Jak se zdá, elektrika a elektronika se bude uplatňovat v mnohem širším měřítku, když nahradí dnešní nezbytné mechanické či hydraulické komponenty vozidel.
Moc tomu nerozumím, "by wire" má smysl u obřích letadel, nebo lodí, kde tahat tyče a kabely od kontrolních prvků je výrazně dražší a komplikovanější, než natáhnout dráty. Pak se zpětná vazba zpětně přidává do řízení. U auta se mi to ale nějak nezdá, zpětnou vazbu nikdy plně nahradit nejde a přijde mi to jen jako snaha odstřihnout řidiče od řízení, aby si zvykl, že auto ví nejlépe, jak má jet a řidič by do toho neměl moc zasahovat. Zajímalo by mě, jak u aut "by wire" jde poznat některé abnormality, když se auto snaží je utajit a jet stejně.
Tak ony tam uz ty snimace a motory stejne jsou, kvuli posilovaci, jen se trubka nahradi elektromotorem zpetne vazby.
Hlavni vyhoda ale v clanku zminena nebyla - tim, ze se odstrani mechanicky prevod, je mozne aktivne a plynule menit prevodovy pomer mezi volantem a koly. Zaroven jsou mozne zasahy elektroniky do rizeni pro stabilizaci, aniz by to ridici vyrvalo volant z ruky. Nevim ale, jestli takove ficury infinity vyuziva.
Infiniti by pritom vedelo rozpravat ze jo ake je to cele o houne ( stalo ich to majland vyvinut takuto vtakovinu a nakoniec houby z toho ... ale dobre im tak lebo komu niet rady tomu niet pomoci ) ... tadial proste cesta nejde to je jasne ale tak dnes je v mode robit aj bezne jednoduche veci co mozno najzlozitejsie a najkomplikovanejsie jak u debilov ( a nejde tu uz len o auta ) ... jendoduchost a praktickost sa dnes uz nenosi.... cest vynimkam
Snažím se představit jak v řízení může nahrazení pár ocelových tyček několika elektromotory s převodovkami, snímači elektronikou atd. přispět ke snížení počtu pohyblivých dílů a redukci servisních nákladů a nic mě nenapadá