Autíčkář ;) Diskuzní platforma sice taky není žádná sláva (na ACZ byla lepší), ale pořád předčí tu současnou a hlavně celý web je skutečně tvořen fandy pro fandy. Je to sice částečně i jeho slabina, ale pro mě to na titul nejlepšího českojazyčného webu o autech stačí.
Omlouvám se, ale citace z wiki přece nijak nerozporuje diesel ani xDrive v tomto autě. xDrive v tomto autě zvyšuje bezpečí(cena navíc tohoto systému až tak podstatná není, důležitější je přidaná hodnota a váha taky nehraje tolik roli u tohoto typu auta, stále je to o čtvrtinu lehčí než Bentley a lehčí než S kupé).
Druhý odstavec je celý špatně. Za 1. - srovnáváte auta minimálně dvoj/trojnásobně drahé(přičemž Bentley diesel má). A další věc a to mnohem důležitější - prodejní cena tohoto auta a částečně i dojezd na jedno natankování. Velká část těchto aut půjde od prvního majitele pryč po roce/dvou a stále mnohem lépe prodám 840d než 850i, protože právě druhý majitel už tu spotřebu řeší mnohem více a i ten bude řešit, za kolik to on pak po pár letech prodá, jelikož třetí majitel bude tu spotřebu řešit ještě více.
Gran Turismo (anglicky Grand Touring, francouzsky Grand Tourisme), zkratka GT, je druh vysokovýkonného luxusního automobilu navrženého pro cestování vysokými rychlostmi na dlouhé vzdálenosti. Nejčastějším typem je dvoudveřové kupé s celkově dvěma či čtyřmi sedadly.
zdůraznil bych luxusního. Viděl jsi v opravdu luxusních autech typu Ferrari, Rolls-Royce nebo Bentley diesel? Nebo v nějakém hříšně drahém supersportu?
Uznávám, že někdo dá dohromady tři milióny a pak už ani korunu a musí přemýšlet nad ekonomikou provozu :-)
V testech předchozí generace zaznívalo, že pozici sportovního auta převzal Cayman a z 911ky se stalo GT... fakt je ten, že většinu řidičů 911tek co potkávám, budí dojem, že automobil používají přesně pro tenhle účel.
Všech generací teď 4 lidi co mají (z toho jedno cabrio). A lidí co ji měli tak odhadem 15. Tři ji 100% kupovali novou s vlastní konfigurací. A používat ji jako sporťák jestli dělají dva (vím, že s tím byli na okruhu).
A ani jeden ji nekupoval novou. "Obyčejná" 911 je dneska auto na dopravu z okraje města do kanceláře v centru.
A vzhledem k tomu, že BMW posadilo cenu 6 GC asi o půl milionu nad konkurenci, tak jsem na ceny fakt zvědavý.
A pokud chci ono GT tak nevidím důvod pro 8er namísto Scoupe. Těch 10% už tady nehraje roli.
No nevím. S-coupé doplácí na unifikaci s dalšími modely a roky, po které brázdí naše cesty, ale ten design je naprosto famózní ale přitom střízlivý a konzervativní. Tohle ani osmice ani Lexus nenabízí, ty jdou jiným směrem.
To jsou takové diplomaticko-alibistické řeči typu nafta je skoro jako benzín, xdrive je skoro jako pohon zadních kol, automat je skoro jako manuál... Je mi líto, není. Když mi vnutí start-stop a já si ho budu moct vypnout, nějak to přežiju, ale x-drive si vypnout bohužel nemůžu.
Pokud si můžu ještě vybrat auto podle svých preferencí, tak nechci dělat žádné kompromisy. A pokud ano, tak oželím barvu, sledování jízdních pruhů, konektivitu, systém pro škrábání na koulích, ale nebudu jezdit se čtyřkolkou a už vůbec ne v naftě...
8er je kupé na platformě 5er, 7er, je to náhrada za 6er kupé, dokonce kratší než 6er, konkurenta Scoupe z ní mají udělat právě motorizace v8 a v12 plus majestátnější vzhled, luxusnější materiály, ale v těch nižších motorizacích by to mělo být i pro lidi, co u MB pokukují na cls příp. top verzi Ecoupe. AMG gt je sporťák na extra podvozku, s éčkem nebo eskem může mít společný tak volant nebo navigaci. ;-)
:yes: Je to přesně jak říkáš, vedle v té diskuzi o změnách ACZ jsem to dnes popsal.... bohužel někdo, kdo nikdy nedělal ve větší firmě a ještě hůře, když ti IT není přímo podřízeno......ten to nikdy nepochopí.
Jinak já našel další problém a to v délce příspěvku, která je omezena na 2000 znaků....
A ty bereš 8er jako kupé od 7er? Jak moc jsou si ta dvě auta blízká? Já bral 8er jako stejně samostatný model, jako je třeba to AMG GT... ale je fakt, že jsem to nestudoval.
Nejlepší diskuzní platformu má Autoforum. Zlodějům a lhářům z redakce se zřejmě zajídalo množství kopanců, které za své lži a krádeže dostávali, tak diskuze smázli komplet ;-)
Proč Machiho chápu? Odpovím jednoduše. Před dvěma týdny mi náš ajťák oznámil, že musí předělat mailový server. Prostě musí, jinak nebude fungovat. Sám zároveň dodal, že se budeme následně několik týdnů babrat v problémech s neodcházením a nepřicházením pošty. Když mu to nepovolím, mailserver údajně spadne.
Jsme jednoduše otroky těchto vymožeností a s nutnou úpravou přijde i nemilý diskomfort nebo omezená funkčnost. Nevím, nakolik byl nutný FL ACZ, ale umím si představit, co ho vyvolalo.
Jsem si říkal, že se o víkendu mrknu na nějaké další české webové portály o autech (mimo autoforum a autorevue), kde mají nějakou šikovnou funkční diskusní platformu. Protože tohle je katastrofa a zjevně se to nijak nezmění, proč bychom museli debatovat zrovna tady. ;-\
Ta věta měla znít spíš tak, že v této třídě, třídě kupé z konfekčních modelů, nemají ani ostatní výrobci přímého soupeře k 911.
Jak jsem to přečetl, formuloval bych to jinak, ale už na to se.ru, bez editu, nějaké vysvětlování, doplňování, tohle je nejhorší diskusní platforma, co jsem kdy viděl... :no:
Jako... Audi má R8, MB má AMG GT... to docela konkurenti 911 jsou, i když koncepčně je každé to auto jiné, tak R8 se občas díky své (relativní) uživatelské přívětivosti s 911 srovnává.
Machi, už je spráskej! Není potřeba přijít s kompletně novou verzí najednou, ať nám ten ajťácký šubruňk vrátí editace a stromový přehled. Pak ať si onanuje dál...tohle je strašný opruz.
Když už, tak daily car. To, co píšeš je však trochu mimo. P911 je relativně kompaktní sporťák, který v jakékoliv verzi můžeš honit do omrzení na okruhu. To s GT sice jde taky, ale nejsou na to konstruovaná. P911 jednoznačně narozdíl od 8er sporťákem je.
Proti 911 se dá vzít Vantage, Vette, s přimhouřenýma očima F-Type, ale ne 8er. Ta je posazena někde mezi E a S coupé, proti Lex LC, lehce pod Conti nebo Maserati GC.
Po náběhu 8GC se dá předpokládat, že se prodejně minimálně vyrovná 6er.
Já si naopak myslí, že S coupé a 8er je stejná třída a od 911 jsou oba dva o vesmír jinde. K 911 pasuje srovnání se sporťáky od Mercedesu třeba AMG GT (R), od Audi R8 etc.
Přesně jak píšeš nejde o rozměry. Ale potencionální zákazníky. A základní 911 je už několik let brána jako dailly car pro stárnoucí architekty a zubaře a ne, opravdu to není plnohodnotný sporťák (jen si porovnej jak extrémně narostla). Sice jsem v nové 8mě neseděl, ale nečekal bych plnohodnotné zadní sedačky, atd.
A přesně sem míří 8er. Možná by udělali v BMW lépe, kdyby udělali übercoupe ze 7er a šli po krku Sku. I když se dneska BMW veze na solidním hypu tak nevěřím, že to bude prodejně úspěšnější než 6ka.
Nemýlí se, a nejde o rozměry, jak nebyla konkurencí 911ky 6er kupé, není jí ani 8er, ani jedno není sporťák, ale gt, 911 je ryzí sporťák. BMW, podoně jako další výrobci konfekce, nemají přímého soupeře 911, od bmw by se tak dala nejspíš brát i8.
Je NORMÁLNÍ že při přechodu nebo rozjezdu něčeho podobnýho = je ajťák připravenej řešešit problémy = protože VŽDYCKY a VŠUDE nějaký sou. Jak to = že tady ne??
Mně to vypínání přijde jako úlitba "entuziastům", aby se neřeklo. Sice nepochybuju, že se najdou různí youtubeři, co budou pro kameru s M5 driftovat někde na parkovišti, ale pro typického kupce je to mód, na který nesáhne, protože preference zadní nápravy je tak cítit, že ani na okruhu nebude čistě zadokolkový mód výhodnější. On je opravdu rozdíl v tomto mezi rwd mercedesu a bmw, MB čtyřkolka je přísně neutrální, bezpečná, naprosto nezábavná, s akt verzí xdrivu se naopak jezdí jako se zadokolkou, jak bych v éčkových generacích nikomu awd bmw nedoporučil, teď s ním nemám absolutně problém, do driftu jsem na mírně vlhkém asfaltu snadno přemluvil i obyč. 530xd. Takže jakkoliv bych sám vzal klidně 8er jen jako zadokolku, bude-li awd standardem, vadit mi to nebude, vypinatelný systém by váhu stejně nesnížil.
Myslím, že se mýlíš, stejně jako autor článku. Tahle OSMa je jen lehce nafouknutou náhradou za 6ku. Takže je možné ji brát jako konkurenci pro 911. Samozřejmě ani v Mku to nebude konkurent zběsilostí typu GT2/3 RS, atd., ale běžné Carreře 4. Na druhou stranu od Scoupe je obrovsky daleko.
Designově určitě ne, před týdnem jsem na parkovišti u MB čuměl na nějaké kupé, říkám si ne, to není Ccoupe, to je menší, tohle bude Ecoupe, přijdu k tomu a ono Scoupe, taková nijaká černá metla, šestiválcová 450, rozhodně z toho žádný punc výjimečnosti cítit nebyl. 8er je v tom umění předvést designové drama mnohem blíže LC než Scoupe.
Bohužel, 8er je nástupcem 6er kupé, a u té byla 40d motorizace v Evropě nejprodávanější.
8er je výrazně menší než Scoupe, celkem tomu přístupu bmw rozumím, chtějí jedním autem pokrýt dva segmenty, se 40d jít částečně proti cls a s v12, která přijde, jít proti Scoupe.
Osobně se mi nejvíc zamlouvá představa 840i, která také bude, a to bez mpaketu, kdy zadek vypadá mnohem líp, a jen rwd, ale to není jisté, zatím je potvrzená jen 840xi.
křečovité snaze porovnávat tohle auto s 911. Proboha vždyť jsou to zcela jiné a dokonale se míjející světy, jediná podobnost může být cenovka, ale to už rovnou mohu porovnávat zájezdový autobus za 4 mega. Obrovské luxusní GT skoro pětimetrové délky atakující dvacet metráků se přece musí porovnávat s stejnými parníky, tedy např. S coupé, Conti GT nebo podobnými obříky.
Podívej se na to z další strany. Obyčejná 850i má dnes výkon supersportu z 90-tých let. Sám bych v ní x-drive úplně nutně nepotřeboval, spousta zákazníků ano.
Přesto souhlasím, že čistá rwd by mě byla milejší.
A proč to nemít tak jako se to dělalo doposud? Základní verze, kdo chce x-drive, ať si ho koupí? Zrovna tak to mohlo být mimochodem i s převodovkou, pro pár magorů (a pro USA) klidně v takovém autě mít fofrklacek :yes:
No... a právě proto, že se prodají v dieslu už tuplem neřeší, jestli je to RWD a nebo Xdrive a jestli to váží o něco více, nebo ne :D Je to smutné, ale je to tak. Osobně mi takto velké kupé RWD moc smysl nedává a radši bych něco menšího na požitek z jízdy, ale každý máme jiný vkus :D
Ale to není o pravém řidičském zážitku. To je o kilech navíc, zbytečném systému a zvýšené spotřebě paliva a pneumatik. Proč tam nedali aspoň ten pohon všech kol z M5ky, který lze vypnout? I když on zjevně přijde s M8. Já jen prostě nemám rád, když musím automaticky koupit něco, co nechci. A klidně bych věřil tomu, že v téhle cenové hladině takové drobné nikdo neřeší, dokud bych neviděl, že se jich tady v Evropě prodá 70% v dieselu:)
Kdyby to ti lidé kupovali, tak by určitě BMW takové auto udělalo, není snad pravda, že většina BMW se prodá jako Xdrive?
Já chápu, že se pár jedinců najde, vím, že ty zrovna na to RWD dáš, ale tady je takový folklór pořád čekat od auta jen ten pravý řidičský požitek ,ale většina kupců to tak neřeší.
Protože takové to jednoduché vidění světa, jakože v Monacu neřeší a v UAE neřeší a je jim to vlastně jedno, jak takové auto jezdí, protože ho kupují jenom aby bylo vidět, že mají, nebo jak si to představuješ... Americký trh třeba miluje zadokolky a dokonce fofrklacky a určitě se nedá říct, že by nebyl dostatečně velký... Austrálie to má podobně...
No vidíš a já bych si ho zrovna koupil, s benzínovým R6, který jak doufám, ještě přijde, ale bez pohonu všech kol. A ačkoliv to není právě nejlehčí auto, bokem s ním půjde jezdit stejně dobře - nebo šlo by - jako s dvoutunovým LC500 http://www.youtube.com/watch?…
Podívej se na to z druhé strany. Bydlíš v Monacu a někdo ti vnutí x-drive? Bydlíš v UAE a potřebuješ pohon všech kol? Nicméně dokážu pochopit, že ten výkon bude zadní gumy požírat s velkým apetýtem...
I tak by RWD verzi nabídnout mohli... ale jinak jasně, souhlas, tohle není žádné auto na okruh, a to asi ani rekreačně, na to je to prostě moc velké (a to nejsem zkažený Radicalem ;-) )
Což teda mimochodem znovu otevírá otázku, jestli by BMW náhodou nemělo mít nějaký lepší sporťák než i8, protože momentálně (už delší dobu) v té kategorii tahá z prémiové trojky za nejkratší provaz.
Na machi(avelli)ho mám za to co udělal s diskuzema FAKT VZTEK a jeho chování vysvětlování/okecávání od nasazení týhle beta verze je KATASTROFA ale tady jen napsal = LEX LC500 má lepší podvozek = což napsalo už víc lidí
...tedy příjemné auto na dlouhé cesty s výkonným motorem, zároveň pohledné a všestranné kupé, pak je 8er perfektní. Hledat víc zábavy, bude x-drive jistým omezením. Nemyslím však, že tohle řeší cílová skupina. Jde o velké a těžké cestovní kupé. Sportovní náčiní v ní lze vidět pouze ve specifikaci GT3 na vytrvalostní závody.
...ale... LC500 je ještě daleko hezčí, nabízí se s atmosférickým osmiválcem, nemá povinný x-drive, vlastně ho nemá vůbec... a ještě stojí míň...
řekl bych, že inspirace nebo podobnost zadku s LC500 je velmi výrazná. A jistý "tuningový" vzhled, který mi u Lexe sedí, je tady na škodu.
Takže osmička je naprosto úžasná, ale LC500 je v mnoha ohledech IMHO ještě lepší... i když bude bezesporu dynamicky méně schopný...