Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendární „Kachna“ se nástupce nedočká, potvrdil Citroën

Citroën 2CV začal vznikat již před druhou světovou válkou, produkce se ale dočkal až v roce 1948 a prakticky okamžitě se z něj stal takový hit, že jeho výroba byla ukončena až v roce 1990. Navzdory mnoha příznivcům se však Kachna svého nástupce v dohledné budoucnosti nedočká.
Zpět na článek
Avatar - del42sa
24. 6. 2019 11:03
Re: skoda ale chapem
C6 hlavně přišla s obrovským zpožděním. To auto mělo vyjít v roce 2000/2001 jako nástupce XM, ale vylezlo nakonec až v roce 2006. Za tu dobu stihnulo morálně i technicky zastarat...

To znamenalo velkou mezeru ve vyšší střední třídě a výpadek, který prostě loajální zákazníci nevydýchali.... Dalším problémem byla přemrštěná cena, která byla o 40% vyšší než u předchozího XM a to v přímém kontrastu s interiérem, který převzal spoustu (levně působícich) prvků z C5 a který podle mě hodně devalvoval prestiž toho auta.

Navíc první vozy nabízely pouze s šestiválcovými motory a zcela chyběla základní nabídka s nějakým čtyřválcem ( nafta/benzín), která přišla až později.

Metropolis byl všechno jen ne jednoduchý.....
24. 6. 2019 10:31
pani trošku trepala
myslím, že drístala, asi nechcela priamo povedať, že konkrétne 2CV ten potenciál nemá.
2CV sa dá preložiť ako 2 kone a nie 2 parné kone preboha.
Avatar - xxc
24. 6. 2019 09:58
Re: skoda ale chapem
Stará c6 mala retro prvky a bola celkom pekná a ľudia im neutrhli ruky. A bola aj dobrá. Možno jednoduchý metropolis by by sa predával viac.
Avatar - del42sa
24. 6. 2019 08:28
Re: skoda ale chapem
retro je ale jen ta platforma. Je škoda že ho nepostavili na mnohem modernější CMP platformě vyvíjené s čínany.... snad až u nástupce.

Osobně si myslím, že kdyby udělali retro původní DS bohyně a tím myslím Citroen DS ne tu otřesnou pseudoprémii DS, která nemá s Citroenem nic společného, tak jim zákazníci utrhaj ruce.... Stejně tak retro kachna.

Jackson má pravdu v tom, že nelze stavit celé portfolio značky na retro modelech, ale jeden speciální model ? Proč ne ? ;-) Možná by se pak ukázalo, že lidi mají větší zájem o tenhle typ vozů než o DS coby samostatnou značku.
Avatar - xxc
23. 6. 2019 23:40
Re: skoda ale chapem
Skutočný Citroen skončil niekedy v 1937, keď ho prebral Michelin a viedol k ďalšiemu krachu :-) História je nanič, kto chce retro, môže si kúpiť C3 aircross na platforme pôvodne použitej pre Peugeot 206 v 1998.
Avatar - CICERO
23. 6. 2019 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
23. 6. 2019 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 6. 2019 20:58
Re: Nástupce "kachny"
Hlad? Podľa mňa skôr okrajovejšia záležitosť. Na ústupe.
Avatar - 3_diamanty
23. 6. 2019 20:37
Re: Nástupce "kachny"
ty si minul pointu toho o com pisem... ale nevadi...
Avatar - CICERO
23. 6. 2019 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
23. 6. 2019 20:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
23. 6. 2019 20:20
Re: Nástupce "kachny"
celkovo je to tam marne.... legendy poslali k vode a mieto toho maju nafuknute nekukatelne vajicka
Avatar - 3_diamanty
23. 6. 2019 20:15
skoda ale chapem
skoda... lebo keby ju reinkarnovali ako 500vku alebo mini alebo Gecko ci Wrangler ( a par dalsich legiend .. este ma napada jimny ) a dali jej moderny ale zaroven "stary" retro dizajn tak by to urcite fungovalo ... ale vzhladom na dnesny biznis svet kde v prvom rade su nizke naklady usetrene prachy a kde prim hraju predajne cisla a nie legendarne meno ci historicke statistiky sa ani nedivim ze citroen uz nastupcu kacice nevyvija... obecne u mna skutocny citroen skoncil xantiou a XM-kom takze dnes uz ozaj nevidim dovod preco uz nie radsej daleko smrncovnejsiu toyotu alebo charitmatickejsieho seata ako nejakeho dusou prazdneho citroena ...
23. 6. 2019 16:56
Re: Nástupce "kachny"
Mini, Fiat 500, Renault Alpina, Suzuki Jimny, Jeep Wrangler a určitě by se jich našlo víc. Tato auta sázejí na design odkazující na původní tvary svých předchůdců a u některých jsou vysoké prodeje jen zásluhou toho retro designu. Vzhledem k tomu že dávno dospěla generace lidí kteří tato auta pamatují z dětství a dnes si podobné auto můžou dovolit, je velká šance na úspěch. Další skupinou jsou naopak mladí zákazníci kteří chtějí něco vyjímečného a přitom dostupného.
Avatar - CICERO
23. 6. 2019 16:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 6. 2019 15:44
Hm?
"Něco podobného ostatně předvedly i automobilky MIN nebo Fiat" - automobilka MIN, to je nejaká čínska...?
"Na slavné „deux chevaux“ (kostrbatě přeloženo „dva parní koně“" - parné kone? Povedal by som, že to odjakživa znamená "dva kone", a tak 2CV aj prezývali, nie? Ten preklad je fakt "kostrbatý"...
23. 6. 2019 15:29
Nástupce "kachny"
Promarněná šance Citroenu. Fiat s pětistovkou uspěl a naopak teď je hlad po retro výrobcích. Veškerý úspěch by stál na designu a technické jednoduchosti která zajistí přiměřeně nízkou výrobní cenu, ale s dostatečně vysokou marží.