To ne, ale jak určitě víš, zavedl je (od r. 1944) do Zlína, pro který jsou dodnes typické.
Dokonce bylo v plánu trolejbusovém spojení do Luhačovic, Holešova, Lešné a Napajedel.
Baťa (jako výrobce "obutí" i pro automobilový průmysl) logicky nedal přednost šalinám. ;-)
No bodaj by nie, ze im posledny rok klesli emisie, ked aj ekonomika im klesa. Nemej sa vyraba, menej emisii ;-)
Nemusia sa bat Nemci, predpoklad je ekonomicka stagnacia az pokles, cize aj emisie klesnu a moze sa odskrtnut bod, ze opatrenia boli ucinne :-) a zacinaju sa prejavovat ;-)
Němcům se nepodařilo za 10 let snížit emise ne z automobilové dopravy ale celkové.
Nastavěli miliony vrtulníků, pokryly krajinu fotovoltaikou a přínos? 0. Oni tedy tvrdí že poslední rok to dělá krásných 6% ale to známe, něco pozitivního musí politici přinést aby to vypadalo že se dílo daří.
No ono při výrobě vrtulníků se také nějaké emise vypustí, že?
Jaderné elektrárny se zavírají, jsou nahrazovány uhelnými a při tom jak šílení vyrábějí vrtulníky v počtu převyšujícím mnoho jaderných elektráren, takže ať se nediví že CO2 jim i nadále nebudou klesat.
A protože se musí zachovávat výkonová parita mezi větrníky a fotovoltaikou a tradičními zdroji 1:1, znamená to že při zvyšující se spotřebě elektrické energie budou muset i tradiční zdroje mít vyšší výkon. tato cesta nevede nikam, je to jenom stoupající spirála.
Němci budou potřebovat ještě dalších 10 let než jim realita ukáže svoji nepřívětivou tvář, teď to ještě pár let budou ignorovat.