Japonská automobilka údajně připravuje sportovní variantu čtvrté generace modelu 3. Pokud program dostane zelenou, mohla by se na trhu objevit do roku 2021. Otázkou je, zda i v Evropě.
A proto Dieselgate vznikla právě v USA... Panejo, ty jsi vůl.
Smiř se zkrátka s tím, že o atmosférické motory není zájem. Ne kvůli EU, ale kvůli pohodlí uživatelů. Kdyby byly ty Mazdy tak skvělé a úžasné, asi by nebyly v prodejích na konci druhé desítky.
Jaká zajímavost? Nabízejí manuál, protože mohou. USA totiž nemají tak striktní emisní zákony jako socialistická Evropa! Manuál by v EU s WLTP neměl šanci.
Ještě zajímavost, v USA nabízejí i manuál, což je odvaha. Ale trochu tím zvýrazňují sportovní zaměření auta a je vidět, že se chtějí odlišit od jiných značek. Jinak i Američanům se v testech zdá ten 2.5 litr trochu vlažný, holt chce to točit a točit a na to si Amíci už trochu odvykli.
Je zajímavé, jak Mazda rozděluje motory po světě: v Austrálii má dvoulitr benzín 114 kW, dále tam dávají do trojky 2.5 litr 135 kW (u nás v šestce 143 kW). V Austrálii papá motor i 91 oktanový benzín (proto je udáván i menší výkon, navíc byla v Austrálii menší komprese od začátku - tu snížili potichu plošně i v Evropě ze 14:1 na 13:1 cca před dvěma lety). V USA Mazda 3 s 2,5 litrem 139 kW (pouze) - navíc AWD v hatchbacku i v sedanu.
Ta úvaha o MPS: jistě to nebude "MPS", možná dají v Austrálii a USA již známky 2.5 T motor.
Takže pro každý trh je to laděné podle aktuálních norem. Nejvíce na tom zatím vydělávají Australané, kteří sice kopírují normy z Evropy, ale vždy se značným zpožděním a ne tak rigidně. Ono také jet 500 km někde po buši ve 40 st. Celsia s tříválcem každý týden by nemuselo dopadnout dobře.
Všichni čekají na Skyactiv X, ale ten motor byl vyvíjen hlavně kvůli emisím a nejdříve bude v JPN a v Evropě, zda se dostane dál, se teprve uvidí (asi ano, ale se zpožděním a po důkladném otestování v evropském provozu).
...ale borec v Austrálii jasně řekl, že se něčem takovém nepracuje. Ani na konceptu. Jo, a kdyby k něčemu došlo, tak Evropu klidně vynechají, protože Evropa "zachraňuje planetu" a o taková auta přece nestojí.... :-(