Jak si to středočeský kraj nastavil, tak to má. To je problém politiků ne firem. Před čtyřmi lety si podobně nastavilo i ŘSD pro silnice I. třídy. nejvíc dodavatel vydělá, když nic nedělá.. bezva.
Technologie s nahříváním infrazářiči je shit, špatná kvalita, vysoká cena, velmi dlouhá doba realizace. A opravy vozovek i za mrazů se provádí běžně i když v malém rozsahu - vždy zde bude platit nižší kvalita vysprávky a výrazně vyšší náklady.
Gumosafalty jsou stará technologie - desítky let, ovšem směsi se stále vyvíjí.
Dělá se to i dnes, ale tyto pneumatiky jsou tak pro důchodce, kteří jezdí důstojně a málo. Nemají dobré vlastnosti - je k dispozici pouze jedna gumárenská směs - a životnost je asi poloviční. Za bolševika jsme na nich jezdili kvůli ceně a nedostatku nových gum. Dnes bych si je na uto nedal ani omylem.
Pokud mě paměť neklame, prodávali jsme ojeté pneumatiky Rakušanům už v dobách bolševika, který je zpracoval a získanou drť jaksi vetknul do asfaltu a takto opravoval nebo budoval silnice. Pokud si to dobře pamatuji, povrch měl větší životnost, menší odpor pro valící se pneumatiky a vyšší adhezi. Bolševik totiž nebyl schopný tuto technologii uvést ve větší míře v praxi a tady se u nás neprovozovala.
Všichni ti, co píší, že se u nás opravuje s malou životností úmyslně mají pravdu. Dokonce jsou firmy, které neopravují vůbec, ale peníze ze Středočeského kraje berou a vůbec se za to nestydí. Také nezájem o novou opravárenskou technologii s nahříváním podkladu infrazářiči, kdy se dá opravovat vozovka i za mrazů, cosi o něčem shnilém ve státě českém nahlas říká...
Již před rokem 2008 firma DARTA, s.r.o. nabízela MD v podsta
. . . drť z pneumatik v živičné směsi. V USA dávají firmy záruku 45 let. A nejspíš to bude právě kámen úrazu, silnice se totiž musí neustále opravovat, jinak by nikdo nevydělal na své živobytí. Nejsem v poslední době informován, ale vzhledem k tomu, že tato technologie není použita, tak to vyšumělo. V opravách komunikací je zajímavý moment, že ač potentáti jezdí po celém světě, tak u nás se opravují silnice jako v době kamenné a výsledek je tristní. Řidiči potom jezdí hůře jak na poli. Dále v zahraničí pracují naše firmy na takřka dokonalých silnicích, doma to nějak nejde. Nová silnice a přesto hrbatá.
Každý rok mají 40 milionů pneumatik k recyklaci a na jeden kilometr je potřeba 750 kusů??? Takže stačí aby postavili každý rok 53 tisíc kilometrů silnic a problem solved? :-! Ano, nápad je to pěkný, ale zbylých 39,9 milionů každý rok opět skončí na skládce v Pakistánu.