Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak obce ničí řidiče: Když se dočasné dopravní omezení změní na trvalé

Obce si oblíbily „dočasná“ dopravní opatření za účelem testování úpravy u řidičů. Bohužel sez nich často stávají trvalá omezení, aniž by někdo ztrácel čas zjišťováním skutečného přínosu bezpečnosti.
Zpět na článek
5. 5. 2019 17:58
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
No dobře, buďme neurčití (což je obvykle na ho...) a dodejme hlavně jednu věc, která spojuje snad všechny dopravní stavby v ČR. Kvalita. Že to někdo ošulí a za pět let začnou problémy, ok, to těžko někdo pozná, kreativita je velká, ale že se přebere něco, co je hned po dostavbě hrbolaté, kde spáry na mostě stojí za prd a je to rána jak přejet zpomalovák, to musí vidět každěj. A ať mi nikdo netvrdí, že je to kvůli soutěži na cenu, to je nesmysl. My taky soutěžíme vše na cenu, ale zodpovědností zaměstnanců je připravit takové podklady pro nákupčího, aby bylo vše jasné. On taky nákupčí/úředník tam fakt nemůže nic jiného hodnotit, nemá na to schopnosti. Proč už dávno stát/ŘSD/kdokoli nemá jasně daný standardy? Od provedení, nosnosti, záruky, rychlosti stavby, povolených/zakázaných dodavatelů, cokoli. Já taky nákupčímu nepopisuju vše, dám mu model, výkres a po domluvě s technologem dostane standard pro tooling, kterej si vezme ze systému aktuální. Nikdo nemusí kontrolovat, jestli nedostaneme šmejd pod cenou, prostě je vše popsané, od očekávané stavby, zástavby, materiálů, výdrže až po manipulační oka nebo drobnosti typu lakovaných rohů (požadavek bezpečáků) nebo držáku pro foto dílu.

Nejkřiklavější příklad je cesta z jednoho krajního středočeského městečka po dálnici, kde cestou k nejmenovanému hlavnímu městu byla spára na mostě udělaná špatně. Za půl roku tam byla za ní díra, kde by člověk ohnul ráfek. Jednou opraveno, podruhé opraveno, teď je tam díra asi napořád. Od stavby 5-6 let. No dobře, je to Slaný, D7, směr Praha.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2019 11:16
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
Jedinym řešenim je to co tu padalo od první chvíle a mnozí to tak i udělali = tuhle mrzkou nepřehlednou diskuzní platformu = bojkotovat

Pokles návštěvnosti = je jediná cesta. Bohužel = než to tu vzal machi(avelli) bylo to fajn. On si pro sebe zařídil fajn život = ale web stáhnul DOLŮ
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2019 10:34
Re: Českomoravská
Ano, souhlas. Dost možná na Českomoravské bydlí nějaký "rýpal", který si stěžoval na ten hluk. A teď to nemyslím negativně. Hlukové limity jsou prostě nesmysl.

Na mnoha místech se nedodržují a všem je to jedno, naopak na mnoha místech vede jejich dodržování k takovýmto absurditám... A těžce blokují výstavbu dopravních staveb, protože splnění hlukových limitů je nereálné. Viz např. v Brně Královopolské tunely... myslím že stále nenaměřili přijatelné hodnoty, a tak je stavba už asi 5 (10?) let v předčasném užívání...
5. 5. 2019 00:05
Re: Českomoravská
Zamítnutí návrhu na změnu dopravního značení samozřejmě nebude mít formu rozhodnutí (ani stanovení místní úpravy provozu nemá formu rozhodnutí - řeší se opatřením obecné povahy), takže by šlo o formu dopisu. A pokud se zamyslíme co značka říká, tak v tom SSÚ (MHMP) bude nejspíš nevinně, protože to vypadá na překročení hlukových limitů v noční době, které musí vlastník komunikace řešit (protihluková stěna je na ČM nesmysl, takže lze vyměnit okna za protihluková, ale to neřeší hlukové limity, měřené 1 m před fasádou a snížit rychlost je tak spolu s pokládkou tzv. tichého asfaltu defacto jedinou možností).
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2019 00:05
Re: dej blbci funkci ...
Zklidňování dopravy není omyl. Jen to nesmí být cíl, ale prostředek. Všechno jde použít nebo dokonce zneužít. Znám spousty míst, kde zklidnění dopravy přineslo co mělo. Ale také spoustu míst, kde je to nesmyslné.
Avatar - bystron
4. 5. 2019 23:46
dej blbci funkci ...
Co obce? Ty taky, ale i dopravní inženýři. Dneska to dělá kde kdo jak vystuduje, ale dopravě ví prd. Všude nasází milion kruháčů s miniaturními poloměry, parkovací chlívky malé. Všude betonové zátarasy, příčné retardéry, milion blikaček, cyklostezky křižující nebo ukrajující z normální komunikace. Už mi s tím lezou na nervy. Zklidňování dopravy je podle mě omyl stejně jako řepka do motoru. Podle mě jen vykazují činnost protože nic jiného neumí nebo jsou na to líní a konzumují dotace.
4. 5. 2019 21:39
Re: Koordinace rekonstrukcí
k bodu 3 , nejdřív se vybere zhotovitel, ten si najde dodavatele a pak ano, pak se vypíše výberové řízení, přičemž skutečnou celkovou cenu po realizaci se dozví málokdo
4. 5. 2019 19:14
Vyvážený článek?
Ano,máme demokracii a každý má právo vyjádřit svůj názor ať je sebevíc pitomý.Z článku mám bohužel dojem,že redakce podporuje názor,že Radnice by měly dělat vyhodnocení přínosu dělícího ostrůvku na přechodu,nebo zóny Tempo 30.To mi připomíná Cimrmana-jako první experimentálně prokázal,že vyfukováním tabákového kouře do umyvadla s vodou zlato nevznikne.Průměrně inteligentnímu člověku je jasné,že dělící ostrůvek poskytuje bezpečný prostor pro chodce,který se si pak může hlídat vždy jen jeden směr(a mimochodem ČSN 736110 určuje max. délku přechodu bez SSZ).Také je snad zbytečné objasňovat,že chodec,kterého srazí auto v rychlosti 30 km/h má výrazně větší šanci na přežití,než při 50,o brzdné dráze nemluvě.Pokud by opravdu měly Radnice dělat podobná zbytná vyhodnocení,tak to bude znamenat jen navýšení byrokracie,protože někdo bude muset tuto práci dělat.A že někomu přijde normální psát 18 žádostí o informace ročně,tak mně tedy nikoliv.Pro to existuje výstižný název-kverulant.A byť se neztotožňuji s názorem kpt. Kotta,že auta,přejíždějící páteřní cyklostezku při vjezdu do obytného areálu,měly mít přednost před cyklisty,tak zase zcela souhlasím,že "zlatá vysočanská cyklostezka" by se měla transformovat na smíšenou,ale to musí odsouhlasit nejen státní správa (odbor dopravy),ale i samospráva,tedy volení zástupci...A byť jsem sám cyklista,některé cyklopruhy fakt nechápu-viz. Českomoravská apod.Množství aut je v Praze enormní,což hlavní komunikace kapacitně nestíhají.Proto se doprava přelévá do dříve klidných oblastí,což se místním logicky nelíbí a já je plně chápu.Co ale s tím?Cesty jsou zhruba 3:Zvýšit propustnost křižovatek (tam je většinou problém-nikoliv na komunikaci jako takové) je zpravidla nereálné,nebo snížit zátěž dokončeným městským okruhem (za 20 let?),nebo dostat část řidičů (obsazenost aut 1,3) do MHD jejím zatraktivněním.
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2019 18:05
Českomoravská
noční omezení...

Nesmysl? Ok, proč tedy redakce raději nedá žádost o změnu dopravního značení? Tuto žádost je povinen silniční správní úřad projednat. Existuje výsledek projednání. Pokud má formu rozhodnutí, lze se odvolat. Případně lze alespoň prezentovat, že tady byla snaha to změnit. A lze ukázat na toho, kdo změnu zamítl. A toto pak prezentujte! :-!
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2019 17:59
Koordinace rekonstrukcí
K tomuhle pár poznámek, protože si tu evidentně někteří vůbec neuvědomují co to znamená.

1) čerpání peněz z rozpočtů, dotace
je termínové vázáno, tj. často je nutno vyčerpat do někdy. Takže nelze čekat jak by mnozí chtěli.

2) koordinované rekonstrukce
město není vlastníkem mnoha sítí. Takže nemůže diktovat co, kdy a v jakém rozsahu se spraví. Může to ovlivnit v podmínkách. Ale to je asi tak vše.

3) nic se nedělá
vše jde přes výběrová řízení. Termíny jsou dané. Město neovlivní průběh stavby. Co lze, lze dát větší váhu realizační době. Jenže Větší váha někde znamená menší váhu jinde... Nic není zadarmo. A co chceme? Chceme rychlost? Nebo záruky? Nebo kvalitu? Nebo cenu? Chceme samozřejmě vše...

Tyto články mi přijdou zcela o ničem. Nikdy nic nevyřeší, nikdy nic nepřinesou. A nikdy neobjeví nic nového. :-!
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2019 17:48
Nadávat umí každý
Ale jaké je řešení??? Lidi, máme to, co jsme si zvolili. Politika je jen obrazem společnosti...

Podle mě jsme se dostali do situace, kdy se "tradiční politika" v podstatě vyčerpala a vyprázdnila. Proto se otevřeli dveře populistickým koblihářům, kteří vyvolávají dojem, že věci jdou. Ono je vlastně hrozně pohodlné vybírat ministry bez ohledu na politickou příslušnost. Protože odvolat jej je pak velmi snadné. A negativní body nesbírá koblihář, který jen vymění figurky a ukazuje se opět jako schopný leader... Ano, toto jsme v celostátní politice.

V komunální je to obdoba. Lidi podléhají laciným populistickým slibům a rádi věří tomu, že bude líp. Nabízet reálná řešení není snadné. A to ani v politické úrovni. Natož pak v té úřednické... Úředník v podstatě realizuje v samosprávě vůli volených zástupců (pokud se bavíme o samosprávě). Ten stejný úředník ale často má hájit zájmy státu (soulad se zákonem)... Do toho se mísí v komunální politice soukromé lobby. Výsledek je předem jasný. Bohužel.

Jediný recept? Běžte volit, volte s rozvahou a nevěřte populistickým slibům. Schopní politici jsou, i když je jich pramálo. Ale jsou.
4. 5. 2019 17:35
Re: amaterismus
Bubenská, ale i Korunovační a další místa na Praze 7 jsou na pěst. Nemá to za mák smyslu a jenom tím zkouší, jak moc si řidiči nechají sr*t na hlavu.
Avatar - Ozzman
4. 5. 2019 17:13
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
No když se zastaví ten mor co ničí planetu - motoristi, tak z toho někdo asi radost mít bude, ale že nám zničí diskuzi ? To je spíše tak , jak jsem psal já a jen na nás a na celé ACZ kašlou.
Avatar - Ozzman
4. 5. 2019 17:11
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
Já říkal, že nechci psát konkrétně, protože by tu byl seznam podobných zvěrstev až by diskuze nestačila .. :/ Teď ještě edit k té situaci c. 2 ode mne, ještě od středy uzavřeli další nájezd na dálnici, takže se opravdu nedá najet na žádnou z dálnic bez zdlouhavých objížděk přes vesničky....
4. 5. 2019 17:04
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
Podobně Štěrboholská spojka, je tam omezení třetí (!!!) rok za sebou. Navíc takovou dobu, podělaná montovaná zeď. Ještě Dolínek zatrhl opravu vozovky, prý by toho bylo moc, ale předělávaly se protihlukové zdi, takže z pohledu dopravy to samé. Pak spáry na mostech. Teď povrch (včetně těch spár znovu). Šlo to krásně udělat najednou.

Nebo most přes Kyje na Průmyslové. Loni nebo předloni omezení, dělali spáry. V pravém pruhu směr Hloubětín je tam pás totálně rozjebaného povrchu. Měli to uzavřené, přesto ani ten kousek nespravili aspoň provizorně.

D11 spolu s Běchovicema je taky zážitek, ale dní to tam teď bylo jinak. V Běchovicích 2,1 km 1,5 roku s přerušením na 3 měsíce přes zimu. Kdo to schválil? To asi dělají dvě úkáčka s kolečkem a krumpáčem...
Avatar - pradeda777
4. 5. 2019 16:54
Re: Příčina těchto problémů
Někde jsem četl že v Česku máme přes 4 miliony zákonů.... >:-[] Ani bych se nedivil.... :-O
Avatar - lyon667
4. 5. 2019 14:30
Výborný souhrn,
o tom žádná. Je jen škoda, že v masmédiích se něco podobného nedočteme a když už, tak v přesně opačném gardu. Dnešní mainstreamoví žurnalisté se obecně až příliš často vyžívají v šikaně většiny a tak nepřekvapí, že jsou zajedno s cyklofašisty, ekoteroristickými spolky a dalšími nátlakově-radikálními skupinami. Nedávný vývoj v Brně i místní tisk jsou toho dobrým příkladem...
4. 5. 2019 13:56
Re: Příčina těchto problémů
Státní správa - na jedné straně mraky "zasloužilých" úředníků, kteří toho moc neumějí ale hlavně se nechtějí nic nového naučit - "zombie", na druhé straně neuvěřitelný nárůst agendy díky dost špatným zákonům, na třetí straně velmi zaostalá digitalizace = nárůst počtu státních zaměstnanců.

V zásadě je to nekompetenčnost politiků - např. Bureš, který ICT považuje za velmi sprosté slovo a to už od dob, kdy ještě sídlil na Žižkově.
Avatar - CICERO
4. 5. 2019 12:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
4. 5. 2019 12:05
Re: NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
Odstavec o konspiračních teoriích = sedí jak ušitej na ACZ a machi(avelli)ho změny :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 5. 2019 12:02
Re: Příčina těchto problémů
Kalous chtěl kdysi zrušit 3 tisíce úřednickejch míst = odbory vyhlásily stávkovou pohovotovost

Za dobu co je agent Bureš ve vládách přibylo 40 tisíc úřednickejch míst = je nejoblíbenější https://www.idnes.cz/…5223_domaci_cern lidi to prostě chtěj = no tak to máme

I my co to nechcem ;-\
Avatar - pradeda777
4. 5. 2019 11:11
Příčina těchto problémů
je zmíněna hned v úvodu....úředník potřebuje dokázat svoji užitečnost.....neboli, se seberealizovat. Toto platí pro všechny stupně státní správy a končí politiky v PS a senátu. Byrokracie nás jednou pochová.... :-(
4. 5. 2019 10:27
amaterismus
Když píše o Praze 7 tak tam to navrhoval nějaký architekt dětských dopravních hřišt, výsledek třeba na bubenské je ten že tam stojí mnohem víc kouřících aut , veletržní nahoru to samé . Na bubenské nemá kudy ani projet sanitka, hlavně že tam udělali cyklostesky pro sebevrahy, za tu dobu co tam jsou , jsem tam viděl tak 2 cyklisty , pokud tohle někdo navrhl a vyrobil za naše peníze tak bych ho to nechal zaplatit. Ty peníze se dali využít lépe třeba na rekonstrukci mostů
Avatar - Ozzman
4. 5. 2019 09:16
Re: ja zas nechapu jak silene dlouho trvaj opravy
Protože tam nikdo není ! Projeď si Prahu ve všední den a objeď staveniště na silnici, pak mi řekni, na kolika si napočítal, že tam někdo je.

Typické - zavřou pruh, 14 dní se nic neděje, pak tam vidíš 2 lidi jak něco měří, za dalších 14 dní tam přijede jeden bagr, vykope díru, za 14 dní ji zasypou a za další týden to otevřou....Ráno tam nejsou, odpoledne tam nejsou... hlavně, že je to uzavřené.
Avatar - Ozzman
4. 5. 2019 09:14
NESCHOPNOST A NEKOORDINOVANOST!
To je hlavní vizitkou obcí, ale i krajů a vůbec všech úřadů, starající se o komunikace od nejnižších jednotek samosprávy až po ministerstvo dopravy !

Já nejsem člověk, který věří na konspirační teorie, ale vkládá se sem pokradmu myšlenka, že takové diletantství a nekoordinovanost je snad už úmyslem otrávit řidiče a nechat je auta doma.

Nebudu uvádět konkrétní příklady, rozčílil bych se a psal bych do večera, ale jen namátkou obrazně:

Příklad č.1:

Do centra velké metropole vedou cca +/- 3 hlavnější tahy z každé světové strany a protože absence obchvatu trvá od 60. let minulého století, do centra hold ta auta musí zajet. Jedna městská část rozkope jeden tah, omezení, kolona = zatíží se 2 okolní tahy.... no tak další městské části rozkopou ty další 2, ať už vrtají pod zem, čistí hlukové stěny, nebo jen přemalují čáry na silnici, vše patřičně na pár měsíců, kde v 6, v 7 v 8 i v 9 ráno ve všední den nevidíte nohu na staveništi (a v 15-16-17-18h taky už ne)... nikde ! A takto je to na každém příjezdu-výjezdu..... O pár km vedle se renovují tramvajové koleje na jedné z nejdelších ulic metropole - jedou jak namydlený blesk... takže to jde!

Chápu, že je asi strašný problém se jednou za rok sejít a naplánovat si opravy s trochou přemýšlení, aby na sebe třeba navazovaly a né aby se prováděly najednou.

Případ č. 2.

Středočeská obec s rozšířenou působností, místo silně migračně rostoucí na hlavním tahu v dojezdové vzdálenosti Prahy. Klíčový pro město je nadjezd nad I., nejdůležitějším, vlakovým koridorem ČR, který se začal před rokem rekonstruovat. Z města jsou dostupné 2 dálnice do metropole, čímž přístup na tu jednu je touto důležitou a velkou stavbou omezen na zdlouhavou objížďku, ale to by nebyla ČR, aby okolní obce zavřeli přístup na druhou dálnici hned na dvou místech, samozřejmě o objízdných trasách se nepíše nikde s předstihem, aby člověk vyjel třeba na jinou stranu přes hlavní a rychlejší silnice větším obloukem.

Nemluvím ani zdaleka o všem co s
4. 5. 2019 08:47
ja zas nechapu jak silene dlouho trvaj opravy
jen co jsem minuly tyden brouzdal po zemich ceskych tak vetsi nove uzavirky na ktere sem narazil:
- kruhac skoro v polich mimo obec na I/14 - pul roku
- 500m dlouhy premosteni cca 5 metru nad urovni terenu na I/16 - minimalne rok a pul, kdyz napr. dalnicni most co spadnul v italii o delce cca 1000m a vysce 50m ma byt i s demolici zprovoznenej za rok
Avatar - lordlord
4. 5. 2019 08:45
dvs
U nás v JH položili na silnici překlad z panelů kvůli objížďce, objížďka skončila a domů jezdím stále přes nevyspárované panely.