Stávající třetí generace nejmenšího Smartu nabízí kromě dvou zážehových tříválců také čistě elektrickou variantu. Kolik ujede na jedno nabití a jak u ní topení ovlivňuje dojezd?
No podivej, videl jsem citigo po stretu s fabii. Ridic byl muj znamej. A ano, byl, uz neni. Kdyby sedel v necem normalnim, tak asi je. Takze je to na kazdym. Ale pro me auta zacinaj u kompaktu.
Toto nie je o tom, že radšej 2 ako 1, ale o tom, že ak už druhé, tak prečo nie malé a elektro? Elektro pod 600 klackov nekúpiš, tak treba na cenu pozerať. Ak chceš za svoje prachy kopec plechu a vzduchu, nemusíš sa do diskusie o el smarte ani zapájať, kľudne si kúp do mesta Q7, ja s tým problém nemám.
Ano nonsens, to sedí
argumentovat tím, že místo jednoho auta budeš mít dvě, to je velmi ekologické. Takže na poskakování do města si pořídíš pidiautíčko za 600?
To je tedy podivná starost o životní prostředí, jezdit s autem na baterie znásilněné někde v Africe ze země, na elektrickou energii ze smradlavé elektrárny, zčásti na klasické fosilní palivo a pak vykládat "asi už jsme se zbláznili, co děláme s přírodou" :-)
Vo tom to tak nejak je, taky kdyz si chces prdnout, nedelas to ve spolecnosti, ale nekam si odbehnes. Nebo je to u tebe jinak? Ja bych se nedivil nicemu.
Zrovna v Harrachove lemuje silnici spousta hospudek se zahradkou a vyhledama na hory. A do toho smrad z vyrehtanejch starejch plecek. Uzasnej zazitek
takže berte s rezervou, ale za mňa je to v pohode. Škoda toho nevhodného spôsobu kúrenia. Cena 600 litrov nie je zlá za elektromobil (koľko stoja iné?). Dojazd je ok, s tým nepôjdem do chorvátska. Vo väčšom meste, kde je rýchlonabíjanie alebo ak mám doma 380 sa rýchlo dobije, fakt nevidím problém. Testovalo sa v mraze, čiže pre elko najhoršie podmienky a dojazd pri poriadne zapnutom kúrení, cca 70 km. Nestačí to na bratislavu, košice, prahu, brno a okolie? Mimo zimy dojazd okolo 100 km stačí určite. Samozrejme rodinné a jediné auto to asi nebude. Ide len o predsudky. Prečo by som sa mal po meste trepať v 6 metrovom suv jak ruská blondýna?
když i pominu to, že je to elektronesmysl, takže vlastně nesmysl na druhou, tak celkově tyhle miniauta... města jsou zamořený SUV, každej druhej pilot čumi za jízdy do mobilu a čekuje instragramy, a v tomhle, když za váma nějakej frája ve dvoutunové stodole zapomene zabrzdit, udělá z vás placku do herbáře i ve 30 kmh. takže ideální auto pro tchýni.
ojetiny 300+ s tím že ty nejstarší sou 8 let starý, takže tam tak 2-4 roky a je po baterkáh, nový tak 120-250 tis dle modelu :-):-) Což už auta za 250 nikdo nedá, že :-)
tato znacka od zaciatku nemala velku buducnost ( a to nielen v amerike ) ... takze ziadne prekvapko ale na druhej strane za nou nebdue ani ziadna slza ked ja celkovo skonci ... proste nie moc zmysluplne kusky ako smart alebo opacny extrem hummer boli len otazkou casu kedy opustia seriozne vody automibilizmu ....
Ja taky, probehl sem pole s repkou, s tou zlutou, ne s tim saskem, nejakou louku, super. Bez lidi a aut. Ale na velikonoce sem byl v harrachove, fosilama poskvrneny klenot krkonos smrdel na velikonocni pondeli jak legerka na pavlaku i presto ze kolem nej vede obchvat. Asi sme se uz tady zblaznili, co delame s prirodou a vlastnim zivotnim prostorem a jeste si rikame jak je to skvely zamorit si prostredi smradem z aut.
Je to pořád dokola - elektroproroci nastavují a vylaďují use case pro elektromobily, aby to vůbec dávalo nějaký smysl. Mimo tento use case je to katastrofa - uživatelská, finanční i ekologická.
Dát přes 600 tis. za pidiauto pro dva je skutečně hard core.
zrovna dneska mi vyskočila na FB reklama na Audi E-tron a tam reakce jednoho ze zdejších diskutujících, kterou omílá pořád dokola: "my, současní kupci elektromobilů svými nákupy zlevňujeme technologii pro další generace. ploché televize taky na začátku stály 250 tisíc".
ok no mně osobně to tedy vůbec nevadí, protože se mnou počítat nemůžete ;-)
Jasně, každej si dá na střechu fotovoltaickou elektrárnu. Její návratnost
aby to utáhlo dobjíjení auta + celý dům je asi 35 let, navíc je to
strašně bezpečný při zásahu blesku a požáru. Elektromobily se třeba
taky suprově hasí co.
Jinak vám zbývá akorát atom a uhlí a nestabilní větrníky a fotovoltaika
na polích, kdy to v mrazu, extrémním větru a sněhu dává nula nula prd -
viz zima v USA a na panelech 1,5 metru sněhu, baterie v -35 pod nulou
rohodně nedávaj tolik co v +25 a při větru o rychlosti 120 m/s se musí
větrník vypnout a při bezvětří to taky dává nulu vid....
Na předělání rozvodných sítí po světe nejsou peníze, navíc to znamená kompletně rozkopat ulice, takže nebude kudy jezdit. Ale to neomarxisti a zelené mozky v Bruselu netrápí, jejich cílem je v podstatě inividuální dopravu zlikvidovat a nahnat ilidí do MHD, vlaků a sdílených pidielktro prdítek.