tiez sa mi toto nelubi..... proste chce to nemecku techniku v nemeckom aute.... ja som svojho casu dokonca pokukaval prave po corse lenze to bolo este skutocne origo nemecke auto ako ma byt ... ale nakoniec som aj tak rad ze ju nemam a ze som siel inam....
nelubi sa mi kam kraca opel a ze uz nie je sam sebou ... a aj pre mna je opel dnes uz defakto nezaujimavy a uplne bezcharakterny a bez vlastneho ega... lenze kto neriesi tieto veci a ani to ake to ma creva a podobne tak ten si to kludne kupi a urcite to bude paradne auto ( zle auta uz nie su ) ale mne by to ako vravim nedalo ... proste toto nie... rovnako medak s motorom z renaultu a podobne zrudnosti toto absolutne neuznavam a neakceptujem ... ale je to len moj pohlad... kazdopadne opat plati ze my dvaja sa vzdy zhodneme... az mi je to divne ... sila
ja to vyplakávanie chápem. Možno si mladší, ale ja si pamätám opel od detstva od prvých časopisov o autách, modely ako omega či calibra. S oplom (aj saabom) odchádza kus duše. Sú to také horkraxy
ani sériovka nesklame, pretože tá kasňa je proporčne dobrá, nie je odkázaná na sport paket. Všetko je kde má byť a také ako má byť a nezabijú to ani menšie kolesá, či halogény, len to nebude také nadupané.
Chápal bych tenhle příspěvek pod zprávou o akvizici... ale proč pod novou Corsou?
Já to vidím úplně opačně - tohle je nové eso segmentu. Hlavně s ohledem na to, že konkurence přešlapuje na místě. Renault víceméně pouze faceliftoval Clio, Polo udělalo takový půlkrok směrem ke Golfu se kterým se úplně neztotožňuju, Fiesta se mi (podobně jako minulá Corsa) líbí jen ve sportovních mutacích.
Opravdu radost jsem měl v poslední době jen ze Swiftu (který je ale někde mezi A a B)... a teď z Corsy. A dejme tomu Ibiza.
PS: jasně, jsou to jen rendery nějaké načančané verze, třeba mě sériovka zklame...
Proto, že konkrétní auta - souhlasím s Jarosem, zejména Astra a Insignia - byla prostě lepší, než cokoli od PSA.
A jasně - pokud na tom neumí vydělat peníze, no tak je holt potřeba to začít dělat jinak... nebo skončit, jako kdysi jiná dceřinka jménem Saab. Takže přijde cost-cutting, sdílení komponent, osekávání verzí.
To ale neznamená, že by se nám po Saabu nebo Opelu nemohlo stýskat.
V čom je Citroen pozadu v PSA? Opel, Peugeot, DS používajú platformu CMP - citroen ju bude mat až 2021, absencia klasického kompaktu, absencia klasického sedanu, LED/Xenony ma z ponuky citroenu JEDEN model, motory - všetky ostatne značky majú najsilnejší Puretech 225, Citroen ma Puretech 180 ako vrchol. Hybridné technológie - ved predsa v roku 2012 sa sériovo predával citroen ds5 hybrid a dnes sa hovorí o c5 aircross ako o prvom hybride značky. adaptivne tlmice - Peugeot ma, Opel ma, Citroen ? Niekoľko rokov vyvíjali nástupcu hydry, dostali nápad vytvoriť z DS samostatnú značku a dnes sa to pruženie nazýva DS ACTIVE SCAN SUSPENSION - používa to iba DS, citroen dostal obyčajne LACNÉ tlmiče s dorazmi. A takýchto veci je ďalšia kopa ale nemá význam ich tu všetky písať. Proste to čo robi PSA je parodia na automobilku. Peugeot = peugeot, Opel = nemecky peugeot, citroen = lacný funky peugeot, DS = “luxusný” ̶C̶i̶t̶r̶o̶e̶n̶ ̶ peugeot
U Škodovky hlídá VW, aby nebyla tak daleko s technikou jako WW. Jakkoli Škodovka těží s jinak široké nabídky výbavy koncernu, vždycky tam je něco, čím zaostává vůči VW a často i vůči jinému mainstreamu.
Totéž nevidím u Citroenu - v čem je Citroen je pozadu vůči Peugeotu v rámci PSA?
Úpadek Oplu je tak velký, že začal konečně vydělávat a zbavuje se techniky která byla zaostalá. Konečně se možná rozloučí i s věčným kamarádem, s korozi.
Nechápu to věčné brečení nad automobilkou, která se věčně potácela na hranici krachu.
Na překapotovanou 208 nevypadá věru zle.. ;-)
Předchozí Corsa jako dvojče Fiatu Grande Punto ale vypadala mnohem lépe.
Bohužel Opel patří francouzům a německý už je jen design .
Prodejního úspěchu minulé generace dosáhne těžko.
Uvidíme.
Budú ohlupovať, že nové technológie, elektronika...
Pritom je jasné, že zákazníci musia zaplatiť vývoj e-Corsy, aj keď si budú kupovať hladký1.2 PureTech!
Vymakané detaily - to jsou třeba čudlíky s jemnou texturou, perfektně lícující díly, budíky s propracovanou grafikou. Tohle obecně bývala spíš slabší stránka Opelu. Když se podíváš na novou Insignii, tak za mě - celková ergonomie je bez výhrad, ale třeba grafika přístrojů, provedení páček a tlačítek - je takové jednodušší.
Přiměřené množství čudlíků je asi jasné - mám kolečko na teplotu a kolečko na hlasitost a tlačítko nebo kolečko na výhřev sedačky a tak, nemusím pro každou blbost do menu. Zase ale ne tolik tlačítek, jako měla minulá Insi.
Kontroverzní kokpit P208 není nijak kontroverzní. Řekl bych, že naopak tato koncepce je v téhle třídě mnohem více stravitelná než třeba ve střední třídě, kde vždy výstřednost znamená cestu do prodejních pekel.
No to jsou takova všeobecna vyřčeni. Co to jsou vymakane detaily, peugeoti provedeni nebo přiměřene množstvi čudliku...ale jo u čudliku bych věděl, těch raději vice než meně. Ja spiš hodnotim to co vidim a to mě nějak zvlašť neoslovilo což se nemusi slučovat s realitou.
Peugeotí provedení a oplácká ergonomie, to mi zní jako výborný mix - vymakané detaily, tradiční rozvržení palubky, přiměřené množství čudlíků, žádný tablet vystrčený do prostoru :-)
Jednoduše, opla je mi lito. Nicmeně nova Corsa se mi exterierem dost pozdava no u interieru už je to slabši, neurazi, nenadchne, prostě neni moc o čem psat. Každopadně oplacka ergonomie evidentně zustala, včetně niže umistněneho displeje.
Od extreiéru jsem čekal víc, ale ok, uvidíme naživo. Interiér klasicky německý, to je dobře. Škoda, že technika nebude svébytnější, ale co se dá dělat.
Pozor ale tu ide o niečo iné, VW spravil z technicky zastaralej škody ktorá vyrábala komunisticke plechovice ktoré boli už ako nové zastarale plnohodnotnú automobilku ktorá je kvalitovo a technologicky tak ďaleko ako VW, a zo seatu ktorý robil licenčné Fiaty to iste. PSA to spravilo presne naopak.
Z citroenu spravili daciu PSA aby nekonkurovala peugeotu, peugeot posunuli vyssie, vytvorili “premiovku DS” z obyčajnej rady citroenov aby kúpili opel ktorý dali v PSA na to iste miesto kde bol citroen predtým. Predaje hovoria síce jasne ale z dlhodobeho hladiska podľa mna totalne nelogicke.
Taky se mi líbí. Žádná velká divočina, ale takhle v té dvoubarevné s oranžovou je to hezký. A interiér taky fajn - bez tabletu, s čudlíkama... a ten volič automatu vypadá zajímavě. Bravo Opel :yes:
PS: německý hatch s německou technikou... už ani nadpisy po sobě nečtou