Polestar, osamostatněná sportovní divize značky Volvo, si klade za cíl zpochybnit vedoucí postavení Tesly v rozvíjejícím se segmentu prémiových elektromobilů střední třídy s cenou mezi 40.000 a 60.000 eur.
Netreba ziadne odhady. Tu su ceny najlacnejsej EU verzie (v US je este jedna lacnejsia, ta za $35k), zacinaju od 38k € v Norsku kvoli najvacsim odberom, po zvyseni odberov v inych krajinach sa da ocakavat pokles ceny aj inde, po nabehu vyroby v Cine v septembri dalsie zlacnenie. V UK stoji £39 850.
Ano, ve třídě SUV o kterých píši 22:17.
Jinak boom se nekoná samozřejmě ani v celkových prodejích Tesly, její výsledky v prvním Q je investory hodnocen jako disaster, protože prodeje poklesly o 31% proti Q4 2018.
Bodejď by zájem byl, když je menší než Tesla X, má menší výkon než Tesla X, má menší baterku než Tesla X, a přitom jako bonus žere o 30% víc. To si koupí jen člověk, co neumí použivat google a takových v EV moc nebude.
Nevyrábí? A co je těch 271 skladovek plus další stovky předváděček jenom v DE? Makety? https://www.audi.de/…or-getriebe.html
Spíše to na mě dělá dojem, že o e-tron není žádný valný zájem a výrobu budou muset tlumit, protože zájem bude vlažný. Aby bylo u takto drahého modelu k dispozici skoro 300 skladovek hned na začátku prodejů, tak to je docela unikát, třeba A7 je v celém DE na skladě 77ks, Q7 která se určitě prodává daleko lépe 209ks.
Proč neexistující? Třeba i-pace nebo e-tron určitě konkurují Modelu X
https://www.autoexpress.co.uk/audi/e-tron/106574/audi-e-tron-vs-tesla-model-x-suvs-face-off-in-electric-car-showdown
Odhaduje se £33 tisic bez DPH, tedy 893 tis Kc bez dane resp. 1,19 mil s 21% DPH.
To je o 27% mene, nez se uvadi v clanku.
Uvidime.
Ja myslim, ze to bude trochu vic. Precejen to auto je na urovni, ma dojezd, ma kompletni vybavu pro autopilota, akceleraci jak BMW 330i / 340i ... a hlavne nema ZADNOU konkurenci.
Takze bych ocekaval, ze toho bude chtit Tesla vyuzit a klidne to muze nakonec byt tech 1,5 milionu, lidi to zaplati. Nebo mozna tu nejlevnejsi verzi ani nebudou vozit do evropy.
Aha tak ja to dopisu - Tesla dava do kazdeho auta kompletni vybavu pro autopilota ktery bezi doslova na superpocitaci.
Nemusis si priplacet, muzes to nechat vypnuty. Muzes si to zaplatit pozdeji. Ale proste je tam autopilot. Tak proc bys kupoval auto, kde neni? Je prece jasny, ze ojetina, kde je autopilot, bude drzet cenu mnohem lepe... a ten je prece v kazde tesle, bez ohledu na verzi ...
Ja bejt VW, tak mam z Tesly oci pro plac. No co, VW musi drzet hubu a krok, ale jak s timhle chteji udrzet krok, to jsem zvedavej ... snad cinani by mohli pomoct, tohle evropani asi v blizke budoucnosti nezvladnou (technicky na to mame, ale prachy asi ne, evropa neni zadny Silicon Valley)
Tesla ma v EV naskok 3-5 let.
Ovsem v autonomnich vozech maji mnohem vetsi naskok! A ikdyz to ted tak v CR nevypada, je to jeste dulezitejsi cast skladanky ohledne budoucnosti automobilu.
VW nema par dalsich let moc zadnou sanci. S malym dojezdem to nikdo nechce - ani Tesla M3 s kratkym dojezdem se skoro neprodava - kazdy radsi priplati za vetsi dojezd.
Do r 2025 ma VW baterky od cinana, ktere jsou nejdrazsi cast auta a oni je maji za odhadem 30% vyssi cenu nez Tesla. S tim nepujde konkurovat, snad se proda par Audi...
Reseni je tedy zkusit to ID s kratkym dojezdem (min baterek - vic kusu aut), ale to nikdo nebude kupovat. A s dlouhym dojezdem, no to bude drazsi nez Tesla a to uz si rovnou muzes koupit Teslu, Polestar nebo Jaguar.
Takze do r. 3025 jsou v podstate mimo hru co se produkce ve velkem objemu tyka. Ano Audi neco proda a budou povidat jaka je to parada, ale ve skutecnosti si to na sebe jen sotva dokaze vydrlat.
Tudiz VW zbyva jedine - velka medialni masaz.
A na tom pracuji skutecne vehementne, takze uz jsem se za posledni rok docet (ano casto si to odporuje, to je ta sranda):
- 1 mil aut do 2023
- 1 mil aut do 2025
- 3 mil aut do 2025
- 10 mil aut do 2025
- 17 mil aut do 2025
- 17 mil aut do 2027
- 22 mil aut do 2027
Ale fakt je, ze baterky maji zajistene jen 1-3 mil aut do 2025 (spis jen 1 mil). Zatim resi, co potom - rozhodne si chteji vyrobit baterky sami, ale treba Li-ion nemohou - nejsou suroviny (ty uz maji rozebrane cinani a Tesla-Panasonic). Ni-mh baterky nestaci a jine na trhu nejsou.
Co s tim? Ze by se pry vrhnuli do solid-state baterek, jenze tam experti konstatuji, ze ta technologie jeste nebude ready pro masovou produkci - zatim to umi slusne jen japonske GMK a ti myslim zvladli zatim jednu aplikaci - baterky pro jeden satelit - a to neni zadna megafactory, zejo. Velka produkce je v nedohlednu.
Tedy v kratkem horizontu to zadny zazraky nebudou. Potom se nevi - ale za 5 let se muze mnohe zmenit - ted treba zkouseji, ze by nakouoili podily v cinskych automobilkach a tim se dostali k baterkam, treba tohle muze veci zmenit.
No a ted jen takova mala poznamka bokem: Tesla dava do aut doslova superpoc
"Cena nejlevnější verze Tesla Model 3 má na evropském trhu začínat na částce 58.800 eurech (kolem 1.520.000 Kč)"
Sekli jste se asi o 20.000€, ale OK.. :D
pro šílené fanoušky Muska jso samozřejmě konkurenční EV ošklivé, škaredé, nudné a specifikacemi ABSOLUTNĚ NEZAJÁMAVÉ
ha ha ha ho ho ho he he he teslafans
Souhlas, o jiném pokusu elektroauta nevím. Ale severní smyčku projely tisíce aut bez problémů, já totiž říkám "nechci auto srovnatelné s Tesla 3" což automaticky neznamená, že chci elektroauto v současné technologické podobě.
To hovorili aj o e-trone a teraz nanho cakaju mesiace az roky.. Nemam onho ani len ten najmensi zaujem, to auto bolo skarede, nudne a specifikaciami absolutne nezaujimave uz ako studia a produkcny kus je na tom vzdy este horsie.. ja nie som VWeriaci.. kludne bez >:D
To ze mam pravdu viem uz teraz, kedze uvadzam volne dostupne fakty :) To je ako napisat ze ID s tym slabym motorcekom a malym dojazdom bude mat uspech az ked bude stat menej ako Golf 1.0 TSI.
Tak isto ako parametre Modelu 3 v porovnani so 120k I.D. ;-) Ak najmasovejsie EV historie Leaf 60kWh stoji 45k € a lepsie vybaveny, vacsi, bezpecnejsi a vykonnejsi Model 3 base ma stat 44k tak je to uzasna cena a stale mozes verit na zazrak ze VW porazi tychto skusenych vyrobcov svojim vyrazne menej vykonnym iba slubovanym EV.
Dojezd, výkon ... s Teslou 3 zkusili svižně projet severní smyčku a v půlce jim skončila v nouzovém režimu kvůli přehřátí - nechci auto srovnatelné s Tesla 3.
Polestaru a kazdej automobilke ktora sa pusta do EV drzim palce, ale tymto silnym reciam hocijakeho vyrobcu o imaginarnych cislach nesmie byt dopriaty ziadny zbytocny fame, inac si tu budu automobilky hladit ega a predbiehat sa v sluboch ako nasi politici.
Takze zhrnme si to:
Polestar nema fabriku na batterypacky, ktorou by mohol konkurovat dnesnej produkcii Gigafactory 1, ale oznamuje konkurencnu vyhodu pre rok 2021 so 40k verziou bez udania parametrov. To aj znama slubotechna Tesla sa unuva pri takychto predpovediach postavit prototyp a zviezt v nom ludi skor ako nieco take vyhlasi (Roadster 2.0). Zakladna Tesla Model 3 ma v EU stat 44k tento rok, tak isto tento rok v Septembri ma zacat vyroba Modelu 3 v Cinskej Gigafactory 3 = znizenie vyrobnych nakladov a teda aj ceny, ale Polestar si mysli ze aj 2 roky po tom (pri predpoklade ze vsetky sluby naplni, co sa zatial ziadnemu EV vyrobcovi nepodarilo) bude mat stale vyhodu oproti Modelu 3 iba kvoli cene, ktory dovtedy prejde mnohymi vylepseniami a znizenim ceny. Hmm.. tlacova sprava hodna pousmiatia sa :-) Sorry Polestar..
Ludia sa tu posmievaju Tesla fans za to ze uznavaju relne dosiahnute uspechy ale ty ides do extremu, porovnavas tu neexistujuce auto s parametrami neschopnymi konkurovat Modelu 3 a ohanas sa cenou ktoru VW spolu s mnozstvami dodavok nevie garantovat >:D 15 000 europanov kazdy mesiac robi obrovsku chybu, napis im nech pockaju do.. uvidime :)
Dalsi VWeriaci :D VW bude draho nakupovat baterie od dodavatelov ktori sami pre seba vyrabaju o 35% drahsie ako Tesla a nikto im nebude garantovat ze ich vobec dostanu tak isto ako muselo VW zmenit plany predajov e-tronu pre nedostatok baterii, tak isto ako Kia a Hyundai.. takze vela stastia mily veriaci v predstavach o VWzdusnych hradoch porozajucich Teslu >:D
Jako VW, pořád jen kecy že v roce 2020 nebo 2021 nebo 2022 zahájí výrobu něčeho co porazí Teslu.
A potom bláboly o něčem co si oni myslí že nastane v následujících 7 letech.