No a hlavne na ty normovany spotreby je realne se dostat.
Pri defenzivnejsim stylu jizdy.
Ja se na zkusebni jizde s predchzim Priusem dostal na 3 litry (usporny styl).
S Hondou CR-V hybrid predvadeci jizda normalnim tempem 6,3 litru.
Opravdu hodne mi chybi nejaka metodika mereni spotreby na acz.
U hybridu je to klicovy parametr a zdejsi udavane hodnoty jsou vycucany z prstu!
https://m.youtube.com/watch?…
PS Po editaci vypada prispevek vyborne - BRRR.
Kvalita sw diskuze se ani nepriblizuje te predchozi.
Bohuzel. Kvalita prace webu odpovida kvalite "testu" spotreby.
S novym WLTP cyklem se normovana cisla vice blizi realite.
A tudiz by bylo lepsi uvadet jen tato cisla. Jelikoz dojmy ze spotreby (zdravim acz a 2km merene dalnicni useky) jsou casto zcela zavadejici.
Obavam se, ze uvedena 6i litrova spotreba ma spis manipulativni ucinek.
Za neco pres 6 litru se da v pohode jezdit i s hybridnimi SUV.. CR-V nebo RAV-4.
Myslim, ze cislo 6 je od reality vzdalene nejmene litr.
Ja sem uplne zmateny, svetove nejprodavanejsi plug-in se spoustou nejruznejsich prestiznich oceneni v zemi pepiku je ten nejhorsi povl. Tady proste neco nestimuje a jenom hlupak to nemuze nevidet. Tedy pokud nechce......
Jo vládne tam kde jsou megadotace. U nás nejsou dotace a tak nevládne a i když už Mitsubishi Outlander s dieselem nevyrábí, pořád se ho měsíčně prodává víc než PHEV benzín. Ha Ha Ha Ho Ho Ho.
Myslíš že elektromotory a baterie nic neváží? Nevím jak to má Toyota poskládáné, ale kdyby byly oboje vpředu, byl by předek těžký.
U Mercedesu byla u 4-válce baterie o hmotnosti 90 kg vpředu v motorovém prostoru, což přesně vyvážilo hmotnostní rozdíl mezi 4-válcem a 6-válcem.
Konečně nějaké argumenty. je jasné, že někomu něco vyhovuje, něco ne. Ale tyhle argumenty jsou zrovna postavené na hlavu.
Akcelerace na výjezdu má spoždění:
elektromotor zabírá okamžitě, spalovák taktéž, pokud běží. Pokud neběží, prodleva je mnohem menší než turbodíra u přeplňovaných motorů ( v porovnání s TDI nebo D-CAT )
jsou těžké na předek:
opravdu chceš říct, že atmosférický benzinový motor s planetovou převodovkou je těžší na předek než diesel?
musí se brzdit dřív:
pokud chceš jen rekuperovat, tak ano. Pokud chceš brzdit, tak naopak brzdy mají rychlejší nástup díky elektrohydraulickému posilovači namísto běžného podtlakového.
V režimu s elektromotorem vystřelí vpřed, pokud je ale elektromotor odpojený, je tam velká prodleva:
Tak tohle už je tedy fail. Odpojený elektromotor a prodleva jeho připojení, jako vážně? Jezdil jsi vůbec aspoň tím hybridem nebo jen na něj koukal na obrázku?
A ano, nutí mě k eko jízdě, protože pokud klesne nabití baterií, mají moderní hybridy funkci, kdy Vám omezí výkon a pedál plynu je úplně mrtvý:
Pokud je prázdná baterie, nemáš moc velký bonus elektriky, tedy jede jen spalovací motor a tím pádem máš nižší výkon. To není, že by ti něco omezovalo výkon, ale nemá ho kde vzít. V corolle se mi zatím mít prázdou baterku nepovedlo, v Aurisovi ano, ale že by byl mrtvý pedál plynu, prostě dával tolik výkonu, kolik si šlápl a mohl nabídnout. Stačí ale třeba přepnout z eco režimu a máš ten výkon při menším sešlápnutí plynu ( víš vůbec, že tam ty režimy Toyota má, nebo na obrázku je neměli ukázané? )
A třeba Toyoty obecně byly vždy přeposilované.
Takže zkus příště lepší argumenty. Třeba ten, že ti vadil snížený výkon ( nikoli čímkoli omezovaný )při prázdné baterce.
a u toho Aurise, nejel si náhodou v eco módu? Já ho tam měl nastaven pořád, protože se mnohem lépe dávkuje plyn podle potřeby. Při nastavení na normal nebo power je to úplně něco jiného. Takže ano, pokud máš eco režim, musíš šlapat na plyn víc. Ale to je stejné i u RAVky a Corolly.
Čím, že vládne? :D Hnusným plastovým interiérem? To jo no :D Když už chceš porovnávat SUV, tak se mrkni na novou Ravku, sice jsou lépe jezdící SUV, ale proti Outlanderu je to jako prémiovka.
To je zase trochu blbost, já si právě v zatáčkách projel Aurise i Corollu, kde většinou "testuji" všechna auta a Corolla měla výkonu pod plynem vždy dostatek (reakce na plyn je podobná klasickému spalováku) a Auris je sice letargičtější, ale když zjistíš jak na to, tak ti vyjede i ze zatáčky pod plynem rychle, musíš holt šlapat na podlahu, nestačí jen polechtat :)
Nevypočitatelnost:
No u slabších hybridů je to jasné, do 100 km/h to jakž takž pomůže, pak už moc ne, Corolla umí i na dálnici zrychlovat svižně. Ravku jsem taky zkoušel s 218k a pomala nebyla, jen k tomu autu chybí ten pocit kroutícího momentu turbodieslu.
Zajímave je, že když si to tak zkoušel v zatáčkách, nezarazila tě jiná vec a to brzdy - zezačátku u všech hybridů, hlavně v zatáčkách mi dost vypekly brzdy, kdy se nejdřív nic neděje a pak až auto brzdí. Dá se na to trochu zvyknout, ale to mi vadilo o mnoho více, než reakce na plyn.
Tohle je přesně ten důvod, proč tady raději nic nepíšu. Všichni hrozně chytrý, bez argumentu. Ano, hybridy mi nesedí z mnoha důvodů. Akcelerace ve výjezdu ze zatáčky má zpoždění, protože se nejdřív musí připojit druhý motor, jsou těžké na předek a člověk musí brzdit dřív, než by chtěl, navíc díky tomu mají přeposilované řízení absolutně bez zpětné vazby. Ale především nedokáži odhadnout, jak se ve které situaci, když potřebuji zrychlit auto bude chovat. V režimu s elektromotorem vystřelí vpřed, pokud je ale elektromotor odpojený, je tam velká prodleva. A ano, nutí mě k eko jízdě, protože pokud klesne nabití baterií, mají moderní hybridy funkci, kdy Vám omezí výkon a pedál plynu je úplně mrtvý.
Jezdil jsem s Toyotou Corolla, Toyotou RAV4, Toyotou Prius, Hyundaiem Ioniq, Hondou CR-V, Lexusem CT a Mercedesem GLE. Nevyhovoval mi ani jeden, ale asi nejvíc Mercedes, protože od něj jsem jaksi čekal pouze ploužení se krajinou, na které hybrid stačí.
Mějte se hezky a naučte se trochu argumentovat. Howgh
Auto tě sice nedonutí, ale pokud si projel jako řidič více aut, než jen Aurise, tak každé auto reaguje na plyn, zatočení volantem i povrch silnice jinak.
Auris je přesně to auto, které musíš opravdu "drtit" plynem, aby jelo, protože je nastaveno na ekojízdu. Já už ti to psal jednou, prvních 20 km mne bylo vyloženě nepříjemné šlapat na plyn (a taky auto jelo jen volně s dojmem minimální dynamiky) do podlahy (normálně to přeci neděláš ne?) a rvát auto do zatáček, pak jsem to trochu porušil a docela jel (ale nic extra, na to to ani dělané není).
Corolla i nová Ravka zrychlují na "půl" plynu živěji i když Corolla je ještě blíže klasickým autům reakcí na plyn. (Mimochodem nová Ravka je super prostorná i fajn zpracovaná, akorát v zatáčkách je to už docela autobus, není to už kompaktní SUV no :D)
Pak máš auta z opačného spektra, typicky turbodiesly jakékoliv snad s výjimkou Dci od Renaultu, kdy lehké polechtání plynu hodí motor do ideálních otáček, kde se spíná turbo a auto na půl plynu zrychluje svižně. Podobně to má třeba i Ecoboost od Fordu.
U klasických koncepcí najdeš taky taková auta, většina atmosférických motorů od R3 po R/V 6, nebo větší TSI co jsem jel umí na lehkou nohu jet až překvapivě pomalu (úsporně) a pro tu akceleraci si musíš jít hodně do otáček a šlapat tím na plyn.....Stejně na mne působily motory Dci 1.9 a 2.0 , které mají odlišný charakter, než TDI a TDCi a HDI.
Novináři obecně s hybridy moc neumí ( čest výjimkám ) a zároveň mají nová nezajetá auta. U Aurise hybridu se psala kombinovaná 4litry, za to nebyl problém jezdit, pokud jsi nejezdil moc dálnice. Teď u corolly 1.8 píšou 3.3-3.6 a u 2.0 spotřebu 3.7-3.9, takže předpokládám, že kolem těch 4 to půjde také.
To trochu mícháš hrušky s jablky dohromady. Outlander je plug-in hybrid, tedy vyšší forma hybridu a tu hodnotí Whatcar samostatně. V článku se píše o obyčejných hybridech. Tady máš hodnocení plug-in hybridů https://www.whatcar.com/…y/plug-in-hybrid
ale uz za 6 litrov sa s tym jazdit udajne da a to je dokonca este menej ako kdejaky dizel v podobne velkom a tazkom aute .... kazdopadne je pravda ze taketo az okate a ucelove zavadzanie zakaznikov sa musi uz cim skor skoncit ...
Těžko říct jak si na to "nesedí = mele kraviny" přišel. Já mluvim o tom bajkaření = že Egiho nějaký auto donutilo ať jede jinak = to je kravina to si vymyslel = bajkaří
Jedno jestli Corolla R4 2.0 nebo LaFerrari V12 6.2 = auto jede jen tak jak rozhodneš ty = pomalu nebo rychle. Aurisem 1.8 mám nejmenší průměr na trasu 1.9 litru a největší přes 10 = na stejný trase! Nerozhodlo to auto = ale já ;-)
To je zvláštní, já myslel, že sotva němci horko těžko vytlačili své první malosériové hybridní auto, tak Toyotě hned v hybridech, které seká po milionech, "ujel vlak". >:D
Upřímně, jestli někoho hybrid nutí k jiným návykům než z běžných aut kromě přechod manuál/automat, měl by se spíš sám nad sebou zamyslet. Pokud člověk nechce, nemusí koukat na toky energie, nabití baterky ani výsledného "skóre" a může s tím jezdit úplně stejně jako s jiným autem.
To je jako kdyby vybrali nejlepší z pohlavně přenosných nemocí.
A ne není to jen hláška, s několika hybridy jsem jezdil a nelíbil se mi žádný. Ať už Toyota, VW, Honda, Hyundai nebo Mercedes. Vždycky mě auto nutilo se přizpůsobovat "eko" jízdě a nereagovalo na to, jak jsem chtěl jet já