Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi opět věří vodíku. Reaguje na nedostatky bateriových elektromobilů

V Ingolstadtu v poslední době vyvíjí hlavně nové bateriové elektromobily, do budoucna ale chtějí více klást důraz i na vodíkové palivové články.
Zpět na článek
Avatar - elektrikar
5. 5. 2019 01:04
Re: Tak schválně
Fůze bude do 20 let a toto bude platit dalších 40 let >:-[]

Hlavně že se staví, amíci do ITERu investují celkem dost.

"Místo plánovaných 105 milionů dolarů (2,3 miliardy Kč) Spojené státy na projekt od roku 2017 vyčlenily pouze 50 milionů a příspěvek na příští rok snížily ze 120 na 63 milionů USD. Uvedl to generální ředitel ITER Bernard Bigot.

Spojené státy už do projektu vložily zhruba jednu miliardu dolarů a do roku 2025, kdy by měl projekt dospět k prvním provozním testům, měly podle plánu přidat dalších 1,5 miliardy USD."
Zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/…en-do-konce-roku
5. 5. 2019 00:57
Re: Tak schválně
Tak amici totiz maji jinou verzi fuze s tema mikrokapsulema a megalasery, to snad frci na He3+ ktery by se muselo vytezit na Mesici, takze to je podobny jako iter, to je taky projekt na 50 let, nez se to dodela, ukaze se, ze technologie je uplne jinde a cely to bylo vlastne k nicemu :-)

Ale predevsim - a to je to hlavni - se dari stale jeste zajistit “bude to za 20 let bez ohledu na to, za jak dlouho se zeptas” :-)
Avatar - elektrikar
5. 5. 2019 00:39
Re: Tak schválně
Konspirace je zde "No nejspis ho uz par desitek let vyrabi pro armadu, tak se asi uplne zapomneli,
ze to vlastne jeste neni pro verejnost".

Jinak Skunk Works je mysleno https://en.m.wikipedia.org/…wiki/Skunk_Works

Car bomba z SSSR se anglicky píše Tsar a protože studuju většinu textů anglicky, tak jsem to ani nevěděl.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba

Projektu ITER se účasní všichni velcí hráči na světě i když je pravda, že USA se trochu cukají s financováním a kačer ho pořád snižuje.

V podstatě nacpat nejsložitější stroj jaký kdy lidstvo sestrojilo do kontejneru na náklaďák je až moc hezká představa, než aby to mohla být pravda.
Avatar - CICERO
5. 5. 2019 00:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 5. 2019 00:26
Re: Tak schválně
Jo to je pritazeny za vlasy, to by slo beztak udelat i 1x1 metr :-)

Vzdyt jsem uz psal, ze pak to “uvedli na standardni miru” :-)

Jo Skunkworks ... nedavno jsem si dukladne problidnul U2 a hlavne SR-71 Blackbird ... kdyz tohle slo udelat v 57 roce, dokonce meli potom verzi jako bezpilotni dronu (podle nekterych zdroju operator mel virtualni realitu) ... tak ja myslim, ze to proste maj :-)
Avatar - elektrikar
4. 5. 2019 23:39
Re: Tak schválně
Všechna čest před Skunk Works, ale ty čísla na Wiki jsou trochu přitažená za vlasy, nemyslíš? A prosím nerozjíždějme konspirační teorie. Ale je pravda, že amíci i rusáci umí víc MW ve stejné velikosti, viz. Tsar 50Mt TNT :-)

https://www.google.com/…tial-claims.html
Avatar - CICERO
4. 5. 2019 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
4. 5. 2019 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 5. 2019 17:04
Re: Tak schválně
Jo jaderna fuze, to je jina sranda.
Pred par lety se Lockheed Martin Skunkworks prokecnul, ze umi vyrobit fuzni reaktor CFR ( https://en.m.wikipedia.org/…t_Fusion_Reactor ) velikosti nakladaku, ktery funguje.

The prototype was planned to be a 100-megawatt deuterium and tritium reactor measuring 7 by 10 feet (2.1 by 3.0 m) that could fit on the back of a large truck and would be about one tenth the size of current reactor prototypes. 100 megawatts is enough to provide power for 80,000 people.[8][14] A series of prototypes were constructed to approach this goal.

No nejspis ho uz par desitek let vyrabi pro armadu, tak se asi uplne zapomneli, ze to vlastne jeste neni pro verejnost ... :-)
Nastesti se potom podarilo zase ty vody uklidnit a nyni to je zase v klidu a na standardni rovine “bude to za 20 let - bez ohledu na to, kdy se zeptate” :-)

Aneb kdyz se nechce, tak to nejde :-)
4. 5. 2019 16:48
Zase uz to dohaneji?
Zase uz se snazi dohnat Toyotu, ktera uz to nekolik let normalne vyrabi? (Toyota Mirai)
Nebo Hondu, ktera to uz taky ma snad 20 let? (Honda Clarity)

A ten Mercedes co to uz snad trikrat rozjel a zase zastavil? To je asi nejaka podivna nemecka potreba pro neco se nadchnout a pak si dat pauzicku a potom znovu, aby se kruh uzavrel...

Vodik je jinak v pohode, jen se obavam, ze:
- bude stekat
- bude se primo z vyrabet z ropy
- nebo se bude vyrabet elektrolyzou a elektrika se bude brat z ropy

K tomu stekani - normalni benzin nebo tak muzete mit na vzduchu a nic se nedeje. Elektroauta taky OK. Plyn jako LPG CNG taky sam o sobe na vzduchu nehori, dokud to nezapalite.

Ale vodik, ten s kyslikem zreaguje, takze kdyz pri bouracce praskne nadrz, tak to bude hooodne velkej vybuch. Autobusy v Londyne si vozi vodik v bombach na strese, to mi prijde jako dobry misto, jen to tem Audi asi bude mene sluset :-)

Distribuce se da vyresit celkem snadno. Hlavne je to vice mene kompatibilni se soucasnym systemem distribuce benzinu.
Avatar - CICERO
4. 5. 2019 00:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
4. 5. 2019 00:02
Re: Tak schválně
Myslím, že dobře to říká pan Ing. Říha v této přednášce https://www.youtube.com/watch?…

Staví to Francouzi a když tam byl pan profesor Kulhánek na exkurzi a chtěli jít na stavbu v pátek, tak se prý Francouzi za břicho popadali... >:-[]

Prý mají také velmi rádi oslavy každé drobnosti (např. uložení střechy) a taková oslava dokáže stavbu zastavit i na několik dní.

Podle fotek https://www.iter.org/…a/4%20-%20Aerial se ale stavba celkem hýbe a už probíhá instalace a kompletování technologií, Česká Republika tam také dodává.

Ředitel ITERu byl dokonce v Hyde Parku https://www.ceskatelevize.cz/…216411058090910/
Avatar - CICERO
3. 5. 2019 23:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
3. 5. 2019 22:23
Tak schválně
Jestli některý ze zdejších zastánců vodíku ví, za jakých podmínek lze vodík přepravovat a skladovat? Zajímají mě tlaky a teploty. A také kolik energie je potřeba vodík do tohoto fyzikálního stavu dostat. A ví někdo jak lze vodík získat, nebo si myslíte, že vodík získáte nalitím vody do nádrže? Kdo toto ví, tak také ví, že Audi jsou mistři na marketing a to především když jim teče do bot

Každopádně pokud se podaří postavit reaktor DEMO (čto bude k tomu politická vůle), tak pojede fakticky na vodík vše, včetně elektromobilů :yes:
Avatar - WinDiesel
3. 5. 2019 21:42
Re: spravne
Chválím Tě za realistický pohled na věc. Mohli by si samozřejmě kupovat ojetiny, že by ceny klesly podobně jako u dieselů a benzínů pod 300 000, ovšem záleží to na ceně baterií.
Vodík nepotřebuje baterie, ne velké, ale ta infrastruktura to je problém a je výbušný a hrozně snadno prochází i tlustou ocelí a tím pádem se bojím o bezpečnost.
Budoucnost bude v automobilové směsi, a ja to bude rychle bude záležet na kupní síle těch, kteří jsou schopni auta za cca milion koupit a potom za pár let prodávat za 300 - 400 tisíc.
Stát nemá finance na stálou podporu ve výši cca 300 000 která by cenu EV snížila na pořád nedostupnou cenu cca 700 000. I VW přiznává že jejich ID EV bude zpočátku stát stejné peníze jako dobře vybavený diesel.
3. 5. 2019 21:40
Re: spravne
Mit nove auto na sidlisti taky neni zrovna radost. Vykradou ho, obtahnou korunou, odrou pri parkovani, ukradnou svetla, ukradnou kola, nebo rovnou ukradnou cele.
Avatar - Zetti
3. 5. 2019 19:49
Re: spravne
Nemyslim si ze by si lide ze sidlist masove kupovali auta na elektriku nebo vodik, protoze kupni sila lidi na okraji chudoby takovy auto proste nezaplati, a pokud maji rozum o tom ani uvazovat nebudou. pricemz par tisic elektronabijecek na sidlisti by urcite vyslo levneji nez nekolik desitek stanic pro tankovani vodiku. Kolik jich asi tak v evrope je????
Realne pro vetsinu obyvatel sidlist je nesplnitelny sen nova fabie za 300K. Vydelaji treba pade dohromady, bydleni je stoji spolehlive dvacku, neco jidlo a mobil, nepocitaje deti. A situace na venkove na zapade neni o moc jina.
Avatar - CICERO
3. 5. 2019 19:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2019 18:17
spravne
Z laickeho pohladu mi pride vodikove riesenie v porovnani s cistym elektromobilom ako lepsie a pohodlnejsie pre zakaznika. Myslim, ze vodiku by sa mala dat vacsia sanca a zakaznik sa rozhodne. Masove nabijanie elektromobilov je momentalne v niektorych mestach a hlavne na sidliskach nepredstavitelne. Pri vodikovych autach by situacia pri doplnani paliva bola prakticky rovnaka ako v dnesnej dobe.
Avatar - CICERO
3. 5. 2019 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.