Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: British Petroleum do roku 2021 nabídne nabíjení na 100 % během pěti minut

Britská energetická společnost British Petroleum investuje do vývoje technologií, které mají zkrátit čas nabíjení baterií elektromobilu na úroveň srovnatelnou s tankováním benzinu či nafty. Zároveň má být k dispozici dojezd až kolem 480 kilometrů.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 20:11
Re: a je to tam ... skoro
Nojo vypadáš trochu jako elektronegativista ;-)

Já se taky víc těšim na vodíkový nejen auta https://video.aktualne.cz/…78e0cc47ab5f122/ ale elektroauta určitě smysl maj = a ta úspora efektivity neposílat gigantický množství energie do rafinérii na výrobu benzínu a nafty a ty pak vozit tisícema cisteren furt dokola na čerpačky = ta efektivita posílat energii přímo do aut = je okouzlující :yes:
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 20:06
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Kde si vymyslel ten nesmysl o 100 km? To v reálu ujedou ty největší klumpry = např. VW eUP

Slušný modely a jedno jestli cenově dostupná Kia nebo https://autobible.euro.cz/…ete-a-nejen-ten/ ujedou reálně +/- 400 km. No plus 400 km teda 400+ ;-)

Vlastní parkovací místo = maj mraky lidí. Kdo bydlí v paneláku a parkuje před nim = ten holt spalovák = ty máš třeba mobil s bezdrátovym nabíjenim a auto co ho má?
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 20:02
Re: Nějak to nepasuje
Opravdu = nejde o věčný zastavení jádra = ale v týhle generaci = kdy je šíleně drahý všechny stavby se neúměrně prodražujou i produlužuje výstavba a kWh z jádra je někde na 2násobku tržní ceny energie

V další generaci = rozhodně v těch malejch lokálních na kterejch dělaj ať v Británii nebo v Americe = tam by měly bejt náklady a výsledná cena téměř na polovině = teda téměř na aktuální tržní ceně. To je něco hodně jinýho

Kde se vezeme energie na tankování aut? No jen jí nepoužiješ na to co má dneska největší spotřebu elektrický energie https://zpravy.aktualne.cz/…5e8ac1f6b220ee8/ ale pošleš jí rovnou = do těch aut. Velký čerpačky s benzínem a naftou se dneska zavážej 3x denně = ten řetězec je drahej, neefektivní o ekologický zátěži radši nemluvit. De zkrátit = tu elektřinu dáš do auta přímo
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 19:57
Re: a je to tam ... skoro
Test reálnýho dojezdu ukázal co sem napsal = no problem přes 400 km. Dostali sme se do fáze = za 5 minut 400 km

To je už ok

Muj hybrid dá na jednu nádrž sice skoro 1000 km a při troše snahy i přes = ale těch 400 km za 4-5 považuju za ok

Teď sem zvědavej na ten vodík = do roka a do dne by ta čerpačka na Barrandově konkrétně na to moje ježdění po Praze a Středočeskym kraji měla stačit. Dojezd taky možná téměř 1000 km = jednou za týden deset dní se stavit natankovat = naprosto v pohodě
Avatar - Zetti
1. 8. 2019 19:25
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Ale ja sem elektronegativista, prestoze mam v garazich zasuvky az 3x32A. Ale elektrorealita neni tak cerna jak se nekdo snazi nastinit.
Na druhou stranu se nesnazim to nekomu otravit. Kazdy ma svuj mozek a kdyz si ma nabit drzku je to jeho vec. Za urcitych podminek ma elektromobilita svou logiku
1. 8. 2019 19:08
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Asi vypadám jako elektronegativista, ale za mne - elektroauto má bezesporu spoustu zásadních výhod oproti autu se spalovákem - a ropa bude jednou out - ale zatím to funguje jen v okrajových podmínkách denního nájezdu do +/- 100 km + vlastní parkovací místo s nabíjením - vysokou cenu raději nezmiňuji.
1. 8. 2019 18:54
Re: Nějak to nepasuje
Opravdu - a co např. Němci, kteří po hysterii okolo Fukushimi zastavili jaderný program ?

Ale jinak - asi se nedostatky e-aut nějak zvládnou, ale co ta cena ?
1. 8. 2019 18:51
Re: a je to tam ... skoro
Ale ano - jen se nesmím dostat do průšvihu - např. traffic jam a to zvláště ne v zimě. To je zase moje case study. Vůbec si nedokážu představit, že se při -10°C zastaví dálnice na 3 hodiny a v koloně bude 1 000 e-aut, kterým se postupně vybijí aku vytápěním - a to není žádne sci-fi - Kufstein např. U aut se spalovacím motorem to bude znamenat do max. 5 l paliva spáleného na vytápění (do 10% nádrže).
Avatar - Zetti
1. 8. 2019 18:48
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Ma. Zavisti se uzira i ve spanku
1. 8. 2019 18:28
Re: a je to tam ... skoro
Test v USA reálného dojezdu v. udávaný u různých značek ukázal velmi podobnou hodnotu - 60%.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 18:11
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Běžná domácí nabíječka má nabíjecí výkon třeba 22 kW = za 3 dny bys měl nabito na.. :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 18:01
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
No a stejně nechceš 1000 jinejch věci = tak si je nekupuj

Máš snad problém kdo si koupí jakej zesilovač nebo pračku?
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 17:58
Re: Nějak to nepasuje
Strašný kecy..

Hodiny čekat? Sakra na co?

Lokalni jaderný reaktory se připravujou = daleko levnější a nebude se muset tahat energie na dálku = řekněme 1 reaktor 1 krajský město = to je ale jinej příběh

Já se teď těšim na 1. vodíkovou čerpačku na Barrandově ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
1. 8. 2019 17:08
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Ty mozna - tak si to ev kup!

Ja jezdim cca 25 tisic rocne... a proste ho nechci.

A nechci ani auto s IP adresou, co mi muze vyrobce kdykoliv na dalku vypnout.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 8. 2019 17:06
Re: Nějak to nepasuje
Strasny kecy...

Kolik aut tankuje u dalnice soucasne?
Kolik aut bude dobijet soucasne?
Bud budes hodiny cekat, na svych pet minut slavy", i kdyby to byla pravda... a nebo budou misto cerpacek stavet u dalnice rovnou jaderny reaktory.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 8. 2019 17:04
Re: a je to tam ... skoro
No, vnucujou, jak muzou... ale je to marny.
Zabijou celou individualni dopravu - ale to jim asi vyhovuje.
Avatar - Zetti
1. 8. 2019 16:58
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Z domaci nabijecky nabijis jen to co s rezervou potrebujes. Zeptej se nejakeho elektromobilisty, vysvetli ti to. Ja na to trpelivost nemam
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2019 16:37
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Z domácí nabíječky nabíjíš 500 km 3 dny :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 15:34
Re: a je to tam ... skoro
Popravdě i kdybys to smažil přes to Německo = tak po ujetí 288 km se jít vyčůrat dát si pauzu = taky nevidim problém :-!

I když podle měření reálnýho dojezdu = máš v těch Kiích a Jagu atd. eště na sto a víc km = tak dát si 4-5 minut pauzu = neni problém. Stejně jako dobít na dalších reálnejch 400 km i víc = podle REÁLNEJCH měření dojezdu

Holt nesmíš jezdit dálkový trasy v tom VW eUP = to je fakt předraženej krám = ale i ten by mi stačil na mejch občas reálnejch 100 km za den. A ten patří k tomu nejhoršímu = Renault Zoe a podobný už najezdou násobek ZOE konkrétně 232 reálně naježděnejch km = to už pro běžný denní ježdění stačí.. no drtivý většině
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 14:49
Re: Co to s těmi baterkami udělá?
Co chceš poučit? V klídku nabíjíš přes noc doma = někdo i ze solárů https://www.elektrina.cz/…arni-tasky-tesla

Když jedeš náhodou jednou za čas dálkovou trasu = já tak jednu za rok a někdy ani to ne = tak nabíjíš za 5 minut

Průměrnej českej nájezd je trochu přes 10 tisíc = za rok. V bohatších zemích o fous víc ale většina nenajede ani 20.000 km ročně. Já někdy za den najedu nečekaně moc = tu a tam i přes 100 km. Na to by stačilo současný elektroauto = a s prstem v nose dobíjení z obyčejný zásuvky

Těch 100 km dá i tragickej VW e-UP = a ten je hodně podprůměrnej. Taková Kia Niro dá reálnejch 400 km, stejně Jag i-Pace. Když se reálnejch přes 400 km dobije za reálnejch 5 minut = sakra proti čemu budou remcalové zpátečnici remcat? No oni už něco vymyslej :-!
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 14:48
Re: a je to tam ... skoro
288? Tos vymyslel jak? Jako že to smažíš přes Německo? No dneska už tak možná ve 4 ráno = ani tam už to neni ráj rychlosti. A reálná spotřeba a dojezd je dost jiná než tvrdíš = i když k tomu dodáš vykřičník http://www.hybrid.cz/…u-i-voda-v-kufru

Já se docela těšim na vodík https://www.toyotasantamonica.com/…s-tesla-model-s/ konečně se začínaj plánovat vodíkový čerpačky i u nás = pozdě ale..
1. 8. 2019 14:40
Re: a je to tam ... skoro
480 km je reálně 288 km - proto !

Když ceny ne na polovinu, tak zapomeňme na e-auta.
Avatar - pradeda777
1. 8. 2019 14:19
Co to s těmi baterkami udělá?
Jsem ze staré školy a možná se něco radikálně změnilo, ale ještě nedávno se vědělo, že taková "pařba" bateriím škodí.....rád se nechám poučit..... :-!
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 13:52
Re: Nějak to nepasuje
Jj další z ACZ nekonečný řady blbostí = pod machi(avelli)m ACZ propadlo do těžkýho podprůměru :-|

Japonsko-čínská spolupráce připravila něco obdobnýho jako je tohle = Standard ChaoJi tj. čínsky super hyper = má 900 kWh 900 amper a napětí 1000 volt

Podobnejch 4-5 minut stačí na ca 400 km = což už fakt stačí = jednou za pár set kilometrů zastavit = to je stejně rozumný. Chcát do PET mi nevyhovuje :D
1. 8. 2019 13:38
Nějak to nepasuje
"...prezentovala akumulátor FlashBattery, který bylo možné nabít na plnou kapacitu během pěti minut a přitom zajistit jízdní dosah až kolem 480 kilometrů.... v současnosti investuje právě do těchto akumulátorů a jejich systému nabíjení implementovaného do 150kW nabíjecích stanic."

Na 480 km je potřeba alespoň 80 kWh a tuhle kapacitu nabít za 5 minut vyžaduje výkon kolem 1 MW. Což moc nepasuje se 150 kW nabíjecí stanicí
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2019 13:31
Re: a je to tam ... skoro
děkujeme za vysvětlení, v tom případě se žádné "hurá do obchodů za e-auty" konat nebude … :-[]
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 12:44
Re: a je to tam ... skoro
Neni to nesmysl? Proč bys potřeboval zvýšit dojezd 500 km na dvojnásobek? Když nabiješ za dobu kdy se deš vyčůrat?

Ceny na polovinu zapomeň = světová megainflace ceny čehokoli jen dál zvedne = i aut bez ohledu na pohon
1. 8. 2019 12:23
a je to tam ... skoro
... ještě zvýšit dojezd na dvojnásobek a cenu na polovinu a hurá do obchodů za e-auty.