Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nafta nadchla Ameriku! Toto mají být nejlepší severoamerické diesely současnosti

Vznětový motor se měl díky aféře Dieselgate pomalu stát minulostí, ale ve skutečnosti v posledních letech začíná slavit úspěchy na severoamerickém trhu.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
11. 6. 2019 12:36
Re: Manipulace
To víš no..... oni to adorují za dieslové pikapy a všichni výrobci chystaj elektrický.....tak proč nechystaj smršt nových dieslů když to tak letí nahoru? Trapný kecy no.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2019 12:33
Re: Článok je fakt smiešny
RAM dává 3,0 V6 do pikapů už asi 6 let sim tě....a velké diesly jako Cummins, Powerstroke atd sou tam desítky let :-) :-)
Avatar - Barrichello
11. 6. 2019 12:32
Re: DOPLNIL BYCH ŽE ...
ten už tam má RAM dávno, nijak dramticky se to tam neprodává...
Avatar - Barrichello
11. 6. 2019 12:30
Re: Vše hraje pro diesel
No pro zvuk se nekupují R3 a R4 ale V6, V8 či V10 víš :-) :-)
Avatar - Barrichello
11. 6. 2019 12:29
Re: Vše hraje pro diesel
Nesmrdí? Ale jdi. Tohle tu psal webpaja už před 6 lety, že mdoerní diesly nejsou slyšet a jsou skoro jako benzín.

Realita - nafta smrdí pořád a na volnoběh je to taky slyšt pořád :-) Akorát je to realtivně tichý za jízdy mimo město nebo se zavřenými okny. Jinak jasně poznáš co je diesel a co ne
11. 6. 2019 08:53
Re: Šetřim planetu
Mohlo by to být Audi A6 (Audi 100 po faceliftu)to TDI 1,9 66kW mělo.
No každopádně to není zánovní vůz, ale jednoduše starej pekáč.
11. 6. 2019 07:35
Re: Vše hraje pro diesel
Přesně tak. Žádné speciální úpravy motoru se pro novinářské vozy nedějí. Pouze se z X motorů vybírá ten s nejlepšími parametry, ale je to normální motor, který si může koupit zákazník.

Co se bohužel upravuje, je odhlučnění některých částí auta, což za mě je trochu fail, protože reálně to takhle tiché nikdy nebude.
Avatar - Beefcake
10. 6. 2019 22:02
Co k tomu dodat ?
https://subarufanclub.cz/…ownload/file.php?…
Dnes som isiel za niecim podobnym, akurat fesacik majster sveta s okuliarkami a bola to A6, co dymila ako z komina.
Avatar - Beefcake
10. 6. 2019 19:21
Re: Šetřim planetu
To som si v tej zaplave inf.ani nevsimol. O1 som mal dlho a hoci sluzila dobre, som rad, ze je prec.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 19:07
Re: Šetřim planetu
Počkej, Octavia neměla motor podél.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 17:58
Re: Šetřim planetu
Leda :D Jakože navařil ještě něco na nárazníky, aby délkou dorovnal Eklasse? :D To asi ani nechci vidět :D Brutální bodykit :D
Avatar - Beefcake
10. 6. 2019 17:54
Re: Šetřim planetu
Vytuneny Passat alebo Octavia. Ten tuning pridal 1-1.5 triedy.
Avatar - Beefcake
10. 6. 2019 17:52
Re: Článok je fakt smiešny
To hej, o 12 rokov 108% :)
10. 6. 2019 17:45
Manipulace
...jako za SSSR - trapna manipulace. Za rok 2018 se na severoamerickem trhu nabizelo 11 modelu s naftovym motorem (30 modelu pokud zapocitame ruzne varianty jako sedan/kombi apod...). Tady staci napsat, ze se zvedly prodeje o masivnich 9% a neni potreba uz dokladat z kolika na kolik >:D Takze doplnim - ze 17,3 mil prodanych vozu si 132 tis lidi koupilo naftak, coz je narust o 11 tis vozu oproti roku 2017. Doslova se jdou UTLOUCT PO NAFTE! Hlavne je treba odorovat za VW a naftu. Je mi za vas trapne
Avatar - karoque
10. 6. 2019 17:14
nadchla?
Nadchla - trochu silné slovo :D Mírný vzestup ;-)
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 16:09
Re: Šetřim planetu
Mohu se jen zeptat ze zvědavosti, které auto vyšší střední třídy v 90. letech, popřípadě kdykoliv jindy, mělo motor 1.9 TDI 66kw ? Děkuji za odpověď.
10. 6. 2019 15:23
Šetřim planetu
..jezdim v zánovnim 25.letem autě,vyšší střední třidy,skvělé jizdní vlastnosti,bezpečné,ovladatelné,nekoroduje,nekazí se,vše má puvodní,,(v devadesatych letech byl aut.prum na vrcholu,po vsech racionalnich strankach),,,,,krom repasovaných pomocných agregátu a běžných spotřebních dilu.auto ma nezavislé topení,manualní klimatizaci,podelné uloženy motor(ne jak levná alternativa vzatá za normu,napřič),,motor spotřebovává 4.5 aź 5,5litrů nafty na 100km,olej 1lmax na 10tiskm.Bezpečně jezdí i 200km/h.Vyfuk nerezový původní,,.Motor 1.9tdi 66kw , karoserie libivá nepodlehajici modnim vlivům s nulovým dizajnem a auto celkově perfektně a betelně sestrojené.Ujeto mám cca 650tikm,(možná víc)..Tento vůz euro jedna neprodukuje smrtonosné saze,jako dnešni euro5 a euro6,kdy primitivové bez technického povědomí ,,ve směšně podbizivych dizajnovkách jak z komiksu s je***m životem vytloukaji fapy a tim ohrožuji zdravi nas všech,,kdy tyto radoby ekologické křapy,tvarici se moderně musí vyrabět třikrát rychleji a zasirat tak planetu premnozenim techto pseudoaut,,kdy vyroba a nasledna likvidace dava prirode mnohonasobne vic zabrat,,nez néjaké ješté normálni auto,,sloužicí bezproblemově generaci a víc,,co se nekazí,nic nevyžaduje,a jezdi si v klidu za nizkou nikoho neohrozujici spotrebu s trochou sazema,ktere nenaruši ani krevni řečiště,ani buněčnou soustavu..Ano ja se chovam ekologicky,a to proto,,že nekupuji a nespotřebovávám ..Uzakonit by se mělo,,pokud běžný automobil (neberu specialy a exotická auta,ta ničemu nemohou uškodit)nevydrži minimalně 700tiskm se zakladnim servisem,karoserie zarukou 20 let,,tak nemá dělat co na cestě,,a fabrika co to neumi,,, by se měla zavřit.Pokud by se někomu jednalo o vzhled,,vozy by mohly byt na modulárni a obněnitelné urovni..Toto je ekologie,,nevyrabět,,nespotřebovavat zbytecnosti a tou je,, že se vyrábi miliony nesmysknych kramu a k ničemu......
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 13:35
Re: Vše hraje pro diesel
Ptal jsem se na látky, způsobující přízemní ozon, který obzvláště teplých dnů je velice nebezpečný. To poletavy prach není. Tím nesnižuju jeho vliv na zdraví.
Ještě jednou, oxidy dusíku a benzopyreny ve městech jsou z benzínu? Dle tvé reakce je jasné, že nejsou. Diesely jsou super na dálniční přesuny, ale do měst by měly být zakázané.
A když už jsme u těch DPF/GPF, těch dieselů, které mají mít DPF a hulí jak spalovna, potkávám spoustu. U benzínu uvidíme, jak to primitivové budou vyndavat, nebo jestli se taková sorta vyskytuje jen s dieselovými auty.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2019 12:42
Re: Článok je fakt smiešny
… no podíl dieselů je stejně velký jako podíl elektrik, což je na Ameriku úspěch
a nezapomeň že se většina menších uvedených motorů (1,6 GM, 2,8 GM, 2,7 Cummins, 3,0 Chrysler, 3,0 GM, 3,0 Ford, 2,2 Mazda apod.)
… začala prodávat až před rokem, nebo se dokonce začíná prodávat až letos.
Takže trpělivost, 9% každý rok a brzy to bude velice slušný podíl na trhu.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2019 12:39
Re: Vše hraje pro diesel
No myslím že to budou benzínové přímovstřiky bez filtrů pevných částic GPF,
jer to asi tak 10 ročníků co se vyrábí a smaží do vzduchu mikročástice tam, kde už diesely mají DPF
:-! :-! :-!
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 12:21
Re: Vše hraje pro diesel
Jestli jede trochu lépe, to nerozporuji, ale jestli má koncernová TSI o 20% více výkonu, než všechny ostatní značky, to už ano....a jestli jo, tak proč tedy taky adekvátně tak nejede ? To není o korejcích vs VW, to je o všech výrobcích vs VW... a to je přeci blbost...
Avatar - Dzakobo
10. 6. 2019 12:00
Re: Vše hraje pro diesel
Když porovnávali Octavie 1.5 vs. 1.4 TSI, ta 1.4 byl normálně používaný vůz, žádné novinářské auto. A vůbec - tzv. "novinářské vozy" je kachna jako prase - už vidím, jak v Porsche Praha nějaký technik obchází auta, která si mají novináři převzít a pere do nich nějakou lepší mapu :D Sám musíš uznat, že je to nesmysl. Prostě koncern VW jede lépe než asijské vozy (při stejném uváděném výkonu), ale to už je dlouholetý kolorit...
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 11:39
Re: Vše hraje pro diesel
Já taky zákazníkům zvýším výkon Scaly.... a nepotřebuji k tomu ani krabičku, stačí šroubovák... vyhážu interiér a je to :D
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 11:36
Re: Vše hraje pro diesel
Proč tedy avizuji, že to přidá koně, když už tam údajně jsou?
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 11:33
Re: Vše hraje pro diesel
Myslíš tím jako třeba diesel do Euro 5 včetně?
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2019 11:32
Re: Vše hraje pro diesel
Čip nemusí přidat ani jednoho koně a auto líp pojede, jen se upraví zaškrcení v běžných otáčkách.
Avatar - pradeda777
10. 6. 2019 11:28
Re: Vše hraje pro diesel
To jo, ale za to nejspíš může nějaká starší technika.
10. 6. 2019 11:22
Článok je fakt smiešny
Naozaj neviem, či sa ACZ snaží šíriť nejakú pro-diesel propagandu (ja samozrejme proti dieselu nič nemám ak je používaný na to, na čo je dobrý so všetkými filtrami) alebo je to len úchylka niektorých "redaktorov", ale hovoriť o tom ako nafta nadchla Ameriku je fakt vtipné.

Pobavila ma najviac tá časť o Chevrolete Cruze, ako je úspešný s dieselom - bratku predalo sa ich naftových za rok 2018 celých 1474 kusov :D. https://www.dieselforum.org/…-sales-dashboard
Tomu sa už povie úspech. Inak podiel nafty v US bol za rok 2018 2,62% (518 020 áut) a drvivá väčšina z toho boli pickupy (400 000 áut) - kde samozrejme diesel dáva perfektný zmysel podľa mňa. U sedanov a SUV má diesel predajnosť pár áut zväčša európskej produkcie + tých 1400 od chevroletu cruze :D, ale vedie tam mezi alternatívnymi pohonmi hybrid+plugin hybrid s predajnosťou okolo 400 000 áut.
Takže Ondra - trápny pokus :no: .
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 11:13
Re: Vše hraje pro diesel
Takže jestli je tomu tak, že ty auta mají v základu víc, pak tuning firmy dávají jen placebo a ty jejich krabičky nic dělat nemusí, viz
https://www.auto.cz/…z-29-koni-129609
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 11:12
Re: Vše hraje pro diesel
Asi tak nějak. Jak píšu výše, pokud se u všech motorizací TSI měří výkon o 20% vyšší, pak je asi chyba měření, navíc, jestli ty motorizace mají o cca 20 % vyšší výkon, než srovnatelné u konkurence, pak rozhodně tomu neodpovídají rozdíly v dynamice, protože tak velký rozdíl ve výkonu by u dynamických testů byl poznat.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 11:08
Re: Vše hraje pro diesel
A pokud je v centru města, pak důvodem jsou benzopyreny a oxidy dusíku vytvářející přízemní ozon. To asi od benzínu nebude.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2019 11:06
Re: Vše hraje pro diesel
Pokud skutečně mají 130 místo 110, odporuje to homologaci, to by byl rozdíl 18%. Spíš si myslím, že měření probíhá úplně jinak.
Pokud tomu tak není, pak se tu klube další podvod ze strany VW, což samozřejmě by nebylo nijak překvapivé.
Avatar - palix
10. 6. 2019 10:44
Re: Vše hraje pro diesel
Problém u "ojetin" je, že sa dá kúpiť len to, čo kedysi bolo predané = viac dieslov. S kolegom sme pozerali nejaké auto - najlepšie nižšia stredná trieda, benzín, ideál "japonec"... Keď požiadavku doplnil o kombi, tak "japonci" viacmenej vypadli a zrazu bol v ponuke samý diesel. Na jeho predpokladané časté behanie po meste by bol oveľa lepší benzín.
Tak mu hovorím - kúp nejaký lacnejší kombík, kým prejde tzv "kočíkové obdobie" a potom si kúp niečo, čo naozaj chceš. Na druhej strane - keď si človek raz zvykne na priestor v kombi, prípadne na diesel... ťažko bude potom chcieť japonský hatchback s atmosférou pod kapotou (najčastejšie japonské auto).
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 10:28
Re: Vše hraje pro diesel
Jenže tady narazíme na problém měření. Pokud se jedná o novinářská auta, věřím, že mají více, ale jedině relevantní by bylo sebrat více aut od různých značek a více motorizací a přeměřit rozdíly u běžné produkce . Třeba u ecoboostu 1.5 110kw panovala stejná fáma, ale pokud i on má 120-130 kW jako TSI , tak to bude jen a jen chyba měření či rozdílná metodika. Už samo o sobě je divné, že dva jiné motory 110kw od TSI ukazují více o 20 kW, stejně jako 1.2 TSI a jeho 90-100kw. Měření je očividně jiné, proti tomu co dělá automobilka ..
Avatar - Ada je zase tady
10. 6. 2019 10:27
Re: Vše hraje pro diesel
Zbytečná diskuse. Samozřejmě, že diesel je vždy lepší. Až vám bude dnes horko, vzpomeňte si, že za to mohou muzeální benzínové motory se zbytečně vysokou produkcí CO2 :no:
10. 6. 2019 10:15
Re: Vše hraje pro diesel
Jestli to dělají úmyslně kvůli pojistkám nebo daním tak to smrdí nějakou další ostudou ve formě powergate
10. 6. 2019 10:06
Re: Vše hraje pro diesel
Tak pre 1.2TSI aj 1.0TSI som videl niekoľko meraní a všetky vychádzali medzi 90-100kw. Pre 1.4TSI tu vidíš, že namerali tiež 130kw - prečo to robia neviem, ale je to celkom štandard. Na druhej strane zas píšu 4500-6000 110kw - takto to má špičku pri 6000ot/min. Možno to robia aj kvôli poistkám/daniam - proste zákazník síce má oficiálne motor o výkone 110kw, ale je spokojný ako parádne to ide, keď presadne do konkurencie má pocit že to ide horšie. Neviem prečo ale veľa meraní potvrdzuje, že sa tak deje. Takže vysmievať sa Dzakobovi mi príde trochu divné, keď jeho verziu potvrdzujú merania a tvoju domnienka, že nevieš, prečo by to robili.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 09:53
Re: Vše hraje pro diesel
Nechápu, proč by to ta automobilka dělala ? Rozdíl v měření může být, ale +/- 20 kw? To je hodně velká chyba měření, která je rovna rozdílu dvou motorizací, typicky 1.8 TSI a 1.4TSI..... Proč bych tedy nenapsal, že 1.4 TSI má 130kw rovnou ? Proč bych dával lidem za méně peněz více muziky? Postrádá to smysl....
10. 6. 2019 09:46
Re: Vše hraje pro diesel
Tak veď sa pozrite na merania z valcovej skúšobne v teste octavii 1.4 vs. 1.5 tsi obom namerali cca 130kw aj keď je udavanych 110.
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2019 09:38
DOPLNIL BYCH ŽE ...
RAM také nasadil, podobně jako konkurence, k velkému dieselu "malý" 6-válcový diesel o objemu 3,0 litru.
V USA mají i výrobce vstřikovacích systémů: Pure Power Technologies, Cummins, Caterpillar.
Avatar - Beefcake
10. 6. 2019 09:36
Riadny bulvar
Takze 2017-2018=+9% , z toho vyplyva "Nafta nadchla Ameriku!" 8-s
A co este uviest cisla 2014-2015-2016-2017, cize z casu pred,pocas d-gate ? Ci sa nahodou nejedna len o pokus o navrat k predch.pomerom ?
Avatar - Ozzman
10. 6. 2019 09:30
Re: Vše hraje pro diesel
Jak 180 koní? Myslíš, že 1.4TSI, které má na papíře 110kw (150k) schválně VW podladil, když ho měřili, marketingově ho propagoval jako 150k, prodával ho i s cenou adekvátní pro 150k, ale ve skutečnosti měl o 30 koní více? :D :D Kolik tedy mělo 132kw 1.8TSI ? 250k ? Proč by to proboha dělal?! :D To je pak koncern VW buď abnormálně hodný a štědrý, nebo úplně blbý ! :D
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2019 09:26
Re: Vše hraje pro diesel
zajímavý zvuk chacha, už vidím jak lidi kupují benzín pro zajímavý zvuk
kupují ho protože je levnější
no a v ojetinách už koukám zvuk moc velkou roli nehraje komiku :-! :-! :-!
60% v dieselu, 40% v benzínu :-!

jo takové ječící Subaru v benzínu s vysoce vytočeným CVT - to je opravdu zajímavý zvuk :-!
Avatar - Dzakobo
10. 6. 2019 09:09
Re: Vše hraje pro diesel
Ale bývá o dost dražší, nemívá tak zajímavý zvuk a může zamrznout nafta i adblue. S 1.4TSI se dá jezdit za 6 - 6,5 úplně snadno a v reálu má 180 koní. Ale do pickupu 3500 bych si diesel objednal, nějakej ten šestilitr :-)
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2019 08:58
Vše hraje pro diesel
Ceny PHM rostou, diesel se stal kultivovaný, už ani nesmrdí, benzín se stává složitý jako diesel.