Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté šestiválce BMW M52TU a M54: Jsou tím nejlepším od BMW!

V letech 1995 až 2006 BMW vyrábělo patrně poslední opravdu dobré zážehové šestiválcové motory. Takové, které nejen že velmi dobře jely, ale nabízely služby také z dlouhodobého hlediska provozu. Dokonalé ovšem nejsou.
Zpět na článek
Avatar - Pjenkava
30. 9. 2019 13:16
M54B25 325i Touring (2002) Automat
Mám pár měsíců BMW 325i Touring (2002) Automat, tedy motor M54B25... Najeto 260.000 Km, ale olej mi to tedy zatím neřere vůbec. Je to ale ze Švýcarska, čili pečlivě servisováno a v super stavu. Ovšem co to žere, to je palivo. Po měste okolo 13l, mimo město se to sice dostane pod 10, ale dlouhodobý průměr mám okolo 11l na sto. Nicméně slyšel jsem, že s manuálem se s tím dá jezdit o litr až dva úsporněji. Bůh ví. Každopádně automat je komponent, kterého lituji. Je to jen pětikvalt. Radši bych teď šel do šestikvaltovýho manuálu. Nicméně to auto bylo v naprosto bezvadném stavu a nešlo ho nekoupit.

Co se týče výkonu, tak v porovnání s dnešními turby skutečně trochu zaostává. Má to sice 141 kW a 245 Nm, ale... Na dálnici mě tuhle předjížděla nová Octavia, pravděpodobně TDI... A to se mi nelíbilo, tak jsem sešlápnul plyn na podlahu, ale normálně jsem jí nemohl dojet. To zamrzí. Určitě i ten automat bere malinko výkonu, vždyť 0–100 je za 8,6 s, s manuálem by to bylo 7,5 s. Ale neměřil jsem to ručně, brzy zkusím. Problém taky je, že s automatem motor nejde moc předvytočit a poslat tak maximum výkonu na kola tak, jak by to šlo při použití spojky u manuálu. Nejde si ani tudíž za sucha driftnout do zatáčky. Nicméně ten zvuk, když se motor nechá vytočit, ten je naprosto kouzelnej a návykovej. Motor začíná jet až cca od 5000 ot./min. a řadí se až v 6.600 ot./min., v tu chvíli to i malinko člověka vmáčkne do sedačky. Pokud motor člověk točí, tak to jede relativně slušně, ale nikdy se to nevyrovná krouťákům dnešních turbomotorů. A nevyrovná se to samozřejmě ani spotřebou. V takovémhle režimu (když tomu člověk šlape na krk) to totiž řere klidně 16–18l na sto.

Ovšem nekupoval jsem si to auto kvůli spotřebě, ale kvůli jízdě. A podvozkově je to úžasné. Kompromis komfortu a stability je ideální. Řízení je tuhé a neuvěřitelně citlivé. Můžete vyloženě číst povrch silnice, jestli je hrubý, nebo hladký, jakákoliv vyjetá kolej malinko "zatáhne" za volant a dá vám info. Prostě krása.
26. 4. 2019 13:02
Re: Nemám
1,4 TSI je turbo s kompresorem Honzíku:)
ale jestli to auto je schopné ti ujet nebo ne nemá nic společného s reakcí na plyn, ta prodleva je třeba půlse***vá, ale prostě je, po ní následuje příval výkonu, který tvoje atmosféra nemá, resp. má horší točivý moment.
Avatar - Dinar
26. 4. 2019 12:09
Re: Nemám
Nemýlíš, a není. Tvoje úkroky směrem k porsche jsou jen zbytečná demagogie, znova opakuju drž se tématu, řešíme tu staré R6 atmosféry bmw vs. R6 bmw turba.

Já klidně přiznávám, že mezi 530i E60 s posledním M54 a současnou 540i naprosto necítím rozdíl v rychlosti reakce motoru na plyn. Klidně to může být tím, že jsem necitlivá lopata, každý tu píšeme o svých dojmech a zkušenostech, ty moje jsou prostě takové.
Avatar - honzaHK
26. 4. 2019 11:46
Re: Nemám
No vidíš, na tom příkladu s motorkama jsi to dokonale rozsek - elektronický plyn fuj, lanko super. Předpokládám, že obě ty motorky byly atmosféry. No a teď si to vztáhni analogicky k autům a zjistíš, že o tom tady už dobrou půlhodinku mluvíme. Ad moderní turbo, tak třeba moderní lehká 1.4 TSI reaguje na plyn hned a na normálních cestách ji nejsem schopen s 330i ujet (1700kg), taková je realita.
26. 4. 2019 11:21
Re: Nemám
Měla 650i 4,8 atmo lanko nebo klapku nebo co? Protože měla naprosto neurvalou reakci na plyn, okamžitou, briskní... manželka furt nadávala, jestli neumím jezdit plynule, že to je jak na horské dráze...
hele odbočka motorky, nechápal jsem nářky starých pardálů, že nové motorky mají zpoždění, s elektronickým plynem, pak jsem vyzkoušel starší s lankem a pak jsem vyzkoušel karburátorovou motorku a rázem jsem pochopil...
ale nezlob se, turbodiesel je největší lenochod a tam dokážu prošlápnout plyn na podlahu i dvakrát za sebou a auto nezareaguje:)

btw. jezdil jsi s nějakým současným turbo benzínem? protože potom bys asi o mdlé reakci na plyn nemluvil...
26. 4. 2019 11:04
Re: Žrout oleje
v skutocnosti uz ani ta z druhej ci tretej, pokial nepoznas 100% historiu tej prvej.
Avatar - honzaHK
26. 4. 2019 10:55
Re: Nemám
Hele, je mě to v podstatě jedno, ale m54 E46 je moje denní auto a mdlá odezva na plyn daná el. škrtící klapkou mě stále vadí. Zmíněné tdi skutečně rychlejší reakci na pedál má, je tam totiž lanko. Do vlastní garáže si lhát nebudu a tebou proklamované evangelium o nedotknutelných atmosférách by spíše poukazovalo na to, žes toho moc nenajezdil (což samozřejmě nemusí být pravda, neznám tě).
26. 4. 2019 10:53
Re: Nemám
V čem je to jiné, když si nechám automat na zařazeném třetím rychlostním stupni a potom přidám?
Z4 automat, 330i manuál, 335i automat, 440i automat... když řadím na automatu manuálně, snad by žádná další prodleva být neměla, nebo se mýlím?

Proč inženýři v Porsche vymýšlejí způsob, jak obelstít reakci na plyn, když podle tvého názoru takový problém ani neexistuje?
26. 4. 2019 10:51
Re: Nemám
440i je B58? s tou jezdím denně a že by neměla prodlevu říct nemůžu...
Avatar - Dinar
26. 4. 2019 10:39
Re: Nemám
Zcela jistě nesrovnáváš auta s manuálem a automatem, že ne...
26. 4. 2019 10:36
Re: Nemám
Nemusím to okecávat. Souběžně mi doma s třemi přeplňovanými benzíny stála Z4 s atmosférou a ten rozdíl je neokecatelný...
26. 4. 2019 10:34
Re: Nemám
Kdybych nejezdil souběžně se Z4 23i s 335i, následně 330i a posléze 440i, možná bych tomu i uvěřil. Ale reakce atmo šestiválce je prostě daleko jednoznačně rychlejší. Ačkoliv ty přeplňované verze byly vždycky daleko dynamičtější, reakce na plyn se atmosférické verzi nedá upřít.
A jakkoliv je možné, že to bez té škrtící klapky bylo předtím ještě lepší, pořád tam znatelný rozdíl je.
Turbo má prostě vždycky prodlevu.

http://www.autoforum.cz/…-motoru-s-turby/

Každý motor, který pracuje s přetlakovým sáním plněným turbodmychadlem, má nutně problém s odezvou plynového pedálu. Aby došlo k pořádnému „napěchování” motoru vzduchem, musí přes lopatky turbíny projít potřebné množství výfukových plynů adekvátně vysokou rychlostí. V okamžiku, kdy motor pracuje pod zátěží, s tím není velký problém, reakce moderních turb ve vyšších otáčkách jsou dnes velmi rychlé. To ovšem neplatí ve chvíli, kdy se motor pohybuje v nízkých otáčkách nebo kdy řidič z nějakého důvodu sundá nohu z plynu.
Avatar - Dinar
26. 4. 2019 10:12
Re: Nemám
V jedné podstatné věci (podstatné pro tuto diskusi, která je o R6 bmw, přestože se z toho snažíš udělat bramboračku zobecňováním atmo vs. turbo) má honzaHK pravdu, to podstatné v reakci na plyn se u R6 benzínů bmw odehrálo s přechodem na el. škrtící klapku. Když jsem ve 2003 po letech s 528i nasedl do nové 530i (oboje E39) hned jsem poznal rozdíl, přestože byl nový 30i po všech stránkách lepším motorem, bezprostřednost dotyku nohy na pedálu s reakcí motoru byla prostě pryč. Mám s těmi r6 bmw M52, M54 motory plus následnou turbo generací najeto něco pod milion km a s klidným svědomím říkám, pokud jde o reakci na plyn, pak turbo verze nejsou o nic horší než poslední M54.
Avatar - Dinar
26. 4. 2019 10:04
Re: Nemám
Zbytečně to okecáváš, běž si zkusit nějakou M54 a pak B58 a přijď mi říct, žes cítil rozdíl v reakci na plyn.
26. 4. 2019 09:49
Re: Nemám
Mám toho najeto řekl bych myslím, docela dost.
Diesel má, každý diesel má naprosto příšernou reakci na plyn. Turbo benzín je na tom o dost líp, přesto se žádné atmosféře nemůže rovnat.
Jednoduchý test: jedeš ustálenou rychlostí, potom dupneš na plyn až na podlahu, a hned ho zase pustíš, když to uděláš dostatečně rychle, turbomotor to ani "nepostřehne". Nestačí zareagovat. To se ti s atmosférou nepovede...
A bláboly o tom, že 2,0TDI má bezprostřední reakci na plyn, děkuji za zpestření pátečního dopoledne:)
26. 4. 2019 09:31
Re: Nemám
Ak to ma elektronicky riadenu skrtiacu klapku, teda nie lanko, tak to oneskorenie bude najskor suvisiet so spotrebou a emisiami. Mozno ochrana komponentov ako katalyzator.

Kompresor je na tom presne rovnako ako atmosfera. Kedze otacky kompresora su pevne zavysle na otackach motora, nie je dovod na oneskorenie, okrem vyssie spomenutych.
Avatar - honzaHK
26. 4. 2019 09:23
Re: Nemám
Elektronicky ovládaná škrtící klapka, jiné kouzlo to není. Pokud ji turbomotor nemá, má brisknější reakce na plyn, než atmosféra s ní.
Avatar - honzaHK
26. 4. 2019 09:13
Re: Nemám
No tak právě že u té m54 E46 mírná prodleva po přidání plynu je, stejně tak prodleva po sundání nohy z plynu, je to díky elektronicky ovládané škrtící klapce. Stejně tak to má např. atmosféra fabie 1.4 16v (vím, namítneš, že je to jiná liga, ale tebou udávané kritérium pro briskní reakci na plyn to splňuje - je to atmosféra). Bezprostřední reakci na plyn má třeba ten nejobyčejnější turbomotor 2.0 tdi 103kw, to jsou překvapení, viď.

A navíc, není přece i turbomotor na začátku, než se roztočí turbo, také atmosférou?
26. 4. 2019 08:06
Re: Nemám
Jestli někdo vynalezl turbo benzín, který má reakci na plyn stejnou jako atmosférický motor, potom mu nechám vystavět na zahradě pomník. Podle mých skromných zkušeností to prostě nelze.
26. 4. 2019 08:05
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Nubiru si pamätám, naši ju kupovali ako novú. Ale spotrebu 9 si nepamätám ja som s ňou jazdil okolo 7 a na pomery atmosfér tej doby to bol veľmi vydarený motor.
26. 4. 2019 08:00
Re: Nemám
čím by to mohlo být způsobeno? navíc u manuální převodovky, kterou tam máš?každopádně, jestli ty máš lehkou prodlevu, tak já mám megaprodlevu:) 4,8 v 650ce fungovalo v tomhle ohledu nádherně, možná je to způsobeno tím, že to nebyl přímovstřikový benzín?
a nemám zkušenost s kompresorem, ten by mohl být taky pěkně rychlý.
Avatar - xxc
26. 4. 2019 07:20
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Evidentne problem to na Slovensku je.
Avatar - Dinar
26. 4. 2019 07:11
Re: Nemám
Anoanoano, ten motor, mluvíme-li o b58, nemá o nic horší reakce na plyn než m54. Zkus se držet tématu!
26. 4. 2019 06:35
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
S nutností spolujízdy od prodejce jsem se setkal jen u vysokovýkonných modelů. U běžných verzí není problém si půjčit auto na den nebo přes noc.
Avatar - xxc
26. 4. 2019 06:12
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Asi vidia, ze moj zaujem konci u X1 kvoli chudobe. Osobne ako sukromne auto by som to tak nekupoval. Ale je tomu tak, ponukaju len testovacie jazdy (asi s predajcom na sedadle?)
26. 4. 2019 04:29
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Tobě nechtějí půjčit X1, když máš o něj zájem? Tomu nevěřím >:D
26. 4. 2019 04:27
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Co to má společného s R6 BMW?
26. 4. 2019 04:27
Re: Nemám
K reakcím na plyn, nevím jak u 4,8i...ale u M3 V8 je lehká prodleva plynu, není to zcela okamžitá reakce, je o kousek posunutá.
26. 4. 2019 04:25
Re: Žrout oleje
Aha, frajer koupil zřejmě výhodnou ojetinu. Musím tě zklamat, ale zkušenost z desáté ruky není relevantní. ;-)
25. 4. 2019 22:25
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Taková atmo V8 nebo V12 od Ferrari určitě mnoho chyb nemá:)
25. 4. 2019 21:48
Re: Nemám
nenene, motor umí všechno,dokonce i málo žere, ale okamžitá, naprosto okamžitá reakce na plyn atmosférické jednotky tam prostě není. Stačí se mi svézt i v dvoulitrové atmosféře, abych si rychle uvědomil, že tuhle věc mi prostě žádný přeplňovaný motor nenabídne, možná s kompresorem, ale ne s turbínou.
za mě 4,8i ze stejné doby, nechybí ani krouťák, ani okamžitá reakce na plyn, spotřeba kolem 13ti. nejvyšší civilní motor, za ním už jen eMka.
anebo 4.0 V8 z předchozí /předpředchozí M3/.
Avatar - xxc
25. 4. 2019 20:41
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Lebo mi ho nechcu pozicat. Samozrejme, keby mali nejake predvadzacie, tak na par hodin neodmietnem (a aj tak som si isty, zeby som nevyskusal vsetko). A idealne pre mna by bolo predvadzacie so sportovym riadenim a bez na porovanie.
25. 4. 2019 20:37
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Nie ocividne nechapeme, ja neriesim prevodovky, ty radis skusat a tak vyberat. Sam riesi ine auto, neskusas, len sa pytas na fore.
Avatar - xxc
25. 4. 2019 20:30
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Asi sa nie celkom chapeme :-) Co sa tyka prevodoviek, tak som si vyskusal viac a velmi nie je o com filozofovat. BMW som si nevyskusal a neradim nic. Renault mam vyskusany. Rovnako ako niektore Peugeoty a Citroeny.
25. 4. 2019 20:17
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
A preto narazam na tu uzasnu radu, ktoru davas inym a sam nepraktizujes :)
Avatar - xxc
25. 4. 2019 20:09
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Ale v X1 som sedel len chvilu v predajni a urcite by som nikomu nevedel nic o nej poradit, skor cakam rady od inych :-)
25. 4. 2019 19:58
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Ad1 - nemyl si ma s tym vyssie. Ad2- narazam na tvoje aktualne problemy s vyberom bmw X1.
Avatar - lyon667
25. 4. 2019 19:56
Re: Nemám
Ale že to trvalo :) B58 je po dlouhých letech motor, co si zaslouží respekt. OPF filtr ho sice připravil o zvuk, ale snad nám na trhu ještě chvíli vydrží...
Avatar - xxc
25. 4. 2019 18:19
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Mal som manuály, potom aj automaty a mám pocit, že keď si to človek vyskúša, tak už potom veľmi nefilozofuje, čo je lepšie. Aj keď manuálu sa nebránim, ale asi jedine kvôli cene. Treba reálne skúsenosti, napr. niečo odjazdiť na mitsubishi asx a potom ospevovať :-)
25. 4. 2019 17:30
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Ako keby si sa tym sam riadil...
Avatar - xxc
25. 4. 2019 14:04
Re: N52
A B47 je na tom ako? Alebo celkovo tie novsie modely?
Avatar - xxc
25. 4. 2019 13:51
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
hlavne si treba vyskusat manual, automat, rozne automaty a potom si vyberat :-)
25. 4. 2019 12:47
Žrout oleje
Podle mě ,nejhorší motory Bmw benzin.Spotřeba oleje jak sviň a spotřeba paliva strašná.V kolonách se stejně nesvezu.Suma sumárum je auto Bmw k ničemu.
Avatar - honzaHK
25. 4. 2019 12:13
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Před lety jsem koupil jetou 330i touring, abych si vyzkoušel ten opěvovaný motor a celkově i auto, s tím, že když se to celkově nepovede, tak mě to nezruinuje. Auto mám stále. Provozní náklady jsou skutečně nevelké. Zvuk i charakter motoru jsem si oblíbil a vychutnávám si ho pokaždé. Ale samozřejmě nejsem blázen a optikou dnešní doby je ten motor za zenitem. Důkazem budiž, že při všem tom adorování se nakonec zjistí, že více či méně stačí jen na konfekční turbomotory. Zapomínat by se však nemělo na to, kdo je skutečný nástupce - B58, ta si M54 namaže na chleba. Ten nejzásadnější problém empadesátčtyřky ale je, že auto kolem ní brzy shnije.
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2019 11:41
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
ja by som akurat v SUV chcel uz viac automat ako manual .... skoda len tych priplatkov za neho ... lebo niekde automat vie stat docela dost voci manualu a pritom papierovo nie je nadalej lepsi ani co do spotreby ....

chapem stihacku s automatom na rovine alebo pri pokusoch o nejake casy.. viem si predsatvit ze skutocne tam manual bude bezneho vodica pri snahe o idealny "zatah" skor spomalovat ako mu davat desatiny k dobru .... ale na beznej okrske u nas na beznu jazdu krizom krazom by som mal nadalej radsej manual... a uplne chapem ze su situacie kedy je automat rychlejsi nakolko ta odbremeni od "hrania sa s manualom" ale sam viem ze mne najlepsie vyhovuje manual... a hlavne je nadalej vo vacsine uspornejsi lacnejsi lahsi a celkovo ma s nim aj jazda viac bavi ako s automatom ako takym ... ale je to samozrejme vec kazdeho z nas... zase v SUV by som manual uz nechcel ak vyslovene tuzim aj mimo asfalt...
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 11:27
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Automat je dnes prostě rychlejší, zase a znovu se odkážu na náš srovnávák na letišti, kdy jsem i přes hendikep těžšího vozu na naftu s automatem při pár zkušebních sprintech stíhal manuální benzíny, protože né vždy se podařilo ideálně řadit..... Automat zařadí rychleji a hlavně vždy přesně. Sám jsem si pak sprint zkoušel s manuálem a se stejně výkonným autem a ani jsem se nepřiblížil při akceleraci a rozjezdech papírovým hodnotám zrychlení...
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2019 11:13
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
pausalne neplati samozrejem nikdy nic.. ale z 90 percento tak bolo ako pisem... drviva vacsina manualov proste bola zivsia a aj podstatne uspornejsia ako vteedajsie automaty ..... nastastie dnesne automaty su uz zivsie a lahsie aj uspornejsie ako v minulosti a autu uz velakrat aj "pomozu" miesto toho aby ho len "spomalili" a pritazili mu co do reakcie aj akceleracie a celkovej dynamiky

ja si spominam ked mi kamarat este na vyske vravel o svojom jazdenom "novom" aute cervenej corse rocnik 2004 5 dverak automat ... ze automat uz nikdy viac... ze mu"znicil" dynamikou cele auto a spominal pritom na svoje starucke punto s manualom ... ale dnes by som automat v malom aute uz aj chapal ... hoc ja som stale konzerva a manual v beznom osobaku mam vzdy radsej kedze je lahsi a nadalej povacsinou o chlp uspornejsi ( aj financne menej narocny na pripadnu opravu ) a uprimne.... hlavne sam si na nom vzdy hodim kvalty tak ako najlepsie potrebujem .. to je ta najvacsia deviza
25. 4. 2019 11:06
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Neplatilo to pausalne ani vtedy. Spominam si na jedno porovnanie chalanov na 540iAT vs 540i M6. Chalanisko na manuali strielal medziplyn ako najaty a aj tak nevedel zdrhnut a automat za nim ako pribity. Rovnako rozpis o tom ako bezny vodic nema sancu ten vykon s manualom korigovat lepsie.
25. 4. 2019 11:02
Re: N52
A co taka povestna N47, to jeden clanok stacit nebude :D
25. 4. 2019 11:00
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Ja som mal 1.6 v starom daewo nubira 78kW. To auto neslo a zralo, priemer som mal 9. Radsej by som v tom case zivil spominanu 530i (benzin v tom case stal 1,5€/l a studentske krute casy), bolo by to o liter horsie, ale s neporovnatelne vyssim vykonom a to by mi nevadilo a povedal by som si tiez, ze je to OK spotreba. Bude to o tom uhle pohladu.
Avatar - Woombat
25. 4. 2019 10:59
N52
Těším se na další pokračování, zajímalo by mne co bylo špatného na motorech řady N52 ... :-O
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2019 10:59
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
to je pravda ale aj papierovo je pajero s manualom zivsie ako to s automatom... jednoducho tie starsie prevodovky automaticke sa ani dynamikou ani spotrebou este zdaleka nevyrovnali manualom ... uz dnesne automaty su ale neraz na tom aj podobne co do zrychlenia aj spotreby ako manual .. ale pred 20 rokmi bol automat skor akoby taky "brzdic" dynamickych vasni v akomkolvek aute ... asi aj preto dodnes mnohi tuzime stale nadalej po manuali ... lebo mame zafixovane automaty ako nieco co auto "spomaluje" .. hoc to uz dnes nie je vzdy pravda

ale stejne by som aj tak vzdy v beznom aute nadalej manual.. a ked automat tak prave v SUV by mi uz nevadil.. lebo v terene manual a spojku by som nikdy netrapil
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 10:54
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Srovnáváš auta jiných tříd i zaměření.
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2019 10:48
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
urcite to "rozcarovanie" z pocitu maleho vykonu sposobil aj automat... ja som mal podobny pocit ked som pred x rokmi u otca presadol z klasickeho ziveho benzinu v RAV-ke 2.0 110kw manualom do automatu dizel V6 nejakych 130 kw vo velkom pajere... auto zrazu akoby ale "nejelo" .. ja viem bol to uz dizel nie benzin ale aj tak .. dynamika bola razom v haji ... a nebolo to ani o cistom vykone lebo pomer kw/kg nebol o nic horsi ako v RAV-ke ... skor slo o tu prevodovku dam krk... presne ako pise speedfred
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 10:16
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
A to se mi líbí, každý ať si vybere, co chce, navíc nové neznamená vždy horší, jak se tady dost často někdo snaží podsunout.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 10:15
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Já jsem v životě řídil jen 3 Mercedesy, ani jeden už dnes nesedlá ani naše tmavší obyvatelstvo (190E, W124 a W126), takže motor 3.5CGI je totálně mimo mne :D Neznám, nejel jsem :D
Avatar - speedfred
25. 4. 2019 10:15
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Žijeme v správnej dobe,máme v ponuke všetko možné (parné motory mi ozaj nechýbajú keby ich náhodou niekto vytiahol)
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2019 10:12
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Mi vyloženě chybí motor 3,5 CGI od Mercedesu. Nežral a jel, ale doba šla po CO2 a tak byl diesel ekologická varianta.
Avatar - Dinar
25. 4. 2019 10:10
Nemám
tyhle pláče o labutích písních rád, současný bmw R6 turbo je výborný, prošel si vývojem stejně jako R6 atmo a dnes je to dokonalý motor, točí víc než staré atmosféry, reakce na plyn není horší, díky nepřepálenému výkonu nezná turbodíru, turboefekt je minimální a zvuk, pokud není przněn přídavkem z reproduktorů, je pořád stejně návykový, a to s tím bonusem, který M54 neměl, stejně papírově výkonný turbodýzl mu neujede. ;)
Avatar - speedfred
25. 4. 2019 10:10
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Mal som aj V8 4.4L v X5 a nebolo to až tak hrozné,jazdil som ale hlavne diaľky.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 10:08
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Souhlasím, že to tak být může, jen jsem se na to zkusil podívat dnešní optikou, pak tady posloucháš od hrstky diskutérů, jak je atmosféra nejlepší a jak jdou motory do háje....
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 10:07
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
:yes: Je to tak, jak píšeš, proto jsem to hodnotil optikou dnešní doby, jakožto člověk, co se k těmto autům dostal až po letech odkojených "kroutícím momentem vodspodu" a podobně :D

Neříkám rozhodně, že jsou špatné.. v té době mainstream většinou jezdil dvoulitrovou atmosférou o výkonu litrové TSI....
Avatar - Dinar
25. 4. 2019 10:05
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Je třeba dívat se na výkonové parametry optikou doby, M52 i M54 byly ve své době v konfekčních autech i z tohoto pohledu nejlepší, konkurenční atmosféry podobných objemů jely výrazně hůře. Ano, pamatuju, když se mi koncem devadesátých let začaly na kufr lepit koncernové 1,8T v oktávkách a passatech, že bylo nutno 528i opravdu honit, aby jim ujela, o pár let později už 530i jak E39 tak potomi E60 se stejným M54 už nestíhaly dynamikou nové tdi V6 nebo 30d v modelech vyšší střední. Prostě atmosféra, které se dalo pomoct dobrým řazením, každopádně turba tyhle motory smázly. ;-)
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2019 10:00
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Ozzmane, jeden pocit udělá automat a druhy náběh výkonu u atmosféry. Honda měla kolem těch 4t ot ten správný pocitový kopanec, protože do 4t byly ty motory mrtvé.
25. 4. 2019 09:59
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
No to je ten spomienkovy optimizmus zastancov atmosfer co sa spotreby tyka. Taka 540i si kludne papka v meste 18. Pri jazdeni na spotrebu mimo mesto cca 9 a menej su len vlhke sny. Pri dorobeni LPG tak cca 20l plynu. Kazdopadne kamarat mal pred FL E39 528i a slo to velmi slusne a priemerka tiez cez 10. To su tie skutocne nicim neprikraslene cisla.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 09:46
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
No já bych si s tím uměl představit pohodovou jízdu ustálených 120-130, někde v motoru ti ševelí R6tka... to je super...Ale na nějakou ostřejší jízdu mi to nepřišlo... Spíše to byl jen pocit, ted koukám na parametry a s AT je to obdobné jako stejně výkonné R4 turbodiesly. Turbobenzín R4 je cca v průměru o 1s rychlejší.

Abych řekl pravdu, E46 je dle mne asi nejkrásnější BMW všech dob a ve verzi Coupé nebo Cabrio, jako ta lešťěnka na víkend bych vlastně asi nepotřeboval ani R6, stačil by mi nějaký 318i, horší je, že to auto je dostupné a na vesnicích je pomalu začínáš vídat s omladinou na palubě, kde společně s jedničkovými Oktávkami tvoří nejsilnější stroje jejich závodních stájí... :/
25. 4. 2019 09:40
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Kamarát si nedávno kúpil 323i 125kw s manuálom. Zvuk parádny takisto to má aj pekný ťah medzi 5000-6000ot (na moje pomery). Bohužiaľ spotreba sa s obdobne výkonými turbami moc porovnávať nedá - pri kľudnej jazde mu to bere tak 8 v meste medzi 10-12, teda tak 2l+, no a olej to žere poriadne. Teda presne ako hovoríš - mať tak jedno naleštené v garáži a vytiahnuť ho cez víkend by bolo super, ale ako daily car na dlhé cestovanie by som to asi nechcel.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 09:40
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Je to možné, kickdown ale fungoval, jen zátah jsem čekal asi větší, to víš.. krouťák !! My chceme krouťák! :D

130i je trochu jinde, výkonem i váhou, s tím bych už dvoulitrové turbodiesly a turbobenzíny radši neměřil, ale když jsme jeli na letiště, ozval se mi s tímto BMW kamarád, že by si zazávodil, tak já ho příště vezmu :D
Avatar - speedfred
25. 4. 2019 09:36
Re: Dnešního jezdce neuchvátí
Tvojmu pocitu "málo výkonu" asi hodne pomohol aj ten starý automat. Pred rokmi som mal 130i manuál a aj keď pocitovo oproti turbám moc nešiel ale pohľad na rýchlomer napovedal úplne niečo iné. Fantastický motor a taktiež aj auto.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2019 09:23
Dnešního jezdce neuchvátí
Možná za nadpis schytám tunu kritiky od pravověrných petrollheadů, ale zkusím vysvětlit, jak to myslím.

Jsem z mladší generace, která se k těmto motorům už moc nedostala, v době, kdy tato auta excelovala jsem neměl ani papíry a hned poté přišla doba masového nasazení turbobenzinů a turbodieslů.

Před rokem jsem měl tu čest se svézt s E46 323i 125kw s AT. Jako auto to bylo velmi dobré, ovladatelnost, podvozek (skvělý zachovalý stav), ale motor na to ,že měl 170 koní prostě pocitově nejel, třeba ve srovnání se stejně silným TDI či TSI/Ecoboost. Zvuk byl super, výkon taky stačil, ale zdegenerovaný řidič mé generace z toho asi neměl takové potěšení, jako třeba z jiných motorů s turbem, popřípadě točivých atmosfér Hondy. Možná tomu dopomohl automat, ale na denní jízdu bych takový motor asi nepotřeboval.

Naopak do víkendovky, pro pohodové cestování letní krajinou, jako je E46 Coupe či Cabrio bych to bral i v kombinaci AT !
25. 4. 2019 09:00
M52B28TU
Tak ty motory se opravdu neoznacuji 323, 325,328...to je oznaceni aut. Motory se oznacuji B23, B25, B28 .. samozrejme s uvedenim generace (M52,..). M52 neni olejnicka, prave kvuli vlozkam valcu. Muj motor (olej menim po 10K) si nevezme ani deci. Je to o oleji, managementu motoru a tak. M54 naopak olejnicky jsou a celkem slusne. Dochazi tam k onomu odirani valcu a tudiz prosakovani oleje a ztrate komprese. Doporucuji clanek od kamarada http://dfens-cz.com/…mo-do-propasti/, kde sevenoval prave tematu bavorskejch motoru.
25. 4. 2019 08:47
M54B30
Ty motory jsou skvělý, ale se spotřebou oleje to není tak, že "může být", ale "jak moc vysoká bude" - zvlášť u těch třílitrů.
25. 4. 2019 08:20
M54
E39 M54B30 manual estoriblau - srdcovka.