Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-AMG Project One se opožďuje. Hypersport s motorem z F1 trápí emise

Snaha využít v silničním modelu motor z Formule 1 od začátku zadělávala na velké problémy. Právě kvůli šestnáctistovce se Mercedes-AMG Project One opozdí.
Zpět na článek
14. 8. 2019 22:15
Re: Britové
Ale vždyť píšete v podstatě totéž. Honda vyvíjí motory pro R&D včetně F1 v Tochigi. A tam vyvíjí a vyvíjela motory i pro supersporty NSX a NSX II. NIcméně Mercedes tím, že na F1 motory koupil jinou firmu, má problém. AMG motory se vyvíjejí jinde, než pro F1.

Jistě druhá rovina je právě přizpůsobení motoru z F1. Ale tím, že Mercedes do toho šel, ukazuje, jak centrála o F1 neměla moc ponětí (co dělá jiný firma v UK).
Btw motory Ferrari v F1 jsou před Mercedesem. A kdoví, kdo další.
Avatar - Ham.
14. 8. 2019 19:07
Re: Britové
Skutečnost, že mají vývoj motorů F1 v UK nehraje vůbec žádnou roli. Mercedes potažmo Daimler je nadnárodní firma a má vývojová centra po celém světě (po celé Evropě, v USA, v Číně, v Indii, v Japonsku), z tohoto pohledu je na Mercedesech máloco čistě "německé". Všechna ta centra Daimler plně kontroluje (protože je 100% vlastní) a tato centra pro něj vyvíjí co potřebuje. Problém bude spíše v původním zadání předělat motor z F1 pro sériovou produkci. Jak je naznačeno v článku, F1 motor nemusí plnit žádné emisní limity, motor F1 nemusí snášet tepelné šoky (vždy je natočen z externího zdroje, předehřátý včetně olejové náplně), motor F1 může vydržet doslova pár kilometrů a rozpadnout se, motor F1 nemusí mít plynulou dodávku výkonu, prostě se točí v rozmezí, kde výkon má a podle toho se řadí. To všechno přetočit do podoby legal street použitelného stroje je určitě hromada práce a tedy potřeba značných vývojových kapacit, kterých určitě není na rozdávání, notabene když u toho musí stejní lidé vyvíjet i ten závodní motor pro F1, protože i když Mergl konkurenci letos neskutečně válcuje, tak u Ferrari nespí a Mergl musí jednotku pořád vylepšovat. Výsledek je jednoduchý, hodně práce, málo lidí a důsledkem je zpoždění. Kdyby ten vývoj byl třeba v té Číně nebo v Indii nebo v Německu, dopadlo by to úplně stejně. Prostě to zadání je zcela šílené. I proto se třeba Red Bull vyhnul použití současného motoru z F1 a vzal za základ do Valkyrie motor V12 od Cosworthu a určitě udělal dobře, protože to je klasika, se kterou se dá normálně pracovat a k legálnímu použití má daleko blíže než 1.6tky ze současné F1.
Avatar - CICERO
14. 8. 2019 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 8. 2019 11:41
Britové
Problém je mj. v tom, že motor F1 nekonstruoval a nevyrábí Mercedes v Německu a samotní Němci, ale v podstatě Mercedesem koupená britská firma. Koneckonců šéfem motorářů v Mercedesu F1 je Andy Cowell, tedy Brit.
13. 8. 2019 22:57
Jak necekane
Oh, jak necekane, motor z F1 ma problem s emisemi a spolehlivosti. To prece vi uplne kazdy, ze to tak je...
Podle me spis podcenili prodejni cenu a ty necele 3 mil dolaru na kus jim nestaci na vyvoj, protoze tech kusu se proda jen par.