Možná i vy nechápavě kroutíte hlavou nad módou SUV a snahou automobilek dělat z nich rádoby sportovní auta. Jaguar s F-Pacem SVR však ukazuje, že spojení „sportovní crossover“ nemusí být jen marketingová fráze.
To nebyla kritika, naopak. Mám radši crossovery, než SUV.
I crossover může mít světlou výšku na úrovni SUV a nemusím si nutně za jeho volantem připadat jako kočí na kozlíku.
za mna je stelvio seriozne SUV .... ovela podstatnejsie ako vyska *** je podla mna svetlost podvozka a celkove zameranie auta... a tu je stelvio jasnym SUV.... bodka
Je moje / neni moje resi docela uspesne kolegyne v symbioze s mistnim dealerem subaru. To si ona sama udela konfiguraci jakou chce, vybere barvu atd., dealer to koupi, pul roku si to necha, najede na tom pod 10tis km a pak ji auto v cenikovce 25tis E proda za 16tis E. O 3 roky a 100tis km pozdeji si to zopakuji. :-)
No zatáčkový řidič si asi víc užije ve Stelviu - hmotnost a tím pádem agilita je na straně Stlevia, i řízení se u něj chválí, nevím jak ten Jag....
subjektivně si ještě dovolím dodat že Stelvio je hezčí zvenku i zevnitř..... ;-) těžko říct jak kvalita.... (ale obecně jsou Giulie a Stelvia na poměry Alfy velmi povedené, tak snad to v globálu bude stačit aspoň na průměr). Další věc je spotřeba, tam by to srovnání bylo taky zajímavé.... Ostatně provozní náklady, u těchto aut nemalé, bych taky zohlednil - přecejen ty pneumatiky a brzdy budou z takového auta mizet poněkud rychleji.... ;-)
Mám ještě přes měsíc do dodání auta, kolega už nafasoval díky rychlosti a ochotě BMW nový povoz, takže jezdím v jeho původním GLC Coupé a až na nikterak výkonný motor 220d jezdí perfektně. Opravdu.
Ani to nemuze stacit. Nevim jak je tomu presne ted, pro zachovani dusevniho zdravi to uz radeji nesleduju, ale pokuta prichazela od 105g CO2 nahoru a ma to jit snad dolu na 95g CO2 (kdyz tak me nekdo opravte). Kdyz vememe I-Pace, u ktereho se udava CO2 predpokladam 0 (i kdyz vsichni vime ze je to blabol a jeho sklenikova stopa si s tou z SRV nezada), tak aby se Jaguar udrzel na prumeru musel by na kazdy jeden takovy kousek pod kterym diskutujeme, a ktery udajne vypousti 272g CO2, prodat 3 kusy I-Pace aby se v prumeru dostal k tem 95g CO2.
A asi vsichni tak nejak tusime, ze tech I-Pace jaguar tolik neproda ani kdyby se rozkrajel. Takze jo, pokuticka musi byt pocitana jiz v cene vozu. Uhozena doba.
PS: Pro predstavu jsem si kdysi pocital jak je na tom treba BMW s tehda aktualni M5 generace F10, tak tam to vychazelo na cca 300tis Kc na pokutach jen za CO2 navic proti touzbam a pranim EU. Kdyz se clovek zamysli za kolik se to auto v zakladu prodava (2,7mil), kolik z toho je dan, naklady na prevoz a marze prodejce... pak to vychazi ze snad 1/4 ceny M5 jde vlastne na pokutu (resp. by sla, pokud by se to BMW nedarilo vykompenzovat ruznejma 114i atd.).
A co je zábava pri týchto autách?Vrtenie zadkom?Či jazda na okreske bokom? Asi to aj ide ale v takých rýchlostiach že to je viacej strach ako zábava,samozrejme pokial nie si ako Loeb.
To je subjektivni, pro me jsou X3/4 M obe skaredy, ze i kdyby jezdily nejlip na svete, tak to nerozchodim. Ty jsi uz mel moznost X4 M ridit? Kde? Taky bych si zajezdil. Nebo si zatim jezdil jen na kolotoci?
Pletete se. USA má mnohem přísnější emisní limity než EU. Jen měří jiné látky, a U.S. měření je díky tomu například benevolentější vůči dieselům. Navíc na rozdíl od EU, pokuty z emisí neplatí automobilky ale zákazník platí emisní daň ze spotřeby.
Když vezmu Stelvio QV (které jsme teď řešili), tak to je o 240 kg lehčí, o 235 tis. levnější (dle ceníků, v reálu bude rozdíl ještě větší), má nižší těžiště, lepší zrychlení (i přes handicap 40 PS) a možnost komfortnějšího podvozku. Pro tvé potřeby zřejmě lepší volba.
Pro mě dělí Crossovery a SUV hlavně výška (od silnice) sedačky řidiče, Stelvio Macan apod. jsou ještě crossovery, F-Pace, Velar..., už jsou SUV.
:D X4 M je jasny vitez v ovladani na okreskach, nebo Macan Turbo fl.? Proste zabava kdyz jsou tak univerzalni auta do nepohody. Ted se me libi X4 M stylovevejsi s mensim kufrem, treba za 10let to bude X3M. Jasny V8 Jaguar s kompresorem je peklo, uz jen jak silene zni V6 kompresor v F-Type je neco.
V US má BMW X5 s osmiválcem (US nemá tak přísné emise a také nemá WLTP a navíc se X5 v US vyrábí). Osmička bude určitě také v X5 M ve specifikaci pro evropský trh. Možná bude i X5 50i s osmiválcem....možná.... :-!
Za me vetsi Range Rover Velar SVA (V8/550hp) vypada lip, nechce nokoho sezrat. Vypada zurive F-Pace SVR :D Jinak jasny vitez SUV coupe stredni tridy je nove X4 M.
...na to,.že to má V8 motor s kompresorem a solidní výbavu, je cena přijatelná. Zatím nemá konkurenci, ale až MB a BMW vyrukují se svými 8 válci v benzinu (jestli vyrukují?), tak tady ceny vidím cca 3 mil v základu.