Hele HH, já mám Fiata 500X.
Než se začneš smát, tak si to vygoogli - je to přesně stejné velké auto, jako tohle škodovácký nadělení... a má to 81 kW a 152 Nm... ale najdi si průběh toho momentu, najdi si, že ten Fiat má McPhersony i vzadu.. a na ten výkon má pohotovostní váhu jen 1270 kg...
A pak se běž nějak stydět.
Auto ošklivé, jak první světová válka, s hmotností tak děsivou, že jí raději škodovka nikde neuvádí.. a pohání to 70 kW "veverky v kruhu"... ne, tohle auto té 500X opravdu na zadek nedá.
A nepomůže ani to, že ten Fiat má nešikovnej název.
Já vím, že tady jsou samí milionáři se závodní licencí.. ale furt mě to překvapuje.
Kamiq 1.0 : 1,5 = 380 : 500 tisíc... to je rozdíl 120 tisíc.
To fakt není málo... pro většinu normálních lidí je to k "nazaplacení"...
Cenový rozdíl mezi 1.0 a 1.5 je pár desítek tisíc, kdo chce čtyřválec, tak si ho prostě připlatí. No problem. Hybridy jsou auta pro zoufalce, kteří si myslí, že ta technologie už je vyvinutá. Ne není. Dobrovolně bych svoje dítě neposadil na výbušninu, která při bouračce exploduje. Až budou baterie v jiné formě a prvky v nich nebudou reagovat na stlačení výbuchem, tak o tom možná pouvažuji. Teď to automobilky chrlí jen aby si snížili kvóty pro obyčejné benzínové motory, které budou chrlit ve velkém dalších min. 10 let než se udělá nějaký pokrok v nových technologíích a zrovna baterky to být nemusí, protože je to jen jeden velký nesmysl a bublina. Nejsou vzácné kovy, nejsou připravené sítě, auta se budou nabíjet elektrikou vyprodukovanou spalovnami bordelu a uhlí, není připravena žádná recyklace vyjetých baterií. Děkuji, nechci.
A jakou to vlastně máte tu atmosféru 1.6? Já tedy znám dost málo motorů s tímto objemem a bez turbo, kterým by nedala ta litrová TSI na zadek. Ale žijte si dál ve Vašem snu...
Ale zato mas v kufru haciky a sietku! A to je simply clever, to sa pocita...
Inak moj osobny nazor je taky, ze veci ako elektricke ovladanie vsetkych okien, kozenny volant, alebo disky zo zliatiny, by mali byt sucastou zakladnej vybavy kazdeho noveho auta.
Ak ma nove auto v zaklade svihadla, stoji na plechacoch, a volant je kus neobsiteho bakelitu, tak je to skutocne "socka edisn". Kazda automobilka ktora take cosi ponuka by sa mala hanbit...
Ještě k svým úvahám přidej skutečný směr, kam automobilová doprava směřuje - tedy vozy s autonomním řízením. Osobně bych s výměnou auta nebo i plánováním trochu posečkal ;-)
Re: Jak já jsem rád za to auto s atmosferickou 1.6...
Hele ty Diamante, dám Ti jednu dobrou radu, zkus si po sobě ten příspěvek nejprve přečíst, proškrtat, než ho zveřejníš. Takhle to fakt vypadá jako neuspořádaný chumel všech možných myšlenek. Reaguješ na 1,6 atmo, přes koncernové TSi se dostaneš k Mazdě. Plynule pokračuješ elektromobilitou, hybridem a vše zakončíš novým Yarisem který teprve přijde na trh. Opravdu obdivuhodný až bych řekl vizionářský rozsah na 7 řádcích. Méně opravdu někdy znamená více.
Za 307tis to je ale ten slabší motor bez turba, ne?
Jinak 2008 má teď ceny fakt luxusní. Byl jsme si jí zkusit na Peugeot emotion day a jako jo, dovedl bych si jí představit.
Re: Jak já jsem rád za to auto s atmosferickou 1.6...
akože prepáč, ale práve od teba sú to absolútne drísty. Nieje to tak dávno čo si stále dookola opakoval mantru atmo sem, atmo tam, malé turbo ani za nič a čo si nakoniec kúpil? Malé turbo v koncernovom aute. Tak o čom to tu točíš?
Nevím kam chodíte na ty ceny. Já jsem koncem února koupil Peugeot 2008 ve výbave active plus couvací asistent, digi klima, vyhřívané sedačky a elektricky sklápěná zrcátka za 307tisíc. Nevím kde jste nabrali 350 tis.
Re: Jak já jsem rád za to auto s atmosferickou 1.6...
a to je ten problem.. ked chces kamiq so 4 valcom tak mjusis az do 1,5tky a to uz si v cenach kde sa da kupit hadam aj mazda 3.... a to sa mi na koncerne nepaci prave ze takto si uplne odsatvili "strednu vrstvu" zakaznikov.... ale je to samozrejme ich vec... ved onedlho uz stejne prejdu na elektra a spalovakom daju zbohom... a ja uz tiez pozeram do buducna aspon hybridne ako ciste spalovacky... je jasne ze ciste spalovaky su uz pomaly archaizmus.... ale tak ... stale ta ponuka dostupnejsich hybridov pre ozaj siroke masy je za mna docela biedna... ael uvidime co ponukne novy yaris... ten by sa mi mohol v buducnosti lubit ...
kludne by som ku konkurentom pridal aj konu.... teda okrem tej verzie 1,6tky 4kolkovej plnky ktoru si ale stejne nikto nekupuje... inak vitara je za mna uz kusok viac SUV ako kamiq ale chapem... dochodcovia si ich do terenu tiez uz dnes v dvojkolkach nekupuju to je pravda... ale skor na nakupy a bezne jazdenie ..
Někde jsem slyšel nebo četl o tříválcích krásný příměr: je to veverka zavřená v točícím se kruhu... dneska jsem kousel přejížděl fábkou 1.0.. a fakt je.
Ten zvuk je přesnej.