nerobili, presuvali tedy vyrobu do spanielska, kde sa robi smax aj mondeo, preto im to trvalo dlhsie. na druhej strane mondeo zaostavalo uz v case prichodu svojim divnym interierom...
ako fanda fordu ti davam kompletne za pravdu. Bohuzial americky korporat na cele s dilinom na cisla si myslel ze one ford bude strategia storocia. Predpokladam ze predtym ako ho kopli do zadku dostal tucne odskodne. To co sposobil sa ale bude napravat najblizsich 15 rokov. A aj to moze byt malo.
na rovnakom podvozku nikdy neponukne SUV lepsi kufor ako nizky kombik. KOmbik je totiz natiahnuty a nizky, kde SUV ma vysoko podlahu a nemoze byt take dlhe.
bohuzial tych 20 tacov nemas, lebo si debilko a nevies si tolko zarobit. Keby si tych 20 tacov mal a zacal by si vyberat auto, sadol by si si do tych SUV tak by si zistil ze to co si napisal je skazena omacka plna grcov.
Skôr nemal záujem. Vývoj motora trvá dlho na trojvalcoch musel pracovať skôr ako EU špecifikovala EURO6d. Je to výrobne lacnejší motor. Mnohé automobilky dokázali upraviť staré motory, len Ford asi nemal záujem.
To som si hovoril tiež až do tohoto víkendu keď som cestou na chatu dva krát škrkol podvozok. Pár cm svetlosti navyše by som ocenil. Pohon 4x4 tam nie je nutný. Ale prinútilo ma to prehodnotiť plánovaný nákup auta. Keďže hlavný favorit je na tom ešte horšie ako moje súčasné auto.
Hej, toho 2-litroveho Ecoboostu je skoda. Asi ho nedokazali homologovat pre Euro6d-temp, rovnako ako ani 1.5 litrovy 4-valec. Co tam zostalo je bieda, nedostojne auta strednej triedy...
Áno posuvné dvere sú super pre rodiné auto,ale aj tak to u mňa vyhral Galaxy vs Sharan a spol. kvôli celkovo lepšej a pohodlnejšej jazde. A aj cena u Fordu vie byť občas zaujímavá. Uvidím ako na tom bude so spoľahlivosťou,ale zatiaľ 3r a 76 000km OK až na zadné brzdy.
Nahrádzať ale tieto auta iba SUV no neviem. Nabudúce budem MPV ak bude ešte treba kupovať tam kde ho budú mať.
v Evropě, jako Mitsubishi. Paleta poskládaná z prošlých derivátů SUV. Nedávno tu byl článek o Pumě 2019 - stejný případ. Nakonec jim zůstane akorát za louží F150 a šmitec.
S Mondeom zaspali, novú generáciu, teda tu súčasnú robili koľko, tri roky oproti americkej?
Predošlé Mondeo bolo skvelé a takto im ušiel vlak.
No a tie ceny, oni si myslia že sú Mercedes alebo čo.
Není chorá. když dokáže udržet Passat Volkswagen, měl by to umět i Ford.
Chorý je management Fordu.
Co také čekat od lidí kteří se zabývají víc autonomním řízením než modelovou řadou v Evropě.
Tak zase S-max je hlavne drahy. Ked som ho pozeral bol na urovni 33-34k a to slo stale v podstate o zaklad, ale so slusnym 1.5EB avsak s manualom. Priplatkova vybava uz sla dost do ceny a vysledok uplne scifi.
Galaxy som tiez dodnes nepochopil. Oproti sharanu/alhambre sice podvozkovo lepsie, ale nerozumiem preco velke MPV nema posuvne dvere. Naviac Ford ma velmi optimisticku cenovu politiku a tak to aj vyzera. Nepomaha mu ani spravanie sa k zakaznikom. Vid riesenie a komunikovanie chyby na EB (co stale povazujem za pseudokauzu), ale za tu aroganciu si to vyzrat zasluzili. A ze maju mizerny pristup k rieseniu problemov aj servisy ci priamo importer dava tomu poslednu bodku.
Škoda, ja som mal mondeo rád a aj sa mi páči ako auto po dizajnovej stránke. Pravdou je ale , ako tu viacerí píšete , že tá motorizácia a výbava za tú cenu , bola katastrofa. No zabiť pekné auto a nahradiť ho debilným SUV , je podľa mňa tragédia. Dnešná móda SUV je chorá !
A přitom tam byly slušné benziny 2.0EB ve dvou výkonech. Mondeo hlavně hodně ztloustlo po americkém stylu a přišlo pozdě. Pomalá modernizace mu pak zatloukla hřebík do rakve. Btw Galaxy mi moc líto není, ale S-maxe jo ;-)
To je zvlastne, ze 5metrove kombiky ludom netreba, ale 4 a pol metrove SUV-cka ano. A k tomu kufru: hej, SUV moze ponuknut rovnaky kufor ako kombik, ale iba co sa tyka objemu. Kufor v SUV je vytiahnuty do vysky, zatial co kufor v kombiku ma vacsi podorys.
Jeden z dovodov mizernych predajov Mondea je aj to, ze pre tento model prakticky neexistuje slusna benzinova motorizacia. Bud jeden a pol litrovy trojhrncek, alebo hybrid s 2-litrovou atmosferou a CVT (k tomu vyssia hmotnost a mensi kufor). Zvysok len nafta (ktora u Fordu tiez nema zrovna dobru povest).
Navyse ta vybava, to je tragedia. Vo vsetkych stupnoch su zakladom halogenove svetla a "hlupy" tempomat (aspon teda na SK, neviem ci aj v CZ). Mam dat za Mondeo ST ~40k €, a este doplatit 4000e za led-svetla (ani nie matrix) a adaptivny tempomat? Vo Forde sa docista zblaznili. Ked to takto pojde dalej, mozu to kludne v Europe zabalit...
Nahradit Mondeo, S-max a Galaxy jedním crossoverem, to příznivce značky a zvlášť velké rodiny potěší :no: Navíc do auta střední třídy dají 3hrnek? To je opravdu zoufalost. Konkurence, hlavně VW, bude mít radost - Passat i Sharan mají o konkurenty míň ;-)
Tak tak, víš že Daihatsu vyvinuli dieselový dvouválec? Dvoutakt. S commonrailem, ale jeho předchůdce s mechanickým vstřikováním jsem viděl na vlastní oči. Ale to byl asi 4-takt … :-)
Zrovna jsem si vzpomněl na ST220, ze kterého jsem býval úplně odvařený. V další generaci ST nepřišlo, ale povedený mainstream ano. Dnes končí těžký Mond-Fusion na 1.5 EB ST-line a nově z něj udělají gazík? Fuj. :no: Jen to ukazuje bezradnost Fordu. Kdyby trochu chtěli a neupnuli se k One Ford, mohli nadále konkurovat Passatu, místo toho sklopí ocas, že jim to ve střední nejde, a vymyslí si tenhle crossnesmysl pro všechno, který nebude pořádně dobrý k ničemu... natož k nahrazení Galaxy, které je pro mě symbolem perfektně využitelného prostoru. Sice nevím, jak došli k názoru, že se v dnešní době uživí S-Max a Galaxy vedle sebe, ale proto snad není nutné odstřelit oba.
ak zvazime z 5m sedany a 5m kombiky treba ludom coraz menej a menej... ale ono ako vravim.. stredna trieda sa porazi aj sama... tym neustalymn zvacsovanim rozmerov sa vlastne sama znici... lebo 4,5m mondeo ( ake bolo kedysi ) by podla mna prezilo.. lenze dnes ho vvelkostne uz nahradza defakto focus... a z noveho mondea je uz rozmerove monstrum... ktore ozaj uz potrebuje coraz menej ludi ... navyse SUVckoo vie ponuknut kufor skoor kombika na podoryse skoro bezneho hatchu... k tomu lepsi vyhlad.. vyssi podvozok... mat tak 20 tacov tak hned berem SUV... a ziadny sedan ani nahodou
je to smutné, ale je to proste tak,
tomu sa nedá rozumieť, len to akceptovať, proste ľudia kupujú to, čo kupujú ostatní
vraví sa tomu móda,
mondeo a s-max , možno najlepšie autá na trhu a vidíš
ľudia na to kakajú
Všechno auta jako kráva, pokud už neřeknu na plnou... ústa, že to jsou wágeny jako stodola - a pohánět je bude pidimotůrek jako od Wartburgu o objemu jedné lahve minerálky. Snad to ale páni strategičtí plánovači MAJÍ alespoň trochu promyšené - i když to při pohledu z venku spíše vypadá, jako by byli placeni "cizí mocností" a soutežili spolu o to, kdo dříve, rychleji a hlouběji potopí druhdy vynikající značku Ford v Evropě :-(:-(:-(
Inak zdvihnuté kombi samé osebe nie je zlé, mohlo by to zmierniť útek zákazníkov k SUV a vnímam to ako optimálny kompromis medzi klasickým kombi a SUV. Ale ako doplnok klasickej karosérie (sedan/lift/kombi), nie úplná náhrada. Záujemcov o kombi určite osloví, ale sedanistov už z princípu nemôže. Naozaj pochybujem, či je to správny krok. Aby Ford neskončil ako Mitsubishi, ktoré sa vzdalo tradičných karosérií a paberkuje aj medzi esúvečkami.
A to som ja vnímal S-Max ako jediné MPV, ktoré by som bol ochotný kúpiť.
Inak s tými číslami som prekvapený, že v EU Mondeo padá, je známe, ale vnímal som to najmä ako dôsledok starnúceho modelu (ktorý bol navyše v EU predstavený oneskorene). Ale že aj doma je Fusion neúspešný, to som dosť prekvapený, nedávno som si v USA dosť všímal vozový park a v rámci triedy midsize bol Fusion jedným z najčastejších áut, spolu s Camry (dlhodobý bestseller) či Acordom, rozhodne ale viac, ako ktorýkoľvek iný americký sedan. A hodne bolo aj Fusionov hybrid. Fakt nerozumiem, prečo sú tam tie čísla také zlé, na cestách to tak rozhodne nevyzerá.