Tu jsem měl shodou okolností půjčenou na dva dny... jsou v ní takový hvězdičky, to jo, ale fakt je spíš černá než modrá. Možná měl pravdu Shr3k... při slevách přes 20% je z 65t už jen 50 :-D
Nam sa nakoniec najviac pacila tmavo modra metaliza (Deep Blue myslim). Na slnku je velmi pekna, len skoda, ze ked je menej svetla je skoro cierna. A samozrejme je ju nutne neustale umyvat.
Insi na těch 20" jezdí pořád příjemně... ale ty 18" vcelku stačí.
Jo, v běžných barvách nic moc není, klasická pastelová červená není úplně ono a ta běžná metalická Rioja je spíš hnědá než červená. A modrostříbrná Magnetic co se nakonec líbila mě už taky v nabídce není.
Skoda je, ze ten motor prave nema hlinikovy blok ako 1.5. Lahsia predna naprava je prave halvnou vyhodou oproti dieslu.
Tiez je uz automaticky s DPF a tiez trpi / moze trpiet na LSPI. Aj ked zjavne menej ako 1.5, tak to by som sa trochu bal chipu az ho pripravia na verziu s DPF.
Sam som riesil Insi 1.5 / 1.6 vs 2.0 diesel. Beznin jednoznacne manual k dieslu sa mi skor hodil automat.
Nakoniec to vyhral diesel s tym, ze Insi uz aj tak nie je radost drtit na okreske, to chce nutne mensie auto :-)
Dost sa tesim na chip od EDS co urobi s prevodovkou, kedze ten 8 kval je dost uduseny na najvyssie stupne, co je skoda na dialnici. Ale este som v zabehu...
Vzhladu velmi pomozu velke kolesa - 18" su take minimum. Skoda, ze nasledne su az 20" tam uz je dost malo gumy na moj vkus (z praktickeho hladiska).
Vcelku pomoze aj OPC Line a tmave listy s 20" kolesami je to ine auto ako klasicka Innovation :-)
Jedina skoda je farby. Tato cervena ma nazivo vobec nenadchla a celkovo pekne vyrazne farby su az v exclusive palete za tucny priplatok.
A ještě další věc...zpochybňuješ pružnost a dlouhou životnost foukané jednašestky s 200k a zjevně tě to nijak netrápí u foukaného dvoulitru s 260k. Kdybys to dával do příměru s atmosférou 3,5 litrů, tak pochopím, ale takhle je to skutečně úsměvné.
Jasný, tak jsme se nakonec oklikou dostali k tomu, kde tohle vlákno začalo - aby se ten dvoulitr stal super motorem, po kterém se všem petrolheadum stýská, a z jednašestky udělal kolegou výše uvedené šlapací autíčko, musí majitel jet do Němec a nechat si to celý přečipovat...to udělá tak....nikdo?
Pokud ja mam předsudky k nespolehlivosti pretubovanych motoru, tak Vy je mate tez, ale na jejich spolehlivost. Ostatne názory servisu take o necem vypovidaji.
Ale jinak mohu souhlasit , cas ukaze.
Preji Vam hezky vikend.
No jasně. Ten super dvoulitr v továrně udusili proto, aby prošel emisema. Tím ho dostali téměř na úroveň jednašestky, přítom spotřeba se nijak zásadně nepřiblížila.
Kdyby využili potenciál motoru s manuálem, tak maj normovanou spotřebu 10 litrů a reálnou 14, to by jim ale nikdo nekoupil.
No a informace o tom, že stačí upravit řídící jednotku, je pro obvyklého kupujícího insignie informace asi taková, jako pro majitele f32 340i možnost rozšířit si zavazadlový prostor zahrádkou na střeše, kolik lidí to v reálu využije?
Navíc jakýkoliv chiptuning pro dvoulitr nikde na netu k prodeji nenacházím...
Samé předsudky. Pružnost té jednašestky je v pořádku. Životnost ukáže čas, ale pohledem do historie (ano, i moderní malobjemová turba už mají nalítáno stovky tisíc km) zjistíš, že motory odcházejí nezávisle na objemu či přeplňování. Prostě jsou někdy jen blbě postavené.
Zas jako mohli tam dát jako konkurence tříválec, tak aspoň ta 1.6. :-!https://www.auto.cz/…562-990-kc-87899
Aktuální Mondeo má taky už jen 1.5 EcoBoost benzín 165 k (121 kW) ...
Ale jo mate paravdu 200 HP je uzasnych zvlaste u tak maleho motoru. Pruznost a dlouha zivotnost zarucena.
Maly motor ma byt v malem aute a ne tahat dve tuny.
Na N95 měl ten motor na brzdě 210-220k, na N100 230-240k, přičemž regulaci momentu na první 4 a poslední 2 stupně nad 220 km/h od TCM jsme tu už probírali.
Výhoda 1.6 je ve volitelné převodovce (a ten levnejší 6kvalt Aisin na to stačí), nevýhoda, že nejde spojit s 4x4. Vůbec co se týče benzínu, je to mnohem lépe konstruovaný motor, než celohliník 1.5 (co vychází z 1.4).
1. Ne. Proč, to je nějak potřeba? Chtěli dieselový průběh výkonu, tak si ho udělali, včetně naladění na chudou směs těsně na hranici klepání a regulace momentu skrz délku vstřiku místo předstih.
2. Ze by to byl tygl jménem NEDC?
3. Jednašestka jde vyštelovat furt o 60 koní a 110 Nm míň (240/350) než dvoulitr (300/460).
S tím dvoulitrem to není tak hrozné. 200k by mu tipoval jen někdo, kdo zná 200k akorát ze sporťáku. Tady je ten motor ve velkém autě s 4x4, takže určitě jede na nějakých 240k... no a měl by mít 260, takže jo, nějaký deficit oproti papírovým očekáváním tam je, ale třeba tak těch 20k.
Jinak ale souhlas, že 1.6 má potenciál být lepší "value for money"
Ad spotřeba - 12 litrů pro dvoulitr a 8 litru pro jednašestku je průměr, pokud řekneš, že jednašestka si při zatížení též vezme 12 litrů, tak bys měl taky napsat, že slovo "též" je tam zbytečně a dvoulitr si vezme 15.
Ad plivanec - hele, nazvat dvousetkoňový motor veverkama v kruhu a šlapacím autíčkem je prostě blbost, navíc v kontextu tebou adorovaného dvoulitru, který je pocitově maximálně srovnatelným autem. To jsou fakta, která jsi v příspěvku uvedl, a na základě čehož lze usoudit, že jsi ta auty nejspíš nejel. Nic ostatního jsem o tobě netvrdil, tak ze mě nedělej Nostradama.
1. Volal jsi to do Oplu?
2. Zaráží mě, že takovou banalitu inženýři neaplikovali přímo v továrně.
3. Jak je tvoje informace relevantní při srovnávání dvou konfekčních motorizací v továrním nastavení? Stejně tak dobře se dá vyštelovat i ta jednašestka, ne?
Tak pokud opravdu verite, ze maly, preturbovany motor bude spokojeny s tahanim velikeho vozu, tak mate jiste pravdu. O spotrebe nebudu moc mluvit, pokud s téma veverkama bude auto jen trochu zatizene, tak tech dvanact litru vezme tez.
Jedinou emoci, kterou jsem vyjadril, byla litost na spatnou cestou (snizovani objemu).
Plivat opravdu nemam potrebu. Asi mne znate, jelikož vite kdo jsem a s cim jezdim. Nebo jste jasnovidec a v tom pripade doporucuji daleko perspektivnejsi uplatneni Vasich zázračných schopnosti.
Tvoje stesky ohledně zaříznutí 191 kW dvoulitru jsou liché - motor byl jen s automatem, který byl k ničemu, a jízdní projev papírovému výkonu vůbec neodpovídal, spotřeba však více než ano (zrychlení přes 7 sekund a spotřeba kolem 12 litrů). Právě 200 koní je to, co bych dvoulitru tipoval - a ejhle, tady to máš v jednašestce za 8 litrů průměr a 7,7 s na 100. Téměř identické jízdní výkony s dvoutřetinovou spotřebou.
Tvoje řeči o šlapacím autíčku jsou tedy blábol, ta auta jsi zjevně nejel...ani bys nemusel, i papírové údaje ti to spolehlivě vyvrací. Tobě se jen chtělo na něco plivnout...bohužel ti to přistálo mezi očima.
díky za info.... uvidíme.... chtěl bych to auto na jaře 2020... tak uvidíme jak to bude až začnu obcházet prodejce.... Raději to začínám řešit už teď, dodací lhůty jsou celkem dlouhé, ačkoliv zrovna u Insignie to asi problém nebude....
.... na podzim hodlám něco ve střední třídě objednávat a Insignie je celkem horký kandidát... netušíte někdo jestli se tam chystá nějaký facelift nebo tak něco? díky....
ja u toho kombika proste nezkousnul tu stribrnou linku tahnouci se az k zadku auta. to je tak osklive samoucelne ci spise nepochopitelne jak kdyby designerovi ujela omylem ruka a uz se mu to nechtelo predelavat. jinak proti kombiku nic nemam, ale ta linka.... ouvej, z toho boli oci. ale v posledni dobe je moda takovychto hnusnych designerksych uletu - mroží kly u Peugeotu, plastve u Civica, chybejici jakoby nedodelana chromova linka u Levorgu... Takze ten liftback od Opelu mi nakonec vychazi jako velmi povedey, tam zadny takovyto samoucelny ulet neni.
Mne liftbacky moc oku nelahodia,ale vyberať momentálne nejaké podobné auto tak BY som asi išiel do kombíka Insi Coutry Tourer BiTurbo.To auto sa mi hodne páči.
"Cena lehce přesahující 940 tisíc korun podle mě odpovídá, jen bych si připlatil ještě za Matrix světlomety."
To je taky perla...
Výbava testované sestavy: Sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL, sada driver assistance 2, sada Park & Go Light, rozpoznávání dopravních značek)
Ty ceny jsou neuvěřitelné. S trochou vyjednávání máš parádní skoro pětimetrový dělo s dvě stě kobylami pod kapotou za šest set bez daně. Nůžky mezi mainstreamem a prémií snad nikdy nebyly cenově tak rozevřené (a přitom kvalitou tak blízké, pokud odhlédneme v prémii od top motorizací).
Jo tam a v USA je to ještě normální. V Evropě to nevím proč nejde. Nemáš na prémii, tak končíš na objemu menším než tvůj motocykl ..a auto dlouhé jak kráva.
Ale veď o tom sú novinári, že jednému je 8 veľa a druhému tesne pod 8 super spotreba. Je rozdiel ísť do chorvátska a jazdiť po meste prevažne studeným motorom.
Zužování variant a ukončení prodejů okrajových konfigurací je důsledek obrovských investic do elektroaut, kdy automobilky musí vydělat co nejvíc za jakoukoli cenu.
Hodnotit auta stylem "německé" je lepší než "francouzské" je dost arogantní a omezené. Např. megaprůser dieselgate byl způsoben primárně německou automobilkou. A VW piplané PD bylo velmi tychle nahrazenou progresivnějším CR, které Němci nevynalezli.
Mezi sedany a liftbacky se to tak přelívá - Insi byla oboje a je jen lift, Mondeo mělo oboje a má myslím už taky jen lift (sedan byl v hybridu, ale už není), 508 byla sedan a je lift. Opačným směrem šel Talisman... Mazda byla taky oboje a je jen sedan. Superb byl sedan kdysi.
Vlastnil jsem Insu předchozí generace s motorem 2.0 Turbo 162 kW. Bajecne auto co jelo jak po kolejích. Take ,ale vazilo dve tuny. 2.0 motor byl takove minimum pro tuto vahu. Moc jsem se tesil na novou generaci a novy dvoulitr ( vedel jsem, ze o sestivalci si mohu nechat jen zdat) se 191 kW.
A oni ten motor zarizli ani ne po pul roce. Dali tam ctyri veverky v kruhu a udelali v podstate slapaci auticko. Takhle motorizovany by vuz stredni tridy byt nemel.
Jo a vrcholem uzasnosti je vrcholna verze Gsi s dieselem.
To je fakt uzasne.
Byt zajemcem o středni třidu tak je insignia prvnim kandidatem na seznamu a vlastně i přimo v teto konfiguraci, tzn motor 1.6T v manualu. Kdyby měla M6 k 2.5l manual tak si hodim minci,ktery salon navštivim jako prvni. Jestli se oplu nějaky model povedl tak podle všeho pravě tato insignia a i když vzhledově mě v reale trochu zklamala tak pořad je to velice pěkny vuz.
Souhlas...kdyby tam byl 6 válec, stálo by t za úvahu. Když tam je motor z nižších tříd a ještě povyšovaný za vrchol, tak to ať si nechají. Ale jako základ dobré.
Podla mna je zvonku krajsia 508ka, ale to moze byt rozne, dle vkusu kazdeho soudruha! Na druhej strane, vela liftbackov v strednej triede nezostalo. Insignia, 508, Mondeo, Superb... a to je v podstate vsetko.
Inak podla mna Insignia trochu trpi na povest, ktoru mala v predoslej generacii. Mal som ho par mesiacov v praci a nemozem povedat skoro nic dobre. To auto bolo tazke (a nie len opticky), lenive, vnutri ako o triedu mensie, maly kufor s malym nakladacim otvorom, veko s ostrymi hranami, atd, atd. Druha generacia je "nebe a dudy", bohuzial skoda sa uz stala. Okrem toho, Opel sa z "nemeckeho" auta stal "francuzskym", a to mu tiez nepridalo.
Tento článek je názorný příklad toho, jak zásadně protichůdné jsou novináři podávané informace. V současném autotipu (str. 45), se autor testu Insignie s tímto motorem, rozplývá nad skvělou spotřebou, kdy na cestě do Chorvatska a zpět v pěti lidech (cca 2500 km), při nijak lehké noze na plynu, dosáhl spotřeby 7,5 l/100. Pro mě jasný příklad toho, jak kvalitní je autonovinařina v našich luzích a hájích.
Myslím, že čoskoro príde doba, keď budeme vyberať, ktoré spaľovacie motory sú ešte vhodné a ktoré už budú kvôli regulácii dosť mimo. Tak isto lacné autá pomaly končia (aspoň sa tak zdá).
Bod dva je hlavne o predajoch a s tym moze suvisiet aj rentabilita a neochota homologovat - bavili sme sa pri tom spolu o 3008 a 5008. Jednoducho manual by mal predajnost ~ 10%.
Za mna v tejto triede najkrajší liftback.Pred pol rokom bol u nás v slušnom základe 1.5 t 140 k za 19 700 Eur.Asi som zaváhal ale ináč super auto. :yes:
Za prvé - je to jiný motor. Tohle je oplí 1.6, původem z Astry, 508 má svou THP.
Za druhé - klasika dneška - nechce se jim to homologovat a automat asi vykazuje nižší papírovou spotřebu
Za třetí - aspoň se bude líp prodávat Insi :-)
1.6 do Insignie přišla už nejméně před půl rokem, 1.5 dál v nabídce zůstává... čili ano, je to primárně náhrada dvoulitru, ne že by se "místo patnáctistovky pod kapotu dostal o decku větší a nový motor", což nakonec sami píšete v testu z října: https://www.auto.cz/…icka-data-125207
PS: 508 ani Insi nejsou sedan, to je ale v kontextu celého testu asi maličkost.
Sakriš však to sme robili za socíku, keď sa rozšírila fáma, že to alebo ono nebude alebo rapídne zdražie... Potom všetci stáli v stometrových radoch na toaleťák, ej keď doma mali zásoby pre súčasnú aj budúcu generáciu...