No, je to složitější... auta opravdu prošla vývojem a zlepšováním... a konkurence fakticky stlačila ceny...
Do určité doby.
Ten zlom nepřišel přes noc... ale někdy na začátku tohoto tisíciletí se to zlomilo... a cílem vývoje už není vyrobit lepší auto, ale levnější na výrobu.
K tomu se roztočila kola marketingu... a daří se jim manipulovat davem.
Pomáhá jim v tom i lobysticko- bolševiscká EU, která jim vytváří marketingové nástroje v podobě tlaku na emise.
Co se asi stane po naběhnutí platnosti nesplnitelných limitů? Výrobci zaplatí "emisní výpalné"... a přeúčtují to zákazníkům.
Nic jiného.
Je to nová daň.
Ale přesně o tom mluvím: a kdo to opravdu potřebuje?
Dokážu zaparkovat... a dokážu se rozhodnout, že potřebuju pauzu.
Dokonce dokážu i rozsvítit světla, když se setmí...
A představ si, že jsem trávil v Alfě Romeo 90 2,4 TD i 15 hodin za den... a v pondělí ráno jsem vyjel do Belgie... ve středu v noci se vrátil a ráno vyjížděl do Itálie.
Měla sedačky nesrovnatelně lepší, než Superb... a jezdila levněji než dnešní JTD... a v součtu byla ekologičtější, protože potřebovala méně výměn dílů a celkově se auto dožilo více let / km.
A k tomu všemu, můj ty světe, nabízela v případě chuti nebo potřeby, i báječné, vyvážené jízdní vlastnosti!
Dnešné autá majú bezpečnosť vyššiu, jazdné vlastnosti úplne inde. Na druhej strane aj plno elektroniky, ktorá sa časom začne kaziť.Hlavne cena je výrazne nižšia vzhľadom k platom. Netuším koľko musel šetriť Nemec na auto ako Golf 1, ale našinec by šetril poriadne dlho, ak si ho vôbec mohol kúpiť v ČSSR. Pre nás bol drahý aj Golf 2, 3... Možno už 4. generáciu si mohol našinec ako tak dovoliť ako novú. Dnes je auto pomerne lacnou záležitosťou. Alebo lepšie povedané - kto chce, kúpi si ho a dokáže na to zarobiť.
Potřeba byla stejná tehdy i dnes - dostat z bodu A do bodu B lidi a bagáž. Dostatečnou rychlostí, v dostatečném pohodlí a bezpečí, za dostatečně rozumnou cenu (kupní cena + provozní náklady) a bez nějakých velkých starostí (spolehlivost a zaparkování)
.
A i když se nám to z dnešního pohledu nezdá, ve všech těchto aspektech představoval Golf I celkem veliké zlepšení oproti posledním Broukům