ohromný smysl s příchodem jaderných reaktorů 4. generace, kde bude laciný vodík odpadní produkt a bude ho neomezené množství. Takže technologii je dobré mít připravenou a pak už se pořeší jen distribuce. Mě hlavně štve ústup LPG i CNG. Třeba Dacia se na LPG úplně vykašlala.
Nevím, nakolik má budoucnost vodík, ale jinak souhlas. Nejrozumnější by bylo investovat do CNG (které je v poslední generaci VW trochu zklamáním) a do hybridních řešení. V současnosti prezentovaná strategie VW mi přijde ujetá a neživotaschopná.
Je škoda, že Škoda jde tímto směrem, eMobilita má smysl je omezený a ne v masovém měřítku jak zamýšlí VW pod diktaturou EU. Mělo se spíše rvát do CNG jako mezistupně při přechodu na vodíkové palivové články! Bude to velice objektivní, když dostane zhrzený firemní zákazník pouze RC hračku místo Superba TDI 4x4. To ta hračka dostane asi co proto. :no: